Актове, давности, закони - разяснения

Нормативна уредба - Закон за движение по пътищата, правилник за прилагането му, нарушения, актове и наказателни постановления. Глоби и административни мерки и обжалване.
Потребителски аватар
dragomir1402
Мнения: 105
Регистриран на: Пон 16 апр 2007 20:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот dragomir1402 » Чет 21 фев 2008 21:41


ABSOLUT написа:На мене доста сигурен източник ми каза нещо за края на март, но докато не си проверя точките от нас няма да го повярвам. Аве до няколко месеца трябва да е въведена.


само да не стане като с детските градини :D




Потребителски аватар
DJ_TOLYO
Мнения: 1244
Регистриран на: Пет 23 мар 2007 0:05
Автомобил: Passat Variant
Двигател: 2E 1991
Местоположение: Търговище

Мнениеот DJ_TOLYO » Нед 02 мар 2008 17:31


По повод на Тази тема. Без колан, писаха ми акт, взеха ми талона. Казаха ми че глобата е до 50 лв. и 10 точки. Но ако ми е първо нарушение можело и без точки да се мине. Та първо нарушение ми е откакто имам книжка (четвърта година вече), но не ми се вярва без точки... Някой да разясни нещо.


Потребителски аватар
P4v3l
Мнения: 1297
Регистриран на: Пон 18 юни 2007 14:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София_

Мнениеот P4v3l » Пон 03 мар 2008 15:54


DJ_TOLYO написа:По повод на Тази тема. Без колан, писаха ми акт, взеха ми талона. Казаха ми че глобата е до 50 лв. и 10 точки. Но ако ми е първо нарушение можело и без точки да се мине. Та първо нарушение ми е откакто имам книжка (четвърта година вече), но не ми се вярва без точки... Някой да разясни нещо.

Аз имам същия акт и аз съм нямал нарушения (за които се отнемат точки) откакто съм взел книжка та въпроса ми (освен дали ще ми вземат точки) е какво става ако ме хванат с изтекъл акт (нямам време да ходя в КАТ :oops: :oops: )


Потребителски аватар
DJ_TOLYO
Мнения: 1244
Регистриран на: Пет 23 мар 2007 0:05
Автомобил: Passat Variant
Двигател: 2E 1991
Местоположение: Търговище

Мнениеот DJ_TOLYO » Пон 03 мар 2008 17:18


hilqdarka написа:
DJ_TOLYO написа:По повод на Тази тема. Без колан, писаха ми акт, взеха ми талона. Казаха ми че глобата е до 50 лв. и 10 точки. Но ако ми е първо нарушение можело и без точки да се мине. Та първо нарушение ми е откакто имам книжка (четвърта година вече), но не ми се вярва без точки... Някой да разясни нещо.

Аз имам същия акт и аз съм нямал нарушения (за които се отнемат точки) откакто съм взел книжка та въпроса ми (освен дали ще ми вземат точки) е какво става ако ме хванат с изтекъл акт (нямам време да ходя в КАТ :oops: :oops: )


Ами консултирах се с други полицаи в КАТ и ми казаха - 8 точки и 40 лв. Няма значение дали е първи акт или не. Ако имаш златен талон можело да се мине без точки евентуално. А иначе бягай бързо да си вземеш талона, щото ако те хванат с изтекъл акт май има глоба и ти земат талона за още 3 месеца или нещо такова... :lol:


Потребителски аватар
VW_Golf_2
Мнения: 103
Регистриран на: Вто 04 дек 2007 1:45
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: 1.8 T AGU
Местоположение: София-Божурище

...............

Мнениеот VW_Golf_2 » Вто 18 мар 2008 14:34


аз като си купих колата и отидох в данъчното ми казаха да отида чак април месец защото чак тогава започвали да зачисляват данъците за 2008 година...........


bratvlad
Мнения: 16
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 9:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bratvlad » Вто 25 мар 2008 20:02


Някой знае ли нещо за специалните талони,ако не си имал акт няколко години?


:arrow:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=70355
mod edit: Varbona


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3535
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Adnan » Пет 28 мар 2008 9:45


Малко интерестно четиво за КАТ:

http://store1.data.bg/bsotn/KAT/KAT.pdf


Потребителски аватар
yoyof1
Мнения: 288
Регистриран на: Съб 11 авг 2007 18:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот yoyof1 » Сря 02 апр 2008 9:40


Ето какво дойде по пощата:) " На основание чл.127, ал.1 от ЗМДТ са налага глоба от 110лв."
Прочетох цялата тема и стигнах до извода,че давност на тази глоба е 2 години?!
Могат ли по някъкъв начин да ме накарат да я платя? Аз смятам да не ходя доброволно да я плащам! Слад като си подадох Даначната декларация ми изръсиха тази глоба! Предполагам, че ще мога да си плащам данака без да е нужно да плащам шибаната глоба!???
А дали има наказатени лихви?


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16283
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Сря 02 апр 2008 11:42


върху глоба няма лихви


Потребителски аватар
VW`VENTO
Мнения: 582
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 21:34
Автомобил: VW BORA 1.9TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Ловеч

Мнениеот VW`VENTO » Пет 04 апр 2008 19:48


на мен също ми бяха написали глоба от 30лв за това,че не съм завел колата в данъчното след покупката.Вчера ходих та си платих данъка за таз година,а за таз глоба нищо не се спомена.Несмятам да я плащам докато не ме принудят по някъв си друг начин


Потребителски аватар
LILO&STICH
ябълката на раздора
Мнения: 13068
Регистриран на: Сря 17 авг 2005 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот LILO&STICH » Пон 21 апр 2008 12:51


1. Когато ви спрат за превишена скорос - Трябва да знаете, че всички машинки, които отчитат скоростта минават през така нареченото ТАРИРАНЕ или с други думи проверка за изправност на уреда. не си спомням на какъв период се тарираха, но важното е че 90% от уредите измерващи скоростта (радари) не минават през изискваната от закона проверка поради обасними от финансова гледна точка причини и недостиг в бюджета на КАТ за такива мероприятия и особенно в по-малките градове. така че когато ви спрат за превишена скорост, поискайте протокола за тариране на измервателния уред, в случай, че такъв не ви се предостави, трябва да подпишете предоставения ви за целта протокол (акт) с особено мнение като за целта опишете, че не сте съгласни с описаното по-горе, не сте превишили позволената скорост и при поискване на протокола за тариране на радара, такъв ви е отказан Twisted. в съда наказателното постановление пада защото ви е отказан документа удостоверяващ годността на радара! ето малко теория по въпроса, на който му се чете де: Раздел ХХХVI
Радарни скоростомери
Чл. 745.
Радарният скоростомер е предназначен за контрол на скоростта на моторните превозни средства чрез възпроизвеждане ефекта на Доплер.

Чл. 746.

(1) Конструкцията на радарния скоростомер трябва да позволява да се индивидуализира превозното средство, чиято скорост е измерена, включително при едновременно движение на две или повече превозни средства, при разминаване или когато радарният скоростомер е монтиран на движещо се превозно средство.

(2) Ако радарният скоростомер не е пригоден да изпълни това изискване, той трябва да анулира резултатите от собствените си измервания, когато две различни превозни средства пресичат радарния лъч едновременно, но с различна скорост.


Чл. 747.
Радарният скоростомер трябва да има устройство, отчитащо ъгъла, под който превозните средства пресичат радарния лъч (ъгъла на въздействие), освен в случаите, когато е предназначен за работа с практически успореден на направлението на трафика радарен лъч (ъгъл на пресичане под 10°).

Чл. 748.
Конструкцията на радарните скоростомери, работещи без регистриращо устройство, трябва да позволява отчитане на резултатите от измерване от двама оператори едновременно.

Чл. 749.
Възлите на радарните скоростомери, изложени на външни въздействия, трябва да са прахо- и водонепроницаеми след свързването на всички детайли.

Чл. 750.
Радарните скоростомери трябва автоматично да изключват неверни резултати, причинени от външни въздействия и смущения, както и такива, предизвикани от промяна на захранващото напрежение извън зададения от производителя обхват.

Чл. 751.

(1) Инструкциите (програмите) и запаметените данни трябва да се проверяват най-малко веднъж при всяко включване на радарния скоростомер по методи, удостоверяващи тяхната комплектност.

(2) Всяко несъответствие трябва да възпрепятства по-нататъшни измервания.


Чл. 752.
За радарните скоростомери, регистриращи резултатите от измерване, регистрацията трябва да съдържа:

1. датата и времето на измерването;

2. измерената скорост и посоката на движение на превозните средства.


Чл. 753.

(1) За радарните скоростомери, конструирани за използване в условия, при които операторът не може да контролира задоволително тяхната работа, производителят трябва да осигури резултатите да са в определените допустими граници.

(2) В инструкцията за работа, придружаваща радарния скоростомер, производителят трябва да предостави информация за извършените измервания за изпълнение на изискването по ал. 1.

(3) При измерванията трябва да се отчита както неопределеността от измерванията, така и възможни единични откази.

(4) При използване на статистически метод доверителната вероятност трябва да е най-малко 99,8 %.


Чл. 754.

(1) Върху радарния скоростомер или върху всяко отделно съставящо го устройство трябва да има неизтриваеми означения за:

1. името на производителя;

2. типа и идентификационния номер на радарния скоростомер.


(2) Върху всяко присъединяемо устройство трябва да е нанесен съответен типов или идентификационен номер.

(3) Всеки радарен скоростомер трябва да се придружава от инструкция за работа, която съдържа:

1. описание на начина на работа с оборудването;

2. схемно описание на основните операции;

3. описание на нормалните работни условия;

4. режими на работа;

5. информация за основните причини за грешки;

6. преглед на влияещите върху измерванията фактори и грешките, които те могат да предизвикат;

7. за радарни скоростомери, конструирани за работа без оператор - информация за нивото на вероятност резултатите да попадат в определените допустими граници.



Чл. 755.

(1) Знаците, удостоверяващи резултата от метрологичен контрол, се поставят на видно място върху корпуса на радарния скоростомер.

(2) В случаите, когато радарният скоростомер е съставен от самостоятелно обособени устройства, знаците се поставят на всяко от тях.


Чл. 756.

(1) Максимално допустимата грешка при проверката на скорост чрез симулиране на Доплеров сигнал е ‘ 1 km/h или ‘ 1 % за скорости над 100 km/h.

(2) Радарният скоростомер трябва да може да извършва измервания с грешка, която не надвишава допустимата в температурен обхват, включващ най-малко обхвата от 0 С до 50 °С.

(3) Ако границите на нормирания температурен обхват бъдат преминати, радарният скоростомер трябва автоматично да преустанови измерванията.


Чл. 757.

(1) В неработещо състояние радарният скоростомер трябва да издържа без повреда температури от минус 25 °С до 70 °С.

(2) Обхватът на измерване на скоростта трябва да включва най-малко обхвата от 30 km/h до 150 km/h.

(3) Дълговременната нестабилност на честотата на излъчвания сигнал за две години не трябва да надвишава ± 0,2 %.

(4) Устройството за насочване на лъча не трябва да въвежда относителна грешка, надвишаваща ± 0,5 %.


Чл. 758.
Когато радарният скоростомер е инсталиран в съответствие с инструкцията, той трябва да не допуска измервания в тази част от антенната диаграма, в която вследствие на нерегламентиран ъгъл на пресичане на радарния лъч относителната грешка от измерванията би надвишила ± 2 %.

Чл. 759.
Радарният скоростомер трябва да може автоматично да извършва проверка поне на нискочестотната си част, на веригите за пренос и обработка на данни и на индикацията при включване, както и по желание на оператора, и да дава индикация за изпълнение на проверката.

Чл. 760.

(1) Резултатите, предавани по цифров път, както и съответните електронни и логически схеми и компоненти трябва да бъдат проверявани чрез допълнителни операции.

(2) Всяко несъответствие трябва да блокира процеса на измерване.

(3) Индикаторът на скоростта трябва да блокира автоматично, когато захранващото напрежение е извън допустимите граници.


Чл. 761.

(1) Радарните скоростомери се пускат на пазара и/или в действие след одобряване на типа и след първоначална проверка и подлежат на последващи проверки.

(2) Изпитването за одобряване на тип се извършва в лабораторни условия и на полеви тест.

(3) В лабораторията, извършваща изпитванията, се представя един брой радарен скоростомер заедно с пълната му окомплектовка и техническото досие.


Чл. 762.

(1) Изпитването за одобряване на тип в лабораторни условия включва:

1. изпитване на микровълновата секция;

2. изпитване на нискочестотната секция;

3. предварителен тест на въздействия на електронния блок;

4. изпитване на механична издръжливост;

5. изпитване на климатична устойчивост;

6. воден тест за частите, изложени на вода;

7. тест на надеждност на електронните и логическите компоненти.


(2) Полевият тест се извършва в реален трафик с цел комплексно оценяване на факторите, влияещи върху резултатите от измерванията на скоростта.

(3) Измерванията се извършват в условия на променящи се скорост, гъстота на трафика и по възможност - при различни температури.


Чл. 763.

(1) Първоначалната проверка включва:

1. проверка на контролните точки на антенната диаграма;

2. проверка на честотния обхват и стабилността на осцилатора;

3. проверка на точност при измерване на скорост чрез симулиране на Доплеров сигнал;

4. въздействие върху електронния блок;

5. проверка на излъчваната мощност.


(2) Първоначалната проверка се извършва в лабораторни условия.

(3) По преценка на проверителя допълнително може да се извърши полеви тест на отделни или на всички радарни скоростомери.


Чл. 764.

(1) Последващата проверка включва:

1. проверка на контролните точки на антенната диаграма;

2. проверка на честотния обхват и стабилността на осцилатора;

3. проверка на точност при измерване на скорост чрез симулиране на Доплеров сигнал;

4. въздействие върху електронния блок.


(2) Последващата проверка се извършва в лабораторни условия. По преценка на проверителя допълнително може да се извърши полеви тест на отделни или на всички радарни скоростомери.


Потребителски аватар
nofearinc
Мнения: 29
Регистриран на: Пет 22 фев 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот nofearinc » Пон 12 май 2008 18:55


Пътната полиция събира глоби с фишове

От утре влиза в сила идеята да се таксуват шофьорите по 50-так за по- дребни нарушения и да не се пипат точките от талона. Аз, да се оплача, в събота ми писаха акт за червен светофар (макар и да не беше червен) и ми взеха талона - мога ли да обжалвам сега, като от утре е в сила закон, според който не трябва да ми взимат точки?


Потребителски аватар
vw_Krasi_vw
Мнения: 667
Регистриран на: Сря 31 окт 2007 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен - VW GOLF III -1.8 ABS
Контакти:

Мнениеот vw_Krasi_vw » Пон 12 май 2008 19:39


http://btv.bg/news/news_details.pcgi?cont_id=112235


КАТ глобяват вече на пътя

12.05.2008 / 19:21

Ако карате мръсен автомобил, може да се простите с поне 10 лева.

От утре бихте могли да карате без колан, да говорите по телефона и да минавате на червено, ако не застрашавате нечий живот. Но най-важното - ако сте готови да платите на място фиш до 50 лева. Днес бяха отпечатани новите документи за глоба на пътя, които до дни ще бъдат раздадени на автоконтрольорите и ще влязат в действие.

От утре пътните контрольори и паяците ще се надпреварват кой първи да ви засече, че сте паркирали неправилно.

Защото това нарушение се води маловажно и може да си платите глобата на място.
Според новата наредба и за преминаване на червено можете да платите 50 лева глоба на пътя, да получите фиш и да не губите точки.

- Как разбираме, че преминаването на червено не е опасно?
- "Това го преценява на пътя пътният контрольор", каза гл. инспектор Стойчо Константинов, началник на "Административно-наказателна дейност".
- Коланът и разговора по телефона смятат ли се за маловажни?
- "Да, защо".

За превишена скорост с 20 километра над позволеното в града и с 30 над извън, също можем да плащаме на ръка.

Според КАТ, пътните полицаи не са изкушени да вземат рушвет, вместо да си губят времето в писане на фиш, от който нямат изгода

"Трябва да им вярваме на колегите. Трябва да се вярва на автоконтрольорите и самите водачи трябва да са убедени, че когато са извършили нарушението, трябва да си платят парите", каза още гл. инспектор Стойчо Константинов.

Едно от неопределените нарушения, за които можете да се простите с поне 10 лева е това, че карате мръсен автомобил. Оказва се, че за КАТ думата мръсен не означава само зацапан номер или липса на видимост.


Потребителски аватар
BeckoTDI
Мнения: 1486
Регистриран на: Нед 09 дек 2007 1:24
Автомобил: VW Touareg-Audi Coupe-VW Golf 3
Двигател: BPE-ABK-AAZ
Местоположение: София

Мнениеот BeckoTDI » Пон 12 май 2008 19:46


Нали е вярно, че при искане от органите на реда за проверка на багажника, трябва да имат заповед за обиск. Аз ако откажа после какво следва, тоя заповед ли ще търси ако се заяде? Питам да знам за следващия път, защото ме караха да го отварям и аз го отворих без да се замисля, а вътре тъкмо бях вземал едни джанти гуми, бас тубата, едни колони.. и като почнаха едни разправии :?


Потребителски аватар
offside
Мнения: 250
Регистриран на: Нед 29 апр 2007 20:42
Автомобил: Passat B5 1997
Двигател: 1.8 20v ADR
Местоположение: гр.София

Мнениеот offside » Пон 12 май 2008 23:49


BeckoTDI написа:Нали е вярно, че при искане от органите на реда за проверка на багажника, трябва да имат заповед за обиск. Аз ако откажа после какво следва, тоя заповед ли ще търси ако се заяде? Питам да знам за следващия път, защото ме караха да го отварям и аз го отворих без да се замисля, а вътре тъкмо бях вземал едни джанти гуми, бас тубата, едни колони.. и като почнаха едни разправии :?

Мии принципно можеш да им откажеш и да поискаш заповед за това , ам винаги ще ти измислят нещо да се заядат .. най малкото ще ти кажат покажи "консумативи" на колата (аптечка , триъгълник , жилетка и тн.) и щеш нещеш пак отваряш багажника ако са отзад ;) Разправийте са при всеки случай :?



Върни се в “ЗДвП, нарушения, глоби, обжалване”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта