Схема за обръщане на поляритет

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
djmimo89
Мнения: 141
Регистриран на: Съб 11 дек 2010 19:11
Автомобил: VW Golf 3 Cabriolet
Двигател: ADZ
Местоположение: Долна Оряховица

Схема за обръщане на поляритет

Мнениеот djmimo89 » Нед 08 дек 2013 8:54


Здравейте съфорумници. Трябва ми една схема за климатроника в колата. Несъм много вещ в електрониката, но ако имам схема мога да си я реализирам. Схемата трябва да прави това: при включване или изключване на напрежението трябва да обръща поляритета на двигателчето, но да задържа напрежението за не повече от 3-5 секунди. Ето прилагам една схема какво представлява.

Изображение




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Схема за обръщане на поляритет

Мнениеот pas1.8mi » Нед 08 дек 2013 9:54


За каква точно ще го използваш? Трябват ти две релета за целта.Задържането можеш да го направиш е подходящи кондензатори,свързани към бобините на релетата.Това е най-елементарният вариант!

Изображение


Потребителски аватар
djmimo89
Мнения: 141
Регистриран на: Съб 11 дек 2010 19:11
Автомобил: VW Golf 3 Cabriolet
Двигател: ADZ
Местоположение: Долна Оряховица

Re: Схема за обръщане на поляритет

Мнениеот djmimo89 » Нед 08 дек 2013 10:06


Да колега това го знам, но не ми върши работа. На мен ми трябва когато има напрежение поляритета да е нормален а когато няма да се обърне и да задържа за не повече от 3-5 секунди.

п.с. Трябва ми за клапата на входящия въздух на климатроника, защото оригинално е с вакуум, а него го няма. Направил съм го с една машинка от централно за която ми трябва някъква схема (както обясних) да обръща поляритета и искам да използвам оригиналното копче на панела.


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3102
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Схема за обръщане на поляритет

Мнениеот georgebonev » Нед 08 дек 2013 10:24




Потребителски аватар
snoopcar
Мнения: 169
Регистриран на: Сря 16 сеп 2009 19:19
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.9 AFN
Местоположение: Сливен

Re: Схема за обръщане на поляритет

Мнениеот snoopcar » Сря 11 дек 2013 17:47


Можеш да ползваш реле 361(от ауди) за прибиране на огледалата.
Аз си правих огледалата с това реле и работи по следния начин:
При активен сигнал маса,ел.мотрчето се върти в едната посока(5 сек.),
а при разпадане на сигналът(маса) релето обръща поляритета и ел.мотрчето
тръгва в другата посока отново за 5 сек..
Ако трябва да се управлява с +
просто добавяш едно обикновено реле и си ти.
Имай в предвид,че в единия случай реле 361 има постоянна консумация(не помня колко беше).


Потребителски аватар
djmimo89
Мнения: 141
Регистриран на: Съб 11 дек 2010 19:11
Автомобил: VW Golf 3 Cabriolet
Двигател: ADZ
Местоположение: Долна Оряховица

Re: Схема за обръщане на поляритет

Мнениеот djmimo89 » Пет 13 дек 2013 13:33


Благодаря колега, това ще ми свърши идеална работа. Сега остава да намеря такова реле. от кой модел на ауди е.


Потребителски аватар
poni
Мнения: 1111
Регистриран на: Вто 26 окт 2004 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: Схема за обръщане на поляритет

Мнениеот poni » Пет 27 дек 2013 19:58


djmimo89 написа:Да колега това го знам, но не ми върши работа. На мен ми трябва когато има напрежение поляритета да е нормален а когато няма да се обърне и да задържа за не повече от 3-5 секунди.

п.с. Трябва ми за клапата на входящия въздух на климатроника, защото оригинално е с вакуум, а него го няма. Направил съм го с една машинка от централно за която ми трябва някъква схема (както обясних) да обръща поляритета и искам да използвам оригиналното копче на панела.

при допълнително монтираните италиански климатици има реле,което ползват за тази клапа!при подаване на +релето се задейства и следи консумацията.вдигне ли се тя/клапата е затворила или отворила нацяло/,релето изключва.при изключване на плюса от копчето,релето обръща поляритета и пак следи консумацията до пълното отваряне или затваряне на клапата.


Потребителски аватар
djmimo89
Мнения: 141
Регистриран на: Съб 11 дек 2010 19:11
Автомобил: VW Golf 3 Cabriolet
Двигател: ADZ
Местоположение: Долна Оряховица

Re: Схема за обръщане на поляритет

Мнениеот djmimo89 » Пон 10 мар 2014 12:14


Благодаря за отговора колега. Може ли някой да ми каже номера на релето, за да го намеря.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Схема за обръщане на поляритет

Мнениеот silent » Сря 12 мар 2014 16:48


А може ли и аз мързешката да се включа с искане за схема за обръщане на посоката на ДС мотор, обаче не с ключ а с два бутона. Като изискването е ако се натиснат едновремнно да няма бум- т.е първия натиснат да включва посоката. Не е задължително да е с автомобилни релета може и други. Става въпрос за добавяне на задна скорост на един детски джип с добавяне на втори бутон за задна скрост. При всички случаи едни 5 А на контактите на релето според мен ще са достатъчни.


Потребителски аватар
stinbg
Мнения: 70
Регистриран на: Сря 26 сеп 2012 18:37
Автомобил: Passat B6
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Схема за обръщане на поляритет

Мнениеот stinbg » Сря 12 мар 2014 20:36


silent написа:А може ли и аз мързешката да се включа с искане за схема за обръщане на посоката на ДС мотор, обаче не с ключ а с два бутона. Като изискването е ако се натиснат едновремнно да няма бум- т.е първия натиснат да включва посоката. Не е задължително да е с автомобилни релета може и други. Става въпрос за добавяне на задна скорост на един детски джип с добавяне на втори бутон за задна скрост. При всички случаи едни 5 А на контактите на релето според мен ще са достатъчни.

Няма ли да стане с обикновено ключе за две вериги - тоест в едното положение включва + и - към кабелите на машинката, а в другото включва - и + към същата машинка.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Схема за обръщане на поляритет

Мнениеот silent » Сря 12 мар 2014 21:18


С ключе е лесно горнта схема е с ключе но е трудно за дете на 2-3-4 години. Затова трябва да е с два бутона един за преден ход и един за заден. Първата схема е ок,но вероятно трябва да се ползват други релета с още едни нормално затворени контакти през които да минават веригите на бутоните. Както казах не съм седнал да мисля схемата не че няма да я измисля ама не мие това работата и ако някой има готова няма какво да откривам топлата вода.


Потребителски аватар
stinbg
Мнения: 70
Регистриран на: Сря 26 сеп 2012 18:37
Автомобил: Passat B6
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Схема за обръщане на поляритет

Мнениеот stinbg » Чет 13 мар 2014 16:13


Не знам защо реши, че е по-сложно с ключе. На сина ми оригинално е направено с ключе (тоест лостче захванато за ключе) с което се сменя посоката и той няма никакъв проблем с това (в момента е на 2г и 10 месеца).


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6171
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Схема за обръщане на поляритет

Мнениеот ktamen » Пет 14 мар 2014 8:21


Аз като правих такава количка за племенниците използвах ЦКключе за тази цел. Не мисля, че има по-прост и надежден вариант.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Схема за обръщане на поляритет

Мнениеот emo-gar » Вто 18 мар 2014 14:29


Колега,има едно "реле" в известният на всички ни Вартбург-превключва къси/дълги.Търсиш варианта с механична блокировка(по-стар модел са),по-новите са електронизирани и няма да станат!Принципът е на "химикалката",но се "натиска" с ток :mhihi .Всеки входен импулс обръща контактната система.



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта