Избор на полялник работещ на 12 волта - разяснения

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
Golf 3 Yahting GT
Мнения: 444
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
Местоположение: Пловдив

Re: Избор на полялник работещ на 12 волта - разяснения

Мнениеот Golf 3 Yahting GT » Пет 06 мар 2015 8:10


TiL написа:И аз съм работил с такива станции на бившата си работа и бяха уникални. Самите станции мисля, че си бяха с набор от няколко човки и наистина бяха неразрушими(освен ако не решиш да я изчистиш добре със шкурка :mhihi ). Но за аматьорски цели като на 90% от потребителите на форум е супер неоправдана инвестиция една подобна станция.

Абе и ние на работата има няколко такива, ама идеята на темата беше съвсем друга.
Weller_P.jpg

Имаме няколко "ERSA" те са поне на 10-години и са ползвани почти за всичко(гравиране, пробиване на пластмаси), но почти не и за запояване. И все още работят безотказно.
За тези станций си има и хора които да работят с тях :mhihi .
И да и двете марки идват с различни набори от човки, но могат да се поръчват и допълнително каквито са необходими.
Е пробвал съм и аз, да запоявам/ разпоявам някой елементарни неща(най-вече кабели и термодвойки) много лесно се работи с тях.

Не е като тези от които имам някой друг все още чисто нови:
20150303_214954.jpg


Колега "milmar" Благодаря за расяснението за човките! :beer

Поздрави!




Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Избор на полялник работещ на 12 волта - разяснения

Мнениеот инжектопляктор » Съб 07 мар 2015 11:54


Като искаш да ползваш поялника за наставяне на окабеляване в колата, а кабелите в колата обикновено са много и дебели, трябва ти поялник с голяма мощност, което не може да ти се даде от 12V поялник. В случая си купуваш един газов поялник от Конрад за 15лв и 2 туби газ за запалки по 1.50лв. Никой друг поялник няма да ти позволи да запояваш ефективно по 6/10 квадрата кабели. Освен ако няма да мъкнеш инвертори и станции със себе си. Тогава проблемът е лесно решим.
Когато имам да правя нещо дебело или там където ток няма и не мога да пусна разклонителя, бича с газов поялник. За останалите случаи имам една китайска станция със симисторен регулатор 60W и поя улуците с нея. Има поялници на 12V по 50-тина W, но няма да стават за много дебело и ще ти съборят акумулатора, ако не е запалена колата.
milmar написа:Ей този е перфектния 220V поялник http://olx.bg/photos/ad/60410256/1/

Те това ако не е някое менте със симисторен регулатор, па на... На регулиране се разчита като се реже част от синусоидата.


Потребителски аватар
joromnt
Мнения: 2903
Регистриран на: Пет 08 май 2009 16:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Избор на полялник работещ на 12 волта - разяснения

Мнениеот joromnt » Съб 07 мар 2015 12:23


Не разбирам проблема с регулирането???
Купуваш си един прост поялник без регулиране. Купуваш и един регулатор на мощност/продават готови набори за по няколко лева/ с мощност съобразена с мощноста на поялника. Настаняваш го в една кутия, режеш кабела на поялника, свързваш и си готов. И получаваш истинско регулиране.
Да, не е заводско и изглежда самоделка, но регулира 6 пъти по-добре от тия вградените "регулатори". Опитал съм. За станциите не говоря, там е по-финна работата. Но пак е до пари, има и станции еднодневки дето като им видя стоиката за поялника от каква пружина за химикалка е направена направо падам да се смея :c020


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Избор на полялник работещ на 12 волта - разяснения

Мнениеот milmar » Съб 07 мар 2015 13:26


Да-да регулира, регулира силата на вятърЯ.
Нали трябва да има датчик, без датчик какво ще регулираш, че и по-хубаво щяло да работи. ...


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Избор на полялник работещ на 12 волта - разяснения

Мнениеот инжектопляктор » Съб 07 мар 2015 15:03


Тряя датчик(термодвойка да речем), обратна връзка, ШИМ примерно за да можеш да контролираш параметрите динамично.


Потребителски аватар
Golf 3 Yahting GT
Мнения: 444
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
Местоположение: Пловдив

Re: Избор на полялник работещ на 12 волта - разяснения

Мнениеот Golf 3 Yahting GT » Съб 25 апр 2015 14:52


Здравейте,

Вчера ми остана време и си взех следното Китайче(не че имах избор на друг в магазина де :mhihi ):
p.jpg

o.jpg


Скоро ще го пробвам и ще пиша отзивите.
Първо съм решил да заменя говорителите на голфа отпред във вратите с едни пайнери(двуомпонентниса, ама имам само мидбасите от системата) за първоначално вграждане в голф 3, за да ги чуя дали ще са подобри от пластмасовите с който съм в момента.
След това смятам да подкарам част от ел. стъклата, че в момента при влажно време имам три работещи при сухо време само едно :mrgreen .

Поздрави!


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13433
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Избор на полялник работещ на 12 волта - разяснения

Мнениеот kris11 » Съб 25 апр 2015 21:14


слабичко 20/30/40Вт


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Избор на полялник работещ на 12 волта - разяснения

Мнениеот инжектопляктор » Съб 25 апр 2015 21:23


Golf 3 Yahting GT написа:З...
След това смятам да подкарам част от ел. стъклата...

Не ти завиждам да запояваш ел.стъклата. Ще ти се вземе здравето, от всяка страна има по 15-16 проводника,.. Дано да си свърши работа, макар да му е малко малка мощността за дебелите кабеляци из инсталациите на колите.
kris11 написа:слабичко 20/30/40Вт

На поялника на дръжката му, на лепенката пише 40W. :smile


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8114
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Избор на полялник работещ на 12 волта - разяснения

Мнениеот Bai Sando » Съб 25 апр 2015 21:27


За наставяне на кабели,също е много удобен и газовият поялник.Когато бачках в газовите уредби само такъв ползвах.
Изображение
:th_up


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Избор на полялник работещ на 12 волта - разяснения

Мнениеот инжектопляктор » Съб 25 апр 2015 21:30


Bai Sando написа:За наставяне на кабели,също е много удобен и газовият поялник.Когато бачках в газовите уредби само такъв ползвах.

Аз имам същият. Работи, обаче или аз не го зареждам хубаво или на моят нещо му има. Уж го зареждам, а газта свършва доста бързо. Старият ми беше с прозрачен резервоар и виждах колко газ имам. Може би щото не съм го обръщал или съм нямал правилна дюза. Иначе работи и доста се ползва. Обаче за единични неща. Ако ще запояваш кабели толкова много, колкото на задните врати и на двете(30-32), пишман ще станеш с газовият. По-добре си пусни разклонител, за жалост. Просто ще му се изчерпи газта, ако го оставиш да работи, а пък има доста работа за наместване и обикновеният ще е по-удачен.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8114
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Избор на полялник работещ на 12 волта - разяснения

Мнениеот Bai Sando » Съб 25 апр 2015 21:39


При мен с едно зареждане,караше до 1 седмица.Чалъма е да му хванеш цаката при зареждането от флакона.Иначе и при мен караше по 10 мин. :mhihi


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Избор на полялник работещ на 12 волта - разяснения

Мнениеот milmar » Съб 25 апр 2015 23:36


И аз имам такъв и работи перфектно, имам опит и с други, този е много добър, много стабилно работи в различни положения в простронството. Нищо не запоявам с него, а го ползвам само като горелка.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13433
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Избор на полялник работещ на 12 волта - разяснения

Мнениеот kris11 » Вто 28 апр 2015 14:59


[quote="инжектопляктор"] Ако ще запояваш кабели толкова много, колкото на задните врати и на двете(30-32), quote]

Я пак колко са ? На Шарана задните врати са с по 18 проводника. Не са всички дебели/има доста на брой тънки Миналата или по-миналата година правих 2 те задни врати. С Велече 50 Вт/24В
До преди малко лявата /3 скъсани тънки проводника за огледала и ляв джам. Утре ще слагам кората ,че лепих 2 държача за щипките за кората.

П.П. Не съм погледнал етикета на дръжката на 12в поялник по-горе.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Избор на полялник работещ на 12 волта - разяснения

Мнениеот инжектопляктор » Вто 28 апр 2015 17:19


kris11 написа:Я пак колко са ? На Шарана задните врати са с по 18 проводника.

31 или 32 проводника бяха на двете врати общо. Сменял съм ги един по един. Гледаш схемата, свързваш от едната страна, запояваш, шлаух/изолация, свързваш от другата страна, шлаух/изолация. Много, много бавно става. Е, поне махнах буксите на задните врати. Буксите и двете създаваха проблеми. Пръсках ги със спрейове и какво ли не. Бях закърпил само кабелите, ел.стъклата и говорителите ту работят, ту прекъсват, зависи как бутнеш или отвориш/затвориш вратата. Бях се заканил да РЕЖА ДО ДЪНО, неговата сметка и да пускам всичко ново, че ми омръзна да ме правят някакви простотии на луд и все нещо да ръчкам, човъркам, че да вървят нещата. Едната имаше повече проводници от другата. А държачите, които са на кората не знам как се лепят. Като се откъснат от старост, пробвал съм с няколко лепила - не лепи хубаво, рони се. Пък и на моите кори някой е шетал преди мен и изолацията е скъсана на някои, лепих я с тиксо малко-малко и някой е чупил щипки, ровил се е из вратите.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Избор на полялник работещ на 12 волта - разяснения

Мнениеот muns61 » Вто 28 апр 2015 18:07


Този 12-волтов поялник на неработещ двигател не може да запои кабел квадрат и половина посмъртно. Наложи се да запаля мотора, да вдигне 14 волта и направи прекрасна студена спойка! :mhihi
Заради него си направих и съм доволен много от моето творение. Ето го с литий-полимерен акумулатор 12 волта 2.2 Ач.

Изображение



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта