Колеги, извинявам се за лаишкия въпрос, но тъй като днес ми подариха неизползван двигател от оверлог-машина, който изглежда доста солидно и тежи доста, та се надявам да ми свърши работа за едно или друго, но на табелката му няма обозначение на мощността във Ватове, както съм свикнал да виждам, разбира се, че е монофазен, 220 волта, 50 херца, 1425 оборота в минута, 4 полюса, 3,2 amp's и 1/2 hp (половин конска сила?) и затова моля някой да ми обясни, има ли обозначение на табелката на мощността на този двигател, и ако има, на колко Вата се равнява ? Ако 1 hp е равна на 746 Watt, то 1/2 hp трябва да са 373 Watt. Така ли е, или нещо бъркам?
Каква е мощността на електродвигателя?
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Каква е мощността на електродвигателя?
3,2A * 220V =704W
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Каква е мощността на електродвигателя?
Най-вероятно е това - половин конска сила, нещо от типа 300-350W, или както си го сметнал ти.
U*I в случая не дава мощността, която ни интересува . Има едни подробности в смятането на мощност при променлив ток, дефазиране на ток и напрежение, от там пълна, активна и реактивна мощности, cosФ и други подобни електричарски работи .
Има си вграден съединител, нали? Доста неща може да си направиш, които не изискват кой знае колко механична мощност. Например навивачка на трансформатори или пък да си елекрифицираш някоя стара ръчна шевна машина .
U*I в случая не дава мощността, която ни интересува . Има едни подробности в смятането на мощност при променлив ток, дефазиране на ток и напрежение, от там пълна, активна и реактивна мощности, cosФ и други подобни електричарски работи .
Има си вграден съединител, нали? Доста неща може да си направиш, които не изискват кой знае колко механична мощност. Например навивачка на трансформатори или пък да си елекрифицираш някоя стара ръчна шевна машина .
- ktamen
- Мнения: 6167
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Каква е мощността на електродвигателя?
Мощността на почти всички елдвигатели е в конски сили.
370Вт е 1/2 кс
550Вт е З/4 кс
750Вт е 1кс
1,1кВт е 1,5кс
1,5кВт е 2кс
2,2кВт е 3кс
и тн
На табелката се отбелязва изходящата мощност на вала. Съвсем нормално е за 370Вт изходяща мощност да се консумира такъв ток.
370Вт е 1/2 кс
550Вт е З/4 кс
750Вт е 1кс
1,1кВт е 1,5кс
1,5кВт е 2кс
2,2кВт е 3кс
и тн
На табелката се отбелязва изходящата мощност на вала. Съвсем нормално е за 370Вт изходяща мощност да се консумира такъв ток.
- AugustinerFan
- Мнения: 265
- Регистриран на: Нед 19 апр 2015 2:22
- Автомобил: Mini Cooper SD
- Двигател: 2017
- Местоположение: München
Re: Каква е мощността на електродвигателя?
В сайта http://www.hohsing.com/index.php/en/clutch-motor-en има таблица, за мощност 1/2 нр - 400W
Re: Каква е мощността на електродвигателя?
milmar написа:Най-вероятно е това - половин конска сила, нещо от типа 300-350W, или както си го сметнал ти.
U*I в случая не дава мощността, която ни интересува . Има едни подробности в смятането на мощност при променлив ток, дефазиране на ток и напрежение, от там пълна, активна и реактивна мощности, cosФ и други подобни електричарски работи .
Има си вграден съединител, нали? Доста неща може да си направиш, които не изискват кой знае колко механична мощност. Например навивачка на трансформатори или пък да си елекрифицираш някоя стара ръчна шевна машина .
Точно така, колега - настъпваш педала, и съединителят зацепва. Двигателят е рядко безшумен, произведен в Тайван. Първото, което мога да направя, е да възстановя самия оверлог, защото ми подариха на куп всички останали части, заедно с мотора. Но малко ме съмнява да се пристрастя към шивачеството. Другото, което ме изкушава, е да го приспособя да задвижва моето малко стругче за метал, Хоби-1, на което преди години му откраднаха електродвигателя от мазата... Характеристиките му са почти идентични с тези на заводския електродвигател: обороти 1420 в минута, мощност: 0,370 кВт. Тогава обаче стават излишни чудесното съединителче и всичките останали джаджи.
- ktamen
- Мнения: 6167
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Каква е мощността на електродвигателя?
На Вторични двигателите ги продават по 2лв/кг. Такова двигателче струва десетина лева. Кой кретен би го откраднал вместо да си го купи
ПП Като стана дума за стругове и съединители, винаги съм се чудел за какво много от големите стругове имат съединители?
Страшно много излишна механика
Едно време, когато цялата фабрика се е задвижвала от една единствена парна машина, съединителят безусловно е бил задължителен, ама това задвижване отдавна е останало в историята. Защо слагат съединители и на днешните стругове
ПП Като стана дума за стругове и съединители, винаги съм се чудел за какво много от големите стругове имат съединители?
Страшно много излишна механика
Едно време, когато цялата фабрика се е задвижвала от една единствена парна машина, съединителят безусловно е бил задължителен, ама това задвижване отдавна е останало в историята. Защо слагат съединители и на днешните стругове
Re: Каква е мощността на електродвигателя?
ktamen написа:На Вторични двигателите ги продават по 2лв/кг. Такова двигателче струва десетина лева. Кой кретен би го откраднал вместо да си го купи
ПП Като стана дума за стругове и съединители, винаги съм се чудел за какво много от големите стругове имат съединители?
Страшно много излишна механика
Едно време, когато цялата фабрика се е задвижвала от една единствена парна машина, съединителят безусловно е бил задължителен, ама това задвижване отдавна е останало в историята. Защо слагат съединители и на днешните стругове
То беше един много гаден набег в мазето ми, при който ми задигнаха двигателите на струга и на дървообработващата машина (абрихт, циркуляр, фреза,) и един шмиргел. Явно е бил мангал и нищо чудно да се е опитал да ги продаде някъде. Колкото до двигателя на струга, тежеше определено повече от 5 кг. - може би към 15.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Каква е мощността на електродвигателя?
Е как да няма нужда от съединител ръчен струг, нали трябва плавно да боравиш понякога. Освен това с ръчката на съединителя се сменя и посоката на въртене. И това един електонкаджия да го обянява и да е работил на струг, чак смешно звучи . Че и с оверлог.....
Цифровите стругове са друга работа. ....
Цифровите стругове са друга работа. ....
- ktamen
- Мнения: 6167
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Каква е мощността на електродвигателя?
За какво се налага плавна работа? На мен никога не ми се е налагало.
Точно на теб ми се струва излишно да ти подсказвам друг начин за сменяне на посоката без употреба на съединител и зъбчатки.
Моят струг (около 3 тона) фабрично е без съединител. Съмнявам се, че отстъпва по каквото и да е на подобен струг със съединител.
Точно на теб ми се струва излишно да ти подсказвам друг начин за сменяне на посоката без употреба на съединител и зъбчатки.
Моят струг (около 3 тона) фабрично е без съединител. Съмнявам се, че отстъпва по каквото и да е на подобен струг със съединител.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Каква е мощността на електродвигателя?
Особенно за посоката на въртене, ако по друг начин я сменяш (електрически), не знам след кой път моторът ще изгори, вероятно след първия, особенно ако не изчакваш да спре напълно и особенно ако се върти заедно с предавки, патронник и т.н. Освен това, не съм стругар, не се смятам за компетентен и не съм, може би за това не съм виждал струг без съединител, не казвам че няма. Но темата е за друго все пак.
- ktamen
- Мнения: 6167
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Каква е мощността на електродвигателя?
В интерес на истината, ако си достатъчно пъргав с копчетата, няма да е много добре за моторчето. Пък и за разните зъбчатки също няма да е добре.
Ама нищо не пречи да си пак толкова пъргав и с ръчката на на съединителя.
Ама нищо не пречи да си пак толкова пъргав и с ръчката на на съединителя.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Каква е мощността на електродвигателя?
"..Съединител на струг..защо ли му трябва..?!"Такъв въпрос може да зададе само "декоративен" стругар.И аз не съм професионалист,но съм работил в сферата на универсални и цифрови машини едно 20 години...
Та да отговоря на въпроса с въпрос:как така ,аджеба, се прави резба на струг..с нож,на няколко прохода?Това с "плашка" е само за окончателна калибровка...Иначе,за декоративна обработка на крак за стол и чистене на ръжда с пила...то даже не трябва струг...
Описаното двигателче(всъщност това е темата),е много сгодно за някои дейности-например:имах случай на една машина за навиване пружини за матраци..ей там ако имаше съединителче...всеки ден заминаваха контактори.Относно мощността,дадениса максималните стойности(U.I),няма как да работи вечно ,ако попадне в това съчетание.Формулата е U.I.cosf=P.С подходяща редукция с шайби,може да се постигне доста добър момент на задвижвания механизъм,за сметка на редукция на оборотите.
Някое дребно хаспелче или ел.лебедка,чрез червячно редукторче от ролетна врата може да се сътвори,електро-реверс и механично привеждане в действие...
Та да отговоря на въпроса с въпрос:как така ,аджеба, се прави резба на струг..с нож,на няколко прохода?Това с "плашка" е само за окончателна калибровка...Иначе,за декоративна обработка на крак за стол и чистене на ръжда с пила...то даже не трябва струг...
Описаното двигателче(всъщност това е темата),е много сгодно за някои дейности-например:имах случай на една машина за навиване пружини за матраци..ей там ако имаше съединителче...всеки ден заминаваха контактори.Относно мощността,дадениса максималните стойности(U.I),няма как да работи вечно ,ако попадне в това съчетание.Формулата е U.I.cosf=P.С подходяща редукция с шайби,може да се постигне доста добър момент на задвижвания механизъм,за сметка на редукция на оборотите.
Някое дребно хаспелче или ел.лебедка,чрез червячно редукторче от ролетна врата може да се сътвори,електро-реверс и механично привеждане в действие...
- ktamen
- Мнения: 6167
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Каква е мощността на електродвигателя?
emo-gar написа:"декоративен" стругар.И аз не съм професионалист,
Айде първо да станеш професионалист и тогава да раздаваш оценки, кой какъв стругар е
Та да беше споменал все пак за какво е нужен съединител на струга.
Щото липсата на съединител на моя струг никак не се е отразила на функционалността му. Резбите не се правят по-трудно, даже май с моя струг е по-лесно. Сменя се само посоката на въртене на винта, шпиндела продължава да се върти в същата посока. Ръчката, с която се сменя тази посока, е подобна на ръчката на съединителя. Вероятно като сменя посоката на шпиндела и супорта ще тръгне на обратно, но не съм пробвал. Поне българските стругове също си имат копчета за сменяне на посоката на двигателя. Предполагам, че и с тези копчета може да се върне супорта, но пак не съм пробвал.
Та за какво е нужен съединителят
Между другото имам подобно двигателче с вариатор. Така си ми стои от няколко години. То за какво може да се използва?
- anrus
- Мнения: 909
- Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
- Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
- Двигател: RF-1988 и 1P-1991
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Каква е мощността на електродвигателя?
ktamen написа:Резбите не се правят по-трудно, даже май с моя струг е по-лесно. Сменя се само посоката на въртене на винта, шпиндела продължава да се върти в същата посока.
Колега, ти някога нарязвал ли си на струг многоходова резба с няколко прехода на всяка навивка? Водещият винт никога не се отцепва от кинематичната верига към шпиндела при нарязване на резба. Връщането на супорта се прави именно с реверсиране на посоката на шпиндела. Да не би да бъркаш винта за резбите с вала за самохода?
Забележка: Завършил съм механотехникум, специалност студена обработка. Дипломната ми работа беше проектиране скоростна кутия на струг.
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 26 госта