Каква е мощността на електродвигателя?

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
Harrry
Мнения: 239
Регистриран на: Нед 16 апр 2006 10:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Каква е мощността на електродвигателя?

Мнениеот Harrry » Пет 25 мар 2016 16:54


Колеги, извинявам се за лаишкия въпрос, но тъй като днес ми подариха неизползван двигател от оверлог-машина, който изглежда доста солидно и тежи доста, та се надявам да ми свърши работа за едно или друго, но на табелката му няма обозначение на мощността във Ватове, както съм свикнал да виждам, разбира се, че е монофазен, 220 волта, 50 херца, 1425 оборота в минута, 4 полюса, 3,2 amp's и 1/2 hp (половин конска сила?) и затова моля някой да ми обясни, има ли обозначение на табелката на мощността на този двигател, и ако има, на колко Вата се равнява ? Ако 1 hp е равна на 746 Watt, то 1/2 hp трябва да са 373 Watt. Така ли е, или нещо бъркам?

Изображение

Изображение




Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6176
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Каква е мощността на електродвигателя?

Мнениеот vanesto » Пет 25 мар 2016 17:10


3,2A * 220V =704W


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Каква е мощността на електродвигателя?

Мнениеот milmar » Пет 25 мар 2016 17:45


Най-вероятно е това - половин конска сила, нещо от типа 300-350W, или както си го сметнал ти.

U*I в случая не дава мощността, която ни интересува icon_idea . Има едни подробности в смятането на мощност при променлив ток, дефазиране на ток и напрежение, от там пълна, активна и реактивна мощности, cosФ и други подобни електричарски работи :biggrin .

Има си вграден съединител, нали? Доста неща може да си направиш, които не изискват кой знае колко механична мощност. Например навивачка на трансформатори или пък да си елекрифицираш някоя стара ръчна шевна машина :biggrin .


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6167
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Каква е мощността на електродвигателя?

Мнениеот ktamen » Пет 25 мар 2016 18:59


Мощността на почти всички елдвигатели е в конски сили.
370Вт е 1/2 кс
550Вт е З/4 кс
750Вт е 1кс
1,1кВт е 1,5кс
1,5кВт е 2кс
2,2кВт е 3кс
и тн
На табелката се отбелязва изходящата мощност на вала. Съвсем нормално е за 370Вт изходяща мощност да се консумира такъв ток.


Потребителски аватар
AugustinerFan
Мнения: 265
Регистриран на: Нед 19 апр 2015 2:22
Автомобил: Mini Cooper SD
Двигател: 2017
Местоположение: München

Re: Каква е мощността на електродвигателя?

Мнениеот AugustinerFan » Съб 26 мар 2016 9:51


В сайта http://www.hohsing.com/index.php/en/clutch-motor-en има таблица, за мощност 1/2 нр - 400W :th_up


Потребителски аватар
Harrry
Мнения: 239
Регистриран на: Нед 16 апр 2006 10:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Каква е мощността на електродвигателя?

Мнениеот Harrry » Съб 26 мар 2016 13:46


milmar написа:Най-вероятно е това - половин конска сила, нещо от типа 300-350W, или както си го сметнал ти.

U*I в случая не дава мощността, която ни интересува icon_idea . Има едни подробности в смятането на мощност при променлив ток, дефазиране на ток и напрежение, от там пълна, активна и реактивна мощности, cosФ и други подобни електричарски работи :biggrin .

Има си вграден съединител, нали? Доста неща може да си направиш, които не изискват кой знае колко механична мощност. Например навивачка на трансформатори или пък да си елекрифицираш някоя стара ръчна шевна машина :biggrin .

Точно така, колега - настъпваш педала, и съединителят зацепва. Двигателят е рядко безшумен, произведен в Тайван. Първото, което мога да направя, е да възстановя самия оверлог, защото ми подариха на куп всички останали части, заедно с мотора. Но малко ме съмнява да се пристрастя към шивачеството. Другото, което ме изкушава, е да го приспособя да задвижва моето малко стругче за метал, Хоби-1, на което преди години му откраднаха електродвигателя от мазата... Характеристиките му са почти идентични с тези на заводския електродвигател: обороти 1420 в минута, мощност: 0,370 кВт. Тогава обаче стават излишни чудесното съединителче и всичките останали джаджи.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6167
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Каква е мощността на електродвигателя?

Мнениеот ktamen » Съб 26 мар 2016 15:38


На Вторични двигателите ги продават по 2лв/кг. Такова двигателче струва десетина лева. Кой кретен би го откраднал вместо да си го купи :screwy
ПП Като стана дума за стругове и съединители, винаги съм се чудел за какво много от големите стругове имат съединители?
Страшно много излишна механика :screwy
Едно време, когато цялата фабрика се е задвижвала от една единствена парна машина, съединителят безусловно е бил задължителен, ама това задвижване отдавна е останало в историята. Защо слагат съединители и на днешните стругове :gruebel


Потребителски аватар
Harrry
Мнения: 239
Регистриран на: Нед 16 апр 2006 10:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Каква е мощността на електродвигателя?

Мнениеот Harrry » Съб 26 мар 2016 17:05


ktamen написа:На Вторични двигателите ги продават по 2лв/кг. Такова двигателче струва десетина лева. Кой кретен би го откраднал вместо да си го купи :screwy
ПП Като стана дума за стругове и съединители, винаги съм се чудел за какво много от големите стругове имат съединители?
Страшно много излишна механика :screwy
Едно време, когато цялата фабрика се е задвижвала от една единствена парна машина, съединителят безусловно е бил задължителен, ама това задвижване отдавна е останало в историята. Защо слагат съединители и на днешните стругове :gruebel

То беше един много гаден набег в мазето ми, при който ми задигнаха двигателите на струга и на дървообработващата машина (абрихт, циркуляр, фреза,) и един шмиргел. Явно е бил мангал и нищо чудно да се е опитал да ги продаде някъде. Колкото до двигателя на струга, тежеше определено повече от 5 кг. - може би към 15.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Каква е мощността на електродвигателя?

Мнениеот milmar » Съб 26 мар 2016 20:24


Е как да няма нужда от съединител ръчен струг, нали трябва плавно да боравиш понякога. Освен това с ръчката на съединителя се сменя и посоката на въртене. И това един електонкаджия да го обянява и да е работил на струг, чак смешно звучи :icon_lol . Че и с оверлог..... :mrgreen
Цифровите стругове са друга работа. ....


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6167
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Каква е мощността на електродвигателя?

Мнениеот ktamen » Съб 26 мар 2016 20:37


За какво се налага плавна работа? На мен никога не ми се е налагало.
Точно на теб ми се струва излишно да ти подсказвам друг начин за сменяне на посоката без употреба на съединител и зъбчатки.
Моят струг (около 3 тона) фабрично е без съединител. Съмнявам се, че отстъпва по каквото и да е на подобен струг със съединител.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Каква е мощността на електродвигателя?

Мнениеот milmar » Съб 26 мар 2016 22:10


Особенно за посоката на въртене, ако по друг начин я сменяш (електрически), не знам след кой път моторът ще изгори, вероятно след първия, особенно ако не изчакваш да спре напълно и особенно ако се върти заедно с предавки, патронник и т.н. Освен това, не съм стругар, не се смятам за компетентен и не съм, може би за това не съм виждал струг без съединител, не казвам че няма. Но темата е за друго все пак.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6167
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Каква е мощността на електродвигателя?

Мнениеот ktamen » Нед 27 мар 2016 1:22


В интерес на истината, ако си достатъчно пъргав с копчетата, няма да е много добре за моторчето. Пък и за разните зъбчатки също няма да е добре.
Ама нищо не пречи да си пак толкова пъргав и с ръчката на на съединителя.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Каква е мощността на електродвигателя?

Мнениеот emo-gar » Нед 24 апр 2016 10:09


"..Съединител на струг..защо ли му трябва..?!"Такъв въпрос може да зададе само "декоративен" стругар.И аз не съм професионалист,но съм работил в сферата на универсални и цифрови машини едно 20 години...
Та да отговоря на въпроса с въпрос:как така ,аджеба, се прави резба на струг..с нож,на няколко прохода?Това с "плашка" е само за окончателна калибровка...Иначе,за декоративна обработка на крак за стол и чистене на ръжда с пила...то даже не трябва струг...
Описаното двигателче(всъщност това е темата),е много сгодно за някои дейности-например:имах случай на една машина за навиване пружини за матраци..ей там ако имаше съединителче...всеки ден заминаваха контактори.Относно мощността,дадениса максималните стойности(U.I),няма как да работи вечно ,ако попадне в това съчетание.Формулата е U.I.cosf=P.С подходяща редукция с шайби,може да се постигне доста добър момент на задвижвания механизъм,за сметка на редукция на оборотите.
Някое дребно хаспелче или ел.лебедка,чрез червячно редукторче от ролетна врата може да се сътвори,електро-реверс и механично привеждане в действие...


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6167
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Каква е мощността на електродвигателя?

Мнениеот ktamen » Нед 24 апр 2016 15:10


emo-gar написа:"декоративен" стругар.И аз не съм професионалист,

Айде първо да станеш професионалист и тогава да раздаваш оценки, кой какъв стругар е :exclaim
Та да беше споменал все пак за какво е нужен съединител на струга.
Щото липсата на съединител на моя струг никак не се е отразила на функционалността му. Резбите не се правят по-трудно, даже май с моя струг е по-лесно. Сменя се само посоката на въртене на винта, шпиндела продължава да се върти в същата посока. Ръчката, с която се сменя тази посока, е подобна на ръчката на съединителя. Вероятно като сменя посоката на шпиндела и супорта ще тръгне на обратно, но не съм пробвал. Поне българските стругове също си имат копчета за сменяне на посоката на двигателя. Предполагам, че и с тези копчета може да се върне супорта, но пак не съм пробвал.
Та за какво е нужен съединителят :gruebel
Между другото имам подобно двигателче с вариатор. Така си ми стои от няколко години. То за какво може да се използва?


Потребителски аватар
anrus
Мнения: 909
Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
Двигател: RF-1988 и 1P-1991
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Каква е мощността на електродвигателя?

Мнениеот anrus » Нед 24 апр 2016 18:42


ktamen написа:Резбите не се правят по-трудно, даже май с моя струг е по-лесно. Сменя се само посоката на въртене на винта, шпиндела продължава да се върти в същата посока.


Колега, ти някога нарязвал ли си на струг многоходова резба с няколко прехода на всяка навивка? Водещият винт никога не се отцепва от кинематичната верига към шпиндела при нарязване на резба. Връщането на супорта се прави именно с реверсиране на посоката на шпиндела. Да не би да бъркаш винта за резбите с вала за самохода?

Забележка: Завършил съм механотехникум, специалност студена обработка. Дипломната ми работа беше проектиране скоростна кутия на струг.



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 26 госта