Рекламация и Техномаркет - втори рунд на стр. 2
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Рекламация и Техномаркет - втори рунд на стр. 2
Реших да пиша защото служителите в Техномаркет МНОГО упорито се опитваха да ме убедят, че няма НИКАКЪВ начин да ми бъде възстановена сумата за повреден уред. Аз пък се бях подготвил - в законовия 30-дневен срок за удовлетворяване на рекламация купувачът има право да поиска по какъв начин да бъде удовлетворен, а продавачът има право да избере как да го направи. След като изтече 30-дневния срок, вече купувачът избира как да бъде удовлетворена рекламацията - замяна със същия уред, възстановяване на сумата ... на който му е интересно може да прочете ЗЗП. Там пише още, че повредите се отстраняват без никакви допълнителни разходи за купувача.
На 24.10 завеждам рекламация за CD плейър купен около месец по-рано. При първата среща в Техномаркет се опитаха да ме убедят, че трябва да го занеса в сервиза, което аз отказах. Няма как да предявявам каквито и да е искания към сервиза, нито за пари, нито за замяна, просто защото нямам никакви отношения с тях. Оставих плейъра в Техномаркет.
На 30.11 се обаждат да ми кажат, че няма да ремонтират уреда, а ще ми го заменят с нов и за целта трябва да занеса аксесоарите - кабели, дистанционно ... отново в сервиза. Аз пак обяснявам, че работа в сервиза нямам, съгласяват се да ги занеса в магазина. На следващия ден - 01.12.2010 - се появявам в магазина с исканите аксесоари, те обещават да ги изпратят в сервиза, да получат от там някакъв протокол и да ми се обадят за да отида ПАК за да ми сменят плейъра. Аз казавам, че това е последното ми идване в магазина заради този плейър и желая да ми бъде възстановена сумата, заплатена за него. Отказват ми категорично - било невъзможно. Щели да ми го заменят СЛЕД получаването на протокол от сервиза, а за пари и дума не можело да става. Аз излизам от стаята, говоря с КЗП на 070011122, казват ми, че щом е изтекъл 30-дневния срок, мога да искам да ми върнат пари и те не могат да ми откажат. Връщам се в стаята, дошла е друга какичка, която казва, че могат ВЕДНАГА да ми заменят уреда - каква изненада ... отивам до щанда и виждам, че същият плейър е с 30 кинта по-евтин и ми е по-изгодно да ми върнат пари, да си купя чисто нов плейър и да заведа жената и детето на кино. Връщам се отново в офиса с желанието да ми върнат кинтите, на което отново категорично ми се отказва. Не можело, защото съм платил с кредитна карта - аз им казвам, че нямам нищо против да ми ги преведат по сметката. Пак не можело. Писах в книгата за рекламации, че отказват. Помолиха ме да си взема аксесоарите, които съм донесъл и се разделихме.
През цялото време съм се държал извънредно учтиво, въпреки снизходителния и доста нагъл на моменти тон от служителите в Техномаркет. Осмелиха се да ми кажат, че съм гледал много телевизия, което пък изобщо не отговаря на истината.
Направих си копия от рекламацията, гаранционната карта и касовия бон, написах жалбата и утре съм в КЗП лично - по телефона обещаха да съдействат.
На 24.10 завеждам рекламация за CD плейър купен около месец по-рано. При първата среща в Техномаркет се опитаха да ме убедят, че трябва да го занеса в сервиза, което аз отказах. Няма как да предявявам каквито и да е искания към сервиза, нито за пари, нито за замяна, просто защото нямам никакви отношения с тях. Оставих плейъра в Техномаркет.
На 30.11 се обаждат да ми кажат, че няма да ремонтират уреда, а ще ми го заменят с нов и за целта трябва да занеса аксесоарите - кабели, дистанционно ... отново в сервиза. Аз пак обяснявам, че работа в сервиза нямам, съгласяват се да ги занеса в магазина. На следващия ден - 01.12.2010 - се появявам в магазина с исканите аксесоари, те обещават да ги изпратят в сервиза, да получат от там някакъв протокол и да ми се обадят за да отида ПАК за да ми сменят плейъра. Аз казавам, че това е последното ми идване в магазина заради този плейър и желая да ми бъде възстановена сумата, заплатена за него. Отказват ми категорично - било невъзможно. Щели да ми го заменят СЛЕД получаването на протокол от сервиза, а за пари и дума не можело да става. Аз излизам от стаята, говоря с КЗП на 070011122, казват ми, че щом е изтекъл 30-дневния срок, мога да искам да ми върнат пари и те не могат да ми откажат. Връщам се в стаята, дошла е друга какичка, която казва, че могат ВЕДНАГА да ми заменят уреда - каква изненада ... отивам до щанда и виждам, че същият плейър е с 30 кинта по-евтин и ми е по-изгодно да ми върнат пари, да си купя чисто нов плейър и да заведа жената и детето на кино. Връщам се отново в офиса с желанието да ми върнат кинтите, на което отново категорично ми се отказва. Не можело, защото съм платил с кредитна карта - аз им казвам, че нямам нищо против да ми ги преведат по сметката. Пак не можело. Писах в книгата за рекламации, че отказват. Помолиха ме да си взема аксесоарите, които съм донесъл и се разделихме.
През цялото време съм се държал извънредно учтиво, въпреки снизходителния и доста нагъл на моменти тон от служителите в Техномаркет. Осмелиха се да ми кажат, че съм гледал много телевизия, което пък изобщо не отговаря на истината.
Направих си копия от рекламацията, гаранционната карта и касовия бон, написах жалбата и утре съм в КЗП лично - по телефона обещаха да съдействат.
- Ljubon
- Мнения: 3327
- Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Рекламация и Техномаркет - първи рунд
Много си прав, но ще изразходваш гориво, нерви и време, надвишаващи стойността на плеьра.
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Рекламация и Техномаркет - първи рунд
Ще следя с интерес темата!
"купувачът има право да поиска по какъв начин да бъде удовлетворен, а продавачът има право да избере как да го направи" Колега, тоя цитат буквален ли е? Раздвоено и мъгляво ми звучи, не съм чел ЗЗП и се извинявам, че питам?
"купувачът има право да поиска по какъв начин да бъде удовлетворен, а продавачът има право да избере как да го направи" Колега, тоя цитат буквален ли е? Раздвоено и мъгляво ми звучи, не съм чел ЗЗП и се извинявам, че питам?
- ChimeyJimmey
- Мнения: 3877
- Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
- Автомобил: торанага
- Двигател: AXQ
Re: Рекламация и Техномаркет - първи рунд
Само така!
Всички трябва да сме такива във всяко отношение!
Успех!
Всички трябва да сме такива във всяко отношение!
Успех!
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Рекламация и Техномаркет - първи рунд
bobocamaro написа::applause: Ще следя с интерес темата!
"купувачът има право да поиска по какъв начин да бъде удовлетворен, а продавачът има право да избере как да го направи" Колега, тоя цитат буквален ли е? Раздвоено и мъгляво ми звучи, не съм чел ЗЗП и се извинявам, че питам?
Какво очакваш от мен - да отворя закона, да намеря текста, който те интересува и да ти го цитирам тук?
- yoan4o
- магистрален бандит
- Мнения: 4765
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
- Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
- Двигател: Много газ и всичко ток
- Местоположение: София
Re: Рекламация и Техномаркет - първи рунд
Успех братле!
Много ми е интересно становището на КЗП, щото те попринцип към големите вериги не са чак толкова зли!
Иначе като за PS: Миро-Миро-Ми-Лю-Ми-Лю-Любо-Любо-БГ-БГ!
PS2 за по-недосетливите: Справка Роки - (Краси Радков)
Много ми е интересно становището на КЗП, щото те попринцип към големите вериги не са чак толкова зли!
Иначе като за PS: Миро-Миро-Ми-Лю-Ми-Лю-Любо-Любо-БГ-БГ!
PS2 за по-недосетливите: Справка Роки - (Краси Радков)
- vaso18
- T.N.T.
- Мнения: 2590
- Регистриран на: Сря 18 юли 2007 13:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Троян
Re: Рекламация и Техномаркет - първи рунд
евала колега
тия трябва да знаят че и ние(клиентите) имаме права
ще стискам палци
тия трябва да знаят че и ние(клиентите) имаме права
ще стискам палци
- Dead man
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 9978
- Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
- Автомобил: Hyundai Sonata 2007
- Двигател: 2.0 16V 145HP
- Местоположение: София,Дружба 1
- Контакти:
Re: Рекламация и Техномаркет - първи рунд
В кой Техномаркет става това ??
Иначе си гони правата до дупка,не им се давай....
Иначе си гони правата до дупка,не им се давай....
-
- Мнения: 614
- Регистриран на: Сря 05 дек 2007 10:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
Re: Рекламация и Техномаркет - първи рунд
Нямат право да откажат връщане на пари, когато има протокол от сервиза. Аз така си взех парите за една шевна машина от Метро, но по големия зор беше докато сервиза ми издадат протокола, а в метро без никакви проблеми ми върнаха парите. Не ги оставяай
- LILO&STICH
- ябълката на раздора
- Мнения: 13068
- Регистриран на: Сря 17 авг 2005 15:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Рекламация и Техномаркет - първи рунд
хахаха
аз съм имал подобен казус.
Накрая,вносителя ми върна парите за кафе машина
Ще стане,недей да се притесняваш.Те ще плащат и глоби,актове ще им пишат
аз съм имал подобен казус.
Накрая,вносителя ми върна парите за кафе машина
Ще стане,недей да се притесняваш.Те ще плащат и глоби,актове ще им пишат
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Рекламация и Техномаркет - първи рунд
Моля, не намесвайте сервиза! И Метро също - там отношенията са между фирми и ЗЗП не е приложим, според мен.
Иначе има развитие - изключително любезна госпожа ми се обади преди малко и ми предложи ваучери за пазаруване от Техномаркет, които аз отново отказах, позовавайки се на правото си да избирам и на нелюбезното отношение на нейните колеги вчера. Тя се съгласи, че е възможно да ми бъдат върнати парите, даже предложи да ми ги донесат у нас, след като уточних, че вече няколко пъти съм ходил до магазина заради този плейър и още два пъти не ме кефи, макар и да е близо до дома ми. Изобщо беше много любезна и с удоволствие ще отида довечера да занеса аксесоарите и да се запозная с нея - очевидно има хора, които не смятат, че клентите са досадници, които им губят времето с неоснователни искания.
Иначе има развитие - изключително любезна госпожа ми се обади преди малко и ми предложи ваучери за пазаруване от Техномаркет, които аз отново отказах, позовавайки се на правото си да избирам и на нелюбезното отношение на нейните колеги вчера. Тя се съгласи, че е възможно да ми бъдат върнати парите, даже предложи да ми ги донесат у нас, след като уточних, че вече няколко пъти съм ходил до магазина заради този плейър и още два пъти не ме кефи, макар и да е близо до дома ми. Изобщо беше много любезна и с удоволствие ще отида довечера да занеса аксесоарите и да се запозная с нея - очевидно има хора, които не смятат, че клентите са досадници, които им губят времето с неоснователни искания.
- lachezzar
- Мнения: 15
- Регистриран на: Чет 06 май 2010 9:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Рекламация и Техномаркет - първи рунд
Братчед, аз все още не съм минавал по твоя път, но като гледам няма да ми се размине, било то Техномаркет, Технополис или който и да е търговец. Успех с начинанието и ще се видим по празниците.
Ето малко инфо из закона за защита на потребителите, раздели втори и трети изясняват отношенията търговец-купувач, който закон можете да изтеглите от тук:
http://kzp.bg/index.php?mode=viewd&grou ... ent_id=120
Това, което сме учили по търговско право едно време е следното:
1. Рекламации се предявяват за стоки /нехранителни продукти/ в срок до 2 години от закупуването.
2. Лицето, към когото трябва да е предявена рекламацията е ТЪРГОВЕЦЪТ, от когото е закупена стоката, а не сервиза, посочен на гаранционната карта.
3. Ако не стана с блага дума и цитиране на закона пред ТЪРГОВЕЦА, се обаждаме на Комисията за защита на потребителите /КЗП/ на този сайт: http://www.kzp.bg и до месец би трябвало да се реши проблема.
На този адрес също може да се намери доп.инфо:
http://www.aktivnipotrebiteli.bg/kampan ... p?page=faq
Раздел II.
Гаранция на потребителската стока
Раздел III.
Рекламации
Чл. 113. (1) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора
за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от
предявяването на рекламацията от потребителя.
(2) След изтичането на срока по ал. 1 потребителят има право да развали
договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване
на цената на потребителската стока съгласно чл. 114.
(3) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за
продажба е безплатно за потребителя. Той не дължи разходи за експедиране на
потребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта й, и не
трябва да понася значителни неудобства.
(4) Потребителят може да иска и обезщетение за претърпените вследствие на
несъответствието вреди.
Чл. 114. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за
продажба и когато потребителят не е удовлетворен от решаването на
рекламацията по чл. 113, той има право на избор между една от следните
възможности:
1. разваляне на договора и възстановяване на заплатената от него сума;
2. намаляване на цената.
(2) Потребителят не може да претендира за възстановяване на заплатената сума
или за намаляване цената на стоката, когато търговецът се съгласи да бъде
извършена замяна на потребителската стока с нова или да се поправи стоката в
рамките на един месец от предявяване на рекламацията от потребителя.
(3) Потребителят не може да претендира за разваляне на договора, ако
несъответствието на потребителската стока с договора е незначително.
Чл. 115. (1) Потребителят може да упражни правото си по този раздел в срок до
две години, считано от доставянето на потребителската стока.
(2) Срокът по ал. 1 спира да тече през времето, необходимо за поправката или
замяната на потребителската стока или за постигане на споразумение между
продавача и потребителя за решаване на спора.
Чл. 125. (1) Рекламацията се предявява пред търговеца или пред упълномощено
от него лице.
(2) Рекламацията се подава устно или писмено.
Чл. 126. (1) Рекламацията на потребителска стока може да се предяви до две
години от доставката на стоката, но не по-късно от два месеца от установяване
на несъответствието с договореното. Рекламацията на услуги може да се
предяви до 14 дни от откриване на несъответствието на услугата с договореното.
Чл. 127. (1) Търговецът или упълномощено от него лице са длъжни да приемат
рекламацията, ако тя е предявена своевременно.
Ето малко инфо из закона за защита на потребителите, раздели втори и трети изясняват отношенията търговец-купувач, който закон можете да изтеглите от тук:
http://kzp.bg/index.php?mode=viewd&grou ... ent_id=120
Това, което сме учили по търговско право едно време е следното:
1. Рекламации се предявяват за стоки /нехранителни продукти/ в срок до 2 години от закупуването.
2. Лицето, към когото трябва да е предявена рекламацията е ТЪРГОВЕЦЪТ, от когото е закупена стоката, а не сервиза, посочен на гаранционната карта.
3. Ако не стана с блага дума и цитиране на закона пред ТЪРГОВЕЦА, се обаждаме на Комисията за защита на потребителите /КЗП/ на този сайт: http://www.kzp.bg и до месец би трябвало да се реши проблема.
На този адрес също може да се намери доп.инфо:
http://www.aktivnipotrebiteli.bg/kampan ... p?page=faq
Раздел II.
Гаранция на потребителската стока
Раздел III.
Рекламации
Чл. 113. (1) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора
за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от
предявяването на рекламацията от потребителя.
(2) След изтичането на срока по ал. 1 потребителят има право да развали
договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване
на цената на потребителската стока съгласно чл. 114.
(3) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за
продажба е безплатно за потребителя. Той не дължи разходи за експедиране на
потребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта й, и не
трябва да понася значителни неудобства.
(4) Потребителят може да иска и обезщетение за претърпените вследствие на
несъответствието вреди.
Чл. 114. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за
продажба и когато потребителят не е удовлетворен от решаването на
рекламацията по чл. 113, той има право на избор между една от следните
възможности:
1. разваляне на договора и възстановяване на заплатената от него сума;
2. намаляване на цената.
(2) Потребителят не може да претендира за възстановяване на заплатената сума
или за намаляване цената на стоката, когато търговецът се съгласи да бъде
извършена замяна на потребителската стока с нова или да се поправи стоката в
рамките на един месец от предявяване на рекламацията от потребителя.
(3) Потребителят не може да претендира за разваляне на договора, ако
несъответствието на потребителската стока с договора е незначително.
Чл. 115. (1) Потребителят може да упражни правото си по този раздел в срок до
две години, считано от доставянето на потребителската стока.
(2) Срокът по ал. 1 спира да тече през времето, необходимо за поправката или
замяната на потребителската стока или за постигане на споразумение между
продавача и потребителя за решаване на спора.
Чл. 125. (1) Рекламацията се предявява пред търговеца или пред упълномощено
от него лице.
(2) Рекламацията се подава устно или писмено.
Чл. 126. (1) Рекламацията на потребителска стока може да се предяви до две
години от доставката на стоката, но не по-късно от два месеца от установяване
на несъответствието с договореното. Рекламацията на услуги може да се
предяви до 14 дни от откриване на несъответствието на услугата с договореното.
Чл. 127. (1) Търговецът или упълномощено от него лице са длъжни да приемат
рекламацията, ако тя е предявена своевременно.
- mely
- Мнения: 2728
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
- Автомобил: Citroen C crosser
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Рекламация и Техномаркет - първи рунд
Колеги само да ви кажа че стигне ли се наистина до жалба в КЗП...нищо не става.Тия дремят там само да си вземат заплатите.Аз съм пускал теми където съм успявал /няколко пъти/ с заплахи за КЗП да се спарвя но в рамките на 1 месец два пъти ми се наложи да им пиша жалби /за неща които нямат абсолютно нищо общо едно с друго,а даже не бяха и мои/ и да им пращам документи и отговора им все е еднакакъв с този на сервиза и после Помирителна комисия и съд.
Но с удоволствие ще следя темата .Дано не съм лош пророк.Успех колега
Но с удоволствие ще следя темата .Дано не съм лош пророк.Успех колега
- Ivailo
- Мнения: 9497
- Регистриран на: Пет 27 апр 2007 15:21
- Автомобил: VW Golf mk3
- Двигател: AAZ
- Местоположение: София/Видин
- Контакти:
Re: Рекламация и Техномаркет - първи рунд
Евала, техно* винаги гледат да минат по тънката лайстна с рекламациите, разчитайки на непознаването на закона от потребителите.
Само да вметна, че КЗП са длъжни да отговорят до 1 месец от датата на приемането на жалбата, та за това когато пускате жалба там, си искайте входящ номер
Само да вметна, че КЗП са длъжни да отговорят до 1 месец от датата на приемането на жалбата, та за това когато пускате жалба там, си искайте входящ номер
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Рекламация и Техномаркет - първи рунд
Историята приключи бързо - днес се запознах с любезната девойка от Техномаркет. Едната от нелюбезните също беше там и през цялото време ме поглежда изпод вежди и се правеше, че не присъствам в стаята.
Съгласих се на ваучери на стойността на уреда и си купих Блаупункт вместо ЛГ - почти на същата цена и с нови 2г гаранция.
Искам отново да изтъкна колко бях очарован от отношението на момичето от магазина - беше изключително любезна, въпреки че си имаше друга работа и не и беше много до мен. Контрастът с другите две ... служителки да ги наречем ... беше огромен.
Съгласих се на ваучери на стойността на уреда и си купих Блаупункт вместо ЛГ - почти на същата цена и с нови 2г гаранция.
Искам отново да изтъкна колко бях очарован от отношението на момичето от магазина - беше изключително любезна, въпреки че си имаше друга работа и не и беше много до мен. Контрастът с другите две ... служителки да ги наречем ... беше огромен.
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 157 госта