Въпрос за реле за времезакъснение

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
toshara
Мнения: 1470
Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:21
Автомобил: MK2 Golf
Двигател: GTI PB 1990
Местоположение: Провадия

Въпрос за реле за времезакъснение

Мнениеот toshara » Чет 03 яну 2013 21:57


Колеги,взех този кит,но не ми е ясно едно нещо-Значи ясно е,къде влиза +12v и -12v.Проблема е от къде излизат?Ето снимка,някой ако може да ми помогне.
Всякакво инфо ще ми е от полза :beer
Изображение




Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Въпрос за реле за времезакъснение

Мнениеот bobocamaro » Чет 03 яну 2013 22:02


не излизат. има контакти на реле normally closed / normally open.
Пусни си мостче от постоянни +12V до клема С и си ги търси на което вече казах.
Edit: дай на консуматора постоянна маса, ако искаш да ти тръгне след периода време, то свържи му плюса към клема NO. На клема С трябва винаги да има +12В, постоянни или от контактен ключ. Какъв е този консуматор?

Последна промяна от bobocamaro на Чет 03 яну 2013 22:33, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
toshara
Мнения: 1470
Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:21
Автомобил: MK2 Golf
Двигател: GTI PB 1990
Местоположение: Провадия

Re: Въпрос за реле за времезакъснение

Мнениеот toshara » Чет 03 яну 2013 22:21


bobocamaro написа:не излизат. има контакти на реле normally closed / normally open.
Пусни си мостче от постоянни +12V до клема С и си ги търси на което вече казах.

Значи пускам от постоянни +12 до C,и после NC или NO ми е изходящ +(едно от двете),а другото го ползвам за -,така ли?Извинявам се за глупавите въпроси :lol:
Цялата работа е,че искам да направя един консуматор в колата да се пуска няколко секунди след даване на контакт.
Връзвам + и -,пускам мост от + към C,после как да свържа консуматора,при положение,че и той си е с нормални +12 и -12


Потребителски аватар
TDI stavrev
Мнения: 261
Регистриран на: Нед 08 ное 2009 20:45
Автомобил: MKV
Двигател: BKD
Местоположение: Sliven

Re: Въпрос за реле за времезакъснение

Мнениеот TDI stavrev » Чет 03 яну 2013 22:34


toshara написа:
bobocamaro написа:не излизат. има контакти на реле normally closed / normally open.
Пусни си мостче от постоянни +12V до клема С и си ги търси на което вече казах.

Значи пускам от постоянни +12 до C,и после NC или NO ми е изходящ +(едно от двете),а другото го ползвам за -,така ли?Извинявам се за глупавите въпроси :lol:
Цялата работа е,че искам да направя един консуматор в колата да се пуска няколко секунди след даване на контакт.
Връзвам + и -,пускам мост от + към C,после как да свържа консуматора,при положение,че и той си е с нормални +12 и -12


Колега минуса е общ за цялото купе! :wink:


Потребителски аватар
toshara
Мнения: 1470
Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:21
Автомобил: MK2 Golf
Двигател: GTI PB 1990
Местоположение: Провадия

Re: Въпрос за реле за времезакъснение

Мнениеот toshara » Чет 03 яну 2013 22:43


Това ми е ясно,но въпроса бешее,дали не излиза - и от релето.
Значи търся + в NO или NC.


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Въпрос за реле за времезакъснение

Мнениеот bobocamaro » Чет 03 яну 2013 22:45


В NO, масата не минава през релето.
Втори път: какъв е консуматора?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19163
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Въпрос за реле за времезакъснение

Мнениеот stefan4o » Чет 03 яну 2013 22:46


Принципът на всички релета е един и същ. От тях не излиза + или -. От силовата им страна има нормално отворен/и и нормално затворен/и контакт/и. Оттам можеш да си пуснеш каквото си искаш + или - по твой вкус, като другият полюс се закача на консуматора (трябва да се спази + и - в част от случаите).
И наистина вземи кажи какво си наумил, така ще е най-лесно и ще получиш най-бързо отговор, вместо да те учим на електротехника :Mr Green Fun
п.п. вземи един буквар по електроматериалознание. Поне основата да имаш. :roll:


Потребителски аватар
toshara
Мнения: 1470
Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:21
Автомобил: MK2 Golf
Двигател: GTI PB 1990
Местоположение: Провадия

Re: Въпрос за реле за времезакъснение

Мнениеот toshara » Чет 03 яну 2013 22:57


Става въпрос за на приятел навигацията в колата,защото при палене светва и угасва, и не знам и аз защо,но го е страх да не изгърми....Идеята е да се пуска 30-40сек след контакт.Само трябва да видя колко ампера е.
Благодаря за отговорите ;)
П.П. преди малко ми хрумна идея да си направя с такова реле и фаровете,но е само 7А :Mr Green Fun


Потребителски аватар
TDI stavrev
Мнения: 261
Регистриран на: Нед 08 ное 2009 20:45
Автомобил: MKV
Двигател: BKD
Местоположение: Sliven

Re: Въпрос за реле за времезакъснение

Мнениеот TDI stavrev » Чет 03 яну 2013 23:36


toshara написа:Става въпрос за на приятел навигацията в колата,защото при палене светва и угасва, и не знам и аз защо,но го е страх да не изгърми....Идеята е да се пуска 30-40сек след контакт.Само трябва да видя колко ампера е.
Благодаря за отговорите ;)
П.П. преди малко ми хрумна идея да си направя с такова реле и фаровете,но е само 7А :Mr Green Fun


http://www.technolife.bg/product/2201/k ... e-12v.html :wink:


Потребителски аватар
toshara
Мнения: 1470
Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:21
Автомобил: MK2 Golf
Двигател: GTI PB 1990
Местоположение: Провадия

Re: Въпрос за реле за времезакъснение

Мнениеот toshara » Пет 03 май 2013 20:20


Релето не се използва по първоначално предназначение,та реших да си поиграя.Разпоих релето,което беше 7А и сложих реле 30/40 ампера,тези които се слагат за фаровете.Получи се система за автоматично включване на фаровете.Минимума е 10сек.,което абсолютно ме устройва.Запоих мостче от +12в към C,за да не се претрупват жичките отпред.Също така изнесах настрани диода,за да мога евентуално да го сложа някъде по кутията,която ще направя тези дни.Пробвах всичко с адаптер от 220 на 12в и всичко работи.Релето включва само късите - без габарити,светлини на номера и т.н.При включване на копчето се включва всичко останало.Ето снимки и видео на това какво се получи:
Изображение
Изображение


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19163
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Въпрос за реле за времезакъснение

Мнениеот stefan4o » Съб 04 май 2013 7:53


Много тънки тия жици ми се чинят. Виж оригиналните на колата колко са като сечение - тези(визирам силовата страна на релето) да са ПОНЕ колкото тях. Ако са по-малко... не е добре. :a045
Ако ти покажа моите колко са дебели ще паднеш :Mr Green Fun
Инак като идея е ОК.
Можеш да вържеш друго реле и да си го захраниш с по-масивни като сечение проводници, последователно на това, което ще играе само захранване на силовото.


Потребителски аватар
toshara
Мнения: 1470
Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:21
Автомобил: MK2 Golf
Двигател: GTI PB 1990
Местоположение: Провадия

Re: Въпрос за реле за времезакъснение

Мнениеот toshara » Съб 04 май 2013 10:23


Пътечките са тънки и не мога много по-дебели да запоя.Иначе от релето нататък са дебели всичките.Идея е да вържа още едно реле,имам едно вкъщи.Иначе вчера около час и нещо карах-нито е загряло,нито нищо,фаровете светят перфектно,то се вижда и на клипа :smile


Потребителски аватар
poni
Мнения: 1111
Регистриран на: Вто 26 окт 2004 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: Въпрос за реле за времезакъснение

Мнениеот poni » Нед 12 май 2013 7:45


не е нужно да вкарваш силовите вериги да минават по пътечките на платката.остави само управлението там


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Въпрос за реле за времезакъснение

Мнениеот milmar » Нед 12 май 2013 8:36


poni написа:не е нужно да вкарваш силовите вериги да минават по пътечките на платката.остави само управлението там

:th_up
Силовите клеми на релето ползвай директно към жицте на фенерите, няма смисъл да ходят на платката. Освен това релето можеш да го сложиш на едно място, където ти е удобно, а платката на друго, като ще удължиш само 2-те жици за бобината на релето.



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта