Здравейте съфорумници. Трябва ми една схема за климатроника в колата. Несъм много вещ в електрониката, но ако имам схема мога да си я реализирам. Схемата трябва да прави това: при включване или изключване на напрежението трябва да обръща поляритета на двигателчето, но да задържа напрежението за не повече от 3-5 секунди. Ето прилагам една схема какво представлява.
Схема за обръщане на поляритет
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Схема за обръщане на поляритет
За каква точно ще го използваш? Трябват ти две релета за целта.Задържането можеш да го направиш е подходящи кондензатори,свързани към бобините на релетата.Това е най-елементарният вариант!
- djmimo89
- Мнения: 141
- Регистриран на: Съб 11 дек 2010 19:11
- Автомобил: VW Golf 3 Cabriolet
- Двигател: ADZ
- Местоположение: Долна Оряховица
Re: Схема за обръщане на поляритет
Да колега това го знам, но не ми върши работа. На мен ми трябва когато има напрежение поляритета да е нормален а когато няма да се обърне и да задържа за не повече от 3-5 секунди.
п.с. Трябва ми за клапата на входящия въздух на климатроника, защото оригинално е с вакуум, а него го няма. Направил съм го с една машинка от централно за която ми трябва някъква схема (както обясних) да обръща поляритета и искам да използвам оригиналното копче на панела.
п.с. Трябва ми за клапата на входящия въздух на климатроника, защото оригинално е с вакуум, а него го няма. Направил съм го с една машинка от централно за която ми трябва някъква схема (както обясних) да обръща поляритета и искам да използвам оригиналното копче на панела.
- georgebonev
- Мнения: 3102
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Схема за обръщане на поляритет
За обръщането на поляритета - Схеми за обръщане на поляритета с помощта на релета.
И още схеми с релета за различни приложения.
* На английски.
И още схеми с релета за различни приложения.
* На английски.
- snoopcar
- Мнения: 169
- Регистриран на: Сря 16 сеп 2009 19:19
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.9 AFN
- Местоположение: Сливен
Re: Схема за обръщане на поляритет
Можеш да ползваш реле 361(от ауди) за прибиране на огледалата.
Аз си правих огледалата с това реле и работи по следния начин:
При активен сигнал маса,ел.мотрчето се върти в едната посока(5 сек.),
а при разпадане на сигналът(маса) релето обръща поляритета и ел.мотрчето
тръгва в другата посока отново за 5 сек..
Ако трябва да се управлява с +
просто добавяш едно обикновено реле и си ти.
Имай в предвид,че в единия случай реле 361 има постоянна консумация(не помня колко беше).
Аз си правих огледалата с това реле и работи по следния начин:
При активен сигнал маса,ел.мотрчето се върти в едната посока(5 сек.),
а при разпадане на сигналът(маса) релето обръща поляритета и ел.мотрчето
тръгва в другата посока отново за 5 сек..
Ако трябва да се управлява с +
просто добавяш едно обикновено реле и си ти.
Имай в предвид,че в единия случай реле 361 има постоянна консумация(не помня колко беше).
- djmimo89
- Мнения: 141
- Регистриран на: Съб 11 дек 2010 19:11
- Автомобил: VW Golf 3 Cabriolet
- Двигател: ADZ
- Местоположение: Долна Оряховица
Re: Схема за обръщане на поляритет
Благодаря колега, това ще ми свърши идеална работа. Сега остава да намеря такова реле. от кой модел на ауди е.
Re: Схема за обръщане на поляритет
djmimo89 написа:Да колега това го знам, но не ми върши работа. На мен ми трябва когато има напрежение поляритета да е нормален а когато няма да се обърне и да задържа за не повече от 3-5 секунди.
п.с. Трябва ми за клапата на входящия въздух на климатроника, защото оригинално е с вакуум, а него го няма. Направил съм го с една машинка от централно за която ми трябва някъква схема (както обясних) да обръща поляритета и искам да използвам оригиналното копче на панела.
при допълнително монтираните италиански климатици има реле,което ползват за тази клапа!при подаване на +релето се задейства и следи консумацията.вдигне ли се тя/клапата е затворила или отворила нацяло/,релето изключва.при изключване на плюса от копчето,релето обръща поляритета и пак следи консумацията до пълното отваряне или затваряне на клапата.
- djmimo89
- Мнения: 141
- Регистриран на: Съб 11 дек 2010 19:11
- Автомобил: VW Golf 3 Cabriolet
- Двигател: ADZ
- Местоположение: Долна Оряховица
Re: Схема за обръщане на поляритет
Благодаря за отговора колега. Може ли някой да ми каже номера на релето, за да го намеря.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Схема за обръщане на поляритет
А може ли и аз мързешката да се включа с искане за схема за обръщане на посоката на ДС мотор, обаче не с ключ а с два бутона. Като изискването е ако се натиснат едновремнно да няма бум- т.е първия натиснат да включва посоката. Не е задължително да е с автомобилни релета може и други. Става въпрос за добавяне на задна скорост на един детски джип с добавяне на втори бутон за задна скрост. При всички случаи едни 5 А на контактите на релето според мен ще са достатъчни.
- stinbg
- Мнения: 70
- Регистриран на: Сря 26 сеп 2012 18:37
- Автомобил: Passat B6
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Схема за обръщане на поляритет
silent написа:А може ли и аз мързешката да се включа с искане за схема за обръщане на посоката на ДС мотор, обаче не с ключ а с два бутона. Като изискването е ако се натиснат едновремнно да няма бум- т.е първия натиснат да включва посоката. Не е задължително да е с автомобилни релета може и други. Става въпрос за добавяне на задна скорост на един детски джип с добавяне на втори бутон за задна скрост. При всички случаи едни 5 А на контактите на релето според мен ще са достатъчни.
Няма ли да стане с обикновено ключе за две вериги - тоест в едното положение включва + и - към кабелите на машинката, а в другото включва - и + към същата машинка.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Схема за обръщане на поляритет
С ключе е лесно горнта схема е с ключе но е трудно за дете на 2-3-4 години. Затова трябва да е с два бутона един за преден ход и един за заден. Първата схема е ок,но вероятно трябва да се ползват други релета с още едни нормално затворени контакти през които да минават веригите на бутоните. Както казах не съм седнал да мисля схемата не че няма да я измисля ама не мие това работата и ако някой има готова няма какво да откривам топлата вода.
- stinbg
- Мнения: 70
- Регистриран на: Сря 26 сеп 2012 18:37
- Автомобил: Passat B6
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Схема за обръщане на поляритет
Не знам защо реши, че е по-сложно с ключе. На сина ми оригинално е направено с ключе (тоест лостче захванато за ключе) с което се сменя посоката и той няма никакъв проблем с това (в момента е на 2г и 10 месеца).
- ktamen
- Мнения: 6171
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Схема за обръщане на поляритет
Аз като правих такава количка за племенниците използвах ЦКключе за тази цел. Не мисля, че има по-прост и надежден вариант.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Схема за обръщане на поляритет
Колега,има едно "реле" в известният на всички ни Вартбург-превключва къси/дълги.Търсиш варианта с механична блокировка(по-стар модел са),по-новите са електронизирани и няма да станат!Принципът е на "химикалката",но се "натиска" с ток .Всеки входен импулс обръща контактната система.
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта