Зарядно с захранване110волта,как да го използвам на 220волта

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Г-3
Мнения: 20
Регистриран на: Нед 07 юни 2009 8:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Зарядно с захранване110волта,как да го използвам на 220волта

Мнениеот Г-3 » Нед 14 дек 2014 20:14


Зарядното е модел DCB101 bewalt,с преобразовател на ток или да му се сменят някой части за да работи на 220волта




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8352
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Зарядно с захранване110волта,как да го използвам на 220в

Мнениеот samo_pechka » Нед 14 дек 2014 20:23


Има едни конвертори ( трафове ) от 220 на 110 смъкват . Проверяваш в магазини за елек.компоненти . Конрад примерно . Имат в различни мощности .
Ето ти примерно от един онлайн магазин http://vikiwat.com/konvertori.html избери си подходящият за теб :smile


Г-3
Мнения: 20
Регистриран на: Нед 07 юни 2009 8:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Зарядно с захранване110волта,как да го използвам на 220в

Мнениеот Г-3 » Нед 14 дек 2014 20:28


Благодаря :-)


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Зарядно с захранване110волта,как да го използвам на 220в

Мнениеот Winner25 » Нед 14 дек 2014 21:52


За какво е това зарядно? Не е ли по-евтино да се купи зарядно на 220в?


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2635
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: Зарядно с захранване110волта,как да го използвам на 220в

Мнениеот Vasseto » Нед 14 дек 2014 23:54


Здравей колега,
ползвай ето това:
http://hobby.neomontana-bg.com/
"Регулатор RPH15-12A" фазово управление на променливотоков товар до 12A/220VAC, с потенциометър

Пусни го без ровар и замери с мултицет кога ще стане 110v. И повече не го върти.

Поздрави.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Зарядно с захранване110волта,как да го използвам на 220в

Мнениеот milmar » Пон 15 дек 2014 10:04


Vasseto написа:Здравей колега,
ползвай ето това:
http://hobby.neomontana-bg.com/
"Регулатор RPH15-12A" фазово управление на променливотоков товар до 12A/220VAC, с потенциометър

Пусни го без ровар и замери с мултицет кога ще стане 110v. И повече не го върти.

Поздрави.


Това колега, става за ламБа с нажежаема жичка, реотан или за нещо друго подобно което се сетиш. Но за зарядно, особенно ако е импулсно не става. Ако след тиристорен(симисторен) регулатор с фазово управление измериш ефективната стойност на напрежението с волтметър и тя е 110V, това въобще не значи че имаш синусоида с ефективна стойност 110V, а ще имаш напрежение с особенна форма, която може да има максимална стойност и 310V, т.е. зарядното много вероятно е да дефектира, така или иначе за него ще е все едно че си го включил на 220V.

ПП Най-простото и сигурно решение си остава мрежов траф или просто замяна на зарядното, с такова за 220V.
ПП2 Много зарядни (или адаптори въобще) са универсални, работят от 80-100V до 220V, виж както точно пише на твоето. .... Разгледах модела в Интернет, едва ли е предвидено за 220V, не пише такова нещо.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8352
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Зарядно с захранване110волта,как да го използвам на 220в

Мнениеот samo_pechka » Пон 15 дек 2014 10:51


И аз го разгледах , преди да напиша поста си по-горе . Имам няколко инструмента на 110 и 120 в . Ползвам за тях ориг. траф- конвертор от Англия . За по-леките уреди , тороидален траф за японски климатик , учудващо добре се държи ,не грее , носи на прод. работа и пикове в натоварването .
Та към колегата със зарядното , най-добре с понижаващ траф , не му трябва да е мощен , то има малка консумация . Т.е. ще е и доста по-евтино решение и от вариант да си търси такова зарядно и на 220в.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2635
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: Зарядно с захранване110волта,как да го използвам на 220в

Мнениеот Vasseto » Пон 15 дек 2014 11:10


milmar написа:.. т.е. зарядното много вероятно е да дефектира, така или иначе за него ще е все едно че си го включил на 220V.


Тея с боба съм ги чувал и преди.
При ефективната стойност 110V, напрежението върху входните кондензатори не може да се покачи от 155V. А всъшност това търсим.

При мен работи така без да мръдне.

Поздрави!


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Зарядно с захранване110волта,как да го използвам на 220в

Мнениеот milmar » Пон 15 дек 2014 12:01


Vasseto написа:
milmar написа:.. т.е. зарядното много вероятно е да дефектира, така или иначе за него ще е все едно че си го включил на 220V.


Тея с боба съм ги чувал и преди.
При ефективната стойност 110V, напрежението върху входните кондензатори не може да се покачи от 155V. А всъшност това търсим.

При мен работи така без да мръдне.

Поздрави!

Естествено, жив и здрав бъди :th_up !

А-а, има как да се покачи, и още как. Формулката с корен квадратен от 2, според която получваш максималната стойност е вярна, но само във филма със синусоидите, иначе не е. А след един регулатор с фазово управление има всичко друго, но не синусоида.
А лично аз доста боб съм ял и споделих рецепта :biggrin, но иначе няма проблем :th_up !


Г-3
Мнения: 20
Регистриран на: Нед 07 юни 2009 8:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Зарядно с захранване110волта,как да го използвам на 220в

Мнениеот Г-3 » Пон 15 дек 2014 19:44


Благодаря на всички ви за помоща съветите,замислям се за смяна на зарядното с такова дето работи на 220волта но незнам дали ще върши 100% работа.
Модела на 220 волта е DCB105
На него пише че зарежда батерия от12 до 18 волта,а тези моите са 20волта незнам.
Прикачени файлове
IMG_20141215_172029.JPG


Г-3
Мнения: 20
Регистриран на: Нед 07 юни 2009 8:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Зарядно с захранване110волта,как да го използвам на 220в

Мнениеот Г-3 » Пон 15 дек 2014 19:48




transform
Мнения: 227
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 14:24
Автомобил: Golf 4 1.4 16V
Двигател: AHW 1999
Местоположение: silistra

Re: Зарядно с захранване110волта,как да го използвам на 220в

Мнениеот transform » Сря 17 дек 2014 11:13


Vasseto написа:
milmar написа:.. т.е. зарядното много вероятно е да дефектира, така или иначе за него ще е все едно че си го включил на 220V.


Тея с боба съм ги чувал и преди.
При ефективната стойност 110V, напрежението върху входните кондензатори не може да се покачи от 155V. А всъшност това търсим.

При мен работи така без да мръдне.

Поздрави!

Аз също съм на мнение, че фазовия регулатор не е подходящ в случая. Колега Vasseto, питам от чисто любопитство - кое работи така при теб - нещо предвидено за 110V, което пускаш през фазов регулатор и какво е то - импулсно ли е?
Ето какво се случва с моментни, ефективни и т.н. напрежения и синусоиди след фазовия регулатор настроен на 110V с включена лампа(ЛНЖ - 25W):
P1130105.jpg

А това си е директно от мрежата без фазовия регулатор за сравнение:
P1130107.jpg

Последна промяна от transform на Сря 17 дек 2014 11:56, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8352
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Зарядно с захранване110волта,как да го използвам на 220в

Мнениеот samo_pechka » Сря 17 дек 2014 11:51


Г-3 написа:замислям се за смяна на зарядното с такова дето работи на 220волта но незнам дали ще върши 100% работа.
Вземи си траф конвертор и си решаваш проблема , това второто зарядно на 220в гледам не се припокрива на 100% с твоето . Така , че като нищо може да имаш проблем със зареждането на твоите аку-та.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Зарядно с захранване110волта,как да го използвам на 220в

Мнениеот fox_vt » Сря 17 дек 2014 12:50


Фазов регулатор НЕ става за управление на импулсно захранване.ТАка опуках два трафа добре че ония папагали в магазина не ме разбрали точно че си остава за тяхна сметка.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Зарядно с захранване110волта,как да го използвам на 220в

Мнениеот milmar » Сря 17 дек 2014 15:59


Реално при фазово управление на симистор/триак (или тиристор) се получва следната картинка:
Изображение
При това положение ефективната стойност на напрежението намалява и един реотан или ламБа с нажежаема жичка свети по-слабо, обаче максималната стойност на напрежението си остава 310V. След един изправител ще си имаме 310V, макар че ефективната стойност на напрежението е 110V.

Не се зачетох много, че нямам време, но в този сайт мисля че добре е описано, който може (на хИнгилизки) и иска, нека прочете!
http://www.edaboard.com/thread249032.html

ПП Сега забелязах, че картинката малко не е актуална за нашето захранващо напрежение, дето му казваме 220V, там където е нанесана стойност 180V, при нас отговаря на 320V примерно :c020 .



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта