Зарядно от Перник Токоизправител
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Пон 20 юли 2015 18:16
- Автомобил:
- Двигател:
Зарядно от Перник Токоизправител
Добър ден!Имам един стар токоизправител Перник-Зем за 12V.Въпроса ми е кои са му кабелите за 220волта.Предполагам че са тези от намотката, но вътре няма електроника и не знам дали всичко му е наред.Ако може някой да си каже мнението?Също така ме интересува става ли за зареждане на акумулатори?
-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Зарядно от Перник Токоизправител
Става разбира се,точно за това е правен. Въпроса с кабелите не го разбрах? Не работи ли?
- Mihailov78
- Мнения: 1112
- Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
- Автомобил: T3 Caravelle
- Двигател: DG 1900cc Petrol
- Местоположение: Sofia
Re: Зарядно от Перник Токоизправител
220 волта кабела видимо липсва, иначе трябва да се запои на двата бушона където ходят жиците с червена изолация
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: Пет 03 юли 2015 23:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Зарядно от Перник Токоизправител
Не се занимавай. Има по-модерни машини. Дори самоделното зарядно, което е правил дядо ми едно време да си зарежда акумулатора на Варашавата имаше повече екстри от тая пернишка простотия. Това няма защита от презареждане, няма регулиране на ток, нищо. Ще работи докато изкипи всички електролит или гръмне бушона. Един уред няма даже да гледаш какво зарежда.
-
- Мнения: 811
- Регистриран на: Сря 11 юли 2007 15:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Nissan Primera GT, Passat 5.5 TDI, Mondeo MK4
Re: Зарядно от Перник Токоизправител
Както са казали колегите 220 волта се подават на двата предпазителя, където са запоени червените кабели. Предполагам е имало селектор 6/12 волта, който вече го няма, виждат се и два срязани кабела на вторичната намотка. Селеновия изправител сигурно е дал фира. Притесняваме и цялата ръжда и мръсотия, изглежда все едно е претърпял наводнение в мазето. Ако трансформатора работи е единственото нещо, което може да се използва, след него си трябва нов изправител и електроника, която минимум да изключва заряда при достигането на около 14.4 волта. Предполагам не си много на "ти" с електрониката, така че по-добре дебни за едно зарядно за 30 кинта от Лидл
- ktamen
- Мнения: 6156
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Зарядно от Перник Токоизправител
DundyTheCroc написа:Предполагам е имало селектор 6/12 волта, който вече го няма, виждат се и два срязани кабела на вторичната намотка.
Няма такъв селектор. Трансформаторът е с много падаща характеристика и просто му пада напрежението като го вържеш към 6В акумулатор.
За останалите работи си прав. И аз не ги харесвам тези зарядни, пълни боклуци са. Някъде в гаража ми се търкаля едно такова, капака съм го махнал, щото комбинацията от силни магнитни полета и желязна кутия ми идва прекалено бръмчаща. Поне от десет години не е включвано.
-
- Мнения: 811
- Регистриран на: Сря 11 юли 2007 15:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Nissan Primera GT, Passat 5.5 TDI, Mondeo MK4
Re: Зарядно от Перник Токоизправител
Ясно, явно проводника на вторичната е тънък и кляка при натоварване, това означава, че да стане иска и пренавиване, никакъв смисъл.
- ktamen
- Мнения: 6156
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Зарядно от Перник Токоизправител
Проводника си е достатъчно дебел, клякането е заради голямото магнитно разсейване между двете намотки. Трафа си става за зарядно и без пренавиване. Само трябва нещо да ограничава напрежението да не се качва над 14,5 - 15В. Зарядният ток при такова напрежение май беше около 1А, но малкият ток поне за мен е предимство, а не недостатък.
- Mihailov78
- Мнения: 1112
- Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
- Автомобил: T3 Caravelle
- Двигател: DG 1900cc Petrol
- Местоположение: Sofia
Re: Зарядно от Перник Токоизправител
Тези зарядни са много добри, единствено нямат ограничение на напрежението и трябва да се следи, започнат ли мехурите да се отделят да се изключи или да се мери напрежението да не надхвърли 14.4 волта. Въпреки че така са направени, че не се надвишава с много напрежението. Експлоатирал съм такова много време. Освен това колеги селеновият изправител има по-мека характеристика и в никой случай не е лош вариант за такова зарядно, разбира се ако е здрав. В Практикер и автомагазините масово предлагат подобни китайски без ограничение на напрежението, с тази разлика че имат лъскавии кутии, не са правени в Перник и греят като печки и зареждат много бавно заради китайският им траВ
Re: Зарядно от Перник Токоизправител
Каквото и да се говори за въпросното пернишко зарядно, аз съм си много доволен от него. На негова база, само като съм използвал трансформатора, направих схема на зарядно, което на дълго и на широко обсъждахме с колегите в тази тема:
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=187926
Така че, колега, не подценявай тази ценна придобивка. Ако трансформатора ти не е "заминал", можеш по описанието в по-горната тема, да си направиш едно много добро зарядно...
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=187926
Така че, колега, не подценявай тази ценна придобивка. Ако трансформатора ти не е "заминал", можеш по описанието в по-горната тема, да си направиш едно много добро зарядно...
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Зарядно от Перник Токоизправител
Аз реновирах подобен, дори го продавах във форума. С оригиналният траф, но лампички, копче и ГРЕЦ. Тоя селен бих избягал от него, това е дърта технология. Единственият му плюс е, че се охлажда самичък поради голямата си площ.
Почисти му кутията, свали трафа и я измий. Махни селена. Сложи 50А грец с радиатор. Смени на предпазителите държачите с други. Купи кабели ПВ-А2 1mm2 и го пресвържи вътре. На мрежовият входа кабел 1.5mm2. За механична здравина изходящите проводници с щипките използвай ПА-А2 2.5мм2 Сложи всичко на лустер клеми, което излиза от зарядното - кабела за 230V - 3x1.5мм2 ШВПС и 2 броя проводници ПВ-А2 2.5мм2 за щипките на акумулатора. Недостатъкът на тия изправители е, че всичко е ей така запоено. Кабелите обаче се износват от прегъване и е много по-лесно да свържеш клема, отколкото наново да запояваш. Ще имаш един читав токоизправител, ако му е хубав трафа. Това ако ти се занимава.
Ако не ти се занимава, по 25-30лв продават в OLX Лидъл-ски зарядни за акумулатор автоматични. Колкото изкара. Аз ползвам такова. Купих си 72Ah акумулатор, от 12.54V до пълен го дозарежда 9 часа.
Почисти му кутията, свали трафа и я измий. Махни селена. Сложи 50А грец с радиатор. Смени на предпазителите държачите с други. Купи кабели ПВ-А2 1mm2 и го пресвържи вътре. На мрежовият входа кабел 1.5mm2. За механична здравина изходящите проводници с щипките използвай ПА-А2 2.5мм2 Сложи всичко на лустер клеми, което излиза от зарядното - кабела за 230V - 3x1.5мм2 ШВПС и 2 броя проводници ПВ-А2 2.5мм2 за щипките на акумулатора. Недостатъкът на тия изправители е, че всичко е ей така запоено. Кабелите обаче се износват от прегъване и е много по-лесно да свържеш клема, отколкото наново да запояваш. Ще имаш един читав токоизправител, ако му е хубав трафа. Това ако ти се занимава.
Ако не ти се занимава, по 25-30лв продават в OLX Лидъл-ски зарядни за акумулатор автоматични. Колкото изкара. Аз ползвам такова. Купих си 72Ah акумулатор, от 12.54V до пълен го дозарежда 9 часа.
Re: Зарядно от Перник Токоизправител
Иначе, като гледам снимките, се вижда, че зарядното ти е с доста липси. Например липсва входящия кабел. Той задължително, с цел безопасност трябва да е тип "шоко", т.е. три изводен, за фазата, нулата и кабел за тъй нареченото заземяване. Въпросното заземяване е задължително при направата на въпросните автозарядни и не бива в никакъв случай да се подценява! В случая кабела на това заземяване се вижда, че е бил запоен към кабелна обувка, свързана към магнитопровода на трансформатора - отгоре в дясно. Тук се вижда, че липсва и болта, които трябва да стегне магнитопровода и въпросната кабелна обувка. След като бъдат оправени нещата тук, трябва да се провери изправносттта на трансформатора. Първичната му намотка е горната, с изводи двата червени кабела. Проверява се намотката за вътрешно "късо", или "късо" към магнитопровода, с мултицет. Тук задължително кабелите трябва да бъдат изолирани добре, като се свързват към двата предпазители в ляво. На другите изводи на бушоните трябва да свържеш и фазата, и нулата (съответно единия бушон е за фазата, а другия за нулата) на входящия кабел. Сега вече (след направените корекции за безопасност) можеш да свържеш входящия кабел към мрежата и да наблюдаваш поведението на зарядното. От това захабено зарядно, може да се очаква, какво ли не, след първоначалното свързване, затова при въпросното свързване трябва да внимаваш много, колега! След това зарядното, в зависимост от неговото състояние, ще проработи или не, т.е. ще стане ясно, дали да продължиш с донаправата на зарядното или не...
- samo_pechka
- Мнения: 8394
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Зарядно от Перник Токоизправител
Имах едно подобно правено във тогавашният военен завод в Рз. Излезе доста кораво и го ползвах много години, за ограничаване на зар.ток вържех една крушка от фар ( 35вт мисля беше ) последователно на акум. се връзва. Така се презастраховах от презаряд, да кажат по-запознати дали е така, на мен така ми казаха и аз така процедирах тогава сега съм със други.
-
- Мнения: 811
- Регистриран на: Сря 11 юли 2007 15:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Nissan Primera GT, Passat 5.5 TDI, Mondeo MK4
Re: Зарядно от Перник Токоизправител
Трябва обаче някой да измери трафа за пробиви, че вида му не вдъхва доверие много. Иначе е ясно, че с малко труд ще стане зарядно, но ми се струва, че колегата не е много по електрониката...
- ktamen
- Мнения: 6156
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Зарядно от Перник Токоизправител
samo_pechka написа:Имах едно подобно правено във тогавашният военен завод в Рз. Излезе доста кораво и го ползвах много години, за ограничаване на зар.ток вържех една крушка от фар ( 35вт мисля беше ) последователно на акум. се връзва. Така се презастраховах от презаряд, да кажат по-запознати дали е така, на мен така ми казаха и аз така процедирах тогава сега съм със други.
Крушката ограничава само тока, напрежението пак може да си расте до това на трафа. Демек акумулаторът пак може да се презареди. Всъщност най-простото зарядно се състои само от крушка, диод и щепсел, ама трябва да знаеш какво правиш щото ...........
На мен пък трафа ми изглежда много надежден, 99,99% че е в пълна изправност. Само болтче трябва да му се сложи щото ще бучи прекалено силно.
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: bahyr и 114 госта