Разглобяване на ъглошлайф - корона ?
- tisho_tch
- Мнения: 870
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 13:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр. Троян * Skoda Fabia II - 1.6TDI *
Разглобяване на ъглошлайф - корона ?
Колеги моля някой знаещ за съвет как мога да сваля зъбното колело (короната) за да го сменя със здраво з. колело. Гледах клипчета в ютуб, но не се ориентирах как точно да действам. Ъглошлайфа е Raider AG56 industrial, много ми е удобен затова искам да го ремонтирам. Опитвах с нагряване по периферията и чукане, но не мърда. Прилагам снимки.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7662
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Разглобяване на ъглошлайф - корона ?
С лагерна скоба не става ли?
- tisho_tch
- Мнения: 870
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 13:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр. Троян * Skoda Fabia II - 1.6TDI *
Re: Разглобяване на ъглошлайф - корона ?
goppa написа:С лагерна скоба не става ли?
Не знам, но я нямам тази скоба.
- samo_pechka
- Мнения: 8419
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Разглобяване на ъглошлайф - корона ?
Моят съвет: отиваш в сервиз , който се занимава с ремонт на ел.инструменти. Те разполагат с пресичка за тази цел. Около 15 до 20лв ще ти вземат макс за смяната , в тази сума включен е и лагера.
Иначе , без подходящи инструменти рискуваш да фърлиш шлайфа в кофата .
Повече обаче ме смути счупените зъбци. Не знам причината каква е, но това е признак ( ако не е влязло чуждо тяло ) за калпаво качество или технологията за направата на самата зъбчатка . Напоследък нашумя една техника за направа на такива елементи с пресоване на метален прах и изпичане ( сега не се сещам как се наричаше самата технология)
Ако е така изработено . То няма мине много време и новото ще стане така...
Смени марката .
Иначе , без подходящи инструменти рискуваш да фърлиш шлайфа в кофата .
Повече обаче ме смути счупените зъбци. Не знам причината каква е, но това е признак ( ако не е влязло чуждо тяло ) за калпаво качество или технологията за направата на самата зъбчатка . Напоследък нашумя една техника за направа на такива елементи с пресоване на метален прах и изпичане ( сега не се сещам как се наричаше самата технология)
Ако е така изработено . То няма мине много време и новото ще стане така...
Смени марката .
- tisho_tch
- Мнения: 870
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 13:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр. Троян * Skoda Fabia II - 1.6TDI *
Re: Разглобяване на ъглошлайф - корона ?
Надявам се новата зъбчатка да е с добро качество. В сервиза ми е ясно че ще стане. Все пак бих опитал от любопитство дали ще успея сам, ако някой даде съвет как да процедирам...или линк към видео евентуално.
-
- Мнения: 1052
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: Разглобяване на ъглошлайф - корона ?
https://www.youtube.com/watch?v=B9w-WXVnusk
Ето, най-добре да намериш приятел, който има такава с 3 рамена. Смазваш резбата на скобата да има минимално триене там и стягаш. Като стегне и нямаш вече сила, ако не е тръгнало да излиза, удряш с чука по оста на скобата.
Най-важното, пазиш себе си, очи, пръсти, че ако се счупи скобата може да те контузи.
И тъй като съм почти сигурен, че няма да влезнат ушите на скобата, по-добре да се пробва с това
https://www.youtube.com/watch?v=JRiMIorP-oQ
Там обаче шанса да прецака (или извади директно) лагера от кожуха е голям. Та така.
Ето, най-добре да намериш приятел, който има такава с 3 рамена. Смазваш резбата на скобата да има минимално триене там и стягаш. Като стегне и нямаш вече сила, ако не е тръгнало да излиза, удряш с чука по оста на скобата.
Най-важното, пазиш себе си, очи, пръсти, че ако се счупи скобата може да те контузи.
И тъй като съм почти сигурен, че няма да влезнат ушите на скобата, по-добре да се пробва с това
https://www.youtube.com/watch?v=JRiMIorP-oQ
Там обаче шанса да прецака (или извади директно) лагера от кожуха е голям. Та така.
- ktamen
- Мнения: 6164
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Разглобяване на ъглошлайф - корона ?
tisho_tch написа:много ми е удобен
Само си мислиш, че е удобен, щото не си пипал истинска машина. Разумно е да го изхвърлиш и да си купиш син бош 850 вата.
По принцип на подобни ментета им слагат шпонка и зегерка. Изненадан съм, че тук е набита зъбчатката.
Със скоба няма да стане. Трябва да разгледаш тези прахозащитни щуротии отпред и по възможност да ги разкараш за да разбереш коя повърхност трябва да е опорна. Поставяш тази повърхост на подходяща тръба и с пресата натискаш отгоре по оста.
Ама като нямаш преса трябва с много тежък чук, поне 3кг пак с подходяща тръбичка за да не млатиш по челото на оста.
Ама такива тръбички също нямаш.
Демек или трябва да платиш 50лв на сервиз или да я потрошиш самостоятелно.
samo_pechka написа: пресоване на метален прах и изпичане ( сега не се сещам как се наричаше самата технология) .
Металокерамика се нарича, гореспоменатия бош е с такива зъбчатки. Ресурсът им е 20 пъти по-голям от тези на райдер. Малката зъбчатка струва 3лв, а голямата 5лв. Работят гладко и мазно. Смених ги заради видимо износени зъби, счупени зъби нямаше. Самият ъглошлайф го купих от Продавалника за 50лв, ремонта се наложи след около година тежка работа. Имам още един такъв, купуван нов преди повече от 10 години, само четки съм му сменял.
- ktamen
- Мнения: 6164
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Разглобяване на ъглошлайф - корона ?
https://www.youtube.com/watch?v=7MNsveBPyl0
Абонирайте се за този руснак, той има страшно много клипчета за всякакви машинки, обяснява много подробно с подробности.
Единствената глупост, която съм го засичал да прави е да слага лагери с гумена капсуловка на ротори, а те не стават за големи обороти. Прегряват и бързо се скапват, ако са в пластмаса, ше скапят и нея.
Абонирайте се за този руснак, той има страшно много клипчета за всякакви машинки, обяснява много подробно с подробности.
Единствената глупост, която съм го засичал да прави е да слага лагери с гумена капсуловка на ротори, а те не стават за големи обороти. Прегряват и бързо се скапват, ако са в пластмаса, ше скапят и нея.
- tisho_tch
- Мнения: 870
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 13:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр. Троян * Skoda Fabia II - 1.6TDI *
Re: Разглобяване на ъглошлайф - корона ?
Благодаря ви за съветите. Ориентирам се да действам със подложна тръба под опорната повърхност и бой с тежък чук по оста (не директно, а по междинно желязо)...и каквото стане. Иначе съм наясно с качеството на тази марка. Имам и Bosch gws9 и мога да ги съпоставя. Просто ми е удобен за работа с една ръка и плавния старт и не ми се хвърля директно е коша, пък ако стане, стане. Ще пиша за резултатите.
- ktamen
- Мнения: 6164
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Разглобяване на ъглошлайф - корона ?
Колкото е по-тежък чука, толкова е по-безопасно за оста. Не е задължително да е чук, всякакво тежко желязо става. Аз съм ползвал 36кг наковалня за чук.
Най-елементарната преса представлява малка заварена рамка. На долното желязо се слага маслен крик без да се закрепва и над него се слагат всякакви джуджавки за пресоване.
Половината крикове на Вторични проработват, ако се почистят и им се смени маслото. Останалите в почти всички случаи се нуждаят от нова гумичка на буталото за 65 стотинки.
Моите бошове се държат удобно с една ръка и ги удържам без проблем, ако диска блокира по някаква причина. Захласването по внушителни мошности е вредно.
Имам една дрелка Райдер и също не ми се разделя с нея, някой знае ли къде мога да и купя чаркове?
Най-елементарната преса представлява малка заварена рамка. На долното желязо се слага маслен крик без да се закрепва и над него се слагат всякакви джуджавки за пресоване.
Половината крикове на Вторични проработват, ако се почистят и им се смени маслото. Останалите в почти всички случаи се нуждаят от нова гумичка на буталото за 65 стотинки.
Моите бошове се държат удобно с една ръка и ги удържам без проблем, ако диска блокира по някаква причина. Захласването по внушителни мошности е вредно.
Имам една дрелка Райдер и също не ми се разделя с нея, някой знае ли къде мога да и купя чаркове?
- samo_pechka
- Мнения: 8419
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Разглобяване на ъглошлайф - корона ?
Аз пак ще кажа: дай го в сервиз човек , то че райдер не е стока , това ясно , ма сега това с "ще се опитам сам", ще го хвърлиш накрая наистина в кофата.
Аз дето имам една камара инструменти, опре ли до лагер на короната или зъбчатка, си плащам на сервиз за смяна , щото я нямам пресичката. С чук-мук ала -бала тая работа. Пресичка си треба.
Успех.
Аз дето имам една камара инструменти, опре ли до лагер на короната или зъбчатка, си плащам на сервиз за смяна , щото я нямам пресичката. С чук-мук ала -бала тая работа. Пресичка си треба.
Успех.
- tisho_tch
- Мнения: 870
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 13:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр. Троян * Skoda Fabia II - 1.6TDI *
Re: Разглобяване на ъглошлайф - корона ?
Отремонтирах си го сам и съм доволен от резултата. Намерих точния цолаж подложна тръба и с едно междинно парче желязо и чук малко трудно, но избих оста от зъбчатката. Обратната процедура по монтажа на новата зъбчатка беше по-лесна. Малко по-драматично стана поставянето на вече сглобената част към корпуса с пиньона. Първо зъбчатката не достигаше изобщо до пиньона...оказа се че от ударите, оста малко се е раздула в края и не влиза в канала с игления лагер. Ошлайфах внимателно ръбчето и всичко си пасна идеално. Имам съмнение, че тази старата зъбчатка е била с някакъв фабричен дефект. Времето ще покаже ако новата издържи по-дълго.
Колега "ktamen" чаркове за Райдер се предлагат от Евромастер, но се купуват не директно от тях, а от техните дистрибутори в страната. Провери в сайта им. В Троян има 2 строителни магазина който са им дистрибутори...поръчваш и след 2-3 дни ти доставят чарка.
...и да използвам темата да попитам, каква грес мога да използвам за зъбните колела ? Ясно че ще е бързооборотна, но ще стане ли с греста за смазване на главата на бензиновия тример например, оборотите са сходни поне. Но в шлайфа е сложена бяла на цвят, а за тримера имам някаква туба с черна грес.
Колега "ktamen" чаркове за Райдер се предлагат от Евромастер, но се купуват не директно от тях, а от техните дистрибутори в страната. Провери в сайта им. В Троян има 2 строителни магазина който са им дистрибутори...поръчваш и след 2-3 дни ти доставят чарка.
...и да използвам темата да попитам, каква грес мога да използвам за зъбните колела ? Ясно че ще е бързооборотна, но ще стане ли с греста за смазване на главата на бензиновия тример например, оборотите са сходни поне. Но в шлайфа е сложена бяла на цвят, а за тримера имам някаква туба с черна грес.
- samo_pechka
- Мнения: 8419
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Разглобяване на ъглошлайф - корона ?
Като чуя бързооборотна грес... знаете ли колеги коя грес е бавнооборотна? Няма такава. То всъщност има една , графитната, дето е за каретата .
Та всички лагерни греси за бързоборотни, но масово под такава се разбира, дето не става на "вода" при загряване . Но е грешка това мислене. Показател на гресите е температурата на протичане.
Както и да е , темата е дълга .
Основно: има греси подходящи за редуктори по шлайфери. Но не е евтина. Търсиш из нета. Продава се в специализирани магазини /сервизи за консумативи на ел.инструменти. В малки разфасовки е доста скъпа. В големи пък е нецелесъобразно за лични нужди.
Решение: Търсиш литиева грес с ЕП добавки клас 0 , такива са често в големи разфасовки, търсиш в сервиз някой да ти даде една супена лъжица..
Евтино решение: Или най-рядката литиева грес която успееш да намериш в мрежата . Ако трябва разреждаш с минерално масло до 30% . Не препълвай редуктора !
Та всички лагерни греси за бързоборотни, но масово под такава се разбира, дето не става на "вода" при загряване . Но е грешка това мислене. Показател на гресите е температурата на протичане.
Както и да е , темата е дълга .
Основно: има греси подходящи за редуктори по шлайфери. Но не е евтина. Търсиш из нета. Продава се в специализирани магазини /сервизи за консумативи на ел.инструменти. В малки разфасовки е доста скъпа. В големи пък е нецелесъобразно за лични нужди.
Решение: Търсиш литиева грес с ЕП добавки клас 0 , такива са често в големи разфасовки, търсиш в сервиз някой да ти даде една супена лъжица..
Евтино решение: Или най-рядката литиева грес която успееш да намериш в мрежата . Ако трябва разреждаш с минерално масло до 30% . Не препълвай редуктора !
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта