Въпрос относно масло на скоростната кутия...

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
chy
Мнения: 1585
Регистриран на: Пет 02 фев 2007 23:04
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот chy » Пон 15 дек 2008 23:58


аз не съм :oops:
Мойто и твойто са един тип,аз в менюъла не мога да намеря точно това изисквание(не че ми е голям зор),ама някак си не ми звучи сериозно да сипеш едно масло...и след около 30 години да се сетиш да провериш има ли ,няма ли...
Все пак-маслата си имат някакъв експлоатационен срок...моторното масло се сменя на 1година,независимо от това дали двг е запален дори и веднъж...а маслото на ск.кутия-не...така де-нали и там има някакво триене/износване?
Просто си умувам.... :roll: :roll:




Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Мнениеот freestyler911 » Вто 16 дек 2008 11:18


учил съм аз изчисляваме на редуктори за електродвигатели , двустепенни , тристепенни. Всичко в тия редуктори се смята доста над номиналния товар с който ще работи редуктора , и това се смята за неограничено дълъг период от време. Маслото което се подбира , също се избира за неограничено дълъг период от време на експлоатация.
Защо се износват тогава тия редуктори и тия скоростни кутии.
Ами износват се поченеже , при всяко изчисление се допуска грешка, редуктора се изчислява да работи в някакав температурен диапазон, допуска се грешка при самото сечене на зъбните колела, и т.н.
Има една цяла наука трибология , която се занимава с проблемите на триенето, но досега няма формула , и не е открито как точно се трият телата едно в друго, по какъв закон, ами изменението на температурата при триенето , ами износването на повърхностния слой на двете тела , ами грпавост, контактна площ , и т.н. Всичко в тия изчисление се взима с някакъв коефицент на триене който в повечето случаи е равен или близък до нула , понеже имало масло и зъбите прилепвали оптимално .... дрън дрън , триене си има ...
Това което казват за маслото в редуктора е "то е изчислено , не го пипайте"... И са прави!!!
Когато редуктора е напълнен с масло (колкото е необходимо), вътре в него не се създава налягане , няма от къде, температурата се променя много относително, там вътре няма горене, но има триене !!!
Отделят се микрочастички от метала които се плуват в маслото , те са продукт на триенето , и когато цялата система се върти , тези частички просто уплътняват местата където има триене , първо защото са наелектризирани от триенето и се привличат от тези точки , после , понеже си плуват в маслото ....
Какво става при смяна на маслото , отново се отронва част от повърхностния слой на триещите се части за да започне да уплътнява той ... но се отваря луфт .... и ето как се захабява редуктора !!!

В мнооого груби линии , това е , НЕ СМЕНЯЙТЕ НЕ СЛАГАЙТЕ ДОБАВКИ , ПРОСТО ДОЛЕЙТЕ МАСЛО ... И ТО МАСЛО ПО КАТАЛОГ!!!


jijane
Мнения: 421
Регистриран на: Нед 08 юли 2007 23:14
Автомобил: Караше Honda Civic
Двигател: D14Z4 1998
Местоположение: Пловдив

Мнениеот jijane » Вто 16 дек 2008 19:13


freestyler911 написа:учил съм аз изчисляваме на редуктори за електродвигатели , двустепенни , тристепенни. Всичко в тия редуктори се смята доста над номиналния товар с който ще работи редуктора , и това се смята за неограничено дълъг период от време. Маслото което се подбира , също се избира за неограничено дълъг период от време на експлоатация.
Защо се износват тогава тия редуктори и тия скоростни кутии.
Ами износват се поченеже , при всяко изчисление се допуска грешка, редуктора се изчислява да работи в някакав температурен диапазон, допуска се грешка при самото сечене на зъбните колела, и т.н.
Има една цяла наука трибология , която се занимава с проблемите на триенето, но досега няма формула , и не е открито как точно се трият телата едно в друго, по какъв закон, ами изменението на температурата при триенето , ами износването на повърхностния слой на двете тела , ами грпавост, контактна площ , и т.н. Всичко в тия изчисление се взима с някакъв коефицент на триене който в повечето случаи е равен или близък до нула , понеже имало масло и зъбите прилепвали оптимално .... дрън дрън , триене си има ...
Това което казват за маслото в редуктора е "то е изчислено , не го пипайте"... И са прави!!!
Когато редуктора е напълнен с масло (колкото е необходимо), вътре в него не се създава налягане , няма от къде, температурата се променя много относително, там вътре няма горене, но има триене !!!
Отделят се микрочастички от метала които се плуват в маслото , те са продукт на триенето , и когато цялата система се върти , тези частички просто уплътняват местата където има триене , първо защото са наелектризирани от триенето и се привличат от тези точки , после , понеже си плуват в маслото ....
Какво става при смяна на маслото , отново се отронва част от повърхностния слой на триещите се части за да започне да уплътнява той ... но се отваря луфт .... и ето как се захабява редуктора !!!

В мнооого груби линии , това е , НЕ СМЕНЯЙТЕ НЕ СЛАГАЙТЕ ДОБАВКИ , ПРОСТО ДОЛЕЙТЕ МАСЛО ... И ТО МАСЛО ПО КАТАЛОГ!!!

Маслото се сменя поради простата причина, че след определен период от време губи мазилните си свойства. Отронването на частици нетал от зъбните колела са вследствие на триенето и не уплътняват нищо. Дали маслото е старо или ново отронване винаги има и ако питаш мен, ако е по-ново маслото триенето е по-малко. Недай си боже някоя от тия частички дето "уж уплътнявали" да не вземе да ти уплътни в някой лагер и тогава седи и гледай филма.

Имам някакви смътни спомени, че на дъното на скоростната кутия има магнит точно за обиране на тези отронени частици от зъбните колелета.

freestyler911 написа:то и там оплътнява , питай някой даскал по съпромат ...
, тия частички са на микро ниво (ако си наясно) не става въпрос за млян чер пипер

това с магнита е в някой друг филм
, да си видял на дрелката ти вкъщи да има пробка за източване , промиване и пълнене на редуктора, пък била тя и от 700-800 лева ???

Само не ми е ясно как може да даваш дрелката за сравнение? Това е същото като да сравняваш пушка с прашка.

Да не се впускаме в подробности кое какво уплътнява и как го упътнява,сечене на зъби и тем подобни, че става сложно.

Последна промяна от jijane на Сря 17 дек 2008 0:37, променено общо 3 пъти.


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Мнениеот freestyler911 » Сря 17 дек 2008 0:13


то и там оплътнява , питай някой даскал по съпромат ...
, тия частички са на микро ниво (ако си наясно) не става въпрос за млян чер пипер

това с магнита е в някой друг филм
, да си видял на дрелката ти вкъщи да има пробка за източване , промиване и пълнене на редуктора, пък била тя и от 700-800 лева ???



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: emovw и 35 госта