Почистване на дроселна клапа !

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2217
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот Каспър » Сря 10 фев 2010 17:15


blagovest yankov написа:...след всяко чистене задължително трябва да се настрои чрез компютър, който я кара да мине през 4 положения, двете крайни и две междинни, за да си ги запомни!!!
моторчето, за което говорите се нарича устройство празен ход, което също има чистене, но ако не се оправи с почистване значи трябва ново...
... а да не говорим, че дроселна клапа за Поло '99 е 600 лв.!!
живи и здрави!

И за АЕЕ не е прав :!:
Всичко което ще напиша по-долу се отнася за читав дросел и комп.
Първо не е задължително след всяко чистене клапата да се настройва от външен комп. Всичко зависи от това колко често се почиства клапата. Ако се почиства на всеки 10 000км. примерно въздуха който минава през нея на ПХ ще е достатъчен и компа няма да се шашка, да променя ъгъла и на отваряне и да набива грешка. Когато се почиства редовно всичко си е ОК и не е необходима адаптация след всяко почистване. На първа страница е обяснено кога се изисква адаптация. Дори и да е необходима такава, то тя може да стане и чрез компа на колата като се покара около 200-300км. По-изнервящо е, но е безплатно. Аз лично предпочитам адаптация с външен комп, защото е 5-10лв.(ако нямаш лаптоп с ВагКом) и става за 5мин.
Второ: би ли обяснил как примерно се чисти моторче за ПХ на дросел на АЕR/AEX/AEE. При положение, че моторчето е скрито и за да стигнеш до него трябва да разглобиш целия потенциометър, а сглобяването му е почти невъзможно.
Трето: Дроселова клапа за Поло АЕR/АЕX/AEE 99г. е 400лв. не 600лв.

blagovest yankov написа:
ostavime написа:... На около 6 месеца чистя дросела на моето Поло, защото започват да ми падат леко оборотите при включен климатик и други ел. консумативи...

...не се залъгвай, че с почистване на клапа и набузен климатик няма да ти трябва повечко газ...
... почисти ли се клапата се прави базова настойка задължително! а вие си мислете, че се оправя като се откачи акумулатор! като се откачи акумулатор се рестартират адаптации...

Колегата говори за обороти на ПХ. За каква повечко газ му говориш. Като си пусне климата или фаровете да дава повечко газ на ПХ за да държи 800 оборота ли :screwy
Би ли обяснил разликата между базови настройки и адаптация :?: И какво става, ако не направиш задължителната базова настройка след почистването ами направо адаптираш клапата :?:




mirro_21
Мнения: 217
Регистриран на: Сря 18 фев 2009 19:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот mirro_21 » Сря 10 фев 2010 17:49


:039:


Потребителски аватар
ostavime
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 27 апр 2007 19:40
Автомобил: Мазда
Двигател:
Местоположение: София

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот ostavime » Сря 10 фев 2010 20:27


какво означава леко да ти падат оборотите? всяка кола като я натовариш с консуматори от типа на климатик и светлини кляка!!! не се залъгвай, че с почистване на клапа и набузен климатик няма да ти трябва повечко газ... пък и предполагам мотора ти е 1.4/1.6 ... те големите двигатели се шашкат с климатик...
другото, не е задължително да клати обороти от дроселна клапа! почисти ли се клапата се прави базова настойка задължително! а вие си мислете, че се оправя като се откачи акумулатор! като се откачи акумулатор се рестартират адаптации!!! а именно по адаптации може да ви е проблема, и като ги рестартирате да си мислете, че си оправяте дроселна клапа...


Леко да ти падат оборотите означава, че играят между 600 и 900. Не са постоянни. Примерно караш на 4-та, и когато изключиш те спадат до 600 (рядко, но дори се случва да изгасне) след това скачат до 900 и така няколко пъти (3-4) със затихващ интензитет, докато не затихнат и не се спрат на нормалните 800.
Няма нужда да ми обясняваш за всяка кола, защо аз знам как се държи моята преди и след като съм почистил дросела. Както казаз, нищо друго не правя. Свалям пластмасовия филтър и чистя с парцал. След почистване с включен климатик, че дори и фарове нямам никакъв проблем. Когато изключа от скорост те не падат рязко, а плавно и си заспиват точно на 800.
И както казах и ще повторя, не съм правил така наречената базова настройка (дори не знам какво означава) и за сега нямам проблеми. Но от написаното от теб, може би автомобила сам прави това.
Когато усетя колебание в стрелката на оборотите просто почиствам за 5 мин. (обикновено веднъж на 5-6 месеца) и проблема се оправя. За последните 3 години от както имам колата съм го правил няколко пъти.
Също така никога не съм откачал акомулатора. Не знам защо реши, че го правя.
Може би и ти си прав в твърдението си, но аз ти казвам как е при мен.


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот maslinkov » Чет 11 фев 2010 9:55


А някой да е пробвал като почнат да му играят оборотите и да му гасне да не си чисти дросела, а само да рестартира компа? :D


Потребителски аватар
googoо
Мнения: 114
Регистриран на: Нед 12 апр 2009 14:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот googoо » Чет 11 фев 2010 11:31


Рестартиране ? По съвет на майстора пробвах следното:
откачане на клемите, държат се 1 минута заедно, след което колата се пали и докато загрее и се включи перката не се пипа газта. Подобрение имаше но само временно. Сега пак играят и харчи към 15/100 :D


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот maslinkov » Чет 11 фев 2010 13:12


Трябва да се изключи компа за около 5-10 мин. После даваш на контакт и изчакваш докато спре жуженето на клапата /той си я адаптира/, преди да стартираш двг. А щом ти харчи толкова си за смяна на Ламбдата.... :banghead:


Citoject
Мнения: 103
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 17:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот Citoject » Съб 20 фев 2010 11:45


Имах проблем-гаснеше при освобождаване от скорост след почистването засега изчезна :)Дори не се наложи да рестартирам.
Поздравления до автора на темата,че се е постарал да обясни и онагледи тази манипулация,така че дори не толкова технически грамотен човек може да се справи :applause:


Потребителски аватар
Tihomircho
Мнения: 37
Регистриран на: Съб 12 сеп 2009 12:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот Tihomircho » Вто 23 мар 2010 14:36


Направих процедурата колата мърка като котенце супер балгодарско :bowdown :bowdown


Shtruman
Мнения: 2
Регистриран на: Съб 13 фев 2010 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот Shtruman » Пет 18 юни 2010 15:00


:applause: Браво на колегите които са успели с чистенето.Аз имам голфче 3 1,6 ,и определено имам същия проблем.Имам бензин и газ.И откакто имам колата дросела не беше пипан,докато естествено преди 2 дена не ми се наложи.Проблема с оборотите и гасненето стана нетърпим.Та когато отворих-ела да видиш..... :banghead: Отдолу под клапата може някога и да е имало уплътнение ама вече няма.Има як нагар и по клапата и въобще.За нова клапа не ми се и мисли,и исках да попитам-може ли да се разглоби от стъпковия мотор,и аджеба с какво да я изчистя,тъй като вече пробвах с парцал и WD обаче нищо.....Много е нагоряла.Мислех да я демонтирам и да я чистя с нещо по-силно,ама ме е шубе да я разглабям от стъпковия мотор защото ако е капсулована както колегите пишат-забрави.Пишете ако при някой се е получило това с демонтажа за да пробвам и аз.Ако не-здраве да има.Успех на всички.Много хубава тема е тука. :beer :applause:


maznia
Мнения: 870
Регистриран на: Съб 13 окт 2007 16:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот maznia » Пет 18 юни 2010 21:17


почистваш леглото кадето се движи клапата само с короселин парцал и дървен клечок, не стържеш и не търкаш с никакви твърди предмети - въпросат е да няма драскотини от отверка, нагар и изпечена лой.- никви разтворители за мазнини и да не изкривиш положението на лопатката.
Клапата, можеш да я разкапсуловаш - нали си има болчета за стягане после.
Има си и семеринга гумена да предпазва от влага ако е смачкана подсили я, подмажи я тънко, с тубичка черен силикон и стягай.
Смазваш моторчето със хидравлична смазка или бяла грес има и грес на дезодорант - може и хидравлична забъркана със графитна за да е рядка и хем да се зъдаржи по моторчето.- не слагай много
раздвижваш го на ръка, от край до край хода.
Намазваш леко пистите със тънка мъгла графитна грес. и си готов.
Семерингата под дросела смени със нова - много важен момент .
Зглобяваш палиш и оставяш колата да работи 12-15 мин на место без форсажи нищо не пипаш като включи винтилатора пускаш климатика да си вдигне компа оборотите и го гасиш - само за пробапреди тва си бил откачил акомулатора за ресет.
Ако ти останат високи стъбилни обороти по инерция върни делкото на зъкаснение милиметър два назад временно и след 30-40 километра го върни на местото.

П.П. От Варна съм, пия бира :beer и стига с тези обучения и диагностики - като не повтаря грешки си ги изтрива компа сам се адаптира

Последна промяна от maznia на Пет 18 юни 2010 21:43, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2217
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот Каспър » Пет 18 юни 2010 21:41


Мазен правил ли си го или говориш наизуст :?:
Човека пита може ли да се чисти стъпковия мотор и отговорът е: не може. Виж хубаво темата по-долу :!: Ако случайно успееш да изкараш стъпковия мотор от леглото му, да го отвориш и да го почистиш, после ще можеш ли да сглобиш клапата, да възстановиш изтърканите писти и да я настроиш :?:
http://volkswagen.msk.ru/forum/pda/inde ... 38939.html
Колега Shtruman свали клапата и я изчисти с кореселин. Ако няма ефект мисли за друга. Дори и да я отвориш отстрани, няма да можеш да направиш много. Имаш три варианта: нова, втора ръка и рециклиране на тази. За рециклиране на твоята това са вариантите:
viewtopic.php?f=7&t=171185&hilit=%D0%B4%D1%80%D0%BE%D1%81%D0%B5%D0%BB
viewtopic.php?f=13&t=34174&hilit=%D0%9F%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%B5%D0%BD+%D0%9C%D0%B0%D0%B4%D0%B6%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B2
Ако рециклираш при Пламен Маджаров сподели как се е справил, че ми е интересно. Каза, че все още е в начален етап, но за сега има няколко възстановени клапи. Рециклира им пистите на ТПС-са.


maznia
Мнения: 870
Регистриран на: Съб 13 окт 2007 16:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот maznia » Чет 24 юни 2010 21:51


Пистите ако са износени кофти но другото се прави - не говоря на изуст.


Потребителски аватар
maman
Мнения: 18
Регистриран на: Сря 10 фев 2010 12:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот maman » Пет 02 юли 2010 19:04


Колеги за самата клапа ясно-със спрей за карб.и дросели,но като се махне чернния капак на дросела там със спрей за контакт е най-добре предполоагам?Поздрави.

п.с.поло 1,4 16в AFH


Потребителски аватар
stenliivanov
Мнения: 45
Регистриран на: Пет 03 авг 2007 9:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот stenliivanov » Пет 16 юли 2010 21:15


Имам един спрей с който се почиства дебитомер дали ще стане за почистване на клапата или да си купувам спец. за карбуратори и клапи. Как мислите ?


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2217
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот Каспър » Пет 16 юли 2010 21:21


Не ти трябват специални спрейове. Купи си от железарията възможно най-малката разфасовка кореселин, мокриш парцала и търкаш гърловината до блясък. Внимавай обаче да не опреш нещо друго освен гърловината на дросела, че все пак си е разтворител и оставя следи. След почистването изчакай да изсъхне, изпарява се веднага, така, че няма да чакаш много.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта