Включи се в кампанията на VWclub.bg "Да помогнем на Вальо - Snejoky"!
Фолксваген България - Volkswagen Bulgaria
Дата и час: Чет 23 Окт 2014 22:34

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума

Шаблон за заглавията на теми, публикувани в този раздел!

Изображение



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 108 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Следваща
Автор Съобщение
POST Заглавие: Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./ Публикувано на: Пет 28 Яну 2011 10:44 
Offline
магистрален бандит
магистрален бандит
Аватар

Регистриран на: 21.08.2008
Мнения: 4641
Местожителство: София
Автомобил: 07 Golf V Tdi
След малко търсене из нета.....

Цитат:
VW НОРМИ

VW 500.00 - моторни масла за двигатели бензин и дизел без свръхпълнене.

VW 501.01 - Общоприети масла с нормална течливост за бензинови двигатели и дизелови двигатели без свръхпълнене.

VW 502.00 - моторни масла за съвременни бензинови двигатели, подложени на тежки експлоатационни условия. Съответства на API SJ.

VW 503.00 - масла за леки автомобили с бензинови двигатели с удължен междусменен интервал (30.000km, 2г.), Longlife масла. За VW двигатели след 5.1999г. Икономия на гориво.

VW 503.01 – за дизелови двигатели със свръхпълнене

VW 504.00 - нова норма за бензинови двигатели Euro 04 с нормали и удължени междусменни интервали. SAE 5W30.

VW 505.00 - Всесезонно моторно масло за дизелови двигатели с и без свръхпълнене. Съответства на API SF.

VW 505.01 - масло създадено за дизелови двигатели с технология попма-дюза; SAE 5W40

VW 506.00 - за дизелови двигатели със свръхпълнене удължени междусменни интервали(50.000km, 2г., HTHS 2.9mPas). Съответства на АСЕА В4.

VW 506.01 Масла за дизелови двигатели помпа-дюза с удължени междусменни интервали.

VW 507.00 - Нова VW-норма за дизелови двигатели DPF филтри, въведена през 2005 г, SAE 5W30.


Съответно, маслото за мен трябва да е апробирано по норми 501.01 или 502.00..


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./ Публикувано на: Пон 31 Яну 2011 21:51 
Offline
Аватар

Регистриран на: 08.11.2006
Мнения: 48
Местожителство: Русе
колега ти си прецени какво масло да сложиш, дали 500 или 502 00.
Имай впредвид, че малко масла 10-40 отговарят на норма 500 00 (Лики Моли и титан Фуш примерно, но при тях не дадена официална апробация от Фолксваген, а просто производителите считат, че отговаря и на тази норма!Наистина и при двете HTHS e над 3,5 мПа/с!, Но!
Норма 502 00 е по принцип за синтетични масла с вискозитетен индекс(да не се бърка с вискозитет по SAE), пламна температура , температура на изпарение доста по високи от полусинтетиките!
Значително по -голяма устойчивост на масленият филм, и по-голям "
ресурс"(с цялата условност на това понятие), да не говорим за измивни свойства течливост при ниски температури и т.н..
Затова ако не те бъркат 20 лв повече винаги използвай 5-40 норма 502 00 отколкото 10-40 норма 500 00.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./ Публикувано на: Съб 05 Фев 2011 22:06 
Offline
магистрален бандит
магистрален бандит
Аватар

Регистриран на: 21.08.2008
Мнения: 4641
Местожителство: София
Автомобил: 07 Golf V Tdi
Мерси за информацията, в момента се кара с това масло.

Цитат:
Mobil 1 ESP Formula 5W-30 /1л./
38.00 лв.
34.20 лв. (вкл. 20 % ДДС)
Спестявате: 3.80 лв.

РЕВОЛЮЦИОННО НАПЪЛНО СИНТЕТИЧНО моторно масло.Отговаря на най-новите екологични изисквания на Европейския съюз към смазочните продукти. Специално създаден да удължава живота на катализаторите и филтрите за изгорели частици.Увеличена икономия на гориво. За бензинови и дизелови двигатели с удължен интервал на смяна на маслото.

Отговаря на най-новите спецификации:

ACEA C2/C3, A3/B3/B4, A5/B5;
API SM/Sl/CF;
MB 229.31, 229.51;
VW 504.00/507.00, 502.00, 503.00, 503.01, 505.00, 506.00;
BMW LL- 04;
Peugeot/Citroen E06/N03, D06/N03.


Мисля, че е добро.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./ Публикувано на: Сря 20 Апр 2011 15:19 
Offline
Аватар

Регистриран на: 21.01.2005
Мнения: 108
Местожителство: София
Добре колеги ... От цитата по-горе, видях кои стандарти са за ДВГ, бензин/дизел, удължен интервал за смяна, без свръхпълнене или дизел със свръхпълнене .... :arrow: Но никъде не видях кое следва да е най-подходящо за бензин + свръхпълнене ... :?:
Може ли да ми кажете нещо по този въпрос ...? За 1.8Т, кой стандарт следва да покрива маслото?
Аз лично съм налял Fuchs Titan SuperSyn Plus SAE 5w-40. На тубата го дават че покрива VW 500.00/505.00/505.01
Във всички каталози го дават че покрива 502.00/505.00/505.01
Сега кое да гледам ...?! Дават го препоръчително за помпа-дюза и всякакви префинени дизели. А за бенз нищо кой знае какво не пише. Ама пък и не намерих някакво дето да пише "йок, те такова слагай на турбо бенз" :shock Та ако знаете да ме ориентирате, ще съм ви много благодарен :beer


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./ Публикувано на: Пон 25 Апр 2011 18:43 
Offline

Регистриран на: 13.02.2011
Мнения: 102
Местожителство: Варна
Аз карам със следното масло Kuttenkeuler S-TRONIC 5w40
http://www.unoils.com/index.php?menu=4&id=1&page=4
кoлата е wv lupo 1.4i 16v 99 AKQ
какво ще кажете мисля да го ползвам и да другата си кола wv polo 1.2 2008


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./ Публикувано на: Сря 08 Юни 2011 10:07 
Offline

Регистриран на: 08.06.2011
Мнения: 1
Местожителство: Plovdiv/Sofia
Здравейте колеги,

имам въпрос относно типа масло, който е най-подходящ за VW Polo 6R (2010)1.4 бензинов двигател. Автомобилът е закупен, преди година и половина, и към днешна дата е с пробег 30 хил. км.
До сега колата е минала веднъж през сервиз на VW Пловдив за редовна смяна на масло и филтри с цени както следва:
1. Маслен филтър: 14.60 лв,
2. Въздушен филтър: 37.62 лв.
3. Маслко Super 3000 5W-40 4л. 76.33
4. Смяна на масло VW 25лв.

Общо: 184.26

Предстои втора смяна на същите тези комсумативи, но тъй като смятам, че сервизът в Пловдив ме цакат с цената и нискокачествено масло, смятам да закупя масло от чужбина и да посетя друг сервиз на VW в страната, за да си запазя все пак гаранцията на колата.
Още нещо за сервиза в Пловдив: след като ми обясниха, че НЕ е обходимо да бъде сменен въздушният филтър (тъй като колата била нова), във фактурата, която заплатих този филтър е касиран. За съжаление нямах възможност да проверя дали въпросният е сменен или само е вписан във фактурата.

Благодаря за отговорите ви.
Това, което смятам да поръчам е: Mobil 1 Neu Life 0W-40 5 Liter


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./ Публикувано на: Пон 13 Юни 2011 14:29 
Offline

Регистриран на: 11.02.2009
Мнения: 290
Местожителство: България
Skype: pencp
Не мога да разбера,какво става напоследък с тези обозначения на маслата!Вече имам чувството,че се прилагат само и единствено търговски трикове,спрямо нас потребителите! :banghead:
Какво имам предвид: :deal
- масло MOBIL /серия 2000/ 10W-40 преди отговаряше на 505.00/500.00 сега от известно време на
505.00/501.01!В магазина върху обозначенияна на по-старите туби пише 500.00 на по-новите
501.01!
- масло ROWE 10W-40 преди отговаряше на 505.00/500.00 сега от известно време на 505.00/501.01!
- MOTUL 10W-40 серия 4000 преди отговаряше на 505.00/500.00 сега от известно време на
505.00/501.01!
Не искам да си карам колата с масло 501.01,сами се сещате защо...!Някой има ли логичен отговор,на какво се дължи тази промяна?
Не се ядосвам,просто вече неможе да се намери свястно масло и това е!....


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./ Публикувано на: Пон 13 Юни 2011 17:15 
Offline

Регистриран на: 03.02.2008
Мнения: 120
Местожителство: София
.


Последна промяна от velizar987 на Вто 18 Сеп 2012 15:15, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./ Публикувано на: Сря 15 Юни 2011 7:56 
Offline
Аватар

Регистриран на: 03.07.2007
Мнения: 1680
Местожителство: Сливен
http://go.aukro.bg/motorno-maslo-mannol ... 09682.html
Това е за колегата Ренср, щом иска да кара по - гъсто масло от 5В30, но да не е допълнително сгъстявано с норма 501,01. 502,00 не е сигурна норма дали не е търговски трик:

ELF Excellium LDX 5W40




100% синтетично всесезонно масло, създадено, чрез използването на най-нови технологии. Предназначено за бензинови, многоклапанни, турбодвигатели и такива без катализатор.


Препоръчано за леки и лекотоварни автомобили работещи при екстремни условия. Присадките и базовите компоненти на това масло, осигуряват отлично смазване дори и при много ниски температури, гарантират лек и безпроблемен пуск при лошо време; нисък шум; добра чистота на двигателя; оптимална компресия; превъзходна термо стабилност към окисление.

Спецификации за експлоатация
• ACEA 02:A3/B3/B4
• API SL/CF
• Daimler-Crysler
• Mercedes-Benz: 229.3
• Volkswagen VW 502.00/505.00
• Porshe
• Renault
BMW Longlife

Разфасовки
• туба - 1L
• туба - 4L
• варел - 205L




Физико - химични показатели
Плътност при 15°С, g/cm3

0,852

Кинематичен вискозитет при 40°С mm2/s

85

Кинематичен вискозитет при 100°С mm2/s

14

Вискозитетен индекс

170

Динамичен вискозитет при -15°C, mPa.s

2800


Температура на течливост, °С

-45

Пламна температура, °С

220

Сулфатна пепел, %

1.1

Обща алкалност, mg KOH/g

9
scare


Последна промяна от maslinkov на Сря 15 Юни 2011 14:19, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./ Публикувано на: Сря 15 Юни 2011 12:59 
Offline
Аватар

Регистриран на: 25.03.2009
Мнения: 1476
Местожителство: Sofia
Skype: batranc
Автомобил: Golf 4 2.8 V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Колеги и аз се зачетох в темата и ме интересува това масло MANNOL Classic SAE 10W-40 - ето го и сайта в който го гледах:
http://www.partmotors.ru/catalogs/index ... spid=12094
http://magazin.maslaigresi.com/maslo-ma ... enzin.html
Уш е оригинално за това поло, но не видях мнения за него?!?добро ли е за Поло с двигател AFH, което се кара доста в червените обороти :lol: :?: :roll:


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./ Публикувано на: Сря 15 Юни 2011 13:27 
Offline
Аватар

Регистриран на: 03.07.2007
Мнения: 1680
Местожителство: Сливен
maslinkov написа:
Audi Всички изисквания са аналогични, като на автомобили "Volkswagen".
.............................
По указаните препоръки Ауди/Фолксваген. В оригинал се разбира това: масла 5w-30/40 и 10w-30/40, не получили апробиране VW 500.00, само до +15С
Пояснение. Норма 500.00 специално е въведена за масла, производими по нови технологии (синтез и крекинг), в резултат VW дели маслата 5w-30/40 и 10w-30/40 на нискосгъстени (норми 500.00 и 502.00) и силносгъстени (норма 501.00). Критичност (висока степен на сгъстяване) заради това че изискванията на SAE и VW по високотемпературен вискозитет за масла 5w-30/40 и 10w-30/40 се различават:
SAE: HTHSV > 2,9 mPa s
VW: HTHSV > 3,5 mPa s
Производителите на минерални масла 5w-30/40 и 10w-30/40, желаещи да получат допуск VW трябва да сгъстят маслото.
Еднозначно в процеса на експлоатация на интервал, препоръчан от VW, динамическия вискозитет пада под минимално допустимия (3,5 mPa s).
От тук е и ограничението по температура на приемане.
Изисквано качество и вискозитет на маслото за бензинови двигатели
Модел на автомобила Допуски по спецификацията на VW Вискозитетен клас по SAE Вискозитет при висока температура и високи скорости на преплъзване (HTHS), мПа*с
Модели до април 1999 г. 500 00 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40 над 3,5
Модели до април 1999 г. 501 01, 502 00 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40, 10W-50, 10W-60, 15W-40, 15W-50, 20W-40, 20W-50 над 3,5
Модели от май 1999 г. само 503 00 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40 Не по ниски от 2,9 и не по високи от 3,4
Audi S3 и Audi TT само 503 01 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40 над 3,5
Приемане:за модели пуснати до април 1999 г. не се допуска приемане на масла, апробирани по VW 503 00,защото техния високотемпературен вискозитет е недостатъчен за такива двигатеи.
...............................
Приемане:за модели пуснати до април 1999 г. не се допуска приемане на масла, апробирани по VW 506 00,защото техния високотемпературен вискозитет е недостатъчен за такива двигатели.
Изисквания по интервал на смяна на масла
Модел, тип двигател и автомобил Интервална смяна, км/год
...............................
Леки автомобили от 2000 г., (с изключение на Cabrio),
обслужвани по програма LongLife-Service:
Бензинови двигатели максимално 30 000/2г
Дизелови двигатели V6-TDI максимално 35 000/2г
Дизелови двигатели 4-цилиндрови TDI максимално 50 000/2г


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./ Публикувано на: Сря 15 Юни 2011 15:12 
Offline

Регистриран на: 11.02.2009
Мнения: 290
Местожителство: България
Skype: pencp
Очаквах да се включиш,колега maslinkov :) !
Това масло MANNOL го ползвам само,когато промивам двигател!Да поясня:наливам и карам с него една-две седмици /на всяка втора смяна на маслото/ с един нов маслен филтър на CST /също производство на MANNOL/,защото една такава туба масло е 30лв + 5лв. за филтъра!
Как да повярвам,че това масло е истинско немско качество!Нищо лично към марката или фирмата!
Не мога обаче ,да му се се доверя да ми маже двигателя цели 8-10000 км!!!
Иначе ,е едно от последните масла,които отговарят на 500.00/505.00 в продажба!
Много ме е яд че ROWE го развалиха и него с тази норма 501.01,щото беше наистина перфектно като поведение!Дори и скъпият MOBIL вече е със 501.01.
:)


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./ Публикувано на: Сря 15 Юни 2011 15:33 
Offline
Аватар

Регистриран на: 03.07.2007
Мнения: 1680
Местожителство: Сливен
Нека да го напиша и тук, а не само на лично - в моята книжка пише 500,00, 501,01. Преди време един колега беше качил линк към официалния сайт на Кастрол Магнетик, където имаше търсачка по марка автомобил и година на производство. Е, те масло като за мене не произвеждат. Та като можете - проверявайте в оригинал, а не каквото пише на опаковката. Мене ми стига един прецакан двг. Аз минах по тая търсачка на Маннол 5В30 Стаал Синт, от 10В40 /какво ли не/ и за моя радост не ми чукат повдигачите /там пишеше че това е най-добро за модела/ 10В40 бил среден вариант /за друго не пишеше/ И още нещо научих от опит - почнат ли да чукат, сменям маслото, ако не се оправи, сменям маслената помпа /след замерване на налягането естествено на 2000об/мин/ и чак после стигам до повдигачите. Пък и съвсем не е рядко и е зеленикаво? на цвят. Още един колега с 1,0 двг. е с него и той също е много доволен. Пък ако ти се виждат много 8000 км, карай го 3, или 4000. Аз и без това минавам най много толкова на година. Важното е да не ти чукат повдигачите и празния ход на двг. да е на заводския минимум, че и под него, както е при мене - 640об/мин, норма 700+-40. Поздрави.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./ Публикувано на: Сря 15 Юни 2011 20:21 
Offline
Аватар

Регистриран на: 11.05.2009
Мнения: 1839
Автомобил: GOLF 4
ето едно добро масло със норма 500


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./ Публикувано на: Чет 16 Юни 2011 15:53 
Offline

Регистриран на: 11.02.2009
Мнения: 290
Местожителство: България
Skype: pencp
10W-40 norm 501.01 -10 C +15 C
10W-40 norm 500.00 -30 C +40 C
... следователно ,първото не става нито за лятото нито за зимата у нас...
... второто ,става винаги и по-всяко време за температурите в България...
Поздрави!


Върнете се в началото
 Профил  
 

Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 108 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: dj76 и 7 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Форумът е създаден през 2004 г. от Николай Найденов и Ивайло Николов за всички фенове на VW. През годините се поддържа и обновява от Клуб на привържениците на Фолксваген в България. Специални благодарности на vasstop, ISRalien, heimdal, wili98 и др.
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
VW Club Bulgaria
mobile.bg
ODIGY WEB Design