Поло 6Н2 1.4 16В 75к.с. не пали след студа

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
flameman5
Мнения: 385
Регистриран на: Пет 19 яну 2007 21:10
Автомобил: Polo + Leon TDI
Двигател: AHW 2000 + ALH 2004
Местоположение: Варна

Поло 6Н2 1.4 16В 75к.с. не пали след студа

Мнениеот flameman5 » Съб 14 яну 2017 18:59


Здравейте, нещо се прецака Полото след студовете и не мога да си обясня какво е. На -12 запали в Неделя загря си нормално, поразходих го да тествам новите зимни гуми и го оставих. Във Вторник отказа да пали, като че е паднал акумулатора, заредих го но уви отново врътва леко и край, купих нов акумулатор и с него врътна малко стартера, но като че ли нещо го товари. Явно нещо беше замръзнало не мога да си обясня. Помислих си за замръзнала картерна вентилация, но трябваше стартера да върти поне без да пали. Днес на положителни температури реших да опитам за пореден път да запаля и звука се промени, чува се само едно фиукане от стартера без да върти двигателя. Чудя дали бендикса не изхвърля, нещо се е изронило в редуктора на стартера или друго. Моля за компетентни мнения само, дали на някой му се е случвало това? И второто е дали може да се пали на бутане, защото съм далеч от сервиза? Зная, че не е хубаво по принцип да се пали на бутане, но инъче трябва да викам пътна помощ.




Потребителски аватар
djshomi
Мнения: 1201
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СО

Re: Поло 6Н2 1.4 16В 75к.с. не пали след студа

Мнениеот djshomi » Нед 15 яну 2017 1:09


Бутане дърпане както го направиш, по нета няма как да разберем какво му е на стартера.


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Поло 6Н2 1.4 16В 75к.с. не пали след студа

Мнениеот lion_heart002 » Нед 15 яну 2017 1:48


Приятелю, свали горния капак на ангренажния ремък, махни свещите и с един ключ на коляновия вал го завърти в посока часовниковата стрелка, като гледаш какво се случва с разпределителния вал, върти ли се, не се ли.... Направи поне 3 оборота на разпределителния вал, пък после я пали с дърпане. Ако затегне или вече е затегнала е за разглобяване а не за дотрошаване чрез дърпане...


Потребителски аватар
flameman5
Мнения: 385
Регистриран на: Пет 19 яну 2007 21:10
Автомобил: Polo + Leon TDI
Двигател: AHW 2000 + ALH 2004
Местоположение: Варна

Re: Поло 6Н2 1.4 16В 75к.с. не пали след студа

Мнениеот flameman5 » Нед 15 яну 2017 15:42


Здравейте, днес свалих капака на ремъка, но няма достъп за завъртане на коляновия вал с ключ откъм капака, май трябваше да се свали дясната джанта и подкалника и от там да се бръкне, но аз нямах условия и време. Свалих едната свещ и реших да врътна леко, за да видя дали има искра. Единственото което успях да видя е, че ремъка се върти, но нещо изчатка или гръмна, не успях даже да разбера какво стана и искра не успях да видя, защото се стреснах от чаткането. Това беше с диагностиката на място ще търся пътна помощ и в сервиза другата седмица. Интересно ми е само какво може да е станало от студа, защото колата си работеше перфектно преди това. Дано само да не е блокирал двигателя, че ми се разказаха игрите по сервизи. :banghead
Забелязах също, че има омаслено доста около щеката и отново се замислям за картерните газове да не би да е замръзнала системата...


Потребителски аватар
stefarata
Мнения: 1898
Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
Автомобил: Seat Alhambra 7M
Двигател: AFN 1998
Местоположение: Карнобат

Re: Поло 6Н2 1.4 16В 75к.с. не пали след студа

Мнениеот stefarata » Нед 15 яну 2017 15:46


flameman5 написа:
Забелязах също, че има омаслено доста около щеката и отново се замислям за картерните газове да не би да е замръзнала системата...

напълно възможно


Потребителски аватар
flameman5
Мнения: 385
Регистриран на: Пет 19 яну 2007 21:10
Автомобил: Polo + Leon TDI
Двигател: AHW 2000 + ALH 2004
Местоположение: Варна

Re: Поло 6Н2 1.4 16В 75к.с. не пали след студа

Мнениеот flameman5 » Нед 15 яну 2017 15:58


Най-много ме притеснява, затрудненото въртене. Ако е картерната система, нямаше ли да върти нормално, но да не пали?


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Поло 6Н2 1.4 16В 75к.с. не пали след студа

Мнениеот инжектопляктор » Нед 15 яну 2017 16:39


flameman5 написа:Здравейте, днес свалих капака на ремъка, но няма достъп за завъртане на коляновия вал с ключ откъм капака...

Сложи колата на скорост. Вдигни едната гума с крика. Върти гумата.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Поло 6Н2 1.4 16В 75к.с. не пали след студа

Мнениеот freelancer » Нед 15 яну 2017 18:50


Лампата на маслото светила ли ти е? Съмнява ме да е блокирал двигателя ей така от нищото. Не е хубаво да си правиш експерименти, щото после много боли.
Варианта е следния, да е замръзнала картерната вентилация и да се е нарушило мазането и от там да е блокирал двигателя, но би трябвало да светне лампата, обкновено свети.
Ако ти е под ръка колата провери картерната вентилация, свали сепаратора отзад и го изчисти, виж какво е положението там.
Стартера може да ти е за ремонт, един колега имаше подобен проблем със стартера и не можа да я запали с бутане.
Аз съм правил два пъти стартера и обикновено се прецаква релето и бендикса, особено в студено време е напълно възможно да дефектира стартера или да затяга, на мен, като затягаше се чуваше едно стържене.


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Поло 6Н2 1.4 16В 75к.с. не пали след студа

Мнениеот lion_heart002 » Нед 15 яну 2017 18:52


И така става, да е на скорост колата и да е поне от 3-а нагоре... описваш точно това заради което ти казах да не се дърпа или да се опитва да се пали, може да са се срещнали буталата с клапаните.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Поло 6Н2 1.4 16В 75к.с. не пали след студа

Мнениеот muns61 » Нед 15 яну 2017 18:55


По-лесно е да включи пета скорост и да бутне колата напред.
Ако е скъсан ремъка, или е прескочил зъби и са накривени клапаните, мотора се върти на стартер леко. Да не е замръзвал антифриза?


Потребителски аватар
andreygg
Мнения: 97
Регистриран на: Нед 03 авг 2008 15:49
Автомобил: Polo 6n2
Двигател: AUA 2000
Местоположение: Кюстендил

Re: Поло 6Н2 1.4 16В 75к.с. не пали след студа

Мнениеот andreygg » Нед 15 яну 2017 19:21


Здравей, колега. Имал съм подобен проблем с Голф 2. Повиках съсед който ремонтира коли и се оказа, че гарнитурата на главата е прегоряла към първи или четвърти цилиндър /не си спомням точно кой от двата беше/. Той отви една от свещите и ми каза да завъртя на стартер. Като плисна отвътре антифриз стана ясна работата. При теб може да не е това проблема.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Поло 6Н2 1.4 16В 75к.с. не пали след студа

Мнениеот freelancer » Нед 15 яну 2017 19:35


Интересното е, че това е трети случай, когато всичко е било наред и при следващото палене вече не може да запали. Единият колега сподели, че антифриза му е бил замръзнал, имал ледена кора в казанчето.
Предположението на Мюнси е много вероятно и в този случай.


Потребителски аватар
djshomi
Мнения: 1201
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СО

Re: Поло 6Н2 1.4 16В 75к.с. не пали след студа

Мнениеот djshomi » Нед 15 яну 2017 20:04


Днес подобен проблем на същият двигател,оказа се превъртяла шпонка на голямото зъбното колело на разпределителен вал.


Потребителски аватар
flameman5
Мнения: 385
Регистриран на: Пет 19 яну 2007 21:10
Автомобил: Polo + Leon TDI
Двигател: AHW 2000 + ALH 2004
Местоположение: Варна

Re: Поло 6Н2 1.4 16В 75к.с. не пали след студа

Мнениеот flameman5 » Нед 15 яну 2017 20:14


И за мен е много странна ситуацията. За да не стане по-голяма белята я натоварих на пътна помощ и я закарахме при мой познат в сервиза. Утре се надявам да има свободен подемник и да я вкара за диагностика. Първо ще завъртят двигателя, надявам се да е добре и след това всичко останало. Задължително ще пиша когато има резултат. Според мен ако двигателя е добре проблема ще е в стартера. Лампа за маслото не е светила.


Потребителски аватар
flameman5
Мнения: 385
Регистриран на: Пет 19 яну 2007 21:10
Автомобил: Polo + Leon TDI
Двигател: AHW 2000 + ALH 2004
Местоположение: Варна

Re: Поло 6Н2 1.4 16В 75к.с. не пали след студа

Мнениеот flameman5 » Вто 17 яну 2017 20:30


Вчера говорих със сервиза и ми казаха, че е ремъка е прескочил зъб и не може да се регулира по белезите. Много неприятна работа. Ще се наложи да се сваля главата и да се ремонтира. Все още нямам информация дали са я свалили и какво е положението вътре, но за мен е много странно от какво се е получило. Предполага се, че е влязла вода от някъде и е замръзнала по шайбата или нещо подобно. Възможно ли е това според вас? Толкова ли лесно става белята, колата е купена миналата година, сменени ремъци и ролки, последно като я карах си работеше перфектно?



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта