Поло 6N - Алтернатор - регулатор на напрежение , четки

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Поло 6N - Алтернатор - регулатор на напрежение , четки

Мнениеот Anbuch » Нед 28 сеп 2008 1:12


В доста теми в подфорума са разисквани четките и регулатора на напрежение в алтернатора , и затова няма да се спирам на признаците ,които се появяват при тяхната неизправност. Съмнявах се в състоянито на четките си и пружинките под тях ,и затова им направих едина бърза проверка.
Има тема за смяна на четките на алтернатор на поло 2F ,
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... 5%F2%EA%E8
ама при 6N регулатора не е отвън и затова нащраках няколко снимчици.....
Това е моят алтернатор :

Изображение

За да стигнете до регулатора на напрежение трябва да свалите пластмасовият капак от дясно

Изображение

За целта : ПЪРВО, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ОТКАЧАТЕ ПЛЮСОВАТА КЛЕЙМА НА АКУМУЛАТОРА , после откачате черната букса с тънкия син кабел, развивате трите болтчена на капака, развивате и голявата гайка която държи дебелият кабел (ако е прекалено ръждясала не напъвайте силно ,а първо я пръснете със спрей за ръждясали болтови съединения и след 10 мин развивайте). Ако не сте откачили плюса на акумулатора и този кабел се опре в корпуса на каквото и да било ще станете свидетел на явлението заварка :lol: . Накрая не е задължително ,но ще ви е по-лесно ако развиете и малката гайчица която държи скобата на дебелият кабел от другата страна на алтернатора.

После остава и да се справите с трите копки ,като ги повдигните с отверка

Изображение

Дърпате капака и ей го и самият регулатор на напрежение ,който се държи на 2 болта

Изображение

За да развиете тези 2 болта ,трябва да извадите напълно пластмасовият капак ,ама той опира в масленият филтър и неще да излезне :evil: . Вариянтите са : или да свалите масленият филтър :lol: (шегувам се), или да разхлабите алтернатора от болтовете на стойката си,да махнете ремъка му и да го вдигите нагоре или да завъртите пластмасовият капак по такъв начин ,че голямата дупка през която минаваше шпилката на която беше хванат дебелият кабел да застане точно срещу болтовете на регулатора (този трети начин го открих след доста :censored :lol: ) Ето така:

Изображение

Изображение

На последната снимка съм налетял на грешното болтче! Целта са двато болта срещу стрелките

И регулатора е навън....

Изображение

Това дето стърчи от него са четките му. Ако те са прекалено изхабени или пружинките под тях са омекнали , четките не правят хубав контакт с колектора на ротора и от алтернатора не излиза и грам напрежение. Съвсем нормално е ако едната е по-износена от другата :!:

Изображение

По дебелите книги пише ,че допустимата дължина на четките е 5 мм ,но от личен опит ви казвам ,че и с не-помалко от 3 мм няма проблем. Моята късата беше 6 мм и пружинките ми бяха хубави (натискаха четките навън достатъчно силно) - затова и си сглобих всичко обратно и сега търся проблема си другаде




Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Мнениеот lrlmodo » Нед 28 сеп 2008 9:17


полезна тема, браво Наско :Bulgaria


Потребителски аватар
pe_aps
Мнения: 314
Регистриран на: Пон 21 апр 2008 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кн-Сф

Мнениеот pe_aps » Нед 28 сеп 2008 15:22


наистина мнооого полезно,
евала,
и моят алтернатор е същият:
Изображение

подкрепям,наскоро се чудих кое какво е.. :wink:


Потребителски аватар
saa27
Мнения: 325
Регистриран на: Нед 08 яну 2006 20:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Алтернатор - регулатор на напрежение , четки

Мнениеот saa27 » Вто 16 фев 2010 19:45


Мерси много за темата . Наложи ми се да правя упражнението на път , справих се за около 45мин благодарение на нея.


Потребителски аватар
ohdan
Мнения: 218
Регистриран на: Чет 24 дек 2009 20:28
Автомобил: vw Polo 1.4
Двигател: AEX 1996
Местоположение: ПЛОВДИВ

Re: Алтернатор - регулатор на напрежение , четки

Мнениеот ohdan » Чет 30 дек 2010 18:39


saa27 написа:Мерси много за темата . Наложи ми се да правя упражнението на път , справих се за около 45мин благодарение на нея.


Браво и от мен :applause: точно около това се въртя и аз, в момента имам същият проблем с недостатъчното зареждане.
Следвайки указанията от темата свалих и аз четките(регулатора)на който четките бяха горе/долу добре ,но пружинките ми се виждат нещо меки а не виждам да има начин това да се разглобява.И тъй-като колегата пуснал темата не споменава , да питам - дали може и ако да, как става? Или просто се подменя с ново такова? И ако може да сподели щом проблемът при него не бил от четките как го е решил?
Благодаря! :да:


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: Алтернатор - регулатор на напрежение , четки

Мнениеот Anbuch » Чет 30 дек 2010 23:53


На подобен регулатор се вижда принципа на смяна на четките:
Изображение
Просто се разпояват тия 2 големи спойки в центъра на снимката и четките са свободни да паднат. Пружинките се намират между четките и спойките.
Проблем не съм имал като пусках темата ,ама докато го осъзная....... mhihi
Просто зимата ми зареждаше с една идея по-високо напрежение ,а лятото по-ниско (но допустимо напрежение). Оказа се ,че регулатора има доста повече акъл от колкото си мислех и допуска по-високо напрежение зимата защото опасността от кипене на електролита в акумулатора при ниски температури е по-малка отколкото през лятото. Искам да кажа ,че ако акумулатора се зарежда с 14.5V през лятото има вероятност да закипи ,а през зимата би закипял по същият начин ако се зарежда с 15.5 V например (волтовите стойности са примерни) При мен зимата си ковеше 14.2 (и след като загрее добре двигателя пада на 13.9 някъде),а лятото повече от 13.8 не ще да вдигне. И още си е така......


Потребителски аватар
samael_86
Мнения: 118
Регистриран на: Съб 28 фев 2009 17:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna-silistra

Re: Алтернатор - регулатор на напрежение , четки

Мнениеот samael_86 » Пон 28 мар 2011 15:21


Здравейте колеги някой може ли да ми каже цена долу горе на четките и от кой магазин да си ги купя? Че ми е спешно и ми зарежда на 6,5V.


Потребителски аватар
Booster
Мнения: 488
Регистриран на: Чет 15 апр 2010 10:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Алтернатор - регулатор на напрежение , четки

Мнениеот Booster » Пон 28 мар 2011 15:35


Днес тъкмо сменях четки - 5лева двете , заедно с едно лагерче и роторчето , че лампата на акумулатора светеше от събота вечерта , ама пустия не се предаде :bowdown


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13431
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Алтернатор - регулатор на напрежение , четки

Мнениеот kris11 » Вто 29 мар 2011 10:25


samael_86 написа:Здравейте колеги някой може ли да ми каже цена долу горе на четките и от кой магазин да си ги купя? Че ми е спешно и ми зарежда на 6,5V.

"ФрансИзкуп" на ул.Александър Дякович" -срещу магазина за японско авточасти. Има 1 стръмна еднопосочна уличка към ул.Дунав -точно в началото на уличката се пада в дясно магазина.
С това ниско напрежение може да си и за диоден блок .


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Re: Алтернатор - регулатор на напрежение , четки

Мнениеот lrlmodo » Вто 29 мар 2011 14:38


А защо си играете със смяна на четки, като цял регулатор е 7-10лв
Аз съм с такъв на 14.5v и не е мръднал вече 2 години mhihi


az_jor
Мнения: 5
Регистриран на: Чет 10 дек 2009 4:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Алтернатор - регулатор на напрежение , четки

Мнениеот az_jor » Пон 09 апр 2012 19:25


Съжалявам, че разбуждам духовете, но не ми се пускаше нова тема само заради този въпрос: някой има ли идея дали има значение точно какви четки ще се използват за смяната? Например, какъв е проблемът да се използват четки от прахосмукачка (естествено, ако размерът го позволява).
Единственото място, където намерих каквато и да е информация по въпроса, беше във форума на SAAB, където някакъв човек се оплакваше, че сложил произволни четки и те за отрицателно време изяли контактните пръстени. Според мен обаче, в един колекторен двигател условията за износване са доста по-неблагоприятни, и за четките, и за колектора, а той също е направен от медни пластинки. Лично аз нямам спомен да съм виждал досега колектор, изяден от четките, но за сметка на това на моето динамо (и вероятно не само на моето) контактните пръстени имат вдлъбнатина от около милиметър, премерена с високо прецизен инструмент - показалец (пък може и средният да е бил). Двата възможни извода, които аз мога да направя и които може да нямат допирни точки с истината са:
1. Четките за динамото са нарочно направени по-твърди, за да се увеличи пробегът им, макар и за сметка на износването на контактните пръстени.
2. Постоянният ток има по-добре изразено разрушително действие върху контактните пръстени от променливия (което ми се струва слабо вероятно, тъй като не забелязах единият пръстен да е по-износен от другия).
Поводът да задавам подобен въпрос е, че днес обикалях два часа и не намерих четки, навсякъде ми предлагаха целия регулатор. Причината да го задам е, че според мен въпросът си е интересен.
Благодаря за вниманието и отново се извинявам, ако пиша не където трябва.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19555
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Алтернатор - регулатор на напрежение , четки

Мнениеот radotom » Пон 09 апр 2012 20:03


Четките, освен по размер, се делят и по твърдост.
Това зависи от материала, от който са изработени, от едрозърнеността му, предполагам и температурата, на която са пресовани и други неща, които не ги знам.
Видимо четките, предазначени за алтернатори и стартери са с много по-голямо съдържание на мед в тях - много по-жълти са.
И се къртят на по-малки парчета, ако въобще се откърят.
При всички случаи на пипане изглеждат мазни, за разлика от четките за бормашини, примерно, които определено седят 'сухи' на пипане.

Не си писал от къде си.
Свържи се с този колега - има всякакви четки за стартери и алтернатори:
viewtopic.php?f=20&t=83324


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Алтернатор - регулатор на напрежение , четки

Мнениеот Iezekil » Пет 28 мар 2014 18:03





Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 150 госта