В доста теми в подфорума са разисквани четките и регулатора на напрежение в алтернатора , и затова няма да се спирам на признаците ,които се появяват при тяхната неизправност. Съмнявах се в състоянито на четките си и пружинките под тях ,и затова им направих едина бърза проверка.
Има тема за смяна на четките на алтернатор на поло 2F ,
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... 5%F2%EA%E8
ама при 6N регулатора не е отвън и затова нащраках няколко снимчици.....
Това е моят алтернатор :
За да стигнете до регулатора на напрежение трябва да свалите пластмасовият капак от дясно
За целта : ПЪРВО, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ОТКАЧАТЕ ПЛЮСОВАТА КЛЕЙМА НА АКУМУЛАТОРА , после откачате черната букса с тънкия син кабел, развивате трите болтчена на капака, развивате и голявата гайка която държи дебелият кабел (ако е прекалено ръждясала не напъвайте силно ,а първо я пръснете със спрей за ръждясали болтови съединения и след 10 мин развивайте). Ако не сте откачили плюса на акумулатора и този кабел се опре в корпуса на каквото и да било ще станете свидетел на явлението заварка : . Накрая не е задължително ,но ще ви е по-лесно ако развиете и малката гайчица която държи скобата на дебелият кабел от другата страна на алтернатора.
После остава и да се справите с трите копки ,като ги повдигните с отверка
Дърпате капака и ей го и самият регулатор на напрежение ,който се държи на 2 болта
За да развиете тези 2 болта ,трябва да извадите напълно пластмасовият капак ,ама той опира в масленият филтър и неще да излезне :evil: . Вариянтите са : или да свалите масленият филтър : (шегувам се), или да разхлабите алтернатора от болтовете на стойката си,да махнете ремъка му и да го вдигите нагоре или да завъртите пластмасовият капак по такъв начин ,че голямата дупка през която минаваше шпилката на която беше хванат дебелият кабел да застане точно срещу болтовете на регулатора (този трети начин го открих след доста :censored : ) Ето така:
На последната снимка съм налетял на грешното болтче! Целта са двато болта срещу стрелките
И регулатора е навън....
Това дето стърчи от него са четките му. Ако те са прекалено изхабени или пружинките под тях са омекнали , четките не правят хубав контакт с колектора на ротора и от алтернатора не излиза и грам напрежение. Съвсем нормално е ако едната е по-износена от другата :!:
По дебелите книги пише ,че допустимата дължина на четките е 5 мм ,но от личен опит ви казвам ,че и с не-помалко от 3 мм няма проблем. Моята късата беше 6 мм и пружинките ми бяха хубави (натискаха четките навън достатъчно силно) - затова и си сглобих всичко обратно и сега търся проблема си другаде
Поло 6N - Алтернатор - регулатор на напрежение , четки
Re: Алтернатор - регулатор на напрежение , четки
Мерси много за темата . Наложи ми се да правя упражнението на път , справих се за около 45мин благодарение на нея.
- ohdan
- Мнения: 218
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 20:28
- Автомобил: vw Polo 1.4
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: ПЛОВДИВ
Re: Алтернатор - регулатор на напрежение , четки
saa27 написа:Мерси много за темата . Наложи ми се да правя упражнението на път , справих се за около 45мин благодарение на нея.
Браво и от мен точно около това се въртя и аз, в момента имам същият проблем с недостатъчното зареждане.
Следвайки указанията от темата свалих и аз четките(регулатора)на който четките бяха горе/долу добре ,но пружинките ми се виждат нещо меки а не виждам да има начин това да се разглобява.И тъй-като колегата пуснал темата не споменава , да питам - дали може и ако да, как става? Или просто се подменя с ново такова? И ако може да сподели щом проблемът при него не бил от четките как го е решил?
Благодаря!
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Re: Алтернатор - регулатор на напрежение , четки
На подобен регулатор се вижда принципа на смяна на четките:
Просто се разпояват тия 2 големи спойки в центъра на снимката и четките са свободни да паднат. Пружинките се намират между четките и спойките.
Проблем не съм имал като пусках темата ,ама докато го осъзная.......
Просто зимата ми зареждаше с една идея по-високо напрежение ,а лятото по-ниско (но допустимо напрежение). Оказа се ,че регулатора има доста повече акъл от колкото си мислех и допуска по-високо напрежение зимата защото опасността от кипене на електролита в акумулатора при ниски температури е по-малка отколкото през лятото. Искам да кажа ,че ако акумулатора се зарежда с 14.5V през лятото има вероятност да закипи ,а през зимата би закипял по същият начин ако се зарежда с 15.5 V например (волтовите стойности са примерни) При мен зимата си ковеше 14.2 (и след като загрее добре двигателя пада на 13.9 някъде),а лятото повече от 13.8 не ще да вдигне. И още си е така......
Просто се разпояват тия 2 големи спойки в центъра на снимката и четките са свободни да паднат. Пружинките се намират между четките и спойките.
Проблем не съм имал като пусках темата ,ама докато го осъзная.......
Просто зимата ми зареждаше с една идея по-високо напрежение ,а лятото по-ниско (но допустимо напрежение). Оказа се ,че регулатора има доста повече акъл от колкото си мислех и допуска по-високо напрежение зимата защото опасността от кипене на електролита в акумулатора при ниски температури е по-малка отколкото през лятото. Искам да кажа ,че ако акумулатора се зарежда с 14.5V през лятото има вероятност да закипи ,а през зимата би закипял по същият начин ако се зарежда с 15.5 V например (волтовите стойности са примерни) При мен зимата си ковеше 14.2 (и след като загрее добре двигателя пада на 13.9 някъде),а лятото повече от 13.8 не ще да вдигне. И още си е така......
- samael_86
- Мнения: 118
- Регистриран на: Съб 28 фев 2009 17:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna-silistra
Re: Алтернатор - регулатор на напрежение , четки
Здравейте колеги някой може ли да ми каже цена долу горе на четките и от кой магазин да си ги купя? Че ми е спешно и ми зарежда на 6,5V.
- Booster
- Мнения: 488
- Регистриран на: Чет 15 апр 2010 10:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Алтернатор - регулатор на напрежение , четки
Днес тъкмо сменях четки - 5лева двете , заедно с едно лагерче и роторчето , че лампата на акумулатора светеше от събота вечерта , ама пустия не се предаде
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13431
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Алтернатор - регулатор на напрежение , четки
samael_86 написа:Здравейте колеги някой може ли да ми каже цена долу горе на четките и от кой магазин да си ги купя? Че ми е спешно и ми зарежда на 6,5V.
"ФрансИзкуп" на ул.Александър Дякович" -срещу магазина за японско авточасти. Има 1 стръмна еднопосочна уличка към ул.Дунав -точно в началото на уличката се пада в дясно магазина.
С това ниско напрежение може да си и за диоден блок .
- lrlmodo
- Мнения: 4356
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
- Автомобил: Zafira OPC
- Двигател: Z20LET
- Местоположение: София, Овча купел
Re: Алтернатор - регулатор на напрежение , четки
А защо си играете със смяна на четки, като цял регулатор е 7-10лв
Аз съм с такъв на 14.5v и не е мръднал вече 2 години
Аз съм с такъв на 14.5v и не е мръднал вече 2 години
Re: Алтернатор - регулатор на напрежение , четки
Съжалявам, че разбуждам духовете, но не ми се пускаше нова тема само заради този въпрос: някой има ли идея дали има значение точно какви четки ще се използват за смяната? Например, какъв е проблемът да се използват четки от прахосмукачка (естествено, ако размерът го позволява).
Единственото място, където намерих каквато и да е информация по въпроса, беше във форума на SAAB, където някакъв човек се оплакваше, че сложил произволни четки и те за отрицателно време изяли контактните пръстени. Според мен обаче, в един колекторен двигател условията за износване са доста по-неблагоприятни, и за четките, и за колектора, а той също е направен от медни пластинки. Лично аз нямам спомен да съм виждал досега колектор, изяден от четките, но за сметка на това на моето динамо (и вероятно не само на моето) контактните пръстени имат вдлъбнатина от около милиметър, премерена с високо прецизен инструмент - показалец (пък може и средният да е бил). Двата възможни извода, които аз мога да направя и които може да нямат допирни точки с истината са:
1. Четките за динамото са нарочно направени по-твърди, за да се увеличи пробегът им, макар и за сметка на износването на контактните пръстени.
2. Постоянният ток има по-добре изразено разрушително действие върху контактните пръстени от променливия (което ми се струва слабо вероятно, тъй като не забелязах единият пръстен да е по-износен от другия).
Поводът да задавам подобен въпрос е, че днес обикалях два часа и не намерих четки, навсякъде ми предлагаха целия регулатор. Причината да го задам е, че според мен въпросът си е интересен.
Благодаря за вниманието и отново се извинявам, ако пиша не където трябва.
Единственото място, където намерих каквато и да е информация по въпроса, беше във форума на SAAB, където някакъв човек се оплакваше, че сложил произволни четки и те за отрицателно време изяли контактните пръстени. Според мен обаче, в един колекторен двигател условията за износване са доста по-неблагоприятни, и за четките, и за колектора, а той също е направен от медни пластинки. Лично аз нямам спомен да съм виждал досега колектор, изяден от четките, но за сметка на това на моето динамо (и вероятно не само на моето) контактните пръстени имат вдлъбнатина от около милиметър, премерена с високо прецизен инструмент - показалец (пък може и средният да е бил). Двата възможни извода, които аз мога да направя и които може да нямат допирни точки с истината са:
1. Четките за динамото са нарочно направени по-твърди, за да се увеличи пробегът им, макар и за сметка на износването на контактните пръстени.
2. Постоянният ток има по-добре изразено разрушително действие върху контактните пръстени от променливия (което ми се струва слабо вероятно, тъй като не забелязах единият пръстен да е по-износен от другия).
Поводът да задавам подобен въпрос е, че днес обикалях два часа и не намерих четки, навсякъде ми предлагаха целия регулатор. Причината да го задам е, че според мен въпросът си е интересен.
Благодаря за вниманието и отново се извинявам, ако пиша не където трябва.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19555
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Алтернатор - регулатор на напрежение , четки
Четките, освен по размер, се делят и по твърдост.
Това зависи от материала, от който са изработени, от едрозърнеността му, предполагам и температурата, на която са пресовани и други неща, които не ги знам.
Видимо четките, предазначени за алтернатори и стартери са с много по-голямо съдържание на мед в тях - много по-жълти са.
И се къртят на по-малки парчета, ако въобще се откърят.
При всички случаи на пипане изглеждат мазни, за разлика от четките за бормашини, примерно, които определено седят 'сухи' на пипане.
Не си писал от къде си.
Свържи се с този колега - има всякакви четки за стартери и алтернатори:
viewtopic.php?f=20&t=83324
Това зависи от материала, от който са изработени, от едрозърнеността му, предполагам и температурата, на която са пресовани и други неща, които не ги знам.
Видимо четките, предазначени за алтернатори и стартери са с много по-голямо съдържание на мед в тях - много по-жълти са.
И се къртят на по-малки парчета, ако въобще се откърят.
При всички случаи на пипане изглеждат мазни, за разлика от четките за бормашини, примерно, които определено седят 'сухи' на пипане.
Не си писал от къде си.
Свържи се с този колега - има всякакви четки за стартери и алтернатори:
viewtopic.php?f=20&t=83324
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 150 госта