Прегрява, а перката не се включва.

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
smash_
Мнения: 232
Регистриран на: Пон 21 апр 2008 17:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Прегрява, а перката не се включва.

Мнениеот smash_ » Пет 06 фев 2009 20:21


Може и да ме охулите за тази тема, но все пак :
ей сега се качих, запалих и след 2 километра температурата започна стремглаво да се вдига. Първо си помислих, че не отчита правилно и пак гадния датчик към таблото се е преебал, но все пак спрях и видях, че перката не върти. Знам, че има писано по въпроса, но все пак може да ме насочите от къде да започна - кое най-вероятно се е повредило и дали мога на място да го сменя, защото ме съмнява да мога да я закарам до където и да било.




Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Прегрява, а перката не се включва.

Мнениеот L&R » Пет 06 фев 2009 20:23


Първо наблюдавай дали действа на термостата. Писано е доста как става това.


Потребителски аватар
smash_
Мнения: 232
Регистриран на: Пон 21 апр 2008 17:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Прегрява, а перката не се включва.

Мнениеот smash_ » Пет 06 фев 2009 20:33


Термостата дали ще мога сам да си го сменя. Някой, ако може да качи снимки къде се намира.


Потребителски аватар
sub4o
Мнения: 76
Регистриран на: Нед 04 ное 2007 20:51
Автомобил: Seat Ibiza
Двигател: AUB 2003
Местоположение: Габрово

Re: Прегрява, а перката не се включва.

Мнениеот sub4o » Пет 06 фев 2009 20:39


Най-вероятно ти се е прецакал термостата да не отваря. Датчика, който включва перката се намира на радиатора, а датчика, който отчита температурата на таблото е до самия термостат. Термостата ще го познаеш дали работи като пипаш двата маркуча, които излизат от радиатора. Ако единия е горещ, а другия - студен, значи термостатът ти е за смяна. Ако и двата са топли - имаш проблем с перката или датчика й. Аз съм готов да се хвана на бас, че проблемът е в проклетия термостат, не са со измислили немците. Доста има изписано за него. Смяната беше описана много подробно на ибиза АЕХ в сеат форума, има линк и в нашия. Сменяй го овреме, че е тъпо да ти предрее мотора заради някаква джаджа за 15-20 лв.
Дано дано да съм бил полезен :)

Грешка! Не е на АЕХ, а на АЕЕ
http://seat-bg.com/viewtopic.php?t=1932
И се научете да ползвате търсачката :twisted:


Потребителски аватар
apa6o
Мнения: 1101
Регистриран на: Пон 27 ное 2006 9:56
Автомобил: Skoda Octavia 1Z
Двигател: BKD
Местоположение: Перник

Re: Прегрява, а перката не се включва.

Мнениеот apa6o » Пет 06 фев 2009 22:16


На едно 6Н така му ставаше заради не добpа връзка на кабелите на перката. и това е възможност. и е много по-лесно от термоcтата, да бутнеш 2 кабелчета :wink:


Потребителски аватар
smash_
Мнения: 232
Регистриран на: Пон 21 апр 2008 17:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Прегрява, а перката не се включва.

Мнениеот smash_ » Съб 07 фев 2009 14:24


Да-единият маркуч е горещ, а другият-студен, определено е термостат.


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: Прегрява, а перката не се включва.

Мнениеот Anbuch » Съб 07 фев 2009 16:47


smash_ написа:Да-единият маркуч е горещ, а другият-студен, определено е термостат.

Ама това след като стрелката на уреда на таблото ти е минала 90-те градуса-Нали?!


Потребителски аватар
smash_
Мнения: 232
Регистриран на: Пон 21 апр 2008 17:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Прегрява, а перката не се включва.

Мнениеот smash_ » Съб 07 фев 2009 16:59


Да, след като е достигнала работна температура.


Потребителски аватар
sub4o
Мнения: 76
Регистриран на: Нед 04 ное 2007 20:51
Автомобил: Seat Ibiza
Двигател: AUB 2003
Местоположение: Габрово

Re: Прегрява, а перката не се включва.

Мнениеот sub4o » Съб 07 фев 2009 18:36


Няма какво да се замиляш повече. Термостатът не отваря. Сменяй :077:


Потребителски аватар
apa6o
Мнения: 1101
Регистриран на: Пон 27 ное 2006 9:56
Автомобил: Skoda Octavia 1Z
Двигател: BKD
Местоположение: Перник

Re: Прегрява, а перката не се включва.

Мнениеот apa6o » Съб 07 фев 2009 20:19


Щом са така маркучите значи термостат дам :roll: Внимаваи при покупката да не се опитат да те прецакат . По-добре разпитаи някои запознат къде докарват качествени части и сменяй :)


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: Прегрява, а перката не се включва.

Мнениеот Anbuch » Съб 07 фев 2009 20:56


За да си избереш хубав термостат виж тук : viewtopic.php?f=7&t=122030&hilit=%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BC%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82&start=15


Потребителски аватар
smash_
Мнения: 232
Регистриран на: Пон 21 апр 2008 17:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Прегрява, а перката не се включва. Решено!

Мнениеот smash_ » Пон 09 фев 2009 12:42


Смених термостата и сега кове на 90 градуса. Само дето перката не се включва. Нормално ли е това или и тя се е сдухала?


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: Прегрява, а перката не се включва.

Мнениеот maslinkov » Пон 09 фев 2009 14:08


Моята също след смяна на термостата се включва много по- рядко, но тя е с отделен, автономен датчик и не е сигурно че нямя да включи. Моето мнение е че ако преди да смениш термостата ти е правила 100+ гр. температура, без да вкл. перка да й смениш датчика./трябва да е на радиатора/


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: Прегрява, а перката не се включва.

Мнениеот Anbuch » Пон 09 фев 2009 16:10


е ,не се шашкай , за да включи перката ,температурата на датчика ,който ти е на радиатора) трябва да е 95 градуса
само информативно.....:
за тези които са с едностепенна перка и датчик
включва на 95 градуса и изключва на 90 (перката се чува в купето и се върти с високи обороти)

за тези които са с двустепенна перка и датчик
Първа степен :включва на 95 градуса и изключва на 90 (перката почти не се чува в купето и се върти с малко обороти)
Втора степен: включва на 102 градуса и изключва на 97 (перката се чува в купето и се върти с високи обороти)

Нищо чудно след като термостата ти вече е наред да стигаш до момента на включване на перката по-късно във времето. Старият ти термостат не е отварял напълно и затова по-често ти се е включвала перката (съответно за по кратко време е задържал идеалната работна температура на двигателя)


John3V
Мнения: 241
Регистриран на: Пет 16 ное 2007 20:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Прегрява, а перката не се включва.

Мнениеот John3V » Вто 10 фев 2009 22:46


Имах същия проблем, с който се озориха в бая сервизи, като накрая се оказа, че предпазителя, който стои върху акумулатора (сам е на плюса) просто липсваше.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 116 госта