скъсана шпилка на колектора
Здравейте Колеги, помогнете!
Нов съм в форума ,но имам polo 1.0 99 г от 3 години.
Досега с изключение на консумативите ,не съм пипал нищо!
Само каране . Но сега възникна проблем.От други колеги разбрах ,че шпилките на изспускателния колектор ,често се късат сами!
При мен се е скъсала най лявата, и не се показва над главата! Разбрах ,че
някои от вас са се сблъсквали с това!Майсторите ,където ходих не ми вдъхват доверие!От гарнитурата вече започна да духа и се увеличава!Може ли някой да ме даде съвет , къде да отида ,защото не се наемам да правя сам този ремонт? може ли шпилката да се извади без да се сваля или разпробива главата с шпилковадач или по друг начин ? Ще съм благодарен за всеки съвет !
Скъсана шпилка на колектора - Решено!
- bbboiko2004
- Мнения: 4189
- Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
- Автомобил: VW Polo 2f
- Двигател: 3f - 1993
Re: скъсана шпилка на колектора
читав майстор които има телоподаващо се заварва една гайка или болт зависи къде е скъсана и чрез новия болт (гайка се отвива) малко сръткава работа е ма няма как това е единствения начин
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: скъсана шпилка на колектора
а разпробиването и слагането на малко по дебела шпилка? вариант ли е ?
Re: скъсана шпилка на колектора
Не ми с иска да се разпробива главата ! Но май това е единствения вариант , ако не успеят да я развият! Ходих при един майстор веднага вдясно на кръговото на сточна гара посока централана гара преди автомивката. Той ми каза , че това го е правил няколко пъти , но не се знае дали ще стане!Варианта , който предлага е ,сваля цялата муцуна- маска,броня,решетка и с е разпробива шпилката в ценъра с с бургия 3 мм ,след това навива обратен метчик и след напръскване с спрей на шпилката ,мисли да изчаква няколко пъти по един два часа и да се мъчи да я развие! лошото е че шпилката е скъсана малко навътре в главата! Питах го за варианта да завари нещо към нея и да се мъчи да я развие ,но каза че обикновенно след това се къса по навътре!И ако това не стане ,сваляне на главата разпробиване с Ф 10 и направа на втулка в която се навива нова шпилка. Според вариантите това ше ми струва от 60 - 260 лв!
Re: скъсана шпилка на колектора
Благодаря за съвета , с мой приятел монтьор говорих и той мисли да пробва с телоподаващо да навари счупената шпилка с материал докато се покаже над главата,
и да завари гайка на болта и така да я отвие!Хубавото било ,че телоподаващото нагрява само локално за разлика от оксижена Ще пиша после каква е станало!
и да завари гайка на болта и така да я отвие!Хубавото било ,че телоподаващото нагрява само локално за разлика от оксижена Ще пиша после каква е станало!
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: скъсана шпилка на колектора
aronko написа:Благодаря за съвета , с мой приятел монтьор говорих и той мисли да пробва с телоподаващо да навари счупената шпилка с материал докато се покаже над главата,
и да завари гайка на болта и така да я отвие!Хубавото било ,че телоподаващото нагрява само локално за разлика от оксижена Ще пиша после каква е станало!
няма таквоз животно дет заваря и нагрява локално, при все колко е голяма и дебела шпилката... прочетете за топлопроводимост на металите, и прочетете за топлопроводимост на стоманата и на алуминий.
А на колегата с "майстора" дето ще разпробива с 10 мм бургия и после втулки, да , вариант е , аз бих избрал втулка направена от друга глава (материала да е същия) иначе смисъл йок.... после при навиване на втулката, или блажна боица, или някакво термо лепило, после нова шпилка.
Цялата операция , небива да надхвърля 100 лева и в най смелите ти представи, това за предницата, ок , ама не е много играчка... другото с пробиването и струговането се прави от абсолютно всяко стругарче, за феноменалните 5 лева. В главате се навива с медчик , 3 напред 1 назад... в маслена баня задължително!
Варианта с разпробиване с 3 мм. бургия е най читав. Има си и материал за шпилка която да се навие на 3 мм. , нарица се високо въглеродна стомана (НЕ Е ЧУГУН , АЙДЕ ПО РАЗБИРАЩИТЕ ДА ПОПРОЧЕТАТА ПРЕДИ ДА УПОНИРАТ) , МОЖЕ ДА СЕ ПОЛЗВА И ОС ОТ ДВИГАТЕЛ , КАКЪВТО И ДА Е , СТИГА ОСТА ДА Е 3,5 ИЛИ 3,8 , ВЕЧЕ КАКТО ПРЕЦЕНИТЕ НАМЯСТО. После при рязането на резбите , на оста винаги да тече масло ,ВИНАГИ, в счупената шпилка пак се църка масло при пробиването и рязането на резбата.
Като се навие удължителя ще стане за норматив, пръскаш с ВД-40 постоянно (да охлажда и смазва) и развиваш едновременно ...!
-
- Мнения: 421
- Регистриран на: Нед 08 юли 2007 23:14
- Автомобил: Караше Honda Civic
- Двигател: D14Z4 1998
- Местоположение: Пловдив
Re: скъсана шпилка на колектора
freestyler911 написа:aronko написа:Благодаря за съвета , с мой приятел монтьор говорих и той мисли да пробва с телоподаващо да навари счупената шпилка с материал докато се покаже над главата,
и да завари гайка на болта и така да я отвие!Хубавото било ,че телоподаващото нагрява само локално за разлика от оксижена Ще пиша после каква е станало!
няма таквоз животно дет заваря и нагрява локално, при все колко е голяма и дебела шпилката... прочетете за топлопроводимост на металите, и прочетете за топлопроводимост на стоманата и на алуминий.
А на колегата с "майстора" дето ще разпробива с 10 мм бургия и после втулки, да , вариант е , аз бих избрал втулка направена от друга глава (материала да е същия) иначе смисъл йок.... после при навиване на втулката, или блажна боица, или някакво термо лепило, после нова шпилка.
Цялата операция , небива да надхвърля 100 лева и в най смелите ти представи, това за предницата, ок , ама не е много играчка... другото с пробиването и струговането се прави от абсолютно всяко стругарче, за феноменалните 5 лева. В главате се навива с медчик , 3 напред 1 назад... в маслена баня задължително!
Варианта с разпробиване с 3 мм. бургия е най читав. Има си и материал за шпилка която да се навие на 3 мм. , нарица се високо въглеродна стомана (НЕ Е ЧУГУН , АЙДЕ ПО РАЗБИРАЩИТЕ ДА ПОПРОЧЕТАТА ПРЕДИ ДА УПОНИРАТ) , МОЖЕ ДА СЕ ПОЛЗВА И ОС ОТ ДВИГАТЕЛ , КАКЪВТО И ДА Е , СТИГА ОСТА ДА Е 3,5 ИЛИ 3,8 , ВЕЧЕ КАКТО ПРЕЦЕНИТЕ НАМЯСТО. После при рязането на резбите , на оста винаги да тече масло ,ВИНАГИ, в счупената шпилка пак се църка масло при пробиването и рязането на резбата.
Като се навие удължителя ще стане за норматив, пръскаш с ВД-40 постоянно (да охлажда и смазва) и развиваш едновременно ...!
Първия вариант вариант, особено в случая със същия материал ако му излезе 100 лева трябва доста да почерпи колегата. Толкова е сложно за изработка, че не си струва въобще. То не са втулки, лепила, разни други размери шпилки, работата е дълга и широка.
Втория вариант от своя страна незнам как ще стане просто. Тая мизерна 4 милиметрова шпилчица дето ще я навият, или пък още по-сополивата 3,5 милиметрова шпилчица още преди да си помислиш да си напънал да развиваш и се строшава на момента. От какъвто и да е материал да е направена тая мизерия ще се скъса при всички положения пък ако ще и един варел с масло да излее при опита за развиване. Не високо въглеродна, ами и да е от супер-дупер легирана стомана пак нема да стане.
Процедурата по вадене на скъсани шпилки в отвора не е кой знае колко сложна и ако има известни технически познания колегата може и сам да си е извърши. Сваля си пластмасариите по предницата, радиатор и т.н., да има широко поле за работа. Дупчиш в средата на шпилката дупка с отвор 3 милиметра да речеме, после дупчиш с 5 милиметрова бургия(разбира се гледаш да си максимално в центъра на шпилката). След това взимаш така наричания от всички "обратен метчик", който всъщност се нарича шпилковадач и го навиваш в отвора(все пак тая много полезна макина е с лява резба).
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: скъсана шпилка на колектора
явно не си ми доизчел поста и бързаш с феноменалните изказвания....
Това последното дето го даваш като съвет, си е баш това което аз съм написал по горе!!!
а какво му е сложното да се направи на струг втулка с външна обратна резба, и вътрешна нормална резба, и с един обратен медчик (който пък никъде не е написан като шпилковадач...) се навива резба в блока (писал съм как и с какво ...), после си мажеш втулката с термолепило или херметик, или блажна боя, и си я стягаш вътре....
А я си представи как чупиш медчик в шпилката, и после си представи как се пробива медчик.
Това последното дето го даваш като съвет, си е баш това което аз съм написал по горе!!!
а какво му е сложното да се направи на струг втулка с външна обратна резба, и вътрешна нормална резба, и с един обратен медчик (който пък никъде не е написан като шпилковадач...) се навива резба в блока (писал съм как и с какво ...), после си мажеш втулката с термолепило или херметик, или блажна боя, и си я стягаш вътре....
А я си представи как чупиш медчик в шпилката, и после си представи как се пробива медчик.
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Re: скъсана шпилка на колектора
Тая тема май доста взе да се разтяга, а странното е че оплакването на колегата е не че му пращи двг., а че му "духало" откъм гарнитурата. Аз бях с две скъсани шпилки и нищо не ми духаше. Сега, след ремонта ми е скъсана само едната - като застанеш отпред дясната външна и нямам никави оплаквания.....
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: скъсана шпилка на колектора
maslinkov написа:Тая тема май доста взе да се разтяга, а странното е че оплакването на колегата е не че му пращи двг., а че му "духало" откъм гарнитурата. Аз бях с две скъсани шпилки и нищо не ми духаше. Сега, след ремонта ми е скъсана само едната - като застанеш отпред дясната външна и нямам никави оплаквания.....
е как бе джанъм се скъса след ремонта, нали двигателя сменя ти ?
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Re: скъсана шпилка на колектора
Само блока смених - главата си е моята, ама са ми оправили само едната шпилка като са я слагали. Никакви дертове нямам оттогава - дори една седмица да не карам колата, като запаля нито дори за части от секундата не трака повдигач, нито пък гори масло.
- bbboiko2004
- Мнения: 4189
- Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
- Автомобил: VW Polo 2f
- Двигател: 3f - 1993
Re: скъсана шпилка на колектора
aronko написа:Благодаря за съвета , с мой приятел монтьор говорих и той мисли да пробва с телоподаващо да навари счупената шпилка с материал докато се покаже над главата,
и да завари гайка на болта и така да я отвие!Хубавото било ,че телоподаващото нагрява само локално за разлика от оксижена Ще пиша после каква е станало!
С баща ми тази продцедура сме я правили доста пъти и от опит казвам че е съпътствана с доста нерви пот но почти 100% е водела до успех
- kojuharov
- Мнения: 161
- Регистриран на: Пон 23 мар 2009 14:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Варна, Polo 1.3i 1995
Re: скъсана шпилка на колектора
Варианта с разпробиване с 3 мм. бургия е най читав. Има си и материал за шпилка която да се навие на 3 мм. , нарица се високо въглеродна стомана (НЕ Е ЧУГУН , АЙДЕ ПО РАЗБИРАЩИТЕ ДА ПОПРОЧЕТАТА ПРЕДИ ДА УПОНИРАТ) , МОЖЕ ДА СЕ ПОЛЗВА И ОС ОТ ДВИГАТЕЛ , КАКЪВТО И ДА Е , СТИГА ОСТА ДА Е 3,5 ИЛИ 3,8 , ВЕЧЕ КАКТО ПРЕЦЕНИТЕ НАМЯСТО. После при рязането на резбите , на оста винаги да тече масло ,ВИНАГИ, в счупената шпилка пак се църка масло при пробиването и рязането на резбата.
Като се навие удължителя ще стане за норматив, пръскаш с ВД-40 постоянно (да охлажда и смазва) и развиваш едновременно ...!
Това е истината. Аз използвах този вариант и дори и с малкият ми опит оп двигателите, беше сполочлив.
Като се навие удължителя ще стане за норматив, пръскаш с ВД-40 постоянно (да охлажда и смазва) и развиваш едновременно ...!
Това е истината. Аз използвах този вариант и дори и с малкият ми опит оп двигателите, беше сполочлив.
-
- Мнения: 421
- Регистриран на: Нед 08 юли 2007 23:14
- Автомобил: Караше Honda Civic
- Двигател: D14Z4 1998
- Местоположение: Пловдив
Re: скъсана шпилка на колектора
freestyler911 написа:явно не си ми доизчел поста и бързаш с феноменалните изказвания....
Това последното дето го даваш като съвет, си е баш това което аз съм написал по горе!!!
а какво му е сложното да се направи на струг втулка с външна обратна резба, и вътрешна нормална резба, и с един обратен медчик (който пък никъде не е написан като шпилковадач...) се навива резба в блока (писал съм как и с какво ...), после си мажеш втулката с термолепило или херметик, или блажна боя, и си я стягаш вътре....
А я си представи как чупиш медчик в шпилката, и после си представи как се пробива медчик.
Не ми е като да съм е правил тая процедура един или два пъти, та за това взимам отношение.
Защо му е да прави втулки с резба М12 и нагоре, защото в дупка с диаметър 10 милиметра по-малка не можеш да направиш. Ами представи си какво е да шчупиш метчик М12 в дупката, когато нарязваш резбата за втулката, или метчик 3,5 милиметра с който нарязваш резба в центъра на шпилката за вадене. Шанса да се счупи тоя пиклив метчик 3,5 милиметра е в пъти по-голям отколкото шпилковадача, който от своя страна е със много дебело и плътно стебло и винтова линия със голяма стъпка. Много по-умни глави от мене и тебе са го измислили тоя инструмент, и да ти кажа работи безотказно.
И двете резби на втулката се нарязват в една и съща посока, не едната лява, а другата дясна.
И да нарича се шпилковадач, а не обратен метчик, поради простата причина, че има метчици и за лява резба, не само за дясна. Такова понятие като прав и обратен няма. Ако не си виждал метчик за нарязване на лява резба с радост бих ти снимал един.
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: скъсана шпилка на колектора
jijane написа:freestyler911 написа:явно не си ми доизчел поста и бързаш с феноменалните изказвания....
Това последното дето го даваш като съвет, си е баш това което аз съм написал по горе!!!
а какво му е сложното да се направи на струг втулка с външна обратна резба, и вътрешна нормална резба, и с един обратен медчик (който пък никъде не е написан като шпилковадач...) се навива резба в блока (писал съм как и с какво ...), после си мажеш втулката с термолепило или херметик, или блажна боя, и си я стягаш вътре....
А я си представи как чупиш медчик в шпилката, и после си представи как се пробива медчик.
Не ми е като да съм е правил тая процедура един или два пъти, та за това взимам отношение.
Защо му е да прави втулки с резба М12 и нагоре, защото в дупка с диаметър 10 милиметра по-малка не можеш да направиш. Ами представи си какво е да шчупиш метчик М12 в дупката, когато нарязваш резбата за втулката, или метчик 3,5 милиметра с който нарязваш резба в центъра на шпилката за вадене. Шанса да се счупи тоя пиклив метчик 3,5 милиметра е в пъти по-голям отколкото шпилковадача, който от своя страна е със много дебело и плътно стебло и винтова линия със голяма стъпка. Много по-умни глави от мене и тебе са го измислили тоя инструмент, и да ти кажа работи безотказно.
И двете резби на втулката се нарязват в една и съща посока, не едната лява, а другата дясна.
И да нарича се шпилковадач, а не обратен метчик, поради простата причина, че има метчици и за лява резба, не само за дясна. Такова понятие като прав и обратен няма. Ако не си виждал метчик за нарязване на лява резба с радост бих ти снимал един.
не мерси обратен метчик си имам, знам как изглеждат и двата . За посоките на резбите мога просто , друго няма да обяснявам .... с една дума разбрахме се ...
Но огромен интерес в мене възбуди понятието ШПИЛКОВАДАЧ вземи го снимай това животно и посочи разликите с нормалния метчик , пък бил той прав или обратен .
п.п. На местата с най голям товар се стяга със по ситни резби. (СЪПРО-МАТ)
а не със "здравата" едра резба.
Ето колега почети си малко http://memh.vtu.bg/me/GLAWA2.htm
шчупиш = Счупиш
Ей го е не съм сам ... колегата kojuharov и той е правил интервенцията ...
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: toshkov91 и 149 госта