За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
lpishinov
Мнения: 74
Регистриран на: Сря 17 юни 2009 21:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Смолян

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE - t на околната ср.

Мнениеот lpishinov » Сря 31 мар 2010 17:42


Между другото на Мотул 10W40 4100 серията е VW 500.00, 505.00 : http://www.prospeed.bg/bg/product/3690,
а 10W40 6100+ е VW 502.00 ? 505.00 : http://www.prospeed.bg/bg/product/3697.




Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE - t на околната ср.

Мнениеот maslinkov » Сря 31 мар 2010 19:07


Само дето са 2 пъти по - скъпи от Тутелата. Да не са от течно злато? Явно и тоя двг. няма да ми е последен :lol:
Апропо, въпросът не е 500 00 или 502 00 и дали са еднакви, а защо вискозитета по САЕ в зависимост от температурата на околната среда не съвпада с температурните спецификации на ФВ. Имам таблица по САЕ за точките на замръзване и деструкция на маслото и макар че не мога да я кача ви уверявам че е така.


Потребителски аватар
Crusader
Мнения: 51
Регистриран на: Нед 01 яну 2006 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Белене

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE - t на околната ср.

Мнениеот Crusader » Сря 31 мар 2010 22:01


Много добри впечатления от Приста 5W30 двигателя е утихна с една идея, до тук за 3000 км. не се забелязва разход, маслото е бистро /колата се кара на газ от 20 000 км./ май ще го пробвам и на другата кола...

Между другото, маслото е хидрокрекинг, което не е синтетика в истискя смисъл.


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE - t на околната ср.

Мнениеот maslinkov » Чет 01 апр 2010 7:54


http://www.maslaigresi.com/index.php?productID=208
И това е хидрокрекинг и същото по САЕ и забележете - води се полусинтетика /10лв/л/ А пристата какво струва?


Потребителски аватар
Crusader
Мнения: 51
Регистриран на: Нед 01 яну 2006 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Белене

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE - t на околната ср.

Мнениеот Crusader » Пет 02 апр 2010 14:16


Линка не се отваря!
Да де ама колко е процента на маслото преминало през вдороден разпад в това масло? Щото в пристата е към 74-85 %
http://mtt-bg.com/download/Prista%20%20 ... 05W-30.pdf
Цената му е 20 кинта за литър и познайте коя е една от малкото фирми в източна европа и не само, която има сертификат по API
http://eolcs.api.org/DisplayCompanyInfo ... yID=227401

Истински напълно синтетични олеини, произвеждат малко компании, преди време май Мобил и Кастрол се съдиха за правото на хидрокрекинга да се нарича синтетика, е по мнението на американските съдии хидрокрекинговите масла са синтетика, мисля че една от малкото марки която прави истинка синтетика е Мотул, но не съм сигурен


Pencp
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE - t на околната ср.

Мнениеот Pencp » Вто 06 апр 2010 14:34


Серията 4100 на Motul с вискозитет 10W-40 има спецификация 500.00 само на рекламните си материали.В действителност на бутилките от това масло не пише никъде-500.00.Тогава,за какво ми е!?Или сайта им не е актуализиран /както в между прочем на много марки масла/,или понеже спецификацията се води вече "Остаряла" просто не го пишат...!? :?:
В действителност най-добре е зад нормата за бензинови двигатели да стои и тази 505.00 отнасяща се за дизели!
За 10W-40,когато отговаря на 500.00/505.00 означава:-30оС до повече от +40оС!
За 10W-40,когато отговаря на 502.00/505.00 означава:-30оС до +15оС!

Тогава,сигурни ли сме,че като налеем супер модерно масло отговарящо на 502.00 и тръгнем лятото за море,това масло ще си върши работата при ТоС няколко пъти по-висока от 15оС??? :shock :shock :shock


Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE - t на околната ср.

Мнениеот hitman0013 » Вто 06 апр 2010 15:25


къде го чете това бе човек, не е въобще вярно.Как норма 502 ще ти е до 15 градуса при това си си писал 10в-40, а не 10в-30или20


Pencp
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE - t на околната ср.

Мнениеот Pencp » Вто 06 апр 2010 15:37


Прочети малко по-подробно а не през редовете и тогава говори!
Виж в началото по темата,поста на колегата maslinkov т.е.
Масла без апробиране VW 500 00:
5W-30 под -30 +15
5W-40 под -30 +15
10W-30 под -30 +15
10W-40 под -30 +15


Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE - t на околната ср.

Мнениеот hitman0013 » Вто 06 апр 2010 16:00


е чакай сега-одеве писа че 502 е до 15гр а сега пък че 500 е до 15 гр.Последно кое е?
Аз не говоря, аз пиша mhihi


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE - t на околната ср.

Мнениеот maslinkov » Сря 07 апр 2010 6:43


Аз мисля - нали не смятате че съм повдигнал темата за да ви уча, че марка 500 00, без да има и 505 00, което гарантира апробация и използване в дизелови мотори, не е за нас. Освен това никой не забевязва явно, че в таблицата са посочени масла ХW-X а доколкото знам това са масла за северните ширини, които отскоро взеха да се появяват на пазара предимно с американски произход. Т.е. ако няма минус след дабъл ю-то можем да се доверим и на САЕ, ако колата ни е до април 99г. и ако липсва обозначение 503 00, или 506 00 и има обозначение 500 00 и 505 00, 501 01 и 502 00, ако искаме по - гъсто масло. За България ХВ40 е достатъчно за лятото, но ХВ30 според мен не е. За зимата си избирате колко да е Х-а. И естествено да избягваме двузначни обозначения като например 500 00/502 00 - 505 00 защото може да включват и 503 00.
Абе, по български, най - си е сигурна запетаята граматически. :lol:
ПП Благодарности на МОД-а, който вкара минусите /доколкото помня ги нямаше в оригинала, който ползвах/ и дано в тях да е било противоречието, решението на което търсех. :D

Последна промяна от maslinkov на Сря 07 апр 2010 9:00, променено общо 1 път.


Pencp
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE - t на околната ср.

Мнениеот Pencp » Сря 07 апр 2010 7:48


.........hitman 0013,явно въобще не четеш какво ти се пише и за какво става въпрос!Като си решил да спориш и да изказваш некомпетентни мнения,продължавай така,както си решил..........
Всички тук по един или друг начин се мъчим,да внесем някаква яснота за тези масла.
Всяко спамене по темата е излишно за такива като теб и вредно,за всички нас!


Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE - t на околната ср.

Мнениеот hitman0013 » Сря 07 апр 2010 10:55


Pencp написа:.........hitman 0013,явно въобще не четеш какво ти се пише и за какво става въпрос!Като си решил да спориш и да изказваш некомпетентни мнения,продължавай така,както си решил..........
Всички тук по един или друг начин се мъчим,да внесем някаква яснота за тези масла.
Всяко спамене по темата е излишно за такива като теб и вредно,за всички нас!

твоето е спамене щото пишеш глупостите че и ги оцветил със зелено и червено даже.Мисля че знам 10 пъти повече от теб за маслата, и като ти зададох въпрос ти ми писа-прочети поста на колегата малко по-подробно.Обясни ми ти ве путка майна, нали си голям разбирач.
Еееее не са траят тия дето нищо не могат нищо не знаят пък много компетентни били.

Последна промяна от hitman0013 на Сря 07 апр 2010 11:02, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE - t на околната ср.

Мнениеот hitman0013 » Сря 07 апр 2010 10:58


viewtopic.php?f=59&t=183682&start=60
вземи прочети малко към края на темата, за да напълниш малко тая куха глава дето я имаш.


Ka6iKa
Мнения: 199
Регистриран на: Пет 07 сеп 2007 20:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE - t на околната ср.

Мнениеот Ka6iKa » Сря 07 апр 2010 11:07


Незабравяите да поглеждате и километрите те също са от значение.


Pencp
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE - t на околната ср.

Мнениеот Pencp » Сря 07 апр 2010 16:11


Хайде да направим така:"Аз питам-Ти отговаряш..." :talk:
1.Имаш масло 10W-40,което отговаря на API-SL и VW500.00/505.00,MB 229.1 :|
2.Имаш масло 10W-40,което отговаря на API-SL и VW502.00/505.00 :|
....ти кажи първото масло,в какъв температурен диапазон се използва и второто масло в какъв,за за видят всички...? :screwy



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта