Никъде не го виждам, да го ева...
Нямам книШка към кофторо-гнилоча
Абе, ще се взима Motul 10W-40 и т'ва ще е, после пак ще се оплакваме и те така
За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./
Споко, добро е - ти не си с капризен двг. като нас. 9-10000 км или веднаж годишно обаче си спазвай. Толкова разбирам италианския от моята книжка.
Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./
nosex написа:Никъде не го виждам, да го ева...
Нямам книШка към кофторо-гнилоча
Абе, ще се взима Motul 10W-40 и т'ва ще е, после пак ще се оплакваме и те така
И аз така се чудех, но като погледнах в книжката на моя сандък се спрях на Motul 4000 15W40, одобрено е от VW "501,01", в случая и твоя двигател. За изминати 3000 км не се е налагало да доливам. След смяната се учудех колко тих стана двигателя (работи доста мазно ). Ако искаш някаква полусинтетика може да сложиш Motul 4100 15W50 - VW "501,01" също одобрено.
http://www.prospeed.bg/bg/product/3663
http://www.prospeed.bg/bg/product/3681
Гледай какво пише в книжката, ако има някой във форума със същия двигател да напише какво се препоръчва, но едва ли е по-различно от мойта барака.
Поздрави!
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./
Само да отбележа някой да не се излъже да слага на АЕР такова през зимата, че .... над 10В40 де. За нас макс. 5В40 и 10В40 с означения за апробация по книжката. Пълните синтетики по принцип са си по - гъсти от означеното - ако някой се притеснява да не му чукат повдигачите при показан по - нисък вискозитет /за двг. е по - добре, ама за джоба не е/ И се пазете от забранените означения, че те са най - опасни.
-
- Мнения: 319
- Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./
За минерлните 15W-40 е просто задължително да е по Norm 501.01/505.00!Иначе не го сипвайте в двигателите си!По отношение на Motul-а,той е полу-синтетика но при него проблема не е в 15W а във цифрата "50"!На ДВГ,които не горят масло въобще,това 50 му издва малко в повече дори и през лятото!
-
- Мнения: 119
- Регистриран на: Нед 03 фев 2008 22:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./
.
Последна промяна от velizar987 на Вто 18 сеп 2012 15:14, променено общо 1 път.
Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./
Колеги,маслото:HAVOLINE-5W-40,удачен.избор.ли.е.за.ПАСАТ,2004,1.9ТДИ,131к.с...?Благодаря...
- Прикачени файлове
-
- Изобр.000.jpg (17.16 KиБ) Видяна 2294 пъти
Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./
Колеги, понеже и аз има някои проблеми с маслото и се зачетох доста, но пак не всичко ми стана ясно!
Аз съм с АКЛ двигател т.е. от тези преди 04.99г. и маслото трябва да отговаря на норма 500 00, обаче вижте какво пише в книжката ми
vw 502 00
това масло подходящо за бензинови двигатели отговаря на стандартите на VW 501 01 i 500 00, представя допълнителни предимства
Той е особено подходящ за употреба в много трудни условия на работа например. по магистрали с основно или случайно използване на ремарке, за курсове в планината или в райони с тропически климат.
В темата по-горе е спонемато, че 500 00 е по-добро от норма 502 00 в частност може да се използва при темп. над 40 градуса.Докато норма 502 00 не!
От книжката излиза друго обаче!?
Според руските сайтове почти всички масла отговарят на норма 500 00!!!(тези които са с с летен индекс до 40)
А от таблиците поместени тук не е така.
Така че може ли някой още веднъж да уточни кои норми осигуряват безпроблемно мазане до над + 40 външна температура?
Аз съм с АКЛ двигател т.е. от тези преди 04.99г. и маслото трябва да отговаря на норма 500 00, обаче вижте какво пише в книжката ми
vw 502 00
това масло подходящо за бензинови двигатели отговаря на стандартите на VW 501 01 i 500 00, представя допълнителни предимства
Той е особено подходящ за употреба в много трудни условия на работа например. по магистрали с основно или случайно използване на ремарке, за курсове в планината или в райони с тропически климат.
В темата по-горе е спонемато, че 500 00 е по-добро от норма 502 00 в частност може да се използва при темп. над 40 градуса.Докато норма 502 00 не!
От книжката излиза друго обаче!?
Според руските сайтове почти всички масла отговарят на норма 500 00!!!(тези които са с с летен индекс до 40)
А от таблиците поместени тук не е така.
Така че може ли някой още веднъж да уточни кои норми осигуряват безпроблемно мазане до над + 40 външна температура?
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./
Цитат: "Пояснение. Норма 500.00 специално е въведена за масла, производими по нови технологии (синтез и крекинг), в резултат VW дели маслата 5w-30/40 и 10w-30/40 на нискосгъстени (норми 500.00 и 502.00) и силносгъстени (норма 501.00). Критичност (висока степен на сгъстяване) заради това че изискванията на SAE и VW по високотемпературен вискозитет за масла 5w-30/40 и 10w-30/40 се различават:
SAE: HTHSV > 2,9 mPa s
VW: HTHSV > 3,5 mPa s"
Т.е. не противоречи на книжката ти във времето, а не от кога се слага двг. ти. Изводът беше да си гледаме книжките и да сменяме маслото всяка година, както е спецификацията на ФВ за по - старите коли/двг. Щом ти препоръчват ремарке - слагай.
SAE: HTHSV > 2,9 mPa s
VW: HTHSV > 3,5 mPa s"
Т.е. не противоречи на книжката ти във времето, а не от кога се слага двг. ти. Изводът беше да си гледаме книжките и да сменяме маслото всяка година, както е спецификацията на ФВ за по - старите коли/двг. Щом ти препоръчват ремарке - слагай.
Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./
Тоест излиза , че всяко масло отговарярящо на норма 502 00 и 501 01, отговаря и на 500 00, но не всяко 500 00 отговаря на 502 00 и 501 01.
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./
Май така излиза по твоята книжка. Аз не мога да направя такъв извод от цитата.
Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./
Ето още нещо даващо допълнителна яснота , не съм го превеждал мисля че всеки ще го разбере.
VW-Norm 500.00
Масло устойчивое к образованию осадков.Так называемые легкотекущие масла Leichtlauföle(SAE 5W-X;10W-X)
Для бензиновых и дизельных моторов.
VW-Norm 501.01
Масло устойчивое к образованию осадков.Не являющиеся легкотекущим маслом (SAE 15W-X)
Для бензиновых и дизельных моторов.
VW-Norm 502.00
Масло устойчивое к длительным нагрузкам.
VW-Norm 503.01
Температуроустойчивое масло с низким испарением.
Для бензиновых моторов.
(Audi S3 ; RS 4 ; A4 3,0 (V6) ; TT (165 kW) ; A 8 6,0 (V12)
VW-Norm 505.00
Минеральное или синтетическое масло для турбодизельных моторов .
VW-Norm 505.01
Масло с высокими требованиями к износу,чистящим,дисперсным качествам.
Для дизельных моторов с впрыском,пумподизельных моторов.
VW-Norm 503.00-506.00
Высококачесвенное синтетическое масло с низкой вязкостью.
Для новых машин с большим интервалом обслуживания.
VW-Norm 506.01
Высококачесвенное синтетическое масло с низкой вязкостью.
Для новых машин с большим интервалом обслуживания. с высокими требованиями к износу,чистящим,дисперсным качествам.
Для дизельных моторов с впрыском,пумподизельных моторов.
VW-Norm 504.00-507.00
Специальное масло для машин с эколог.нормой Евро 4.
Для бензиновых и дизельных(с фильтром) моторов.
VW-Norm 500.00
Масло устойчивое к образованию осадков.Так называемые легкотекущие масла Leichtlauföle(SAE 5W-X;10W-X)
Для бензиновых и дизельных моторов.
VW-Norm 501.01
Масло устойчивое к образованию осадков.Не являющиеся легкотекущим маслом (SAE 15W-X)
Для бензиновых и дизельных моторов.
VW-Norm 502.00
Масло устойчивое к длительным нагрузкам.
VW-Norm 503.01
Температуроустойчивое масло с низким испарением.
Для бензиновых моторов.
(Audi S3 ; RS 4 ; A4 3,0 (V6) ; TT (165 kW) ; A 8 6,0 (V12)
VW-Norm 505.00
Минеральное или синтетическое масло для турбодизельных моторов .
VW-Norm 505.01
Масло с высокими требованиями к износу,чистящим,дисперсным качествам.
Для дизельных моторов с впрыском,пумподизельных моторов.
VW-Norm 503.00-506.00
Высококачесвенное синтетическое масло с низкой вязкостью.
Для новых машин с большим интервалом обслуживания.
VW-Norm 506.01
Высококачесвенное синтетическое масло с низкой вязкостью.
Для новых машин с большим интервалом обслуживания. с высокими требованиями к износу,чистящим,дисперсным качествам.
Для дизельных моторов с впрыском,пумподизельных моторов.
VW-Norm 504.00-507.00
Специальное масло для машин с эколог.нормой Евро 4.
Для бензиновых и дизельных(с фильтром) моторов.
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./
Напълно вярно - няма противоречие. Но не е включена възрастта на автомобила.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Пон 06 дек 2010 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Shumen
Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./
колеги, полото ми задра 2 и 3 цилиндри. Може ли причината да е в маслото,защото не мога да си обясня как стана,колата не загрявала.мотора ми е 1043сс AEV mono 95г.,карам с мобил 15/40.
- yoan4o
- магистрален бандит
- Мнения: 4765
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
- Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
- Двигател: Много газ и всичко ток
- Местоположение: София
Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./
Питам, щото явно сте запознати.
За ВР6 - 95г. коя е най-подходящата спецификация, на която трябва да отговаря маслото, което използвам?
Колата ще се кара "критично".
Книжката е на италиянски, но от това, което разбирам до тук май 501.0х
За ВР6 - 95г. коя е най-подходящата спецификация, на която трябва да отговаря маслото, което използвам?
Колата ще се кара "критично".
Книжката е на италиянски, но от това, което разбирам до тук май 501.0х
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта