За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот maslinkov » Чет 16 юни 2011 18:15


Тогава вземаш 10В50, или 15В40 501.01 и си готов. :lol:
Първото става абсолютно, за второто няма да го караш около 10 дни в годината на нашата ширина. :lol:




Pencp
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот Pencp » Пет 17 юни 2011 15:30


hitman0013 написа:ето едно добро масло със норма 500

...явно наистина трябва да е най-доброто от класата на 10W-40,защото 2л. са 43 лв. :shock


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот maslinkov » Вто 21 юни 2011 9:19


http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... db=web.nsf
Ето и масло за всеки от нас, дори и за тези дето карат само в червения сектор коли до 04.99г. :lol: /за 19лв/л.вчера ми го предлагаха/ Засега обаче ще си карам 5В30 на Бай Манол :lol: /10лв/л/


Pencp
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот Pencp » Вто 21 юни 2011 10:17


Според мен,това е поредното доказателство за търговски трик: :Mr Green Fun ,къде пише ,че това масло отговаря на спецификациите за бензинови двигатели SJ,SL.SM и т.н.
Това е само за дизели! :?


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот maslinkov » Вто 21 юни 2011 10:39


Съгласен - и аз не мога да обясня странното съчетание на 500,00 и 505.01 по препоръка на производителя, а не на ФВ. А в сайта има 500.00, а като отвориш информацията за продукта, излиза 501.01. Добре че ми са индикирани и двете в книжката. От друга страна вискозитета при 100грС е 14.0 и 502.00 е сложено заради 60000км-ия интервал за смяна./пак от производителя на масло де/ Все пак това е официален немски сайт и не вярвам да дърпат ФВ за опашката толкова открито :lol:
ПП. Та днес в обядната почивка пак налях бай Маннол и двигателя престана да мени обороти на празен ход и си утихна. Тоя път взех туба 4л. и масларчето ахна като видя златистожълто-зеленикаво масло. /още една гаранция че е ориджинал/ :D


Pencp
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот Pencp » Сря 22 юни 2011 8:17


Ето,точно на това се чудя и аз! :shock
Според мен не трябва да се ползват маслата одобрени едновременно от 500.00/505.00/505.01 с вискозитет 5W-40,като трябва да си мислим че това става и за бензинови мотори на vw!
Това е лекотекущо масло за PD мотори по системата Помпа-Дюза /затова покрива 500.00/ и не става за бензиновите мотори на марката!
Същата работа е и с 10W-40 по норма 501.01/505.00.При него,явно не може да се усигури динамичен вискозитет по-голям от 3,5MPa над 15 С градуса или под 10 С градуса!Над този температура,молекулата на маслото се "срязва",а под тази е гъсто,като мармалад от ягоди!
Между другото,мисля че вече имам попадение за масло 10W-40 покриващо с чиста съвест 500.00/505.00 нормите,но ще видим,като го взема!Това е при нас проблема с летните жеги!За зимата взимам едно 502.00/505.00 и съм готов! :D


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот maslinkov » Сря 22 юни 2011 9:02


Ако имаш предвид Лики-Молито от по - горе, то оригинално си е 505.00, а отдолу в препоръките "цъвфат" 500.00 и 505.01. И аз нямам вяра на 100% синтетичните технологии, но това не означава че съм прав. С тези преработки на отработени масла един бог знае каква маладжа предлагат /а пък стават все по - скъпи/ :roll:


Pencp
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот Pencp » Сря 22 юни 2011 15:24


Това Лики-Моли го забрави,не е за теб!Виж Маннол-а ,какво поведение ще покаже "До" и "На" 5000 км!Общо взето,това са критични км. за всяко масло от типа 5W и 10W!Ако по всички показатели е ОК,давай смело с него напред!
А ти знаеш кои показатели да следиш,нали? :D


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот maslinkov » Сря 22 юни 2011 18:05


Знам - 1-о почукват повдигачите, 2-0 започват да играят оборотите, 3-0 вдига обороти на празен ход над заводско зададените и 4-о блокира двигателя. scare Абе човек трябва да има ухо, а не да е каруцар. :lol:
Поне за моя двг. е така.


Pencp
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот Pencp » Чет 23 юни 2011 13:42


Виж ето това 10W-40 TSI на "Равенсбергер шмиерстофф"!Какво ти е мнението?
Отговаря на всичко,което е стандартно изискване на VW!
http://www.ravenol-bg.com/newsbox.php?s ... nu&news=10
Карал съм с такова,само че TSJ /за японски автомобили 10W-30 двигател на Honda/,което е просто без аналог за сега!А,какво ще кажеш за 5W-40 VSI@


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот maslinkov » Чет 23 юни 2011 14:16


Какво да мисля - тези поне не си позволяват да "препоръчват" апробации по ФВ.
Ако аз го правех, щях да избера това - RAVENOL Vollsinth Motorneoel SSL
SAE: 0W-40
API: SL/CF
ACEA: A3, B3
Иначе за марката съм чувал все хубави отзиви. Може би това масло да е над изискванията на ФВ, като се има предвид, че те препоръчват смяна на км, едновременно с 12 месечен интервал, което настъпи по - рано. И те си имат търговски трикове. Така че бих взел това и бих го карал 48000 км, или 5 години /което настъпи по - първо/, освен ако ухото ми не ме посъветва друго. :lol:


Pencp
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот Pencp » Пет 24 юни 2011 7:42


:да: За пореден път се убеждавам че си на "ТИ" с апробациите на Фолксваген!


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот maslinkov » Сря 10 авг 2011 15:40


KUTTENKEULER GALAXIS EXTRA 2 10W40 - 1 ЛИТЪР
14.40ЛВ.
Полусинтетично моторно масло от най-висок клас, предназначено да задоволи високите изисквания на съвременните дизелови и бензинови двигатели със или без принудително пълнене, експлоатирани и при тежки условия. Удовлетворява и надхвърля и най-строгите изисквания на водещите автомобилни производители. Предимства: Гарантира икономия на гориво и минимален разход на масло; Максимална защита срещу износването на двигателя при тежки условия на експлоатация; Висока температурна стабилност и защита от отлагания; Бързо проникване на маслото до смазваните възли при студен старт. Спецификации: SAE 10W 40; API SL/SJ/CF/EC; ACEA A3, B3; MB 229.1; VW 500.00, 505.00 (1/97).
Произведено от: Kuttenkeuler
Вид масло: Полусинтетични
Вискозитет: 10W-40
Литри: 1 л.
Или D-PARTS HD MULTI 10W-40 - 5 ЛИТРА
39.00ЛВ.
Полусинтетично, всесезонно моторно масло, подходящо за бензинови и дизелови двигатели, експлоатирани при леки и натоварени режими на работа, с и без турбокомпресия. Висока степен на защита срещу износване и отлагания, намален разход на гориво. Спецификация: ACEA A3/B3; API SL/CF; BMW Special; MB 229.1; VW 500.00/505.00
Произведено от: D-Parts
Вид масло: Полусинтетични
Вискозитет: 10W-40
Литри: 5 л.

Някой да има опит с тези масла?


Потребителски аватар
Bobi_S13
Der Polizist
Мнения: 6844
Регистриран на: Пет 20 юни 2008 13:44
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София(Обеля)

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот Bobi_S13 » Чет 11 авг 2011 8:18


на времето предлагах КК, и доста хора бяха доволни...но в момента какво е положението не знам. Не съм го карал на половера. А от 6год. нямам наблюдения над него. Нямаше ментета поне тогава. И до колкото знам това е кастрол в опаковка на КК.


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот maslinkov » Чет 11 авг 2011 11:13


Значи І-то отпада - ето официалния сайт на производителя. Написаните апробации на ФВ са сбор от КК екстра2 и КК екстра 2 плюс и са за дизели:
http://www.kuttenkeuler.de/KkWeb/WebObj ... rp=1000032
Май и от второто ще се въздържам:
http://www.dynamicparts.de/bg/aboutus.php
Все едно аз да си апробирам масло.... :D
Май Елф компетишъна ще си остане най - добрият избор за мене. Ще го видим на пролет на какъв хал ще е. От Бай Манол също се отказах - и те нямат официална апробация на ФВ.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта