За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот maslinkov » Пон 08 мар 2010 11:00


Audi Всички изисквания са аналогични, като на автомобили "Volkswagen".
Изисквания по приемане на масла в зависимост от температурата на околната среда
Тип и вискозитетен клас на маслото по SAE, тип на двигателя Минимална температура, C Максимална температура, C
Масла VW 500 00:
За бензинови и дизелови двигатели:
5W-30 под -30 над +40
5W-40 под -30 над +40
10W-30 под -30 над +40
10W-40 под -30 над +40
Масла без апробиране VW 500 00:
5W-30 под -30 +15
5W-40 под -30 +15
10W-30 под -30 +15
10W-40 под -30 +15
Масла VW 501 01 и VW 505 00:
за бензинови и дизелови двигатели:
5W-30 под -30 +15
5W-40 под -30 +15
5W-50 под -30 над +40
10W-30 под -10 +15
10W-40 под -10 +15
10W-50 под -30 над +40
10W-60 под -30 над +40
15W-40 -10 над +40
15W-50 -10 над +40
20W-40 -10 над +40
20W-50 -10 над +40
По указаните препоръки Ауди/Фолксваген. В оригинал се разбира това: масла 5w-30/40 и 10w-30/40, не получили апробиране VW 500.00, само до +15С
Пояснение. Норма 500.00 специално е въведена за масла, производими по нови технологии (синтез и крекинг), в резултат VW дели маслата 5w-30/40 и 10w-30/40 на нискосгъстени (норми 500.00 и 502.00) и силносгъстени (норма 501.00). Критичност (висока степен на сгъстяване) заради това че изискванията на SAE и VW по високотемпературен вискозитет за масла 5w-30/40 и 10w-30/40 се различават:
SAE: HTHSV > 2,9 mPa s
VW: HTHSV > 3,5 mPa s
Производителите на минерални масла 5w-30/40 и 10w-30/40, желаещи да получат допуск VW трябва да сгъстят маслото.
Еднозначно в процеса на експлоатация на интервал, препоръчан от VW, динамическия вискозитет пада под минимално допустимия (3,5 mPa s).
От тук е и ограничението по температура на приемане.
Изисквано качество и вискозитет на маслото за бензинови двигатели
Модел на автомобила Допуски по спецификацията на VW Вискозитетен клас по SAE Вискозитет при висока температура и високи скорости на преплъзване (HTHS), мПа*с
Модели до април 1999 г. 500 00 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40 над 3,5
Модели до април 1999 г. 501 01, 502 00 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40, 10W-50, 10W-60, 15W-40, 15W-50, 20W-40, 20W-50 над 3,5
Модели от май 1999 г. само 503 00 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40 Не по ниски от 2,9 и не по високи от 3,4
Audi S3 и Audi TT само 503 01 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40 над 3,5
Приемане:за модели пуснати до април 1999 г. не се допуска приемане на масла, апробирани по VW 503 00,защото техния високотемпературен вискозитет е недостатъчен за такива двигатеи.
Изисквано качество и вискозитет на масло за дизелови двигатели
Модел на автомобила Допуски по спецификация VW Вискозитетен клас по SAE Вискозитет при висока температура и високи скорости на преплъзване (HTHS), мПа*с
Модели до април 1999 г. 505 00 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40, 10W-50, 10W-60, 15W-40, 15W-50, 20W-40, 20W-50 над 3,5
Модели до април 1999 г. 505 01 5W-40 над 3,5
Модели от май 1999 г. само 506 00 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40 Не по ниски от 2,9 и не по високи от 3,4
Приемане:за модели пуснати до април 1999 г. не се допуска приемане на масла, апробирани по VW 506 00,защото техния високотемпературен вискозитет е недостатъчен за такива двигатели.
Изисквания по интервал на смяна на масла
Модел, тип двигател и автомобил Интервална смяна, км/год
Лекотоварни автомобили пуснати от 1986 по 1999 г.,
при пробег над 15 000 км/година:
Бензинови двигатели 15 000
Дизелови двигатели с пряко впръскване 15 000
Дизелови двигатели без турбо 7 500
Audi 80 с турбодизел след 1993 г. 15 000
Audi 80 с турбодизел до 1992 г. 7 500
Леки автомобили от 2000 г., (с изключение на Cabrio),
обслужвани по програма LongLife-Service:
Бензинови двигатели максимално 30 000/2г
Дизелови двигатели V6-TDI максимално 35 000/2г
Дизелови двигатели 4-цилиндрови TDI максимално 50 000/2г

Последна промяна от maslinkov на Сря 05 май 2010 14:34, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Crusader
Мнения: 51
Регистриран на: Нед 01 яну 2006 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Белене

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE - t на околната ср.

Мнениеот Crusader » Пон 08 мар 2010 11:36


Cepsa Star Synthetic 10W40
или
Cepsa Star Synthetic 5W30 Eco?


Мотора е АКК


Потребителски аватар
Crusader
Мнения: 51
Регистриран на: Нед 01 яну 2006 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Белене

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE - t на околната ср.

Мнениеот Crusader » Пон 08 мар 2010 11:42


Тука има нещо неясно, SM не ли по-висок клас масло по API спрямо SL?


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE - t на околната ср.

Мнениеот maslinkov » Пон 08 мар 2010 11:54


Аз доколкото разбирам това се отнася за съответствие със спецификациите на VW. За Алфа Ромео не знам.


Потребителски аватар
Crusader
Мнения: 51
Регистриран на: Нед 01 яну 2006 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Белене

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE - t на околната ср.

Мнениеот Crusader » Пон 08 мар 2010 13:57


Crusader написа:Мотора е АКК

На жената Кордоба Варио-то

Алфа-та върви със Селения


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE - t на околната ср.

Мнениеот maslinkov » Пон 08 мар 2010 14:45


Тутела Жарама карам 10В40 полусинтетика - 502 00, 505 00 за бензинови и дизелови двг. - за 1 год не е мръднало, нито съм чул повдигач, откак го сложих. За съжаление, макар че е подобно на Селенията, освен цената, много трудно се намира. Правя сега опити да си го доставя от дестрибутора за Сливен на Вантотрейд.
Ама за Вариото едва ли има значение от Селенията. 1.0 АЕР, какъвто карам обаче е страшно капризен заради тънките магистрали и конденза - ако щете вярвайте но досега съм сменял масло на 6 месеца и какво ли не съм пробвал.


Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE - t на околната ср.

Мнениеот hitman0013 » Нед 21 мар 2010 2:16


кое е по-доброто vw500 или vw502 и има ли кой знае какво значение кое ще сложа.
Конкретно искам да мина от селения голд на селения 20к-Голда е 10в-40 но е 502-505,а 20к е 10в-40 500-505.Голда по api:sm/cf a 20k e sl/cf


velizar987
Мнения: 119
Регистриран на: Нед 03 фев 2008 22:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE - t на околната ср.

Мнениеот velizar987 » Вто 30 мар 2010 12:11


.

Последна промяна от velizar987 на Вто 18 сеп 2012 15:13, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE - t на околната ср.

Мнениеот maslinkov » Вто 30 мар 2010 13:45


http://www.partmotors.ru/catalogs/index ... spid=12094
За АЕР, като се съобразите с горната информация. А за др. двг. влизате отново в системата и съпоставяте данните след това. Видно е, че трябва да избягвам 506.00 например макар в този каталог да го дават. Няма 100% сигурност, ако не мислиш. :063:


Pencp
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE - t на околната ср.

Мнениеот Pencp » Сря 31 мар 2010 12:39


Това е големият въпрос!VW Norm 500.00 равно ли е на 502.00 или не!? :deal Колегата maslinkov се е потрудил доста,за което браво :applause: но принципно си противоречи още в самото начало на поста!Едната с другата норма не се припокриват по отношение на околната /toC/,а само при приложението си в бензиновите мотори на марката VW!Проблема е също в това че масла с апробация 500.00 вече се намират все по-трудно околкото преди.За тях немците казват че са по остаряла технология т.е /obsolete/.Все още обаче е възможно да се намерят но масовите марки масла не покриват /специално 500.00/ нормата и в повечето случаи предлагат 502.00 norm!


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE - t на околната ср.

Мнениеот maslinkov » Сря 31 мар 2010 14:24


:D На пазара в момента има 500 00 и 505 00 само дето не пише има ли апробиране за да го свържем с t на околната среда./SCT Germany например/ :D


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE - t на околната ср.

Мнениеот maslinkov » Сря 31 мар 2010 14:36


Току - що проверих: изчезнаха от сайта на "ЖУВАЛ" Варна - останаха само още в АУКРО /"до изчерпване на количествата" :lol: /Га си историята....


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE - t на околната ср.

Мнениеот maslinkov » Сря 31 мар 2010 15:21


maslinkov написа:Току - що проверих: изчезнаха от сайта на "ЖУВАЛ" Варна - останаха само още в АУКРО /"до изчерпване на количествата" :lol: /Га си историята....

Намерих го:http://www.maslaigresi.com/index.php?productID=208


Pencp
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE - t на околната ср.

Мнениеот Pencp » Сря 31 мар 2010 15:23


За мен най-добрата категория за бензинови двигатели vw до април-май 1999 си остава 500.00 :deal !В момента с тази категория са немските марки,като например:ADDINOL,ROWE,VAICO. :deal
Виж за категорията 501.01 избора е по-голям от марките,но и там има доста уловки!
И така,500.00 = 502.00!?????? :banghead: :banghead:


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE - t на околната ср.

Мнениеот maslinkov » Сря 31 мар 2010 15:36


Аз досега 500 00 не съм карал, само 502 00, 505 00. С такова съм и сега и от последното съм най - доволен Тутела Жарама. Не съм чул повдигач вече година откак го карам, но ако не мога да си намеря, ще сложа някое от тези които си изброил - 500 00, но обезателно и с 505 00 обозначение за застаховка. :D



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта