За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
nosex
Вечен БАН
Мнения: 2416
Регистриран на: Пон 08 яну 2007 11:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София (Волуяк/Бояна)

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот nosex » Сря 05 май 2010 21:00


Никъде не го виждам, да го ева...
Нямам книШка към кофторо-гнилоча

Абе, ще се взима Motul 10W-40 и т'ва ще е, после пак ще се оплакваме и те така :Mr Green Fun :drunk




Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот maslinkov » Сря 05 май 2010 23:24


Споко, добро е - ти не си с капризен двг. като нас. 9-10000 км или веднаж годишно обаче си спазвай. Толкова разбирам италианския от моята книжка. :lol: :beer


justus
Мнения: 9
Регистриран на: Съб 29 авг 2009 21:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот justus » Чет 06 май 2010 1:28


nosex написа:Никъде не го виждам, да го ева...
Нямам книШка към кофторо-гнилоча

Абе, ще се взима Motul 10W-40 и т'ва ще е, после пак ще се оплакваме и те така :Mr Green Fun :drunk


И аз така се чудех, но като погледнах в книжката на моя сандък се спрях на Motul 4000 15W40, одобрено е от VW "501,01", в случая и твоя двигател. За изминати 3000 км не се е налагало да доливам. След смяната се учудех колко тих стана двигателя (работи доста мазно :wink: ). Ако искаш някаква полусинтетика може да сложиш Motul 4100 15W50 - VW "501,01" също одобрено.
http://www.prospeed.bg/bg/product/3663
http://www.prospeed.bg/bg/product/3681
Гледай какво пише в книжката, ако има някой във форума със същия двигател да напише какво се препоръчва, но едва ли е по-различно от мойта барака.
Поздрави!


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот maslinkov » Чет 06 май 2010 6:03


Само да отбележа някой да не се излъже да слага на АЕР такова през зимата, че .... :bishop над 10В40 де. За нас макс. 5В40 и 10В40 с означения за апробация по книжката. Пълните синтетики по принцип са си по - гъсти от означеното - ако някой се притеснява да не му чукат повдигачите при показан по - нисък вискозитет /за двг. е по - добре, ама за джоба не е/ И се пазете от забранените означения, че те са най - опасни.


Pencp
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот Pencp » Пон 10 май 2010 12:20


За минерлните 15W-40 е просто задължително да е по Norm 501.01/505.00!Иначе не го сипвайте в двигателите си!По отношение на Motul-а,той е полу-синтетика но при него проблема не е в 15W а във цифрата "50"!На ДВГ,които не горят масло въобще,това 50 му издва малко в повече дори и през лятото!


velizar987
Мнения: 119
Регистриран на: Нед 03 фев 2008 22:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот velizar987 » Пон 10 май 2010 12:43


.

Последна промяна от velizar987 на Вто 18 сеп 2012 15:14, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
KZL
Мнения: 28
Регистриран на: Сря 21 юли 2010 23:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот KZL » Сря 08 дек 2010 13:55


Колеги,маслото:HAVOLINE-5W-40,удачен.избор.ли.е.за.ПАСАТ,2004,1.9ТДИ,131к.с...?Благодаря...
Прикачени файлове
Изобр.000.jpg
Изобр.000.jpg (17.16 KиБ) Видяна 2236 пъти


Потребителски аватар
Iv0
Мнения: 48
Регистриран на: Сря 08 ное 2006 16:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот Iv0 » Вто 14 дек 2010 12:59


Колеги, понеже и аз има някои проблеми с маслото и се зачетох доста, но пак не всичко ми стана ясно!
Аз съм с АКЛ двигател т.е. от тези преди 04.99г. и маслото трябва да отговаря на норма 500 00, обаче вижте какво пише в книжката ми


vw 502 00

това масло подходящо за бензинови двигатели отговаря на стандартите на VW 501 01 i 500 00, представя допълнителни предимства

Той е особено подходящ за употреба в много трудни условия на работа например. по магистрали с основно или случайно използване на ремарке, за курсове в планината или в райони с тропически климат.


В темата по-горе е спонемато, че 500 00 е по-добро от норма 502 00 в частност може да се използва при темп. над 40 градуса.Докато норма 502 00 не!
От книжката излиза друго обаче!?
Според руските сайтове почти всички масла отговарят на норма 500 00!!!(тези които са с с летен индекс до 40)
А от таблиците поместени тук не е така.
Така че може ли някой още веднъж да уточни кои норми осигуряват безпроблемно мазане до над + 40 външна температура?


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот maslinkov » Вто 14 дек 2010 15:27


Цитат: "Пояснение. Норма 500.00 специално е въведена за масла, производими по нови технологии (синтез и крекинг), в резултат VW дели маслата 5w-30/40 и 10w-30/40 на нискосгъстени (норми 500.00 и 502.00) и силносгъстени (норма 501.00). Критичност (висока степен на сгъстяване) заради това че изискванията на SAE и VW по високотемпературен вискозитет за масла 5w-30/40 и 10w-30/40 се различават:
SAE: HTHSV > 2,9 mPa s
VW: HTHSV > 3,5 mPa s"
Т.е. не противоречи на книжката ти във времето, а не от кога се слага двг. ти. Изводът беше да си гледаме книжките и да сменяме маслото всяка година, както е спецификацията на ФВ за по - старите коли/двг. Щом ти препоръчват ремарке - слагай. :D


Потребителски аватар
Iv0
Мнения: 48
Регистриран на: Сря 08 ное 2006 16:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот Iv0 » Вто 14 дек 2010 15:56


Тоест излиза , че всяко масло отговарярящо на норма 502 00 и 501 01, отговаря и на 500 00, но не всяко 500 00 отговаря на 502 00 и 501 01.


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот maslinkov » Вто 14 дек 2010 16:30


Май така излиза по твоята книжка. Аз не мога да направя такъв извод от цитата.


Потребителски аватар
Iv0
Мнения: 48
Регистриран на: Сря 08 ное 2006 16:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот Iv0 » Вто 14 дек 2010 16:43


Ето още нещо даващо допълнителна яснота , не съм го превеждал мисля че всеки ще го разбере.
VW-Norm 500.00
Масло устойчивое к образованию осадков.Так называемые легкотекущие масла Leichtlauföle(SAE 5W-X;10W-X)
Для бензиновых и дизельных моторов.

VW-Norm 501.01
Масло устойчивое к образованию осадков.Не являющиеся легкотекущим маслом (SAE 15W-X)
Для бензиновых и дизельных моторов.

VW-Norm 502.00
Масло устойчивое к длительным нагрузкам.

VW-Norm 503.01
Температуроустойчивое масло с низким испарением.
Для бензиновых моторов.
(Audi S3 ; RS 4 ; A4 3,0 (V6) ; TT (165 kW) ; A 8 6,0 (V12)

VW-Norm 505.00
Минеральное или синтетическое масло для турбодизельных моторов .

VW-Norm 505.01
Масло с высокими требованиями к износу,чистящим,дисперсным качествам.
Для дизельных моторов с впрыском,пумподизельных моторов.

VW-Norm 503.00-506.00
Высококачесвенное синтетическое масло с низкой вязкостью.
Для новых машин с большим интервалом обслуживания.

VW-Norm 506.01
Высококачесвенное синтетическое масло с низкой вязкостью.
Для новых машин с большим интервалом обслуживания. с высокими требованиями к износу,чистящим,дисперсным качествам.
Для дизельных моторов с впрыском,пумподизельных моторов.

VW-Norm 504.00-507.00
Специальное масло для машин с эколог.нормой Евро 4.
Для бензиновых и дизельных(с фильтром) моторов.


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот maslinkov » Вто 14 дек 2010 18:43


Напълно вярно - няма противоречие. Но не е включена възрастта на автомобила.


gogo_pogo
Мнения: 5
Регистриран на: Пон 06 дек 2010 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Shumen

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот gogo_pogo » Вто 14 дек 2010 20:09


колеги, полото ми задра 2 и 3 цилиндри. Може ли причината да е в маслото,защото не мога да си обясня как стана,колата не загрявала.мотора ми е 1043сс AEV mono 95г.,карам с мобил 15/40.


Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
Мнения: 4765
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
Двигател: Много газ и всичко ток
Местоположение: София

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот yoan4o » Сря 26 яну 2011 17:59


Питам, щото явно сте запознати.
За ВР6 - 95г. коя е най-подходящата спецификация, на която трябва да отговаря маслото, което използвам?
Колата ще се кара "критично". mhihi

Книжката е на италиянски, но от това, което разбирам до тук май 501.0х



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 161 госта