След като отстраних основните аварии по колата, реших да се заема с по-малките ремонтчета, които отлагам от доста време. Поизчетох каквото открих тук и в аудио раздела, но имам няколко допълнителни питанки.
Това, което ме смущава е, че при запален двигател и колата се движи радиото дава смущения, при изгасен двигател също не се хващат перфектно станциите, но е задоволително. Особено при усилен звук на радиото ме дразни много. Плеърът е нов и доста висок клас на Сони, тонколоните са също много добри Сони Експлоуд. На CD и с флаш памет звука е "кристален". Явно проблема е в антената!
Самата антена не е оригинална, а е някаква късичка, метална, но каквато и да е според мен би трябвало да хваща много по-добре. Смятам да навия една оригинална антена ако ми услужи някой и да видя как ще работи с нея преди да разбутвам по-нататък, но имам съмнение в основата на антената и въпроса ми е точно за това.
Забелязах, че гуменото уплътнение, което трябва да бъде между антената и тавана го няма и самата антена е на 1-2 мм над тавана на колата. Навътре нямам видимост какво я дистанцира - остатък от гумата или някаква твърда част. Възможно ли е там нещо да е ръждясало и да смущава приемането и има ли смисъл да разбутвам? От къде мога да намеря тази гумичка в основата на антената, за да уплътня евнтуално след като я развия и почистя - да не вали после на главите на пътниците отзад .
Прочетах и за някакви антенни усилватели - те фабрично ли са поставени на колата, къде се намират на Полото и как да проверя дали работи?
Поло 6н АЕЕ - Проблем с антената
- flameman5
- Мнения: 385
- Регистриран на: Пет 19 яну 2007 21:10
- Автомобил: Polo + Leon TDI
- Двигател: AHW 2000 + ALH 2004
- Местоположение: Варна
Поло 6н АЕЕ - Проблем с антената
Последна промяна от hooligans на Нед 17 авг 2014 22:43, променено общо 1 път.
Причина: Оправих заглавието
Причина: Оправих заглавието
- zografski
- Мнения: 2589
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: антена
И при мен колега има смущения, но карай и това е; бутай CD, MP3-ки и това е. Няма оправия с тази антена и то даже май не е от нея, да ти кажа честно - опитах се да установя защо не лови станциите добре, но така и не установих. Ако разбереш, сподели.
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Re: антена
Антенният усилвател е в основата на антената. Проблемът не е в антената, а в това, че уредбата (ако не е заводската на VW) не подава захранване на усилвателя и той не пропуска никакъв сигнал.
- tisho_tch
- Мнения: 866
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 13:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр. Троян * Skoda Fabia II - 1.6TDI *
Re: антена
Аз съм с СД SONY среден клас и си хващам перфектно всички станции от обхвата
- ivan.karadenizov
- Мнения: 123
- Регистриран на: Пон 08 дек 2008 9:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Сливен
Re: антена
Не знам как е устроена работата на антенния усилвател, но той се намира там, където казва gr_kanev. Аз съм със едно от най-евтините CD-та Sony и със доста по-къса антена от "оригиналните" - около 10-ина см макс да е. Нямам никакви проблеми с радиото в града, което ме навежда на мисълта, че антенния усилвател би трябвало да работи или поне да не пречи.
Според мен проблема при теб е там.
edit: Радиото съм си го слагал сам, не съм запознат с това допълнително захранване, за което става въпрос, съответно не съм връзвал нищо такова. Към моята антена отива само коаксиалния й кабел.
На VW не съм виждал заводските уредби, но на други коли, на които съм виждал, не съм забелязал да има въпросното захранване (не твърдя, че няма).
Според мен проблема при теб е там.
edit: Радиото съм си го слагал сам, не съм запознат с това допълнително захранване, за което става въпрос, съответно не съм връзвал нищо такова. Към моята антена отива само коаксиалния й кабел.
На VW не съм виждал заводските уредби, но на други коли, на които съм виждал, не съм забелязал да има въпросното захранване (не твърдя, че няма).
Последна промяна от ivan.karadenizov на Вто 09 мар 2010 16:42, променено общо 1 път.
- flameman5
- Мнения: 385
- Регистриран на: Пет 19 яну 2007 21:10
- Автомобил: Polo + Leon TDI
- Двигател: AHW 2000 + ALH 2004
- Местоположение: Варна
Re: антена
gr_kanev написа:Антенният усилвател е в основата на антената. Проблемът не е в антената, а в това, че уредбата (ако не е заводската на VW) не подава захранване на усилвателя и той не пропуска никакъв сигнал.
Ами в такъв случай ще трябва да му се подаде друго захранване. Само някой да каже какво, от къде и как да стане
- vili-betc
- Мнения: 14
- Регистриран на: Съб 09 яну 2010 15:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: антена
12 волта ..от запалката
- flameman5
- Мнения: 385
- Регистриран на: Пет 19 яну 2007 21:10
- Автомобил: Polo + Leon TDI
- Двигател: AHW 2000 + ALH 2004
- Местоположение: Варна
Re: антена
И къде ги свързваш тези 12В???
- kojuharov
- Мнения: 161
- Регистриран на: Пон 23 мар 2009 14:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Варна, Polo 1.3i 1995
Re: антена
И аз имам проблем с станциите. Сега гледах на моето CD има един + в повече, съмнява ме, че е за автоматична антена. Кажете само къде да го бучна към антената и къде е този усилвател.
- eras3r
- Мнения: 763
- Регистриран на: Вто 23 сеп 2008 22:13
- Автомобил: Citroen C5 2014г
- Двигател: 2 0hdi 163hp
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: антена
Преди да връзвате където и да е жички и тем подобни работи...погледнете коаксиалния кабел да не е прекъснат някъде до буксата която влиза в касетефона ви. Аз имах същия проблем и го реших като смених самата букса с нова.Вече ако не се оправи...връзвайте жиците и
- veselin111
- Мнения: 119
- Регистриран на: Сря 16 яну 2008 21:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: антена
Ако има усилвател към антената, то от него трябва да има кабел, към който да се подаде 12V. Тези 12V не се хващат от къде да е, а от кабелите на касетофона(там има изход за управление на ел.антена - тук се свързват още управлението за усилвател или CD-чейнджър). Това се прави, за да се включва съответното устройство, когато се включи касетофона(CD-то). Причините да се хваща от там напрежението са две:
1. Когато е изключен касетофона, няма консумация и не ви сваля акумулатора.
2. Ако в алармата ви има активиран токов датчик, тя ще се включва постоянно, защото ще отчита консумация.
п.п. Колега , прегледай кабела да не би да е накъсан някъде, ако не е може да пробваш с вътрешна ел.антена(струва около 7-8лв.). Аз съм с такава и съм доволен. Причината да сложа вътрешна антена при мен, е че на два пъти ми откраднаха външната..
1. Когато е изключен касетофона, няма консумация и не ви сваля акумулатора.
2. Ако в алармата ви има активиран токов датчик, тя ще се включва постоянно, защото ще отчита консумация.
п.п. Колега , прегледай кабела да не би да е накъсан някъде, ако не е може да пробваш с вътрешна ел.антена(струва около 7-8лв.). Аз съм с такава и съм доволен. Причината да сложа вътрешна антена при мен, е че на два пъти ми откраднаха външната..
- Koksan
- Мнения: 1678
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
- Контакти:
Re: антена
Аз залагам на буксата! Тя е най-честия източник, защото сърцевината на коаксиалния кабел е доста тъничка и лесно се поврежда! Нова букса е 2,50лв (купувах онзи ден), аз лично освен другото я и запоих за всеки случай! Радиото се хваща супер иначе ... имах едно чудо, което много се чудех какво е по кабела и сега наистина разбрах ... това е въпросното устройство за подаване на сигнал към антената явно! беше вързано към Евро Буксата за захранване на 2рото краче - жълт кабел и явно подава 12В някъде по оплетката на коаксиалния кабел! както и да е .. не намерих разлика със или без кабелчето,но не съм излизал извънградско .. най вероятно там ще е разликата! Касетофона е Блаупункт ... слаган е отделно на колата, защотто е 98година а колата е 97ма и така беше направено там .. оригиналния кабел се включва в тази джаджа от която излиза жълтия кабел към евро буксата и друг коаксиален кабел с буксичка!
Аз го прехвърлях на БМВ и се чудя дали да оставя въпросната джаджа или да я махна, защото на БМВто си имаше син кабел на това място на евро буксата и предполагам че е за двата усилвателя!
Аз го прехвърлях на БМВ и се чудя дали да оставя въпросната джаджа или да я махна, защото на БМВто си имаше син кабел на това място на евро буксата и предполагам че е за двата усилвателя!
- veselin111
- Мнения: 119
- Регистриран на: Сря 16 яну 2008 21:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: антена
Кабела, към който трябва да се свърже управлението на антената при стандартната евробукса е СИН цвят. Жълтият е втори плюс, към който трябва да се подават 12V от контактният ключ към касетофона, а червеният е постоянен плюс, който е за паметта на касетофона да помни станциите на радиото и кода ако е кодирано.
- kojuharov
- Мнения: 161
- Регистриран на: Пон 23 мар 2009 14:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Варна, Polo 1.3i 1995
Re: антена
Супер звучи това, ама аз такава кутия нямам. Като гледам буксата мисля, че при мен проблемът е в нея. Ще послушам колегата и ще взема една нова и ще я запоя. После ще пиша какъв е резултата.
- kojuharov
- Мнения: 161
- Регистриран на: Пон 23 мар 2009 14:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Варна, Polo 1.3i 1995
Re: антена
Колеги, не стана. Смених буксата и всичко е същото станции не лови и това е. Купих си и една вътрешна антена за тестове. С въпросната вътрешна антена всичко е ок. Сега се чудя от къде да подхвана, че да стигна до кабелът от край до край, но ми се струва много трудно.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 126 госта