Здравейте колеги,
Както на 99% от Поло-тата, така и на моето, му дойде време за ремонт на скоростна кутия! Свалих я, разглобих я .... слава богу освен СУПЕР износените лагери .. всичко друго е ОК (може би съм извадил късмет че я чух навреме) Та, лагерите са зле, паднала цементация по ролките, задрано по външните гривни и т.н. но все още цели и търкалящи се! Записах номерата и тръгнах да търся,обаче ударих на камък и моля за съдействие някой ако се занимава с това и може да удари едно рамо с алтернативните варианти на лагерите!
Диференциал: 2 лагера SKF - 330757 C/ QCL7CVA606 намерих го на цена 26,80лв, оригинален в Порше струва 47,76лв
На валовете на кутията лагерите са TIMKEN P900 модел (някакви усилени се водят) с номера
JXC 06536 DC - 3 броя - цената в Порше е 47,76лв за брой
XC 10240 CJ - 1 брой - цената в Порше е 53,92лв за брой
молбата ми е, някой ако може да каже този номер на TIMKEN на кой от продукктовия каталог отговаря (Казаха ми че 99,9% има същия лагер, само трябва да намеря номера, защото този бил номериран за фолксваген)
Или някой ако има опит да сподели с какъв лагер го е подменил!
Другият ми вариант, ако така не се получи е да ги избивам и вече със самите лагери да ходя да търся какво ще намеря! Препоръчайте специализирани магазини в София, за такива неща!
Благодаря предварително!
Поло - Лагери при ремонт на скоростна кутия!
- Koksan
- Мнения: 1678
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
- Контакти:
Поло - Лагери при ремонт на скоростна кутия!
Последна промяна от Koksan на Съб 28 авг 2010 0:03, променено общо 1 път.
- StS
- Мнения: 2394
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с намирането на лагери за скоростна кутия!
Колега нали ги има всичките в Порше ? По добре да сложиш оригинални /с ясен произход/ защото после може пак да има ядове.
ПП На бул. Черни Връх срещу музея на земята и хората има един магазин с мноого лагери пробвай там..
ПП На бул. Черни Връх срещу музея на земята и хората има един магазин с мноого лагери пробвай там..
- Koksan
- Мнения: 1678
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
- Контакти:
Re: Проблем с намирането на лагери за скоростна кутия!
Мерси, ще пробвам!
То ясно в Порше ... ама от там ми дават лагер SKF на цена 45лв , а представителя на SKF ми го дава за 27 и евентуална отстъпка ... та ... за какво да давам по 20лв отгоре за същото нещо?
Ако не намеря другите .. много ясно че ще ги взема от Порше ... нямам и друг избор!
То ясно в Порше ... ама от там ми дават лагер SKF на цена 45лв , а представителя на SKF ми го дава за 27 и евентуална отстъпка ... та ... за какво да давам по 20лв отгоре за същото нещо?
Ако не намеря другите .. много ясно че ще ги взема от Порше ... нямам и друг избор!
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Проблем с намирането на лагери за скоростна кутия!
Лагерите на валовете зле ли са?
- Koksan
- Мнения: 1678
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
- Контакти:
Re: Проблем с намирането на лагери за скоростна кутия!
muns61 написа:Лагерите на валовете зле ли са?
Еми тези на TIMKEN са точно 4те лагера, носещите, на двата вала!
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Проблем с намирането на лагери за скоростна кутия!
Koksan написа:muns61 написа:Лагерите на валовете зле ли са?
Еми тези на TIMKEN са точно 4те лагера, носещите, на двата вала!
Това ясно, ама за смяна ли са?
- Koksan
- Мнения: 1678
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
- Контакти:
Re: Проблем с намирането на лагери за скоростна кутия!
muns61 написа:Koksan написа:muns61 написа:Лагерите на валовете зле ли са?
Еми тези на TIMKEN са точно 4те лагера, носещите, на двата вала!
Това ясно, ама за смяна ли са?
Дам ... Ролките са като шоколад LZ целите са на шупли! и по външните гривни има износване!
- Koksan
- Мнения: 1678
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
- Контакти:
Re: Проблем с намирането на лагери за скоростна кутия!
ДА добавя .. днес ги купих висчки лагери!
Резултата от разглабянето!
Оказа се че скоростната кутия не е оригиналната на колата, но съединителят си беше (има щампи с дата на производство Септември 96година - 200 000км е добър ресурс ) Кутията ми започна да издава странните звуци около 1000км след смяна на масло и семеринг на избирача! Като отворих се оказа че преди това е сипвана добавка да си мълчи и ако не бях сменил маслото ... щях да я карам докато се сринат лагерите(без да ги чуя въобще)! По магнитчето имаше стружки(нормално) които с добавката бяха станали на една невъобразимо гъста каша!
Та ... ако на някой колега му се наложи (не го пожелавам на никой) нещата стоят така!
малко синтезиране:
За скоростната кутия:
Двата вала имат всеки по два опорни лагера, ролкови, конусни! 3 от лагерите са еднакви, четвъртият е различен! На моята кутия тези лагери бяха и четирите на TIMKEN Р900 - като 3те еднакви се произвеждат единствено и само от Тази фирма и НЯМА аналог! За четвъртия има ... но вие решавате дали да е друг!
Размери:
http://www.noc.ua/en/online-catalog-bearings/232-itemdescription.html?bearing=1d316e50645b7b5e612f15763716521e407346644e013a&title=XC+10240+CJ/XC+10240+DH&key=1260
http://www.noc.ua/en/online-catalog-bearings/232-itemdescription.html?bearing=2a0d41645f7a5d774c1c1d401f2a6c507144615d7352610a&title=XC+06536+CD/JXC+06536+DC&key=1349
Цени:
JXC 06536 DC - 3 броя - цената в Порше и в SSM(бившето UNITRADE X) е 47,76лв
- цената във Фирма Триера (официален вносител) е 36,40лв
XC 10240 CJ - 1 брой - цената в Порше и в SSM(бившето UNITRADE X) е 53,92лв
- има аналог на FAG с номер 518772 на цена 13лв
- има и KOYOна цена около 15лв което е доста добро!
- има и аналози на други марки (китайци разни) вариращи от 12-до 15лв
- цената във Фирма Триера (официален вносител) е 34,14лв
Семеринг
21,8х35х7 - 2,20лв
За диференциала
Има два лагера - ролкови,конусни и два Семеринг-а + едни Бронзово-сулфатни втулки на конусите, на които се закрепват вътрешните карета! В моята кутия тези лагери бяха на SKF.
Размери:
http://www.noc.ua/en/online-catalog-bearings/232-itemdescription.html?bearing=125a7e4370456e227b380c22762f0918596544&title=330757+C/QCL7CVA606&key=1112
Цени:
SKF - 330757 C/ QCL7CVA606 - 2 броя - цената в Порше и в SSM(бившето UNITRADE X) е 47,76лв
- цената в Тех-Ко (официален вносител) е 38,50лв
- Има 2 аналог-а на TIMKEN LM78349 вътрешна гривна с LM78310A или LM78310С външна гривна(единият е с обща ширина 16,70мм а другия 18,00мм на цени около 37лв (SKF-а е с размер 17,013мм) но в Английския Е-bay се предлага цял комплект на ТIMKEN със Семеринг-и SOG на цена 89,99 лири + още 20 за доставката (общо 110)
Семеринги - трудно се намират и 3те на една марка, обикновенно все няма налични от някой, аз ги намерих и трите на SOG (уж Тайвански ама ги хвалят а и фирмата е на пазара от 1978г) та те са:
57х71х7 - ляв - 4,80лв
- цената в Порше и в SSM(бившето UNITRADE X) е 26,71лв
48х62х7 - десен - 3,80лв
- цената в Порше и в SSM(бившето UNITRADE X) е 26,72лв
Двете бронзово-сулфатни втулки, при мен бяха счупени и 99% ще са счупени и при вас, падат когато се извадят двата конуса, за закрепване на вътрешните карета, от диференциала! На английски се водят Trapped Ring ... няма къде да ходят по принцип, затискат се м/у две повърхнини! Повечето майстори на кутии ги лепят с Локтайд ако са счупени и ги слагат обратно така, аз реших мойте да ги сменя ... доста е солена цената, намират се само и единствено Порше и в SSM(бившето UNITRADE X) като цената им е 28,28лв лв за брой (2чки са) Аз лично като ги взех ... много се чудих, това дали е за моята кутия (двете които свалих бяха с близо 2 пъти по-малка дебелина(поизносени ... доста)
Ако исакте всичко да е ОК, сменете и семеринг-а на избирача ( моя си го смених преди около 1000км) и не мисля да го сменям - струва около 2,50лв
Масло - Оригинално VW в SSM(бившето UNITRADE X) е 21,30лв за литър в момента, кутията по принцип я дават да събира 3200 - аз купих 3 литра и ще сложа добавка RESURS .. която ще ми осигури останалите 200мл
Всичко:
Части: Около 350лв
Нерви: Мнооооого
Отделно ще трябва да добавя към сметката и нов Съединител комплект - още не съм търсил но предполагам около 250лв
Да оставиш на вашите да си карат Поло 16V - Безценно! - За всичко останало ..... КЕШ
П.С. Комплект Семеринг-и на CORTECO илиза около 16лв и са по-добри от SOG но се чака доставка поне 1 ден!
Резултата от разглабянето!
Оказа се че скоростната кутия не е оригиналната на колата, но съединителят си беше (има щампи с дата на производство Септември 96година - 200 000км е добър ресурс ) Кутията ми започна да издава странните звуци около 1000км след смяна на масло и семеринг на избирача! Като отворих се оказа че преди това е сипвана добавка да си мълчи и ако не бях сменил маслото ... щях да я карам докато се сринат лагерите(без да ги чуя въобще)! По магнитчето имаше стружки(нормално) които с добавката бяха станали на една невъобразимо гъста каша!
Та ... ако на някой колега му се наложи (не го пожелавам на никой) нещата стоят така!
малко синтезиране:
За скоростната кутия:
Двата вала имат всеки по два опорни лагера, ролкови, конусни! 3 от лагерите са еднакви, четвъртият е различен! На моята кутия тези лагери бяха и четирите на TIMKEN Р900 - като 3те еднакви се произвеждат единствено и само от Тази фирма и НЯМА аналог! За четвъртия има ... но вие решавате дали да е друг!
Размери:
http://www.noc.ua/en/online-catalog-bearings/232-itemdescription.html?bearing=1d316e50645b7b5e612f15763716521e407346644e013a&title=XC+10240+CJ/XC+10240+DH&key=1260
http://www.noc.ua/en/online-catalog-bearings/232-itemdescription.html?bearing=2a0d41645f7a5d774c1c1d401f2a6c507144615d7352610a&title=XC+06536+CD/JXC+06536+DC&key=1349
Цени:
JXC 06536 DC - 3 броя - цената в Порше и в SSM(бившето UNITRADE X) е 47,76лв
- цената във Фирма Триера (официален вносител) е 36,40лв
XC 10240 CJ - 1 брой - цената в Порше и в SSM(бившето UNITRADE X) е 53,92лв
- има аналог на FAG с номер 518772 на цена 13лв
- има и KOYOна цена около 15лв което е доста добро!
- има и аналози на други марки (китайци разни) вариращи от 12-до 15лв
- цената във Фирма Триера (официален вносител) е 34,14лв
Семеринг
21,8х35х7 - 2,20лв
За диференциала
Има два лагера - ролкови,конусни и два Семеринг-а + едни Бронзово-сулфатни втулки на конусите, на които се закрепват вътрешните карета! В моята кутия тези лагери бяха на SKF.
Размери:
http://www.noc.ua/en/online-catalog-bearings/232-itemdescription.html?bearing=125a7e4370456e227b380c22762f0918596544&title=330757+C/QCL7CVA606&key=1112
Цени:
SKF - 330757 C/ QCL7CVA606 - 2 броя - цената в Порше и в SSM(бившето UNITRADE X) е 47,76лв
- цената в Тех-Ко (официален вносител) е 38,50лв
- Има 2 аналог-а на TIMKEN LM78349 вътрешна гривна с LM78310A или LM78310С външна гривна(единият е с обща ширина 16,70мм а другия 18,00мм на цени около 37лв (SKF-а е с размер 17,013мм) но в Английския Е-bay се предлага цял комплект на ТIMKEN със Семеринг-и SOG на цена 89,99 лири + още 20 за доставката (общо 110)
Семеринги - трудно се намират и 3те на една марка, обикновенно все няма налични от някой, аз ги намерих и трите на SOG (уж Тайвански ама ги хвалят а и фирмата е на пазара от 1978г) та те са:
57х71х7 - ляв - 4,80лв
- цената в Порше и в SSM(бившето UNITRADE X) е 26,71лв
48х62х7 - десен - 3,80лв
- цената в Порше и в SSM(бившето UNITRADE X) е 26,72лв
Двете бронзово-сулфатни втулки, при мен бяха счупени и 99% ще са счупени и при вас, падат когато се извадят двата конуса, за закрепване на вътрешните карета, от диференциала! На английски се водят Trapped Ring ... няма къде да ходят по принцип, затискат се м/у две повърхнини! Повечето майстори на кутии ги лепят с Локтайд ако са счупени и ги слагат обратно така, аз реших мойте да ги сменя ... доста е солена цената, намират се само и единствено Порше и в SSM(бившето UNITRADE X) като цената им е 28,28лв лв за брой (2чки са) Аз лично като ги взех ... много се чудих, това дали е за моята кутия (двете които свалих бяха с близо 2 пъти по-малка дебелина(поизносени ... доста)
Ако исакте всичко да е ОК, сменете и семеринг-а на избирача ( моя си го смених преди около 1000км) и не мисля да го сменям - струва около 2,50лв
Масло - Оригинално VW в SSM(бившето UNITRADE X) е 21,30лв за литър в момента, кутията по принцип я дават да събира 3200 - аз купих 3 литра и ще сложа добавка RESURS .. която ще ми осигури останалите 200мл
Всичко:
Части: Около 350лв
Нерви: Мнооооого
Отделно ще трябва да добавя към сметката и нов Съединител комплект - още не съм търсил но предполагам около 250лв
Да оставиш на вашите да си карат Поло 16V - Безценно! - За всичко останало ..... КЕШ
П.С. Комплект Семеринг-и на CORTECO илиза около 16лв и са по-добри от SOG но се чака доставка поне 1 ден!
Последна промяна от Koksan на Пет 17 сеп 2010 15:55, променено общо 2 пъти.
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Лагери при ремонт на Скоростна кутия!
Ако решиш да я продаваш тая кола, незнам каква ще е цената!
Иначе , евала, браво за ентусиазма, и за изрядността!
Е така се прави!
Иначе , евала, браво за ентусиазма, и за изрядността!
Е така се прави!
- my heart iS iCe
- Мнения: 5418
- Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Лагери при ремонт на Скоростна кутия!
Браво колега, само не каза за труд колко са ти поискали? Или сам си я прави!? Поне за сега знаеш че от тази си част колата ти е читава! Ма какво да се прави, западняците не са като нас, да сменят всичко, Фраскат добавката и карат докато може! Добра информация си дал! Темата ще е важна за колегите!
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Лагери при ремонт на Скоростна кутия!
Предлагам темата да бъде почистена и добавена във полезни статии и връзки.
- Koksan
- Мнения: 1678
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
- Контакти:
Re: Лагери при ремонт на Скоростна кутия!
IceHeart написа:Браво колега, само не каза за труд колко са ти поискали? Или сам си я прави!? Поне за сега знаеш че от тази си част колата ти е читава! Ма какво да се прави, западняците не са като нас, да сменят всичко, Фраскат добавката и карат докато може! Добра информация си дал! Темата ще е важна за колегите!
Аз и двама приятели я правим колата! Иначе ... до колкото знам за труд искат около 150лв за сваляне и качване на кутията и отделно искат 60-80лв за отваряне на кутия и ремонт! С две думи, ако се прави всичко като хората от майстор .... 350лв за части и 250лв за труд (без съединителя това) )
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Лагери при ремонт на Скоростна кутия!
Някакви специфични особенности при демонтажа и монтажа? Необходимост от специален инструмент? Необходимост за нагласяне на даден детайл в определено положение, за да се достигне до даден болт/гайка ?
- Koksan
- Мнения: 1678
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
- Контакти:
Re: Лагери при ремонт на Скоростна кутия!
Ами чак специални инструменти... НЕ, но лагерите се избиват с много зор .... наистина много! На някои дори неможе да влезе скоба за изваждане, някой се вадят заедно с някое зъбно колело и ... т.н.
Аз лично и трудно избих зъбните колела на 5та скорост, уз само зегерка го държеше ... толкова бой го бих докато излезе, че не е истина!
Аз лично и трудно избих зъбните колела на 5та скорост, уз само зегерка го държеше ... толкова бой го бих докато излезе, че не е истина!
Re: Лагери при ремонт на Скоростна кутия!
Много полезна тема, особено както тези 16V хич не трошат скорости
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 135 госта