Ремонт на панти за врати на Polo 2F

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13434
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Ремонт на панти за врати на Polo 2F

Мнениеот kris11 » Съб 04 сеп 2010 21:12


По аналогичен начин са и на Голф 2.
Причина - изядена долна панта и щифт и пропадане на вратата.
Начини : или нова врата 2 ра младост с добри панти или ремонт.
Процедура ;
1.Няколкодневно пръскане на 2 та закрепващи болта с WD 40 или аналогично / аз спрей за ръжда на Ден
Бравен/
2.Сваляне на вратата след развиване на 2 та болра - камък 15 и иваждане на щифта на ограничителя на отварянето.
3. оттук натаъка е шибана история и става само за оборудвани с пропан бутанова горелка или ацетиленова горелка. Самата панта и щифта за подобрени / закалени/ и щифта не подлежи на разпробиване. Щифта е б горещо набит и ням вадене
Подлагане зад пантата на подръчни високотемпературни материали .Използвах зад самата панта нагревателен миканич с дебелина 1мм / Т раб над 1260 гр.Ц / поради малкото разстояние на пантата до вратата, керамична лента 3мм дебела с раб. темп над 1260 гр Ц , а около пантата на хоризонталната част на вратата керамична вата 25мм дебел пак с с раб. темп над 1260 гр Ц.
Нагряване с ацетиленова горелка до червено на 2 те места в пантата където преминава щифта и избиване докато мястото е още червено.
дотук добре , но след изтиване и оглед се оказа , че подвижния елемент на пантата / който се закпрепва към купето с болт М15 е закален , а отвора за щифта , който е бил ф 7мм е елипса - 8мм - на 10 мм.
4. нагряване до червено на този елемент до червено и оставяне бавно да изстине с цел откаляване.
5.Поради липса на машина фреза или колонна бормашина и стабилно менгеме - разпиляване на отвора с кръгла пила за дооформяне на отвора до приблизителен кръг ф 9,5-10мм.
6.Последователно разпробиване с ръчна бормашина с регулируеми обороти. Пантата е стегната в менгеме. Разпробива се ссвредло ф 8,7 мм ; ф 9 мм, ф 9,2 м, ф 9,5 мм и ф 10 мм с мин .обороти. Има голяма вероятност от блокирване на свредлото и завъртане на дрелката.
7 Изработване на втулка с външен диаметър ф10,1мм и вътрешпшех ф 7 мм от стомана 45. Иразботване на щифт с диаметър ф 7 мм / дължината не я помня.
8. Закаляване на щифта и втулката - нагряване дочервено и пусне в студена вода, после нагряване леко и сотавяне бавно да изстине.
9.набиване на втулката в пантата предварително намазана с лепило за лагери Перматекс.Монатаж на паната на варата , като долния отвор на паната се намазва пак с лепилото, започва набиване на щифта като когато останат 5мм от горното ухо намазах щифта с лепилото.
10 Смазване на пантите.
11.Монтаж на вратата с помощник, че сам е трудно да се държи и завиват болтовете.
12.След монажа пръскане с цинков спрей на пантата където е нагрявано.
13. След монтажа вратата се затваря леко като нова или като на хладилник с пръст.


Успех в начинанието на тези, които ще се захванат с ремонта.




Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4670
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Re: Ремонт на панти за врати на Polo 2F

Мнениеот kaiser666 » Нед 05 сеп 2010 0:05


Продават се нови щифтове.Аз си купих но не можах да избия старите.
viewtopic.php?f=5&t=68778&hilit=%D1%83%D0%B2%D0%B8%D1%81%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D0%B0+%D0%B2%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B0&start=90

Нагрял си, и си избил щифта. После не ми стана ясно. Значи след нагряването отвора се е променил и не могат да сложат щифтовете, които съм си купил? Защо си разпробивал след като си избил щифта?

Ще съм ти много благодарен ако дообясниш, защото вратата ми буквално се затваря само с шут вече. :(


Потребителски аватар
van4ooo
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Ремонт на панти за врати на Polo 2F

Мнениеот van4ooo » Нед 05 сеп 2010 15:08


Колегата е разпробил "женската" панта защото от дълга употреба се е износила и вече не е кръг а елипса(прави отвор 10мм и набива втулка за да не хлопа щифта)така го разбрах аз.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13434
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Ремонт на панти за врати на Polo 2F

Мнениеот kris11 » Нед 05 сеп 2010 20:30


van4ooo написа:Колегата е разпробил "женската" панта защото от дълга употреба се е износила и вече не е кръг а елипса(прави отвор 10мм и набива втулка за да не хлопа щифта)така го разбрах аз.


Да много правилно си разбрал.
А за по-горния колега - няма как да избиеш щифта - той е горещо запресован и после цялата порта е цопвана във ваната с боя. И да си вземеш щифт няма полза отворът в пантата е вече елипса.
Днес се загледах в паната на Г 3 и там е същата история.


Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4670
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Re: Ремонт на панти за врати на Polo 2F

Мнениеот kaiser666 » Нед 05 сеп 2010 21:02


На голф 3 историята е друга, пантата се сваля и си слагаш друга. При голф 2 и сироко историята е същата.Ще я правя и аз тази процедура и обещавам да има снимки.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 122 госта