Значи колеги, вчера се прибирам аз и както цял ден си карам без грижи колата почва да придърпва и да гасне, падат оборотите все едно съм газил 2 часа във вода и всичко е мокро, само дето вчера и следа от локва немаше. Запалих с много въртене и като се стабилизираха малко оборотките след форсиране няколко минути на 3000 оборота, отворих предния капак и първото нещо което чух беше гаден припукващ звук, после видах искрите.. значи все едно е свален кабел на някоя свещ само че искрите бяха оттам откъдето излиза кабела свързващ бобината с капачката някъде под гумения маншон на кабела и удряха по корпуса на бобината. Беше тъмно и не посмях да пипам затворих капака, прекръстих се и се прибрах бавно бавно гушнал пожарогасителя
Днес на светло измъкнах кабела от двете страни позачистих, после и зажранващия куплонг на бобината, не видях нищо видимо прекъснато, оголено или счупено, включих всичко и говедото пална без никви грижи, покарах го 2-3 километра - никви признаци като от вчера нема искри, нема пукане - нищо. Обаче са ме гложди къде ще стане пак и тоя път няма да мога да се прибера. За това Моля споделете опит, може ли да е кабела, бобината може ли да дава признаци че си отива и първоначално да дава такава оттечка на искри по корпуса, посъветвайте ме как да постъпя? Как да проверя какво става, някакъв тест ли да направя кво ли? Пишете - всяка информация ще ми е полезна на тоя етап.
Мерси предварително.
искри около бoбината, гасне и пали трудно - помощ
- kimbaten
- Мнения: 339
- Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 9:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
искри около бoбината, гасне и пали трудно - помощ
Последна промяна от kimbaten на Нед 20 авг 2006 13:19, променено общо 2 пъти.
- koki_folza
- Мнения: 296
- Регистриран на: Пет 09 юни 2006 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Панагюрище
- Контакти:
- kimbaten
- Мнения: 339
- Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 9:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
ми там не посмях да го изключа, че беше мноо тъмно и не знаех кво ще изпадне и къде - само го натиснах понеже и аз тва първо си помислих каточели не беше хлабав, днес след като го извадих и го сложих пак - се оправи ...
... аз си мислех - има едно пластмасово малко отварящо се капаче на бобината а под него два вързани на винтчета кабели, какъв е шанса оттам да бълва искри???
... аз си мислех - има едно пластмасово малко отварящо се капаче на бобината а под него два вързани на винтчета кабели, какъв е шанса оттам да бълва искри???
Последна промяна от kimbaten на Нед 20 авг 2006 13:19, променено общо 1 път.
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
kimbaten написа:ми там не посмях да го изключа, че беше мноо тъмно и не знаех кво ще изпадне и къде - само го натиснах понеже и аз тва първо си помислих каточели не беше хлабав, днес след като го извадих и го сложих пак - се оправи ...
... аз си мислех - има едно пластмасово малко отварящо се капаче на бубината а под него два вързани на винтчета кабели, какъв е шанса оттам да бълва искри???
никакъв...
Или централен кабел.. или бобина..
според мен бобината ще си тръгне в скоро време...
споко няма да се запалиш..стига да не тече бензин ...
вземи си кабел нов.. хубав.. и го сложи..
кофата с водата... пляс върху бобината.. и ако не почне да искри .. метър...
ама ако искри.. събирай пари за нова бобина..
- kimbaten
- Мнения: 339
- Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 9:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
съжалявам за правописа ...
сега да споделя.. след като се пооправи от оня ден не съм пипал нищо - колата си върви, снощи на тъмно отворих и няма и следа от искри и след като се убедих няколко минути че всичко функционира нормално, полях обилно самата бобина с вода отгоре... след 5-10 секунди колата изгасна без искри или какъвто и а и било друг признак и повече не запали, предполагам че днес като изсъхне ще палне, но не това ме вълнува. Въпроса ми е това че след като залях бобината с вода и двигателя изгасна ЗНАЧИ ЛИ че бобината не функционира правилно? Щото все си мисля че дори да работи нормално след толкова вода изсипана отгоре - всяка бобина ще откаже? Кажете колеги? Кабелите - ясно ще ги сменя - те и без друго са стари - но интересува ме нормално ли е при такова намокряне бобината да откаже?
сега да споделя.. след като се пооправи от оня ден не съм пипал нищо - колата си върви, снощи на тъмно отворих и няма и следа от искри и след като се убедих няколко минути че всичко функционира нормално, полях обилно самата бобина с вода отгоре... след 5-10 секунди колата изгасна без искри или какъвто и а и било друг признак и повече не запали, предполагам че днес като изсъхне ще палне, но не това ме вълнува. Въпроса ми е това че след като залях бобината с вода и двигателя изгасна ЗНАЧИ ЛИ че бобината не функционира правилно? Щото все си мисля че дори да работи нормално след толкова вода изсипана отгоре - всяка бобина ще откаже? Кажете колеги? Кабелите - ясно ще ги сменя - те и без друго са стари - но интересува ме нормално ли е при такова намокряне бобината да откаже?
- kimbaten
- Мнения: 339
- Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 9:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
аз кабелите - ясно, ще ги сменя при първа възможност, въпроса е че преди няколко месеца когато валяха проливните дъждове в София газих в значително по-малко количество вода и колата изгасна по същия начин както вчера след като я полях умишлено с вода... не знам...за това питам здрава и нормално работеща бобина умира ли когато се намокри обилно
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
бобината и комутатора са комплект.. много вероятно..
тва с заливането изцяло е малко грубиянско.. ама би трябвало да няма проблеми... явно при теб има
/вчера например спечелих 1 бира в автомивка в която твърдяха, че няма голфарата да запали след миене на мотора.. /
та.... приготви 100 кинта.. и чакай да сдаде багажа.
ако вече не го е сдала.
тва с заливането изцяло е малко грубиянско.. ама би трябвало да няма проблеми... явно при теб има
/вчера например спечелих 1 бира в автомивка в която твърдяха, че няма голфарата да запали след миене на мотора.. /
та.... приготви 100 кинта.. и чакай да сдаде багажа.
ако вече не го е сдала.
- kimbaten
- Мнения: 339
- Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 9:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
много се извинявам за просташкия въпрос ама какво е комутатор и къде седи? и него ли тряя да сменям - кажете да знам като пазарувам? .. а относно дали е скапана вече - не зная когато е суха върви на пушка - притесняват ме ония мистериозни искри оная нощ които после изчезнаха, и още повече ме притеснява че загасна брутално и после въртях 10 минути докато реши да запали - е тва ме притеснява
- dinko_bonev
- Мнения: 1025
- Регистриран на: Пет 30 дек 2005 13:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Колега, ако ти се наложи такава покупка (не ти го пожелавам естествено, дано да е нещо по-малко) на бобина - комутатор, имам чисто нова! Купих я по заръка на пишман майстор (моята си се оказа читава и нищо и няма) за голф3 1,4, та ако ти се наложи да купуваш попитай някой, който може да ти каже дали ще стане за твоята колица и ще ти я дам доста по-евтино!
Поздрави!
Динко
Поздрави!
Динко
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта