Проблем с оборотите при Seat Ibiza AKK

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с оборотите при Seat Ibiza AKK

Мнениеот i.e.i » Сря 27 юли 2011 15:37


Дросел и зацепване на ремък- отпадат.

Това е прословутия семеринг с"венец" за четене.
Просто искам да съм сигурен,че е той без да свалям скорости(90лв семеринг +150труд само за проба).
При него е имало проблем и с вървенето,а моята върви повече отколкото и дават по книга.
Разхода е нисък,което не се връзва ..........
Единствено,ако се разбере ,колко е заводското предварение на ПХ(явно е голяма тайна и не го пише никъде) мога да го сравня с моето 9-12 гр.




Потребителски аватар
van4ooo
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Проблем с оборотите при Seat Ibiza AKK

Мнениеот van4ooo » Сря 27 юли 2011 17:05


Ако всички белези си пасват а тая гривна се беше превъртяла(както на колегата от сеат) нали и на теб щеше да ти набие грешка а ти нямаш такава.Като извадиш датчика не се ли вижда гривната как е?


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: Проблем с оборотите при Seat Ibiza AKK

Мнениеот maslinkov » Сря 27 юли 2011 18:39


i.e.i написа:Дросел и зацепване на ремък- отпадат.

Това е прословутия семеринг с"венец" за четене.
Просто искам да съм сигурен,че е той без да свалям скорости(90лв семеринг +150труд само за проба).
При него е имало проблем и с вървенето,а моята върви повече отколкото и дават по книга.
Разхода е нисък,което не се връзва ..........
Единствено,ако се разбере ,колко е заводското предварение на ПХ(явно е голяма тайна и не го пише никъде) мога да го сравня с моето 9-12 гр.

В края на краещата колко ти е предварението наистина? В Сеат форума си писал до 20, тук на 1-а страница до 30, сега пишеш до 12? По принцип на ФВ то не се мери на празен ход, но мисля че много добре знаеш и това. Може би трябва да смениш и заглавието на темата - не обороти, а предварение? Според мене първо сменяш датчика на разпредвала /щом не работи/ и ако не се оправи тогава рушкаш надолу. Нормално предварението на ФВ на празен ход играе с 1-2 градуса, /със стробоскоп/, а щом колата е в авариен режим другото няма как да го видиш как е при тебе. Аварийният режим няма да й позволи да влезе в сервизен /1500/мин./И то при условие че от автоморгата са ти дали точната клапа /а не - "това е за 1.4 мотор"/ Всичко друго е ала-бала.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с оборотите при Seat Ibiza AKK

Мнениеот i.e.i » Пет 29 юли 2011 9:59


Аз ,ако знаех нямаше да питам.
Многократно описах ,какво е проверено и гарантирано работи.Това са клапата и датчиците.Работят коректно ,проверено с диагностична апаратура(не ваг ком) от хора ,които разбират.
Датчика на к.вал също работи,единствено "нещото" от ,което чете да не е в правилната позиция.
Това е едното,другото е компа да е изперкал(малко вероятно)
За тия мотори(това ,което четох) е ,че предварението го определя компа на база датчик колянов вал(единствено условие е правилно зацепен ремък) и всички останали внасят корекции.
Иначе май на всички мотори не само на VW може да се види.
Моето на пх е 9-12 градуса(нормално е да мърда),но незнам ,колко трябва да бъде.
При подаване (просто докосване) на газ ( и там е проблема) двигателя трепка и ако не се стабилизаира аванса отива на 30гр.(предполагам се стреми да не загасне).
Проблема е ,че по някой път гасне. Случва се най вече при спиране.Характерно за прецакано серво,но пробвах с откачен и затапен маркуч.


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: Проблем с оборотите при Seat Ibiza AKK

Мнениеот maslinkov » Пет 29 юли 2011 10:08


Голямо ти е предварението. Нормално за ФВ е на 1500об/мин да е около 6, нагоре може и да стигне 9-12, но 30 scare Явно няма да се разминеш без подмяна на тези втулки за които пише колегата и после ако излезе от аварийния режим ще имаш щастието да видиш колко го е направил компа. Други вариянти нямаш според мене.
Имаш и още за размисъл "втулки" - 1 зъб на ремъка ти е 13 гр. предварение. На празен ход не трябва да е под 2. Или излиза че правилното ти зацепване се пада в/у зъба и където и да отидеш напред или назад, все е грешка.


Потребителски аватар
Koksan
Мнения: 1678
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
Контакти:

Re: Проблем с оборотите при Seat Ibiza AKK

Мнениеот Koksan » Пет 29 юли 2011 10:59


Значи ... Тоя венец .. няма как да се зацепи на криво! Той няма белези за зацепване! Той представлява обикновена шайба с нарези, като прилича на зъбно колело! Условието там е зъбите да са през еднакво разстояние и с еднакава дебелина! По този начин датчика чете! След като не ти дава грешка за датчик на колянов вал, значи датчика е добре! Ако са ти износени тези пластмасови втулки - показанията на датчика ще са лъжливи и ще записва грешка! При положение че всичките ти датчици са функциониращи и белезите ти са правилни - според мен проблемът ти е в Дроселовата клапа, с това гаснене отвреме на време!!


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с оборотите при Seat Ibiza AKK

Мнениеот i.e.i » Пет 29 юли 2011 11:47


Мерси,това е най- полезното да този момент .Майстора даде 99% за него след ,като не откри друго. 100% ,когато сваля маховика(затова и изчаквам).Случвало му се на Ауди и така го оправили.
Дросела... започнах с почистване и адаптация.Не дава грешка ,винаги се адаптира успешно.
След това на всякъде ,където ходих ,започваха от него.Навсякъде мнението беше,че е коректен и проблема не е в него.
Отварях го и чистих пистите(изглеждат ,като нови).Зъбните колела нямат износване,няма лубт в мотора.
От този двигател е,вкл. и другия с който пробвах.
Ще намеря и пробвам от работеща кола.


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: Проблем с оборотите при Seat Ibiza AKK

Мнениеот maslinkov » Пет 29 юли 2011 11:51


Я все пак свери с този №:
http://cgi.ebay.de/Drosselklappe-VW-Lup ... 2130wt_676


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с оборотите при Seat Ibiza AKK

Мнениеот i.e.i » Пет 29 юли 2011 12:09


И без номера се различават(този има 1 тръбичка повече).


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: Проблем с оборотите при Seat Ibiza AKK

Мнениеот maslinkov » Пет 29 юли 2011 12:24


Мистерията са задълбочава:
VW Polo 6N2 auch Classic + Variant

mit 1.0l Motor 50PS - Motorkennbuchstabe: AUC / ALD

mit 1.4l Motor 54PS / 60PS - Motorkennbuchstabe: AKP / AKK / AUD

ab Fahrgestellnummer: ...6N_YD517551

ab Fahrgestellnummer: ...6N_YY538101



einfach die VW-Nummer vergleichen!

gebraucht - hat bis zum Ausbau einwandfrei funktioniert

VW-Nummer: 030133062C

030 133 062C

Hersteller: Bosch

Bosch-Nummer: 0280750095

0 280 750 095 :D
http://cgi.ebay.de/Drosselklappe-030133 ... 2376wt_676
Интересно, че в ебей дават само този за твоя двг., а в нашите "справочници" и 030133062А, който е с една тръбичка и той е по - евтиният 1072лв по памет.
Намерих и с 1 - http://cgi.ebay.de/Seat-Ibiza-6K1-1-4-D ... 472wt_1247


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: Проблем с оборотите при Seat Ibiza AKK

Мнениеот maslinkov » Пет 29 юли 2011 14:47


То май и аз трябва да пробвам с такава http://cgi.ebay.de/NEU-Drosselklappe-03 ... 2121wt_772 - имам затапен 1 край на тройник за вакуума, не ми се вдигат оборотите като натисна спирачка, колата е испанска сглобка?
http://cgi.ebay.de/VW-1-4-DROSSELKLAPPE ... 2806wt_991


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с оборотите при Seat Ibiza AKK

Мнениеот i.e.i » Пет 29 юли 2011 16:04


На АККто е с 1 тръбичка за филтъра на бензиновите пари.Втората вкл. и клапанчето я няма фабрично(гледах на няколко мотора).


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: Проблем с оборотите при Seat Ibiza AKK

Мнениеот maslinkov » Пет 29 юли 2011 17:18


Май са слагали каквото са имали. Близнака на моето Поло беше с Марели динамо, а аз съм с Бош..... Но се радвам за тебе че има откъде да намериш клапа за проба. Хайде успех и не забравяй моля да си приключиш темета.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с оборотите при Seat Ibiza AKK

Мнениеот i.e.i » Съб 03 сеп 2011 16:06


След доста наляти пари в диагностики ,до момента развитие-никакво.Колата от няколко дена е в сервиз и проверени всички датчици,проба с нови кабели,бобина и свещи.Изразходен 10л бензин
+ 10 л газ основно на ПХ.Сменени уплътнители на колектора,проверка на повдигачите.Твърдят ,че
шайбата на р.вал не е оригиналната за модела и са презацепили ремъка с 2 зъба (сега белезите не отговарят).
Днес цял ден бях там и пробваха с друг комп.,същата работа :banghead: .

Последно препоръчват ревизия на главата(за клапан),нови 300+лв.Дали е възможно при положение
че двигателя пред мен работи 1 час на пх без да трепне да има проблем с газоразпределението?


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с оборотите при Seat Ibiza AKK

Мнениеот i.e.i » Вто 13 сеп 2011 16:07


Проблема не е отстранен напълно, но подобрението е чувствително. Оказа се, че действително е смучело въздух през уплътнителите на всмукателния колектор. Интересното е, че не реагираше при пръскане със спрей.
След настройка на АГУ-то в "Аргус" (коренно си промених мнението за тях), може да се каже, че проблемът до голяма степен изчезна. Остана единствено, при изключване от скорост на около 1200 оборота, леко пропадане (не винаги) под оборотите на празен ход, но не гасне.

Борбата приключи, ще се кара така. :)



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта