Polo 6n AUD - голям разход градско
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Вто 11 окт 2011 18:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Polo 6n AUD - голям разход градско
Колеги предварително се извинявам ,че публикувам въпроса си тук,но форумът е много обширен и не знам точно къде да попитам това което ме интересува!
Имам проблем с Полото си(6н 01.2001),преди месец му смених всички консумативи(масло маслен филтър,2 въздушни филтъра,горивен филтър,ремък,обтяжни ролки,паразитна ролка и т.н.).Колата се държи перфектно,но градския ми разход е непоносим.При извънградски разход 5.0-5.2(засякох го вече 2 пъти),то градския ми е 11.0.Засичам го като напълня резервоара догоре(докато откаже пистолета на колонката),карам 100 км и пълня пак догоре от същата колонка на същата бензиностанция-заредените втория път литри гориво са ми най-реалния разход!Последния път ми излезе 11.0,което направо ме кара да се притеснявам доста.Моля ви помогнете каква може да е причината(правиха и компютърна диагностика и всичко беше ОК-а сервиза е надежден-в хората там не се съмнявам?
др Семов
Варна
Имам проблем с Полото си(6н 01.2001),преди месец му смених всички консумативи(масло маслен филтър,2 въздушни филтъра,горивен филтър,ремък,обтяжни ролки,паразитна ролка и т.н.).Колата се държи перфектно,но градския ми разход е непоносим.При извънградски разход 5.0-5.2(засякох го вече 2 пъти),то градския ми е 11.0.Засичам го като напълня резервоара догоре(докато откаже пистолета на колонката),карам 100 км и пълня пак догоре от същата колонка на същата бензиностанция-заредените втория път литри гориво са ми най-реалния разход!Последния път ми излезе 11.0,което направо ме кара да се притеснявам доста.Моля ви помогнете каква може да е причината(правиха и компютърна диагностика и всичко беше ОК-а сервиза е надежден-в хората там не се съмнявам?
др Семов
Варна
Последна промяна от Bobi_S13 на Пон 12 дек 2011 12:02, променено общо 2 пъти.
Причина: редактирано заглавие!
Причина: редактирано заглавие!
- Bobi_S13
- Der Polizist
- Мнения: 6844
- Регистриран на: Пет 20 юни 2008 13:44
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София(Обеля)
Re: Polo 6n - голям разход градско
Добре дошли!
с какъв двигател е полото, и какви са буквите на мотора (тях може да намерите в големия талон над номера на шасито, три букви с няколко цифри след тях, нас ни интересуват буквите).
с какъв двигател е полото, и какви са буквите на мотора (тях може да намерите в големия талон над номера на шасито, три букви с няколко цифри след тях, нас ни интересуват буквите).
-
- Мнения: 1475
- Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Polo 6n - голям разход градско
на извънградско щом е добре не се притеснявай.в града зависи много как го караш,как ускоряваш,как намаляваш ако щеш,дали загрява мотора напълно,климатици глупости.по принцип не би трябвало да надвивашва 9 тоя двигател зимата,но ако се кара повечето време лекичко и да е загрял.
ако сутрин го палиш да бръмчи 10 минути докато пушиш цигара и чистиш прозорците,после климатика до дупка ,и караш 3-4км и спреш после пак,и към това ако даваш и повечко газ разхода е нормален.
ако сутрин го палиш да бръмчи 10 минути докато пушиш цигара и чистиш прозорците,после климатика до дупка ,и караш 3-4км и спреш после пак,и към това ако даваш и повечко газ разхода е нормален.
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Re: Polo 6n - голям разход градско
Аз бих се върнал в сервиза и помолил да проверят конкретно (чрез диагностиката) показанията на датчика за температура на антифриза. Показанията на този датчик се взимат под внимание от контролера на мотора в процеса на образуване на горивната смес до показание от 50градуса, след което колата се счита за загряла и показанията му спират да оказват влияние. Преди това ЕКУ-то обогатява повече сместта, т.к. колата се смята за студена. Ако датчика "лъже" с 20-тина градуса примерно (да подава съпротивление отговарящо на 20 градуса по-ниска температура, така беше при мен), това не би се отразило на разхода междуградско, тъй като изминатия пробег е по-дълъг и с напълно загряла кола, и това че обогатяването е спряло при 70 градуса вместо при 50, разхвърляно върху 100+ км не би се забелязало. В града обаче, особено ако се кара на по-кратки разстояния и колата не загрява напълно и изстива бързо, тези 20-30 градуса разлика вече си влияят. Аз това при мен го хванах съвсем случайно докато разглеждах с VAG-COM показанията на датчиците и ми направи впечатление, че перката на радиатора отпред се пуска, а температурата се отчита като 75 градуса (перката реално се пуска при ~100).
Също така пробвайте и друга бензиностанция, защото има доста за които и 1л/10 разлика от реално налятото количество (в ползва на бензиностанцията ест.) е нещо обичайно . Иначе нормалния разход в града би трябвало да е нещо между 8 - 10 /100, според с кой мотор е колата.
Поздрав.
Също така пробвайте и друга бензиностанция, защото има доста за които и 1л/10 разлика от реално налятото количество (в ползва на бензиностанцията ест.) е нещо обичайно . Иначе нормалния разход в града би трябвало да е нещо между 8 - 10 /100, според с кой мотор е колата.
Поздрав.
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Вто 11 окт 2011 18:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Polo 6n - голям разход градско
Bobi_S13 номера на двигателя е AUD08.... Иначе двигателя е 1.4 60к.с.(44 kW).
dj_tuhla много ясно обяснение ми даде,не знаех за този датчик(иначе сутрин в студа тези дни,колата достига температура от 90 градуса-термометъра на таблото-за около 5 мин,всмисъл изглежда ми че загрява нормално,но това няма общо с проблема на датчика за антифриза,който наистина може да е повреден,това трябва да се провери!
Колеги благодаря за отговорите,ако се сетите за нещо друго по този проблем ще съм благодарен да узная.
dj_tuhla много ясно обяснение ми даде,не знаех за този датчик(иначе сутрин в студа тези дни,колата достига температура от 90 градуса-термометъра на таблото-за около 5 мин,всмисъл изглежда ми че загрява нормално,но това няма общо с проблема на датчика за антифриза,който наистина може да е повреден,това трябва да се провери!
Колеги благодаря за отговорите,ако се сетите за нещо друго по този проблем ще съм благодарен да узная.
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Re: Polo 6n - голям разход градско
Датчика е един и същ за таблото и за ЕКУ-то, но е сдвоен, т.е. две термо съпротивления в един корпус, едното за ЕКУ-то, другото за таблото. Обаче уреда на таблото от 6N нататък се управлява от схемичка (или контролерче?) в самото табло, която много силно усреднява... Тази стрелка седи като закована и при мен, докато ако се гледа през диагностиката температурата си мърда в рамките 89-102 градуса, което е и нормалното положение... Но имам чувството че стрелката седи по средата в рамките на 70-105 градуса. Това явно е следствие на проблемите със старите модели, при които таблото много често лъжеше и показваше или повече или по-малко .. тук са решили проблема радикално . Така че, проверете все пак с още една диагностика.
Относно разхода, моята Ибиза е с предшественика на вашия мотор ( разликата основно е в системата на запалване), та в момента при 3-4 минути работа на място преди потегляне и повечко по-кратки излизания (по ~5 км на път) + 2-3 пъти по 15-20км, разхода се върти около 10, като зареждам от проверена многократно бензиностанция, а мотора е в изрядно състояние (уж). Лятото разхода беше над 8 и под 9, както и ако се минат 100км само с 2-3 студени старта, пада поне литър надолу. Така че е възможно и всичко да е наред при вас.. просто тези коли подлъгват с размерите си и не са особено икономични, като следва да се отчете и че не са и толкова леки (на тегло) сравнени със същия клас при други марки, което е + според мен.
П.С. Пробвайте с друга бензиностанция все пак, примерно ОМВ или Рометрол знам че имате във Варна... от т.н. 95 EKONOMY от Еко аз лично не съм никак доволен (и като "вървеж" и като разход). Отделно пистолета не изключва всеки път абсолютно точно на едно и също място и този начин на отчитане не е съвсем точен. Ако има лампа за резервата по-добре е от светване до светване, като щом светне веднага се занулява дневния километраж и после се пълни пак догоре.. така усредняването е по-голямо (върху повече км) и грешката в отчитането намалява.
П.С2. Някакви проблеми с оборотите на празен ход? Примерно да мърдат силно или да падат?
Поздрав.
Относно разхода, моята Ибиза е с предшественика на вашия мотор ( разликата основно е в системата на запалване), та в момента при 3-4 минути работа на място преди потегляне и повечко по-кратки излизания (по ~5 км на път) + 2-3 пъти по 15-20км, разхода се върти около 10, като зареждам от проверена многократно бензиностанция, а мотора е в изрядно състояние (уж). Лятото разхода беше над 8 и под 9, както и ако се минат 100км само с 2-3 студени старта, пада поне литър надолу. Така че е възможно и всичко да е наред при вас.. просто тези коли подлъгват с размерите си и не са особено икономични, като следва да се отчете и че не са и толкова леки (на тегло) сравнени със същия клас при други марки, което е + според мен.
П.С. Пробвайте с друга бензиностанция все пак, примерно ОМВ или Рометрол знам че имате във Варна... от т.н. 95 EKONOMY от Еко аз лично не съм никак доволен (и като "вървеж" и като разход). Отделно пистолета не изключва всеки път абсолютно точно на едно и също място и този начин на отчитане не е съвсем точен. Ако има лампа за резервата по-добре е от светване до светване, като щом светне веднага се занулява дневния километраж и после се пълни пак догоре.. така усредняването е по-голямо (върху повече км) и грешката в отчитането намалява.
П.С2. Някакви проблеми с оборотите на празен ход? Примерно да мърдат силно или да падат?
Поздрав.
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Вто 11 окт 2011 18:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Polo 6n - голям разход градско
dj_tuhla за стрелката на таблото и моята "кове" между 70 и 110градуса...ако имам възможност ще направя една диагностика тези дни...за пътуванията градско и при мен се случва същото като при теб-масово по 5 км. и имам 2 3 в месеца по 20-25.км...
за бензиностанциите..вече си третия човек,който ме съветва да зареждам от OMV или Rompetrol...така ще направя и ще засека от една и съща колонка на една и съща бензиностанция.Относно оборотите-нямам никакви проблеми и на празен ход и при шофиране(до сега винаги пали от раз и държи обороти на свободен ход-около 9 000(стрелката е малко под 10 000)Благодаря за информацията ще изследвам още колата и ще пиша!
др Семов
Варна
за бензиностанциите..вече си третия човек,който ме съветва да зареждам от OMV или Rompetrol...така ще направя и ще засека от една и съща колонка на една и съща бензиностанция.Относно оборотите-нямам никакви проблеми и на празен ход и при шофиране(до сега винаги пали от раз и държи обороти на свободен ход-около 9 000(стрелката е малко под 10 000)Благодаря за информацията ще изследвам още колата и ще пиша!
др Семов
Варна
- 4i4o-dido
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
- Автомобил: POLO 1.6 6N
- Двигател: AEA 1995
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Polo 6n - голям разход градско
prezarejdane написа:Относно оборотите-нямам никакви проблеми и на празен ход и при шофиране(до сега винаги пали от раз и държи обороти на свободен ход-около 9 000(стрелката е малко под 10 000)Благодаря за информацията ще изследвам още колата и ще пиша!
др Семов
Варна
Да не е реактивен този мотор с тези обороти на ПХ?
Последна промяна от Bobi_S13 на Пон 12 дек 2011 14:04, променено общо 1 път.
Причина: редактирано мнение
Причина: редактирано мнение
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Вто 11 окт 2011 18:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Polo 6n AUD - голям разход градско
надявам се да не е реактивен мотора...не се изразих правилно...искам да кажа че оборотите са нормални при свободен ход... стрелката на оборотомера е в нулево положение(под 10 000 об просто не ги отчита)...дано шегата ти да не се окаже истина!!
- Bobi_S13
- Der Polizist
- Мнения: 6844
- Регистриран на: Пет 20 юни 2008 13:44
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София(Обеля)
Re: Polo 6n AUD - голям разход градско
prezarejdane написа:надявам се да не е реактивен мотора...не се изразих правилно...искам да кажа че оборотите са нормални при свободен ход... стрелката на оборотомера е в нулево положение(под 10 000 об просто не ги отчита)...дано шегата ти да не се окаже истина!!
д-р. Семов, имате предвид 900 оборота (под 1000оборота)
тези цифри които ги казвате, се доближават до оборотите на един булид от Ф1
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Вто 11 окт 2011 18:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Polo 6n AUD - голям разход градско
Съжалявам...абсолютно сте прав Боби...махаме по една "нула" от цифрите в предните ми постове и всичко си идва на мястото!!Благодаря за корекцията!
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Polo 6n AUD - голям разход градско
Предполагам, че този градски разход се дължи на стил на шофиране. До коя скорост стигаш градско? Трета, четвърта, пета?
- nosex
- Вечен БАН
- Мнения: 2416
- Регистриран на: Пон 08 яну 2007 11:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София (Волуяк/Бояна)
Re: Polo 6n AUD - голям разход градско
Добре де, винаги ми е било чудно не включвате ли 5-та при 55-60км/ч примерно, когато с колата се спускате или движите наравно, разбира се?
Дори при леко изкачване и все още студен мотор (около 70-75 градуса) бутам 5-та при 70км/ч на въшката и тя си драпа
Еле пък хората с по-мощни автомобили (карам 2F AAU 45к.с)
Дори при леко изкачване и все още студен мотор (около 70-75 градуса) бутам 5-та при 70км/ч на въшката и тя си драпа
Еле пък хората с по-мощни автомобили (карам 2F AAU 45к.с)
- stefan4o
- Мнения: 19150
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Polo 6n AUD - голям разход градско
Щом извънградското ти се върти около 5, не виждам за какво се тревожиш. Градският разход е толкоз разтеглива величина, че цяла вечер няма да ми стигне да ти опиша факторите, от които зависи.
5км са достатъчни колата да влезе в оптимален режим. Но през половината от времето я караш на "незагрял" двигател, което според мен обуславя "високия" разход. Забележи колегата диджей тухла какво казва:
Не си човъркай колата, с това каране не очаквай 9 разход.
dj_tuhla за стрелката на таблото и моята "кове" между 70 и 110градуса...ако имам възможност ще направя една диагностика тези дни...за пътуванията градско и при мен се случва същото като при теб-масово по 5 км.
5км са достатъчни колата да влезе в оптимален режим. Но през половината от времето я караш на "незагрял" двигател, което според мен обуславя "високия" разход. Забележи колегата диджей тухла какво казва:
Лятото разхода беше над 8 и под 9, както и ако се минат 100км само с 2-3 студени старта, пада поне литър надолу.
Не си човъркай колата, с това каране не очаквай 9 разход.
Последна промяна от stefan4o на Пон 12 дек 2011 21:21, променено общо 1 път.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Polo 6n AUD - голям разход градско
nosex написа:Добре де, винаги ми е било чудно не включвате ли 5-та при 55-60км/ч примерно, когато с колата се спускате или движите наравно, разбира се?
Дори при леко изкачване и все още студен мотор (около 70-75 градуса) бутам 5-та при 70км/ч на въшката и тя си драпа
Еле пък хората с по-мощни автомобили (карам 2F AAU 45к.с)
Аз 5-та я включвам на 400 м от къщи, като мина един завой на 90 градуса. Това е и зима, и лете.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 168 госта