Polo 6N2 2000 г. AKK - проверка на температурен датчик

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Polo 6N2 2000 г. AKK - проверка на температурен датчик

Мнениеот freelancer » Вто 10 юни 2014 13:33


Здравейте отново!
По следите съм на гаснещото си поло, майсторите вдигнаха ръце тотално, никой няма идеи от какво може да е проблема с гасненето. :icon_sad
Аз обаче съм твърдо решен да го открия.
Захванал съм се с температурният датчик и искам да попитам доколко меродавно е измерването на съпротивлението на датчика за неговата правилна работа.
Колегата анонимко беше публикувал какво съпротивление трябва да показва датчика при каква температура, беше писал 1 и 3 то краче, двигателят е АКК 60к.с. 8 клапана, 2000 година, 6N2.
Крачетата са а,б,ц и д. Датчика е зеленият и е комбиниран. Меря на крачета а и б, което се пада под а. Всъщност само на тези 2 крачета дава стойности на терморезистора. Датчика е комбиниран за таблото и за компа.
Датчика на двигателя ми дава около 60 градуса, при реална температура около 30 градуса , което дадено според съпротивлението или 780 ома, което е нереално и явно лъже с около 20 градуса. Датчика е някакво дърво Вернет от евро 07 и за това макар, че го смених преди 1 година 7 месеца, т.е. сменен е ме съмняваше.
Мерих и стария ЕЛТ, който е сменен, но го пазя, люксембургския и той даваше отклонение, 720 ома при температура 25 градуса мерено с инфрачервен уред на самият датчик(ходих в един сервиз и диагностика ми го измери). Бях решил, че мултицета ми е смотан защото го купих за 10 лв обаче си показва точно, колкото и на диагностика, който има скъп мултицет, т.е мултицета ми мери точно.
Със сигурност старият оригинален датчик е заминал, ако това замерване е точно?! Диагностика ми каза, че според него това не е показателно?!

За това питам, колеги с опит, дали така с измерване на съпротивлението на терморезистора и сравнение с таблицата може да се установи категорично дали работи този куц датчик, който може да ви стъжни живота.

Последна промяна от freelancer на Вто 18 ное 2014 17:23, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: vw polo 1.4 mpi температурен датчик - проверка

Мнениеот megatronS » Съб 14 юни 2014 10:11


Измерването на температурния датчик се прави точно с мултицет, независимо дали е от 5 или 50 лв. Замерва се между крака 3 и 4 на датчика или това са син/сив и кафяв/черен кабели. Стойностите са:
10 градуса = 3.5 килоома - 4.5 килоома
20 = 2.3 - 3 килоома
30 = 1.5 - 2 килоома
40 = 1 - 1.4 килоома
50 = 700 ома - 900 ома
60 = 500 ома - 670 ома
70 = 350 ома - 500 ома
80 = 250 ома - 380 ома
90 = 200 ома - 300 ома

В тези граници трябва да са ти стойностите. Ако примерно на 90 градуса уреди ти показва 160 ома, а в таблицата е показано от 200 до 300, не се претиснявай, всичко е ок, допустими си отклонения от показаните. Ако обаче температурата ти е 90 градуса, а съпротивлението ти е 3 килоома, тогава има проблем.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 1.4 mpi - проверка на температурен датчик

Мнениеот freelancer » Нед 15 юни 2014 12:32


Мерси колега за отговора!

Значи, крачетата са с буквени означения, няма номера и за това 3 и 4 то краче не дава точна информация, поне за мен. Датчика е зеления, комбиниран и дава стойности само на A и B крачета!
Пробвах и други комбинации и мултицета не мърда.
Два прецакани датчика ми се струва малко странно.
Между другото си смених датчика с друг, Беру, чисто ново да съм спокоен, старият датчик беше на година и половина, но евтин и му нямах вяра. След смяната завъртях волана и изгасна. От няколко дена е ок обаче, което навярно е съвпадение.
Чудя се дали има някаква адаптация по температурен датчик, в смисъл датчика да е държал бедно дълго време и екуто да си е написал картите вследствие от това към по бедна смес и да му трябва малко време да започне да пали по новите стойности.

Последна промяна от freelancer на Вто 18 ное 2014 13:28, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: vw polo 1.4 mpi температурен датчик - проверка

Мнениеот megatronS » Нед 15 юни 2014 14:24


Да по принцип, компютрите притежават адаптивна функция, която има за цел да ги нагажда към изменящата се обстановка и се опитва да компенсира в някакви реални граници износвания, повреди и т.н. Самоадаптирането се извършва в движение и различните марки и модели е различно. Някой изискват преход от 200-300км, други 500-600км, трети от 50-100км за да влезнат в нормален режим. Нормално е при дълго палене с повреден датчик, компютъра да промени настройките в допустимо заложените му в таблиците за този случай, но с отстраняването на повредата той много бързо ще се адаптира към нормалните стойности.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 1.4 mpi - проверка на температурен датчик

Мнениеот freelancer » Нед 15 юни 2014 16:18


Благодаря колега за изчерпателния отговор, но бих искал да те питам дали случайно знаеш, кои букви съответстват на 3 и 4 то краче или крачетата (буквите) са различни в моят случай?
Това не ми стана ясно.

Благодаря предварително!

Последна промяна от freelancer на Вто 18 ное 2014 13:29, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: vw polo 1.4 mpi температурен датчик - проверка

Мнениеот megatronS » Нед 15 юни 2014 18:58


Краче 3 е C, а краче 4 е D. Значи мериш между C и D.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 1.4 mpi - проверка на температурен датчик

Мнениеот freelancer » Вто 17 юни 2014 11:25


Мерси колега за пояснението!
Направих измерването и на старият ми оригинален датчик не отчита нищо между тези крачета, може би за това съм се объркал първоначално, явно единият датчик, който е към екуто не е давал никаква информация, прекъснал е напълно. След, като смених вторият датчик, този евтиния Вернет, го измерих и него и беше почти в норми, имаше показания на c и d крачета, може би ще го запазя за резерва.
Надявам се третия, който закупих от авто +, марка Беру да е наред. Както и да е, явно проблема ми не се дължи на датчика, но пък разбрах, че като ми гаснеше първоначално се е дължало и на скапан температурен датчик, този първият люксембургския.
Явно при старите коли е така, проблема не е само един. :biggrin
За сега подозирам проблем със сервото, защото не винаги, но при навиване на волана ми изгасва двигателя, помпата се чува как бръмчи, не много силно, когато колата е на място и особено след дъжд ремъка си свирка леко около 2 минути при студен двигател.
За да се чува помпата и да бръмчи явно нещо я товари. Маркуча за високото налягане ми беше протекъл, оправих го, после смених помпата с друга, втора употреба, но и двете помпи изглеждат в добро състояние. Отгоре на казанчето за сервото ми се омазнява и си мисля, че има някакво частично запушване по трасето, но къде точно за сега не знам.
Чудя се дали е възможно от това да ми изгасне двигателя. :gruebel
Иначе волана на място не е особено лек, но като поработи малко изглежда наред, нямам база за сравнение и не мога да преценя точно, но не ми се е втвърдявал или нещо подобно.
Може да се провери, ако сваля пистовият ремък и пробвам без него как ще са нещата, предполагам.

Последна промяна от freelancer на Вто 18 ное 2014 13:29, променено общо 1 път.


myuksi
Мнения: 1
Регистриран на: Пон 17 ное 2014 17:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 1.4 mpi - Температурен датчик - проверка

Мнениеот myuksi » Пон 17 ное 2014 17:13


Колега, искам да попитам дали намери решение на проблема с полото, защото имам същият проблем с моето поло и и от половин година я водя по сервизи, майстори и нищо!


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 1.4 mpi - проверка на температурен датчик

Мнениеот freelancer » Вто 18 ное 2014 9:40


Не колега, все още не съм намерил причината за странното гаснене макар, че определено има промяна към по добро. Последният месец ми изгасна само 2 пъти при завъртане по рязко на врътката на парното в рамките на първата минута след стартиране на двигателя. Първият път беше седяла 1 ден и нещо, вторият път няколко часа!
Паля, пускам фаровете, завъртам рязко парното на 3 и изгасва двигателя, стрелката на оборотомера тръгва да пада, задържа се за секунда до едно положение и след това отива на нула! Това обаче не го прави винаги!
Иначе ако изчакам не ми гасне или ако тръгна, или ако не пускам много консуматори! Гаснела ми е и при завъртане на волана, примерно само при пускане на фаровете, даже на няколко пъти ми е изгасвала и само при по рязко и леко натискане на педала на газта, чукавам педала на газта и оборотите падат на 0.
След това си пали все едно нищо не е било и няма проблеми!
2 години се мъча! В началото ми гаснеше сама, без да барам нищо, работи си и след 15 секудни изгасва!
Ако това ще те успокои, този проблем го имат поне още 5-6 човека с такива полота, поне аз толкова познавам и не могат да го разрешат.
Последно при един колега излезе бензиновата помпа, някакъв боклук в кошницата на помпата.

Предлагам ти да ми пишеш на лични, какво точно прави твоята кола, какви грешки си имал на диагностиката, само на студено ли го прави или на топло, какви части си сменил и са ти проверили!
Пиши ми и ще ти кажа аз какво съм правил и да обсъдим, какво евентуално да проверим. Пиши и от кой град си, кода на двигателя и т.н.
Дай възможно повече информация!
Ще чакам да ми пишеш!

Последна промяна от freelancer на Вто 18 ное 2014 13:30, променено общо 1 път.


boshkof
Мнения: 17
Регистриран на: Пет 05 окт 2012 16:17
Автомобил: polo 1.4 16V DOHC
Двигател: AFH 99
Местоположение: veliko turnovo

Polo 6N2 2000 г. AKK - проверка на температурен датчик

Мнениеот boshkof » Сря 17 дек 2014 0:06


Колеги, има ли някакво развитие по въпроса? Май наистина трябва да си основем клуб на гаснещите Полота :) Да попитам датчика, който е от дясно на температурния за какво е, че днес го вадих и не ми изглежда много читав( пластмасовата част се върти около металната) и мога ли да замеря някак?става въпрос за AFH мотора


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6N2 2000 г. AKK - проверка на температурен датчик

Мнениеот freelancer » Чет 18 дек 2014 8:11


:icon_lol
Колега тази идея за гаснещите полота не е лоша! Клуба ще събере доста членове, особено братовчедите от сеат ще са много добро попълнение, те имат същите проблеми.
Не мога да разбера за кой датчик говориш, при мен на тройника до термостата има само един датчик, температурния, друг нямам.
Иначе развитието при мен е, че сега трябва доста зор, докато я "удуша" студена. Вчера направих следният опит: Паля, веднага включвам парното на 4, фаровете, чистачките и започнах да въртя волана енергично и не издържа, изгасна! :biggrin
А миналата седмица се получи следното : Паля след престой няколко часа, колата беше карана преди това на дълъг път (около 150-160 км), включвам фарове, парното на 4, чистачки. Оборотите 1000, стабилни. Няма клатене, няма никакви проблеми и както си работи, ей така от нищото, ЦЪК и оборотите паднаха на нула, от раз. Много ми заприлича на реле, което изключва, за това си купих едно реле, 410 е при мен и ще пробвам с него ако ми остане време.
По някой път не чувам помпата да подкачва, като отварям щофьорската врата и за това релето започна да ме съмнява. При отваряне на вратата 6Н2 трябва задължително да включват помпата след престой от 20 минути! Релето я включва, ако не я чуваш значи имаш проблем с релето.


boshkof
Мнения: 17
Регистриран на: Пет 05 окт 2012 16:17
Автомобил: polo 1.4 16V DOHC
Двигател: AFH 99
Местоположение: veliko turnovo

Polo 6N2 2000 г. AKK - проверка на температурен датчик

Мнениеот boshkof » Чет 18 дек 2014 20:31


Моето е 6н1, но помпата си я чувам като дам на контакт.При мен проблемът е следния, като застудя времето сутрешния старт стана труден.Паля и просто угасва, ако я задържа с подаване на газ докато затворя гаража вече е по стабилна.В движение или с консуматори, въртене на волана не изгасва, само когато климатика е на 4 и идва в повече и клати оборотите, защото предполагам ,че дроселовата клапа ми е поизносена.Но това със сутрешния старт го отдавам на нещо друго, защото лятото си взех дросел втора ръка по заръка не едни майстори, които не видяха спукан вакуум, но това е друга тема :) ... Та мисълта ми е с падането на температурите при старта започнаха да се колебаят оборотите и колкото по студено ставаше толкова по зле.Впоследствие дросела изгоря и съм си пак със стария.И от тема на тема във форума съм направил следното- замерен температурен датчик-в нормите, но пък кабелите на буксата бяха оголени и оплетени изолирах ги, Егр клапана беше изолиран с две съчми отпуших ги, извадих Мап-а беше страшно омазан-изчистих го..Резултатът...абсолютно никакъв.За в момента съм решил да покарам малко да пробвам теорията с обучението на компа, защото от три не маловажни датчика да не се промени нищо е доста странно.
П.С Утре ще огледам и това реле имам ли нямам. Иии за датчика... При мен до температурния ( с четири крачета) има и още един на външен вид е същия само че е с две крачета предполагам е пак за температура, но защо пък са два един до друг си нямам представа.


Потребителски аватар
MiTko_e30
Мнения: 31
Регистриран на: Съб 26 мар 2011 8:35
Автомобил: VW Passat
Двигател: 1.9 TDI 101
Местоположение: София

Re: Polo 6N2 2000 г. AKK - проверка на температурен датчик

Мнениеот MiTko_e30 » Пет 18 дек 2015 16:28


Колеги същия проблем, вземах си такова поло, много съм доволен. Но с това гаснене рано сутрин на студено време, ме дразни много. Ще сменям температурния датчик и термостата. Но гледам, че няма да се оправи от това. Кажете дали вие имате някакво развитие по проблема :)


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6N2 2000 г. AKK - проверка на температурен датчик

Мнениеот freelancer » Пет 18 дек 2015 16:54


Миналата неделя смених О - пръстените на всмукателния колектор и ПАК ГАСНЕ. Вземи си един кабел за около 40 лева и така може да провериш много неща, включително и температурния датчик, НЕ СМЕНЯЙ на сляпо!
По евтиноо излиза от диагностиките по сервизите!

Не знам вече колега, остава да не съм затегнал добре болтовете на колектора ама едва ли. Към този момент нямам идея. :confused



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 128 госта