polo 1.4 mpi AKK 2000г.- проблем с алтернатор

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

polo 1.4 mpi AKK 2000г.- проблем с алтернатор

Мнениеот freelancer » Пет 01 авг 2014 20:36


Здравейте колеги!
За съжаление пак ми се налага да потърся вашето мнение.
Реших да паркирам колата след, като жената я беше оставила на кофти място, беше загряла и след запалване лампата на акумулатора продължи да свети. Преместих я и изгасих двигателя, качих се да си взема мултицета и да замеря дали зарежда алтернатора. Миналото лято ми изгоря регулатора на напрежението и ми го смениха и реших, че и новият е дал фира, но за мое учудване след, като запалих отново лампата на акумулатора не светеше и алтернатора си зареждаше в норми - 14,37-14,4.
Акумулатора го мерих също и до сега си е държал напрежение 12,4-12,5В.
Съжалаявам, че изгасих двигателя и не разбрах, дали наистина лампата е светила заради алтернатора (по принцип би трябвало да е заради него).
Въпроса ми е, може ли алтернатора един път да не работи, а след това да се оправи. Може ли заради кабели или поради слаб акумулатор да е паднало толкова напрежението, че да светне лампата?
Акумулатора ми е стария, с който купих колата, но пък си пали без проблем и доскоро много често го мерих(почти всяка сутрин).
Другото по интересно нещо е, че когато не ми зареждаше алтернатора, миналото лято и проблема излезе в реле регулатора тази лампа не ми е светвала.
Колата е 6N2 и алтернатора ми е от по новите, с електронен регулатор на напрежението, мисля, че нещо такова беше(БОШ). Сложиха ми някакъв английски заместител на оригиналния регулатор.
Моят алтернатор има ли четки? Дали не си заминава алтернатора или някакво реле се базика?
Когато светеше лампата изфорсирах двигателя няколко пъти, но лампата продължи да свети.
Нещо се базика, но какво е то.
Ако имате идеи или сте имали подобни проблеми, моля да споделите колеги, за да знам какво да проверя.
Няма да ми е приятно да замине алтернатора по време на път към морето, със сърдита жена и малък гневен хулиган в колата. :mhihi
Който може да помогне с мнение, ще съм му много благодарен!

Последна промяна от freelancer на Пон 04 авг 2014 14:04, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13433
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: vw polo 1.4 mpi - проблем с алтернатор или нещо друго

Мнениеот kris11 » Пет 01 авг 2014 20:47


имаш четки - няма как. Те са в к-т с реле регулатора.За всеки случай си вземи при пътуването 1 реле регулатор -лесно се сменя и на път с инструменти и 1 к-т кабели за палене.
Възможни причини :
-заседнала четка - после се е наместила.
-дърт акумулатор - при въртене е паднало напрежнието и му трябва малко време за да зареди , но пък си изфорсирал - би трябвало веднага да качи напрежение.
- нарушена излоация на проводника от алтернатора към таблото за светодиода.
За всеки случай провери връзките -клемите на акумулатора, масата към двигателя,кабела към болта на алтернатора, куплунга на прояводника към светодиода


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: vw polo 1.4 mpi - проблем с алтернатор или нещо друго

Мнениеот freelancer » Съб 02 авг 2014 10:06


Мерси за отговора Крис!
Сега се сетих, къде са четките. Ами регулатора е на 1 година, т.е. нов и би трябвало и четките да са нови. :biggrin Регулатора е някакъв английски, 77 лв. ми взе въпросният "майстор". Може регулатора да дава признаци за отказ, там са някакви диоди. Абе само на кофти части случвам, само гледат да ти вземат парите и тва е. :censored2
Акумулатора не е нов, но пък съм го мерил и си държи напрежение, колата си пали без проблем, иначе нямаше да запали. Клемите са наред няма окиси, чистил съм ги и съм прегледал масите към купето и двигателя уж.
Може буксата към светодиода да не дава хубав контакт, беше сухо времето.
Забелязах, че това се случи след продължително каране в обороти, т.е. след загряване на алтернатора (доста си загрява алтернатора, което мисля, че е нормално особено сега през жегите).
Ами за сега ще чакам, пак да светне и без да спирам двигателя ще замеря с мултицета и то ще си покаже, дали зарежда алтернатора или проблема е в лош контакт, кабел - букса.
Ако някой има други иде ще му бъда много благодарен да сподели!
Мерси предварително!



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 180 госта