Имам един давещ се проблем с колата - отбелязвам, че се проявява само в топло и горещо лятно време или със сигурност, когато температурите са над 15 градуса. При студен старт, след престой не по-малко от 24 часа, двигателя пали нормално, вдига 1100 оборота и на 4-5та секунда започва да се дави, оборотите падат на 600, така хлъц-хлъц-хлъц три до четири пъти и се оправя, вдига оборотите на 1100 и вече нормално си работи докато си ги свали постепенно до 900.
Не е гаснала нито веднъж при това хълцане. Щом дойде зимата и застудее, този проблем изчезва. Понякога след такова давене двигателя започва да се клати осезаемо и постепено се нормализира.
След като веднъж вече е загряла колата си пали повторно без такива проблеми.
Знам че ще препоръчате да ида на диагностика, но мисля да го направя едва, когато започне да гасне, евентуално. Затова се чудя каква ли ще е причината?
Polo 1.4, 16V, 2001 AUA - дави се, предположения
- anonimko
- Мнения: 1236
- Регистриран на: Вто 10 апр 2007 13:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Polo 1.4, 16V, 2001 AUA - дави се, предположения
Хвърлям боб -мръсен дросел ,температурен датчик,елетростъпков мотор ламбда сонда ,пробила бобина на някоя от свещите ,а щом ти тресе и двигателя виж си и тампоните му и този на скоростната кутия.Ако са някои от тези проблеми без диагностика няма да се разминеш
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 1.4, 16V, 2001 AUA - дави се, предположения
Според мен проблема е най вероятно в темепратурният датчик, лъже екуто при определена температура, щом е температурно зависим проблема. Ако бяха дросели, бобини и тем подобни неща, щеше да го прави при всякакви температури. При по студено, зимата например, двигателя изстива доста по бързо, за 4-5 часа е напълно студен. Лятото, ако е по горещо, ще се увеличи времето, може и да стане 24 часа.
Ако е помпа, налягане, регулатор ще го прави и на топъл и особено на студен двигател при по ниски темепратури, тъй като дюзите пускат повече гориво, когато е студено.
Датчика може да си го замериш, да видиш какво показва. Предполагам, че е зеления с 4 крачета, мери се на 3 и 4 краче с мултицет. Включваш на 20 ома и мериш на двете крачета, падат се от дясната страна на датчика, ако пъпчицата му за кликване е отгоре, кофтито е, че когато е монтиран няма видимост към крачетата, но може да се опиташ.
Крачетата са а,б,ц,д, едно под друго. Мериш на ц и д.
Виж тази тема:
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=7&t=420678
Друг вариант според мен е някой инжектор да пуска повече гориво и като е по топло да я дави, а като е по студено нуждата от повече гориво да компенсира. Трудно ли пали над 15 градуса?
Ако е помпа, налягане, регулатор ще го прави и на топъл и особено на студен двигател при по ниски темепратури, тъй като дюзите пускат повече гориво, когато е студено.
Датчика може да си го замериш, да видиш какво показва. Предполагам, че е зеления с 4 крачета, мери се на 3 и 4 краче с мултицет. Включваш на 20 ома и мериш на двете крачета, падат се от дясната страна на датчика, ако пъпчицата му за кликване е отгоре, кофтито е, че когато е монтиран няма видимост към крачетата, но може да се опиташ.
Крачетата са а,б,ц,д, едно под друго. Мериш на ц и д.
Виж тази тема:
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=7&t=420678
Друг вариант според мен е някой инжектор да пуска повече гориво и като е по топло да я дави, а като е по студено нуждата от повече гориво да компенсира. Трудно ли пали над 15 градуса?
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: Съб 02 мар 2013 21:55
- Автомобил: POLO
- Двигател: 1.4 16V
- Местоположение: София
Re: Polo 1.4, 16V, 2001 AUA - дави се, предположения
хм... и моя майстор промърмори нещо за температурен датчик миналата година. Или за EGR каквото и да значи това. Ако е свързано с охлаждането гледам че си включва вентилатора нормално. А дросела е чистен преди 6 месеца.
Паленето е сравнително еднакво и при топло и при студено време. Не е имало някакви затруднения.
Със замерването на датчика няма да се оправя сам, така че ще трябва при специалист да се ходи.
Мерси за предположенията.
Паленето е сравнително еднакво и при топло и при студено време. Не е имало някакви затруднения.
Със замерването на датчика няма да се оправя сам, така че ще трябва при специалист да се ходи.
Мерси за предположенията.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 1.4, 16V, 2001 AUA - дави се, предположения
Колега, много е лесно това с меренето. Купи си един мултицет за 10 лв., точни са, все ще ти дотрябва, примерно да си примериш акумулатора или колко ти зарежда алтернатора. Иначе ще ти вземат минимум 20 лв и ще трябва да оставиш колата да я видат на студен двигател.
Просто внимателно вадиш буксата на датчика включваш мултицета на 20 ома и забиваш двете сондички в датчика и гледаш да уцелиш двете крачета, едно под друго и гледаш какво показва мултицета.
Пробвай!
Ти какъв ЕГР имаш? На онази черна гъбка преди дросела ли викаш егр?
Не е проблема в дросел или егр -а, който едва ли имаш.
Просто внимателно вадиш буксата на датчика включваш мултицета на 20 ома и забиваш двете сондички в датчика и гледаш да уцелиш двете крачета, едно под друго и гледаш какво показва мултицета.
Пробвай!
Ти какъв ЕГР имаш? На онази черна гъбка преди дросела ли викаш егр?
Не е проблема в дросел или егр -а, който едва ли имаш.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта