Здравейте колеги,
измъчва ме странен проблем с моето POLO Classic 1.6 AFT от много време насам,който въпреки многото изчетени теми и сменени части не се реши по никакъв начин.Реших да се допитам с тази нова тема до Вас, с директно описание на проблема,след което ако нищо не се промени,просто ще оставя нещата така.При студен двигател,след като потегля, колата почти винаги придърпва като осезаемо няма мощност до момента в който, не изгася двигателя и не го запаля отново.Нещата се случват в движение по инерция от контактния ключ.След това двигателя намомента спира да придърпва, като става изключително пъргав и мощен!Това го прави само на бензин,и то докато е студена.На газ не го прави, защото обръща на 40,0С;
На диагностика не показва никакви грешки.Не гори масло и антифриз.С газов инжекцион е.Влиза в еко-нормите за кола от 2000г.при преглед и на бензин и на газ.
До момента съм сменил във връзка с проблема следните неща:
-кабели и свещи /оригинални/ няколко пъти -без промяна;
-дистрибуторна капачка и палец -без промяна;
-датчик на коляновия вал -без промяна;
-клеморед-без промяна;
-нов смукателен тръбопровод с клапан /оригинален/-без промяна;
-гарнитура на всмукателния колектор -без промяна;
-проверени всички връзки от които може да смуче въздух-без промяна;
И така-надеждата умира последна и тя е във Вас. Ако някой се е сблъсквал с този пробелем ще се радвам да сподели с мен. Предпочитам да си я карам само на газ, но искам да си я направя перфектна и на работа на бензин,защото ДВГ е проектиран по начало за работа на бензин!Повече по сервизи на диагностика не ходя защото няма промяна след като изляза от там.Мога да се доверя само на сервиз в който, знаят как да разрешат проблема.
POLO 1,6 AFT-неразрешим проблем
-
- Мнения: 319
- Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
POLO 1,6 AFT-неразрешим проблем
Последна промяна от Pencp на Чет 28 май 2015 19:05, променено общо 2 пъти.
- anonym0us
- Мнения: 1721
- Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ηετρϰζ
Re: POLO 1,6 AFT-неразрешим проблем
Когато почне да ти прави такъв проблем, с придърпване отваряш предния капак и изкарваш буксата на дебитомера. Ако няма промяна, значи е умрял или типърва почва да умира. Ако има промяна към по-зле, значи си работи!
- mitko_vr6
- Мнения: 46
- Регистриран на: Вто 27 яну 2009 17:15
- Автомобил: VW Golf GT 97 Audi A3
- Двигател: AFT AGU
- Местоположение: Кърджали
Re: POLO 1,6 AFT-неразрешим проблем
Провери реле 30 за студени спойки, мисля че беше номер 3 на таблото с бушоните.
- НарКол
- Мнения: 888
- Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
- Автомобил: Polo Classic
- Двигател: AFT
- Местоположение: София
Re: POLO 1,6 AFT-неразрешим проблем
Релето на горивната помпа!
Намира се най-долу вдясно от всички релета в блока (167 май пишеш на него).
При мен го имаше проблема в течение на 2 години - един път върви както трябва, друг път не ще. Бях хвърлил и око на помпата. Докато наскоро релето съвсем се предаде и въобще спря да включва. Проверка от техник с мултицета показа, че до помпата първо идва 12 в, но пада веднага на 4 в. Релето тръгваше само с почукване/пошляпване.
Смених го (струва 12-ина лв) и сега нито отказва, нито го има проблема с кофти вървежа.
Дано и при теб проблема да е този.
Намира се най-долу вдясно от всички релета в блока (167 май пишеш на него).
При мен го имаше проблема в течение на 2 години - един път върви както трябва, друг път не ще. Бях хвърлил и око на помпата. Докато наскоро релето съвсем се предаде и въобще спря да включва. Проверка от техник с мултицета показа, че до помпата първо идва 12 в, но пада веднага на 4 в. Релето тръгваше само с почукване/пошляпване.
Смених го (струва 12-ина лв) и сега нито отказва, нито го има проблема с кофти вървежа.
Дано и при теб проблема да е този.
- mitko_vr6
- Мнения: 46
- Регистриран на: Вто 27 яну 2009 17:15
- Автомобил: VW Golf GT 97 Audi A3
- Двигател: AFT AGU
- Местоположение: Кърджали
Re: POLO 1,6 AFT-неразрешим проблем
Релето на бензиновата помпа е на номер 12 на таблото, както каза колегата по горе "най-долу в дясно". Реле номер 3 е за електрониката на двигателя или по точно подава 12v на компютъра и дебитомера. Провери ги и двете за всеки случай.
Тази снимка е от голф, но при полото мисля е аналогично.
Тази снимка е от голф, но при полото мисля е аналогично.
-
- Мнения: 319
- Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: POLO 1,6 AFT-неразрешим проблем
Днес направих замяна на реле 167,което се намира действително най-долу в дясно на таблото.Релето го взаимствах от другото ми POLO.Направих малка проба на студен и топъл ДВГ при работа само на бензин.Резултата е налице,прекъсването изчезна.Колата се държи ,така като трябва!За да не стане така ,че нещо да си внушавам, ще покарам една седмица така и ще пиша отново.Напреви ми впечатление че,новото реле загрява по-малко от старото.
Смятам да направя същата профилактика и с реле №30!
Смятам да направя същата профилактика и с реле №30!
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: POLO 1,6 AFT-неразрешим проблем
Колеги, искам да използвам темата на колегата, за да попитам. Има ли някаква подробност при сваляне на релето? Да дърпам ли смело или е на клик? Държи ли го нещо тва реле?
Моята е 6N2, имам реле заради подобни проблеми и отдавна се каня да пробвам и аз, но за сега учудващо колата се оправи, така и не разбрах от какво. Имам доста части, но в последно време нямам време да се занимавам с моето поло.
Колега НарКол, купих си помпа с кошницата, чисто нова. И аз и бях хвърлил око, ама за сега старата си работи, но ще я сменя при удобен случай.
Към колегата Pencp.
Колега, тва с оправяне при следващо палене ми е познато, при мен също придърпваше, гаснеше, ако тръгна веднага. Напълно възможно е да ти в релето проблема и това е много гаден проблем, защото е възможно просто да не дава нужното напрежение към помпата.
Очаквам да споделиш за резултата, дано да е положителен.
Успех!
Моята е 6N2, имам реле заради подобни проблеми и отдавна се каня да пробвам и аз, но за сега учудващо колата се оправи, така и не разбрах от какво. Имам доста части, но в последно време нямам време да се занимавам с моето поло.
Колега НарКол, купих си помпа с кошницата, чисто нова. И аз и бях хвърлил око, ама за сега старата си работи, но ще я сменя при удобен случай.
Към колегата Pencp.
Колега, тва с оправяне при следващо палене ми е познато, при мен също придърпваше, гаснеше, ако тръгна веднага. Напълно възможно е да ти в релето проблема и това е много гаден проблем, защото е възможно просто да не дава нужното напрежение към помпата.
Очаквам да споделиш за резултата, дано да е положителен.
Успех!
- НарКол
- Мнения: 888
- Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
- Автомобил: Polo Classic
- Двигател: AFT
- Местоположение: София
Re: POLO 1,6 AFT-неразрешим проблем
Pencp написа:За да не стане така ,че нещо да си внушавам, ще покарам една седмица така и ще пиша отново.
Не си внушаваш, повече от месец карам с новото реле и не ми "дави" както преди. Мамка му и прасе, т.е. реле!
90% бях сигурен, че и при тебе е от релето, но покарай го седмица за проба, няма лошо. Благодарности и на клубния майстор Мишо от Герман, който ме светна че тия релета правят мизерии. Е, моето като спря да включва вече нямаше накъде.
freelancer написа:Колеги, искам да използвам темата на колегата, за да попитам. Има ли някаква подробност при сваляне на релето? Да дърпам ли смело или е на клик? Държи ли го нещо тва реле?
Дърпай смело, нищо не го държи. Само гледай после да не обърнеш настрана новото, макар че то май не е възможно.
freelancer написа:Напълно възможно е да ти в релето проблема и това е много гаден проблем, защото е възможно просто да не дава нужното напрежение към помпата.
Точно това е. При мен въобще спря да включва. Давам контакт и чакам да чуя помпата - няма никой. Бях помислил, че помпата замина и като я закарах в сервиза уж да я сменят, техника мери напрежението - първо е 12 в и като завъртиш пада на 4 в., което не е нормално. Явно релето играеше номера, все пак е на 17-18 години. Аз си мисля нали е реле, или ще включва или няма, ама се оказа, че има и средно положение. Следва почукване на релето с ръка - тръгва и пали.
Смених го и всичко заспа.
Последна промяна от НарКол на Съб 30 май 2015 18:58, променено общо 2 пъти.
- stefan4o
- Мнения: 19150
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: POLO 1,6 AFT-неразрешим проблем
Щом грее значи в него има кофти връзка (както знаем релетата имат оперативна и силова верига). Явно е дало фира и ти е правило проблеми.
-
- Мнения: 319
- Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: POLO 1,6 AFT-неразрешим проблем
Както, обещах да пиша цяла седмица карам след смяна на релета №30 и №167 с нови.При работа само на бензин,констатирам че отново има проблем,само през първите 2-3 min от работата на двигателя.Макар и в доста по- малка степен, отколкото преди смяната на релетата,колата продължава да придърпва.Сега го прави малко по-неосезаемо!След като позагрее /малко преди да обърне на газ -30-35C/ проблема отново изчезва и колата реагира нормално на натиснат педал на газта.Не споменах в регистъра на сменените от мен части за смяната и на горивния регулатор на рейката.
При оптимално загрял ДВГ /87,С/ на 1700 об/мин при празен ход на място,пак се усеща неравномерна работа -притриса.На газ е меко казано перфектна /да чукна на дърво/.
При оптимално загрял ДВГ /87,С/ на 1700 об/мин при празен ход на място,пак се усеща неравномерна работа -притриса.На газ е меко казано перфектна /да чукна на дърво/.
- НарКол
- Мнения: 888
- Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
- Автомобил: Polo Classic
- Двигател: AFT
- Местоположение: София
Re: POLO 1,6 AFT-неразрешим проблем
Да следваме логиката. Щом работи перфектно на газ, значи двигателя е наред, а проблема следва да се търси в "бензиновата" част от система. Бензиновия филтър скоро сменян ли е? Налягането на горивната помпа как е?
- tdi fen
- Мнения: 4249
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: POLO 1,6 AFT-неразрешим проблем
както те съветва колегата и според мен провери налягането на бензинова помпа
-
- Мнения: 319
- Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: POLO 1,6 AFT-неразрешим проблем
Налягането на горивната помпа не съм го мерил,но и това ще стане. Някой от майсторите при които я оставях,може и да го е мерил,но едва ли! Днес колата отново нямаше никакви проблеми,чак се учудих че това е моята кола!Няколко пъти я превключвах нарочно ръчно на бензин за да видя поведението и,но проблеми нямаше.От прословутото заглъхване на бензин студена и топла,няма и спомен!Това AFT можело и да върви!!!
- НарКол
- Мнения: 888
- Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
- Автомобил: Polo Classic
- Двигател: AFT
- Местоположение: София
Re: POLO 1,6 AFT-неразрешим проблем
Pencp написа:Това AFT можело и да върви!!!
И аз горе-долу това си помислих като смених релето. Добре че хептен се развали, за да го сменя, че и досега щях да се чудя защо ми придърпва и дави тая кола.
Чакаме развитие по темата.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 126 госта