POLO 1,6 AFT-неразрешим проблем

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Pencp
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

POLO 1,6 AFT-неразрешим проблем

Мнениеот Pencp » Чет 28 май 2015 17:24


Здравейте колеги,
измъчва ме странен проблем с моето POLO Classic 1.6 AFT от много време насам,който въпреки многото изчетени теми и сменени части не се реши по никакъв начин.Реших да се допитам с тази нова тема до Вас, с директно описание на проблема,след което ако нищо не се промени,просто ще оставя нещата така.При студен двигател,след като потегля, колата почти винаги придърпва като осезаемо няма мощност до момента в който, не изгася двигателя и не го запаля отново.Нещата се случват в движение по инерция от контактния ключ.След това двигателя намомента спира да придърпва, като става изключително пъргав и мощен!Това го прави само на бензин,и то докато е студена.На газ не го прави, защото обръща на 40,0С;
На диагностика не показва никакви грешки.Не гори масло и антифриз.С газов инжекцион е.Влиза в еко-нормите за кола от 2000г.при преглед и на бензин и на газ.

До момента съм сменил във връзка с проблема следните неща:
-кабели и свещи /оригинални/ няколко пъти -без промяна;
-дистрибуторна капачка и палец -без промяна;
-датчик на коляновия вал -без промяна;
-клеморед-без промяна;
-нов смукателен тръбопровод с клапан /оригинален/-без промяна;
-гарнитура на всмукателния колектор -без промяна;
-проверени всички връзки от които може да смуче въздух-без промяна;

И така-надеждата умира последна и тя е във Вас. Ако някой се е сблъсквал с този пробелем ще се радвам да сподели с мен. Предпочитам да си я карам само на газ, но искам да си я направя перфектна и на работа на бензин,защото ДВГ е проектиран по начало за работа на бензин!Повече по сервизи на диагностика не ходя защото няма промяна след като изляза от там.Мога да се доверя само на сервиз в който, знаят как да разрешат проблема.

Последна промяна от Pencp на Чет 28 май 2015 19:05, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
anonym0us
Мнения: 1721
Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ηετρϰζ

Re: POLO 1,6 AFT-неразрешим проблем

Мнениеот anonym0us » Чет 28 май 2015 17:27


Когато почне да ти прави такъв проблем, с придърпване отваряш предния капак и изкарваш буксата на дебитомера. Ако няма промяна, значи е умрял или типърва почва да умира. Ако има промяна към по-зле, значи си работи! :a045


Потребителски аватар
mitko_vr6
Мнения: 46
Регистриран на: Вто 27 яну 2009 17:15
Автомобил: VW Golf GT 97 Audi A3
Двигател: AFT AGU
Местоположение: Кърджали

Re: POLO 1,6 AFT-неразрешим проблем

Мнениеот mitko_vr6 » Чет 28 май 2015 18:45


Провери реле 30 за студени спойки, мисля че беше номер 3 на таблото с бушоните.


Потребителски аватар
НарКол
Мнения: 888
Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
Автомобил: Polo Classic
Двигател: AFT
Местоположение: София

Re: POLO 1,6 AFT-неразрешим проблем

Мнениеот НарКол » Чет 28 май 2015 18:54


Релето на горивната помпа! :exclaim icon_idea
Намира се най-долу вдясно от всички релета в блока (167 май пишеш на него).
При мен го имаше проблема в течение на 2 години - един път върви както трябва, друг път не ще. Бях хвърлил и око на помпата. Докато наскоро релето съвсем се предаде и въобще спря да включва. Проверка от техник с мултицета показа, че до помпата първо идва 12 в, но пада веднага на 4 в. :screwy Релето тръгваше само с почукване/пошляпване.
Смених го (струва 12-ина лв) и сега нито отказва, нито го има проблема с кофти вървежа. :th_up
Дано и при теб проблема да е този. :smile


Потребителски аватар
mitko_vr6
Мнения: 46
Регистриран на: Вто 27 яну 2009 17:15
Автомобил: VW Golf GT 97 Audi A3
Двигател: AFT AGU
Местоположение: Кърджали

Re: POLO 1,6 AFT-неразрешим проблем

Мнениеот mitko_vr6 » Чет 28 май 2015 19:41


Релето на бензиновата помпа е на номер 12 на таблото, както каза колегата по горе "най-долу в дясно". Реле номер 3 е за електрониката на двигателя или по точно подава 12v на компютъра и дебитомера. Провери ги и двете за всеки случай.

Тази снимка е от голф, но при полото мисля е аналогично.
2013-07-22-432 (1320 x 741).jpg


Pencp
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: POLO 1,6 AFT-неразрешим проблем

Мнениеот Pencp » Съб 30 май 2015 16:18


Днес направих замяна на реле 167,което се намира действително най-долу в дясно на таблото.Релето го взаимствах от другото ми POLO.Направих малка проба на студен и топъл ДВГ при работа само на бензин.Резултата е налице,прекъсването изчезна.Колата се държи ,така като трябва!За да не стане така ,че нещо да си внушавам, ще покарам една седмица така и ще пиша отново.Напреви ми впечатление че,новото реле загрява по-малко от старото.
Смятам да направя същата профилактика и с реле №30!


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: POLO 1,6 AFT-неразрешим проблем

Мнениеот freelancer » Съб 30 май 2015 18:05


Колеги, искам да използвам темата на колегата, за да попитам. Има ли някаква подробност при сваляне на релето? Да дърпам ли смело или е на клик? Държи ли го нещо тва реле?

Моята е 6N2, имам реле заради подобни проблеми и отдавна се каня да пробвам и аз, но за сега учудващо колата се оправи, така и не разбрах от какво. Имам доста части, но в последно време нямам време да се занимавам с моето поло.

Колега НарКол, купих си помпа с кошницата, чисто нова. И аз и бях хвърлил око, ама за сега старата си работи, но ще я сменя при удобен случай.

Към колегата Pencp.
Колега, тва с оправяне при следващо палене ми е познато, при мен също придърпваше, гаснеше, ако тръгна веднага. Напълно възможно е да ти в релето проблема и това е много гаден проблем, защото е възможно просто да не дава нужното напрежение към помпата.
Очаквам да споделиш за резултата, дано да е положителен.
Успех! :beer


Потребителски аватар
НарКол
Мнения: 888
Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
Автомобил: Polo Classic
Двигател: AFT
Местоположение: София

Re: POLO 1,6 AFT-неразрешим проблем

Мнениеот НарКол » Съб 30 май 2015 18:47


Pencp написа:За да не стане така ,че нещо да си внушавам, ще покарам една седмица така и ще пиша отново.

Не си внушаваш, повече от месец карам с новото реле и не ми "дави" както преди. Мамка му и прасе, т.е. реле! :beat_butt2
90% бях сигурен, че и при тебе е от релето, но покарай го седмица за проба, няма лошо. :smile Благодарности и на клубния майстор Мишо от Герман, който ме светна че тия релета правят мизерии. :bowdown Е, моето като спря да включва вече нямаше накъде.
freelancer написа:Колеги, искам да използвам темата на колегата, за да попитам. Има ли някаква подробност при сваляне на релето? Да дърпам ли смело или е на клик? Държи ли го нещо тва реле?

Дърпай смело, нищо не го държи. Само гледай после да не обърнеш настрана новото, макар че то май не е възможно. :biggrin
freelancer написа:Напълно възможно е да ти в релето проблема и това е много гаден проблем, защото е възможно просто да не дава нужното напрежение към помпата.

Точно това е. При мен въобще спря да включва. Давам контакт и чакам да чуя помпата - няма никой. Бях помислил, че помпата замина и като я закарах в сервиза уж да я сменят, техника мери напрежението - първо е 12 в и като завъртиш пада на 4 в., което не е нормално. Явно релето играеше номера, все пак е на 17-18 години. Аз си мисля нали е реле, или ще включва или няма, ама се оказа, че има и средно положение. :gruebel Следва почукване на релето с ръка - тръгва и пали. :screwy
Смених го и всичко заспа. :biggrin

Последна промяна от НарКол на Съб 30 май 2015 18:58, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19150
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: POLO 1,6 AFT-неразрешим проблем

Мнениеот stefan4o » Съб 30 май 2015 18:49


Щом грее значи в него има кофти връзка (както знаем релетата имат оперативна и силова верига). Явно е дало фира и ти е правило проблеми.


Pencp
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: POLO 1,6 AFT-неразрешим проблем

Мнениеот Pencp » Пет 05 юни 2015 19:22


Както, обещах да пиша цяла седмица карам след смяна на релета №30 и №167 с нови.При работа само на бензин,констатирам че отново има проблем,само през първите 2-3 min от работата на двигателя.Макар и в доста по- малка степен, отколкото преди смяната на релетата,колата продължава да придърпва.Сега го прави малко по-неосезаемо!След като позагрее /малко преди да обърне на газ -30-35C/ проблема отново изчезва и колата реагира нормално на натиснат педал на газта.Не споменах в регистъра на сменените от мен части за смяната и на горивния регулатор на рейката.
При оптимално загрял ДВГ /87,С/ на 1700 об/мин при празен ход на място,пак се усеща неравномерна работа -притриса.На газ е меко казано перфектна /да чукна на дърво/. :smile


Потребителски аватар
НарКол
Мнения: 888
Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
Автомобил: Polo Classic
Двигател: AFT
Местоположение: София

Re: POLO 1,6 AFT-неразрешим проблем

Мнениеот НарКол » Нед 07 юни 2015 14:28


Да следваме логиката. :arrow Щом работи перфектно на газ, значи двигателя е наред, а проблема следва да се търси в "бензиновата" част от система. Бензиновия филтър скоро сменян ли е? Налягането на горивната помпа как е? :gruebel


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4249
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: POLO 1,6 AFT-неразрешим проблем

Мнениеот tdi fen » Нед 07 юни 2015 14:59


както те съветва колегата и според мен провери налягането на бензинова помпа


Pencp
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: POLO 1,6 AFT-неразрешим проблем

Мнениеот Pencp » Пон 08 юни 2015 20:59


Налягането на горивната помпа не съм го мерил,но и това ще стане. Някой от майсторите при които я оставях,може и да го е мерил,но едва ли! Днес колата отново нямаше никакви проблеми,чак се учудих че това е моята кола!Няколко пъти я превключвах нарочно ръчно на бензин за да видя поведението и,но проблеми нямаше.От прословутото заглъхване на бензин студена и топла,няма и спомен!Това AFT можело и да върви!!!


Потребителски аватар
НарКол
Мнения: 888
Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
Автомобил: Polo Classic
Двигател: AFT
Местоположение: София

Re: POLO 1,6 AFT-неразрешим проблем

Мнениеот НарКол » Пон 08 юни 2015 21:29


Pencp написа:Това AFT можело и да върви!!!

И аз горе-долу това си помислих като смених релето. :mhihi Добре че хептен се развали, за да го сменя, че и досега щях да се чудя защо ми придърпва и дави тая кола. :icon_razz
Чакаме развитие по темата. :smile



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 126 госта