Как да разбера кой накрайник е за смяна ?
- дърт милиционер
- Мнения: 732
- Регистриран на: Пет 24 май 2013 6:33
- Автомобил: WV Polo 2F 1993
- Двигател: 1.4 DIESEL
- Местоположение: София
Как да разбера кой накрайник е за смяна ?
От известно време се появи лек луфт във волана. Дори ако го въртя на място се усеща едно леко щракане. Мисля че е ябълковиден болт.....Дайте съвет. Дали не се обажда рейка? Свалих предните гуми и пробвах с ръка накрайниците....но не мърдат. Ако е накрайник - как да разбера кой е ?
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Как да разбера кой накрайник е за смяна ?
Намери някой, който разбира.
- дърт милиционер
- Мнения: 732
- Регистриран на: Пет 24 май 2013 6:33
- Автомобил: WV Polo 2F 1993
- Двигател: 1.4 DIESEL
- Местоположение: София
Re: Как да разбера кой накрайник е за смяна ?
Нали ремонтираш коли....дай съвет. Знам че ябалковидния болт може да се кълчи на ляво/дясно , но не трябва да играе/хлопа/в леглото си. Моите и двата уж не мърдат , но се чудя дали да не помоля някой да върти волана и да държа болтовете.....белким покаже някакъв луфт. Ако е рейка.....какви са симптомите ? Дай съвет.
- slaveiko67
- Мнения: 2120
- Регистриран на: Сря 03 ное 2010 10:23
- Автомобил: Golf 3 GT TDI
- Двигател: AFN 96g
- Местоположение: Montana
Re: Как да разбера кой накрайник е за смяна ?
Колега,без да сваляш гумите,вдигаш на крик от дясно хващаш джантата с две ръце-хоризонтално,ръцете една срещу друга и с резки движения дърпаш към теб/и съответно буташ/,все едно ще завиваш.След няколко такива движения би трябвало да усетиш,ако има почукване по рейката или накрайника...После от ляво и така.За шарнир се прави същото,само че във вертикално разположение на ръцете-горе и долу...
- дърт милиционер
- Мнения: 732
- Регистриран на: Пет 24 май 2013 6:33
- Автомобил: WV Polo 2F 1993
- Двигател: 1.4 DIESEL
- Местоположение: София
Re: Как да разбера кой накрайник е за смяна ?
Много ти благодаря ! Утре ще се пробвам ......Виж за шарнир не помислих. Благодаря.
- lrlmodo
- Мнения: 4356
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
- Автомобил: Zafira OPC
- Двигател: Z20LET
- Местоположение: София, Овча купел
Re: Как да разбера кой накрайник е за смяна ?
Според мене е рейката - има болт за обиране на луфта на самата рейка
Карал съм мойто поло с разбити накрайници и шарнири - от тях няма луфт във волана, само тропане.
Насочи се към рейката или пръта/каре, което свързва волана със рейката.
Долу в краката се вижда - има болт, който стяга воланния прът към рейката - погледни го и него дали е стегнат.
Рейките при тези коли са като консуматив заради начина им на изработка - обикновенно се разбиват там където излиза пръта дето движи щангите.
Има една втулка, която уплътнява м/у пръта и корпуса - с времето се износва и почва да тропа доста неприятно
Поздрави
Карал съм мойто поло с разбити накрайници и шарнири - от тях няма луфт във волана, само тропане.
Насочи се към рейката или пръта/каре, което свързва волана със рейката.
Долу в краката се вижда - има болт, който стяга воланния прът към рейката - погледни го и него дали е стегнат.
Рейките при тези коли са като консуматив заради начина им на изработка - обикновенно се разбиват там където излиза пръта дето движи щангите.
Има една втулка, която уплътнява м/у пръта и корпуса - с времето се износва и почва да тропа доста неприятно
Поздрави
- дърт милиционер
- Мнения: 732
- Регистриран на: Пет 24 май 2013 6:33
- Автомобил: WV Polo 2F 1993
- Двигател: 1.4 DIESEL
- Местоположение: София
Re: Как да разбера кой накрайник е за смяна ?
Много благодаря ! Този болт за който ми казваш трябва ли да е стегнат , или просто обира само луфта на волана ? Сега се усеща едно леко тропване в един момент на завъртане на волана , и мисля че е по скоро или накрайник или шарнир ще погледна и рейката. Миналата година се мъчих през маншона да я гресирам . Благодаря ти.
- lrlmodo
- Мнения: 4356
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
- Автомобил: Zafira OPC
- Двигател: Z20LET
- Местоположение: София, Овча купел
Re: Как да разбера кой накрайник е за смяна ?
Болта го стягаш на усет и караш за да видиш как е.
По принцип тия полота са с много директен долан, за разлика от пунто - дето въртиш 8 оборота до упор
Кормилните щанги на 86c имат само външни шарнирни накрайници (като реглаж се прави само на десния) - лесно ще разбереш дали е от тях.
От вътре са захванати към планката на рейката посредством тампони - тези тампони не съм виждал да се износват.
Най-добре на канал да я вкараш, слизаш долу и почваш да ги дърпаш ногоре-надолу - и ако някой има луфт веднага ще го хванеш.
Имай предвид че рейката не е сума - с отстъпка може да я намериш за 50-на лева
По принцип тия полота са с много директен долан, за разлика от пунто - дето въртиш 8 оборота до упор
Кормилните щанги на 86c имат само външни шарнирни накрайници (като реглаж се прави само на десния) - лесно ще разбереш дали е от тях.
От вътре са захванати към планката на рейката посредством тампони - тези тампони не съм виждал да се износват.
Най-добре на канал да я вкараш, слизаш долу и почваш да ги дърпаш ногоре-надолу - и ако някой има луфт веднага ще го хванеш.
Имай предвид че рейката не е сума - с отстъпка може да я намериш за 50-на лева
- дърт милиционер
- Мнения: 732
- Регистриран на: Пет 24 май 2013 6:33
- Автомобил: WV Polo 2F 1993
- Двигател: 1.4 DIESEL
- Местоположение: София
Re: Как да разбера кой накрайник е за смяна ?
От къде да я намеря за 50лв.......Ако става дума за втора употреба.....тя моята сигурно е по добра. Полото ми е на реални 160хил......Виждам че твоето Поло е в перфектно състояние , от къде купуваш читави части ? Моето го имам от около година време и още нищо не съм сменял.Мисля да го карам още доста време. Тук ти пускам няколко снимки. Мисля че си заслужава да го потдържам.......http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=416737&e=0 Ще ми трябват два носача , но нямам никаква идея какви да търся.Ще съм ти благодарен ако споделиш от къде купуваш части.
Последна промяна от дърт милиционер на Пет 03 юли 2015 16:26, променено общо 1 път.
- lrlmodo
- Мнения: 4356
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
- Автомобил: Zafira OPC
- Двигател: Z20LET
- Местоположение: София, Овча купел
Re: Как да разбера кой накрайник е за смяна ?
Аз полото го карах близо 8г - страхотна машина
Продадох го миналото лято
Взех го на малко километри и свалях от него частИ със щампи VW
Носачи слагах марка IR - испански , добри са, с тях и го продадох.
Накрайници слагах MOOG
Продадох го миналото лято
Взех го на малко километри и свалях от него частИ със щампи VW
Носачи слагах марка IR - испански , добри са, с тях и го продадох.
Накрайници слагах MOOG
- дърт милиционер
- Мнения: 732
- Регистриран на: Пет 24 май 2013 6:33
- Автомобил: WV Polo 2F 1993
- Двигател: 1.4 DIESEL
- Местоположение: София
Re: Как да разбера кой накрайник е за смяна ?
Ех , жалко че не съм те познавал да го купя.....Търсех доста време запазен Голф 2 , но ми изпадна това дръгелче. Точно такава кола ми трябва - без екстри и да ме слуша. Ще споделиш ли от къде да купувам части ? Моето е 1.4 дизел. Мисля да взема 2 носача.....за всеки случай , но не знам от къде. Гледам че има доста ментета .....
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Как да разбера кой накрайник е за смяна ?
Търсенето на луфтове по носачите и шарнирите става най-добре на канал, или подемник с щанга и натискане на определени места. Не е толкоз просто за обяснение, трябва да видиш как се прави, затова те посъветвах да намериш човек.
Следват накрайници, рейка, каре.
Следват накрайници, рейка, каре.
- дърт милиционер
- Мнения: 732
- Регистриран на: Пет 24 май 2013 6:33
- Автомобил: WV Polo 2F 1993
- Двигател: 1.4 DIESEL
- Местоположение: София
Re: Как да разбера кой накрайник е за смяна ?
Благодаря ти. Наистина ще взема да ида в сервиз за оглед.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 97 госта