Смяна на автоматично жило за съед. с обикновено за 6N

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Смяна на автоматично жило за съед. с обикновено за 6N

Мнениеот Anbuch » Пет 25 яну 2008 22:53


Нещо не му е чиста работата на това моето автоматично жило. Натискам педала - върви съвсем леко и предавките се вкючват без проблем в 90% от случеите. Обаче има още малко ход на педала ,към 3-4 см за да се натисне до ламарината (мокета де) и при тези 3-4 см перала си е доста твърд.Натисна ли до ламарина ,предавките си влизат супер мазно. Мисля ,че цялата работа е от жилото ,защото на старото поло 2F ,направо ударих джакпота с замяната на автоматичното с нормално жило.
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... 2%E8%EA%E0
Обаче това автоматичното при 6N-а е някво по-друго .Някой сменял ли си го е с нормално и за какви парички и най-вече колко време го кара с обикновенното и не му се е скъсало

Последна промяна от Anbuch на Съб 02 фев 2008 12:26, променено общо 4 пъти.




Потребителски аватар
chy
Мнения: 1585
Регистриран на: Пет 02 фев 2007 23:04
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот chy » Пет 25 яну 2008 23:10


Видях го-затва си изтрих мнението...
И аз бих си карал така...докато се проибе...пък после ша му мисля...

П.С, само пускаме и триеме.... :lol: :lol: :lol:


Потребителски аватар
vladko_g40
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 15 мар 2007 23:57
Автомобил: Audi A6 Audi 90
Двигател: AEB AAN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vladko_g40 » Съб 26 яну 2008 9:54


ми Насе, ако мислиш че е от жилото го разглоби и го прегледай :wink: аз в събота разглобих едно на голф 3 щото захапваше когато си иска и се оказа че една от сачмите е паднала :lol: наместих всичко и вече една седмица няма проблем - сигурно няма и да има докато не се скъса :lol: не е нищо особено :wink: според мен ще се справиш :wink:


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Нед 27 яну 2008 12:56


Еми в карайна сметка ще взема да направя това което направих с предишното от линка и това е ,ма тоя път няма да го давя в масло. Мерси за куража Владо :!: Къде ги тия съчми ,че на старото никъде не успях да ги видя?


Потребителски аватар
vladko_g40
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 15 мар 2007 23:57
Автомобил: Audi A6 Audi 90
Двигател: AEB AAN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vladko_g40 » Пон 28 яну 2008 9:38


Anbuch написа:Еми в карайна сметка ще взема да направя това което направих с предишното от линка и това е ,ма тоя път няма да го давя в масло. Мерси за куража Владо :!: Къде ги тия съчми ,че на старото никъде не успях да ги видя?
като го отвориш ще видиш :lol: не е нещо сложно :wink:


Потребителски аватар
Lizard
Мнения: 940
Регистриран на: Чет 27 юли 2006 8:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Варна
Контакти:

Re: Смяна на автоматично жило за съед. с обикновено за 6N

Мнениеот Lizard » Съб 02 фев 2008 12:45


Anbuch написа:Нещо не му е чиста работата на това моето автоматично жило. Натискам педала - върви съвсем леко и предавките се вкючват без проблем в 90% от случеите. Обаче има още малко ход на педала ,към 3-4 см за да се натисне до ламарината (мокета де) и при тези 3-4 см перала си е доста твърд.Натисна ли до ламарина ,предавките си влизат супер мазно. Мисля ,че цялата работа е от жилото ,защото на старото поло 2F ,направо ударих джакпота с замяната на автоматичното с нормално жило.
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... 2%E8%EA%E0
Обаче това автоматичното при 6N-а е някво по-друго .Някой сменял ли си го е с нормално и за какви парички и най-вече колко време го кара с обикновенното и не му се е скъсало



Аз навъртях 2500 +/- вече със обикновенно жило.
мойте оплкавания бяха: твърд на натискане педал и усилващо се скърцане при натискане и отпускане на педала.
Майстора след 1-ви преглед каза дай да сменим жилото, шото ми се струва че има празен ход (луфт)
Тогава във Варна самореголиращо се не намерих и майстор ми сложи обикновенно... Цена на обикновенното мисля че е 20-30 лева.
На самореголиращо е някъде 70-80 лева.
След смяняата педал си остна Твърд, но скърцането намаля чуствително, на студен двигател то изчезна, но при загрял пак се появи... Аз последсвие смених и съединител и сичко си заспя на мястото :). И педала мек и не скърца :)

Да отвориш и ремонтираш, малко сложно ми се струва. 1-во това самореголиращо се жило като се сваля се стяга с една пласмасова скоба, която би трябвало да седи нанизана на него. Това се прави за да не се разпъне докрай, механизма за реголиране, че няма събиране после.

Инак при мен за 2500км не е мръднал ни педала ни жилото. Ако жилото е хубаво и се направи грамотно (Имам предвид да не се търка в някакви метални части) няма причина то да се скъса!
Баща ми оня ден ми кара колата и каза че "ниско" отлепял педала :). А за сравнения преди това отлепяше достра нагоре! Ама на нов съединител :) цял ден си играх да го наглася къде да отлепи, че да ми е най-кеф и да се усеща къде вече е отлепил напълно и къде е зоната на полусъединител :)


Потребителски аватар
vladko_g40
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 15 мар 2007 23:57
Автомобил: Audi A6 Audi 90
Двигател: AEB AAN
Местоположение: София
Контакти:

Re: Смяна на автоматично жило за съед. с обикновено за 6N

Мнениеот vladko_g40 » Съб 02 фев 2008 13:53


Lizard написа:
Anbuch написа:Да отвориш и ремонтираш, малко сложно ми се струва. 1-во това самореголиращо се жило като се сваля се стяга с една пласмасова скоба, която би трябвало да седи нанизана на него. Това се прави за да не се разпъне докрай, механизма за реголиране, че няма събиране после.

1.не е никак сложно да се види за какво става въпрос :wink: ако вътре обаче има нещо счупено за ремонт не може да се говори :wink:

2. айде на бас че ще ти събера за 5 мин разпънато автоматично жило :lol: има събиране, стига да знаеш как :lol:

не искам да споря - просто ти казвам че става :beer


Потребителски аватар
Lizard
Мнения: 940
Регистриран на: Чет 27 юли 2006 8:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Варна
Контакти:

Re: Смяна на автоматично жило за съед. с обикновено за 6N

Мнениеот Lizard » Съб 02 фев 2008 15:02


vladko_g40 написа:1.не е никак сложно да се види за какво става въпрос :wink: ако вътре обаче има нещо счупено за ремонт не може да се говори :wink:

2. айде на бас че ще ти събера за 5 мин разпънато автоматично жило :lol: има събиране, стига да знаеш как :lol:
не искам да споря - просто ти казвам че става :beer


Е сигорно си има някакъв чалъм :) Аз казвам само скобота за какво служи :).
Мойто старото жило имаше някакъв луфт , свалено вече го гледах и наистина като дръпнеш от единя краи излиза към сантиметър преди да започне да се прбира от другата страна.


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Нед 10 фев 2008 17:37


Вчера разбазиках жилото. Първо се опитах да го закача със скобата и тогава да го сваля. Обаче с 300 зора успях да го закача само от единият край ,но така или иначе не успя да освободи за да демонтирам жилото. Ръгах го,дърпах го, блъсках го, псувах го, с натиснат - без натиснат педал на съеденителя ,откачах го и го закачах за скобата и неще и неще. По едно време обаче се оказа ,че жилото се е разпънало и вече изобщо не мога да го закача със скобата ,каквото и да правя .И това при условие ,че изобщо не съм го демонтиравал. Ето до къде стига скобата и неможе да се закачи:
Изображение
Без да пробвам сега как отделя съеденителя, реших че навсяка цена трябва да сваля и разглобя жилото. Обаче нъц : нито от единият край успях да го сваля нито от другият (към педала).От другата страна разглобих почти всичко : жабката,мокавата,панела с релетата и предпазителите ,и пак не можах да видя къде е връзката на педала и жилото ,но видях ,че най-отгоре на педала имам нещо вързано със скоба (миша опашка) :shock . Реших вече да свалям таблото или да се мъча да демонтирам самият педал ,но понеже бях на работа се притесних ,че после може и да не успея да събера всичко навреме за да се прибера. Сглобих си всичко набързо и го пробвах дали ще запали след разколачването на панела с релетата и предпазителите.
Още щом натиснах съеденителят останах приятно изненадан. Натиска се супер лесно ,а като се опитам да влюча на скорост направо скороста не да влиза мазно ,ами направо се засмуква като с вакум. Всичко гот всичко супер - никакъв зор, никакво скърцане и то след никакво смазване. Обаче педала сега отделя прекалено високо. Направих пробата за преплъзване на съеденителя: с дръпната ръчна тръгвам на първа.Убедих се ,че непреплъзва! После имах тестдрайф от 40 км. Още нещо се беше подобрило (може би). Преди на която и скорост да карам ,ако отпусна рязко педала на газта и компресията забива колата като първоначално има леко придърпване ,а сега вече това придърпване изчезна. Направих и един тест драг - ами набира си по същият начин както и преди.
Сега имам 3 въпроса:
1. Какво съм направил в действителност? Бил е блокирал саморегулиращият механизъм и съм го отприщил с метода на Дуров (метода дуравая)
2. Как тдъ фак се откача жилото отстраната на педала и още по трудното как се закача после?
3. сега нямам абсолютно никакъв свободен ход като опъна наобратно лостчето дето влиза в съеденителя :
Изображение
Задължително ли е да имам такъв свободен ход?Някъде бях чел ,че трябва да го има

Абе то и жилото на 2F-a беше трудно за демонтаж ,ама това вече е така навряно ,че даже и Ханс понахраних малко с псувни


dkalfov
Мнения: 989
Регистриран на: Пет 28 сеп 2007 21:32
Автомобил: corrado
Двигател: pg
Местоположение: Идем из Село
Контакти:

Мнениеот dkalfov » Нед 10 фев 2008 17:47


аз правих тази интервенция ама беше много зле докато не се скъса обикновенното жило (2 месеца) и сега пак съ с автоматично и няма проблеми родих се


abcd
Мнения: 167
Регистриран на: Съб 22 юли 2006 16:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот abcd » Пон 11 фев 2008 17:49


Незнам как е било при колегата Anbuch но при мен скобата я закачих лесно: 1. нищо не се разкачва по жилото, 2. с едната ръка се хваща бронята на жилото в долния край (не самото жило) и се дърпа, при това мехчето горе (преди храповия механизъм) започва да се набира и с другата ръка защипваме скобата, 3. сега вече може спокоино да се откачи жилото от ухото на скоростната кутия.
Моят проблем беше до тук което е по-лесната част: трябваше да капна мяколко капки ВД в бронята, без да отиде масло към сачмения храповик. Става като се внимава да не се вдигне жилото над нивото на механизма. В противен случай се берът ядове с преплъзване и загуба на ход. Операцията е само за почистване, а не за смазеане, защото с масло или грес след време и с мърсотията се получава шлайф-паста която бързо скапва жилото. Ако жилото се откачи предварително от ухото на скоростната кутия работата става трудна.
Следващото обаче, откачването и закачването на жилото към педала е много по-трудно и не е лошо ако някой от колегите е намерил лесен начин да го сподели.


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Пон 18 фев 2008 13:23


АААААААААААА ще има бой!
Жилото пак си се самонамести както си беше преди и сега пак същите аки. Отделя долу и по-трудно влизт скоростите понякога
:a boi de


Потребителски аватар
vesko_m
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 13 май 2005 9:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vesko_m » Вто 19 фев 2008 12:51


скоро ще свалям и мойто, и ще имам инфо от първа ръка, но това което знам за сега е, че при мен отвора през който минава жилото се е разширил (така казва майстор) и е сложена една шайба, която пък не е захваната за нищо - и няколко дни имам супер лек съединител, няколко дни се натиска супер трудно - но превключването на скоростите е лесно, защото съм с нов съединител.

сметам че съм чел поне за още 1-2 случая във форума със същия проблем - разширена дупка през която минава жилото на съединителя, но до сега не съм прочел за някакво решение - затова сам ще гледам като се стопли времето.


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Чет 21 фев 2008 19:23


Владко ,тоя път непозна :lol: ! Не можах да го оправя автоматичното жило.Отворих го и не видях нищо износено според мен :roll: . Съчмите си бяха по местата,неизлизаха много лесно, бронзовият чарк под тях също не изглеждаше износен под сачмите. Обаче жилото дори и да се разпъне ,не може да се задържи разпънато (както ми трябва на мен) ,а си се сабира. Като го затворих видях ,че се е събрало още повече и изобщо неиска да се задържи. Пак го разхлобих- всички съчми си бяха по местата. Тогава започна голямато бутане ,дърпане,блъскане,псуване и неиска да си остане разпънато и неиска. После го откачих от бялата скоба да си се разпъне максимално и с 300 зора го наврях на съединителят. Но щом натиснах педала ,пак си се прибра.
Изображение
Изображение
Изображение
Стана ми ясно ,че каузата е обречена на неуспех и реших да реша проблема кардинално ,като го демонтирам и заменя за друго дето мога сам да си го регулирам :twisted:
ей ги и двете:
Изображение
И тука започна големият филм! Нужни ми 2.30 ч да откача старото от педала. Имайте в предвид ,че ръчичката ми е съвсем тънка и това до някъде ме спаси.

Та как демонтирах жилото:
Изображение
Демонтирах жабката,кората под жабката,блока с релетата и предпазителите и ги опънах максимално надолу. Има една метална планка която се държи с болт отгоре. Махнах болта. На нея има закрепена една пластмаса с щипка отпред и нещо което счупих отзад (предполагам друга щипка). Извадих пластасовато капаче и така получих достъп до горната част на педала където е хванато жилото. Металната планка я освободих за да може да мърда лекичко ,че иначе е невъзможно да си провреш ръката
Изображение
Изображение
Изображение
превод : "в момвената" означава "в момента" :oops: :lol:
До тук ми отне около час ,а другият час и половина отиде в рязането на една обикновенна свинкака опашка (скоба). Значи, за да не се разкрачи пластмасата на педала която е под голям натиск, отгорната част на педала има една такава метална скоба която трябва да се пререже за да се извади жилото. Проблема е ,че до там с клещи неможеш да бръкнеш и ти трябва някакво супер малко ношче ,а аз нямах и се мъчих с едно от тия дето е за балатум - цялата ми ръка се изподра докато го отрежа.След като закачих новото жило пак му сложих такава скоба.
Като се разкача жилото ,първо се ракача всичко отпред ,откъм двигателният отсег,като се демонтирва и казанчето за антифриза (разширителният съд) ,което се държи на 2 болта под капачката си отстрани. При монтажа се започва винаги от педала и после отпред.

Обаче нещата не са съвсем идеални сега ,защото новото ми ръчнорегулируемо жило е стегнато до край и педала отделя доста високо (но не чак ,че да ми боксува съединителят). Скоростите си влизат идеално ,но нямам абсолютно никакъв обратен ход на жилото ,а Владо ми писа ,че ако ми е нормално регулиращо би трябва да има. Естествено имам вариант да си удилжа жилото щом ми се поизноси съедеинителят и трябва да го отпускам. Ще му завия една втулка с вътрешна резба и за нея от единият край ще сложа шпилка ,а от другият ще навия шпилката която се пада края на жилото ми. Въпроса ми е дали да го правя още сега това ,защото нямам никакъв свободен ход на педала или все още не е проблем!


Потребителски аватар
budimir
Мнения: 104
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 21:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот budimir » Чет 21 фев 2008 21:15


Браво! Отново добре обяснено и изпълнено.
Само не разбрах, това ли е единствения начин за подмяна. Ако е така, немеца доста тъпо го е сътворил.
А да не би да е накрая вече съединителя и от там сега да са ти всички главоболия с празния ход на педала. Аз бих пробвал с удължаване евентуално, за да видя дали ще има резултат.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 129 госта