Планинско Своге - 18-19.06.2011

Всичко, свързано със състезания с автомобили, мотори и други
Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19706
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Планинско Своге - 18-19.06.2011

Мнениеот Vlad777 » Вто 21 юни 2011 21:29


Въпросната писателка й личи, че никога не е организирала подобно състезание.

Просто като я чета виждам, че хич не е наясно какво отнема организацията на едно такова мероприятие.
НЯМА организатор, който е на печалба. Всичко се прави ЗА спорта с цената на жертви и за да има къде да си карат колите хората като нея.

Има пропуски - ясно е. Няма как със 10 лева бюджет да направиш всичко перфектно, ако цената му е 50 лв. Нямало маршали... Ами няма, защото никой не иска да е маршал... И иска пари, които ги няма. Директорът на ралито няма как да си ги извади от джоба :idea:

Няма как и да се предвиди, че Мечков ще намери и отсече единственият стълб на трасето... И какво да направи организаторът в случая? Да отиде освен на ръце да крепи прерязаните жици, за да минават колите ли? :screwy

Това е положението. И не виждам как ще се промени скоро в тази криза. С подобни коментари - едва ли. :idea: Рали спортът е спортсменство преди всичко, а на тази "драскачка", която е написала този "шедьовър" явно и това не й е ясно...

Това първо.

И второ - именно екипът на проспийд имаше най-расовият автомобил на трасето. Петър Гьошев с ПОЧТИ ТРИ ПЪТИ ПО-МАЛКО конски сили под капака показа как се кара! Направо ги преби по завоите :idea:

Трудно явно приемат пораженията в проспийд. Малко като във футбола стана - като падаме ни е виновен съдията mhihi mhihi

Аз съм очарован от състезанието и изобщо не съжалявам, че се пекох на жегата!

Благодаря на всички участници и организатори!




Потребителски аватар
Persefona
Пололизирана
Мнения: 1933
Регистриран на: Пет 02 ное 2007 12:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Планинско Своге - 18-19.06.2011

Мнениеот Persefona » Вто 21 юни 2011 23:02


Жената изразява разочарованието си. Има си гледна точка. :roll:
И според мен проблема не е само в организатора, но не можеш да кажеш, че организатора не може да поеме отговорност за това каква е организацията по трасето. :D Все пак това му е работата.
В момента наистина организирането и провеждането на състезание си е въпрос на добрата воля на организатора, защото с безкрайната популярност :lol: на този спорт в България пари няма как да се спечелят, но все пак на тези трасета автомобилите понякога се движат с 200 км/ч. Ако организатора не може да осигури поне добра сигнализация (обучени и достатъчно маршали) и линейка и пожарна тогава състезанието не е с нищо по-безопасно от гонките на Бояна... :roll:


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19706
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Планинско Своге - 18-19.06.2011

Мнениеот Vlad777 » Сря 22 юни 2011 7:27


Аз видях че имаше и маршали, имаше и пожарна и линейка. Ясно е, че няма как да са колкото на WRC...

Въпросната писателка като е толкова велика и толкова наясно, защо не се наеме да ОРГАНИЗИРА едно такова състезание? ХАХА

Лесно е да плюеш в писма... Трудно е да го направиш!


Потребителски аватар
Persefona
Пололизирана
Мнения: 1933
Регистриран на: Пет 02 ное 2007 12:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Планинско Своге - 18-19.06.2011

Мнениеот Persefona » Сря 22 юни 2011 22:39


Калин Бенчев :arrow:
Любен Каменов :arrow: :bowdown

Ето и онборд от Mitsubishi-то на Петър Гьошев :arrow: http://www.facebook.com/video/video.php ... 7&comments :heavymetal:


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Планинско Своге - 18-19.06.2011

Мнениеот Stenly » Сря 22 юни 2011 22:55


Трябва като на запад в Бергренен хилклаймбовете да се стремим там има перфектна организация смятам ,че тука е постижимо.. но има още закостенели елементи във федерацията ,които отдавна са за смяна и пречат .Време е да бъдат заменени с хора достойни за тея постове...


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Планинско Своге - 18-19.06.2011

Мнениеот Bobby_ » Чет 23 юни 2011 2:17


Stenly написа:Трябва като на запад в Бергренен хилклаймбовете да се стремим там има перфектна организация смятам ,че тука е постижимо.. но има още закостенели елементи във федерацията ,които отдавна са за смяна и пречат .Време е да бъдат заменени с хора достойни за тея постове...


Ай ся и ти се изказа....
Пак федерацията..... е няма начин все някой трябва да го нахапе.... (не заставам зад никой!!!!)
Vlad777 написа:Аз видях че имаше и маршали, имаше и пожарна и линейка. Ясно е, че няма как да са колкото на WRC...

Въпросната писателка като е толкова велика и толкова наясно, защо не се наеме да ОРГАНИЗИРА едно такова състезание? ХАХА

Лесно е да плюеш в писма... Трудно е да го направиш!


със сигурност го е правила по косвен начин!!!!!


Потребителски аватар
niki7878
Мнения: 474
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Планинско Своге - 18-19.06.2011

Мнениеот niki7878 » Нед 26 юни 2011 12:23


Първо НИКИ ЗЛАТКОВ И ТИХОМИР ЗЛАТКОВ са толко братя колкото аз и СЕБАСТИАН ФЕТЕЛ. Не мога да разбера след като сте толко големи фенове защо пишете глупости без дори да сте се заинтересували...

Владо ще ме извиняваш обаче точно Виолета ИМА ПОНЯТИЕ от организиране на състезания тъй като учавства в такива малко преди ти да проходиш, моля те да не се изказваш като последна институция. Знаем се одавна и именно затова не мога да разбера защо защитаваш тази порнография наричаща себе си Федерация по автомобилен спорт. Нищо в бг не се прави като хората именно с аргумента, че няма пари и с толко паре толко музика... Няма по-голяма простотия, тук става въпрос за труда на много хора, безсънни нощи и купища пари хвърлени на вятъра. И не на последно място ЖИВОТА НА ПИЛОТИТЕ И НА ПУБЛИКАТА а те не се измерват в пари или по-скоро в тяхната липса.
Повярвай ми Вили не "реве" защото не са първи в това състезание, най-малкото колата не е особенно конкурентна там. А и е хубаво да се поинтересуваш как се представиха на Рехберг Австрия, кадето междудругото участваха над 250 автомобила, който някакси бяха пускани през 20сек. имаше огромно табло на което се изписваха резултатите, имаше високоговорители на всеки 100м. от отсечката, десетина линейки, 5-6 пожарни, и каквото се сетиш за да протече едно състезание като хората. Ааа имаше и около 40 000 души публика...
Сигурно затова говори Вили, че никога няма да ги стигнем особено с робската психика демонстрирана за мое съжеление и от теб...


Потребителски аватар
Kozunak
Мнения: 2105
Регистриран на: Сря 22 дек 2004 20:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Планинско Своге - 18-19.06.2011

Мнениеот Kozunak » Пон 27 юни 2011 11:26


Вуйчо и зет са не са братя. :lol: mhihi Това с конските сили и расовите автомобили е мааааалко странно, защото първо не знам по какви критерии оценявате кой автомобил е по-расов от другия при положение, че единия е прототип, а другия бивша N-ка. Второ, на всички би трябвало да ни е ясно, че трасето изисква конски сили и определена конфигурация на колата. Когато трите не са в баланс ако ще и 1800 кс все тая.

Колкото до федерацията, който твърди, че тя го правела за спорта ей така от добри чувства (хехехехехе) само ще припомня миналогодишното издание на Рали България и случилите се покрай организирането му далаверки и ще замълча. :D


Потребителски аватар
Persefona
Пололизирана
Мнения: 1933
Регистриран на: Пет 02 ное 2007 12:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Планинско Своге - 18-19.06.2011

Мнениеот Persefona » Пон 27 юни 2011 22:15


Извинявам се за объркването, поста е оправен :D


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19706
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Планинско Своге - 18-19.06.2011

Мнениеот Vlad777 » Пон 27 юни 2011 23:37


Ники, ако федерацията направи цитираните от теб условия задължителни, то спокойно може да се закрие рали спорта в България. Ще има в годината 2-3 пъти писта "Дракон" и 1 път рали България. Толкова.

Кой организира ралита/писти/планинско? Със сигурност не е федерацията и не са парите на федерацията. Няма ги вече БулгарТабак/Виктори/Петрол/и т.н. да дават големите суми с големите комисионни наобратно под масата... Не случайно тези, които взимаха от там, вече ги няма в спорта. Останаха само хора, които бъркат и вадят от джобовете. Тоя спонсор обещал пари, оня обещал и накрая преди ралито никой не дава. А музиката е поръчана вече... И кой плаща? Таксите, които плащат пилотите за участие + спонсорството от федерацията въобще не достигат дори за покриване на някакви минимални изисквания. Можеш ли да платиш състезание за 20 лв, като имаш само 10? Какво правиш? От линейка ли ще спестиш, или от табло?

Аз в онези писаници никъде не видях към федерацията обвинения, а по-скоро към организаторите. Какво може да направи един организатор в случая? Ти какво би направил? Отказваш се да проведеш състезанието и се приключва? Защото е много лесно да си един отбор или един екип и да си гледаш от твоята камбанария. Когато си организатор, трябва да се съобразяваш с всички - и с федерация и с отбори и с пилоти и всеки си има претенции. Когато застанеш от тази страна разбираш, че няма къде да ходиш и няма кой знае какво да направиш.

Как може твоята колежка да обвинява организаторите, че е паднал стълб, отсечен от състезател и отнело прекалено дълго на енергото? Във формула 1 и WRC се отменят отсечки и цели състезания се прекратяват заради катастрофи. Организаторът какво е виновен? Идва енергото и работи колкото време трябва. Какво друго може да се направи? Да осигури организатора дежурни ел-техници ли? :screwy

Или че линейките и пожарните били стари и бавни - такива са в България! Като искаш да правиш състезание отиваш и говориш с бърза помощ, пожарна - те пращат екипи. Нито можеш да ги контролираш, нито да им кажеш с каква кола да дойдат като нямат друга, нито да им казваш с колко км/ч да я карат. Това е реалността в БГ и всякакви претенции по този въпрос не виждам на какво се базират? За умиращи хора няма линейки, а за спортно мероприятие откъде да се вземат по-хубави? Кой и откъде ще намери по-бързи линейки, по-нови пожарни и по-бързо работещи служители на енергото? Не всеки е Бойко Борисов!

Много е лесно да намираш кусури. Да има, но както писах вече, ако ще го правим като в Австрия - закриваме спорта и започваме да играем и гледаме волейбол и тенис (защото само там не се излагаме) и това е.

Това табло знаеш ли колко струва, което го цитираш? А знаеш ли колко струват хората и техниката, която събира данните и ги показва върху него и на всички места по трасето? Сигурно колкотобюджета за всички планински за 5 години напред... Откъде да се вземат? Кой да го направи? Повечето хора са там на доброволни начала и това не им е професията. Откъде да се вземат тези "професионалисти" като просто няма хляб за тях? Да стане таксата за участие 500-1000 лв. ли? Кой ще ги плати? Проспийд и да ги плати пак няма да има състезание, защото ще са 3-4 коли общо платилите и пак няма да се съберат достатъчно пари за бюджета. И пак влизаме в този кръг. Колко човека в България имат пари да ходят на планинско дори, че да имат пари да плащат и за големи светещи табла, високоговорители, повече полицаи на всеки 100 метра, допълнителни линейки, още пожарни, кранове, пътна помощ и т.н.? Може ли да се провежда шампионат с 2-3 автомобила, които в нашата малка България могат да си го позволят?

Има все пак и една точка, по която съм съгласен - трябват по-добре подготвени и по-съобразителни маршали! За съжаление тук отново опираме до парите! Защото рекламата, организацията, курсовете, подбора - това всичко изисква средства и не може да се прави от един клуб на едно състезание. Трябва да се прави от федерацията подготовката и да се предоставят на организаторите подготвени маршали. Един маршал професионалист, кой ще му плаща заплатата, за да се занимава само с това или поне постоянно с това? Видяхме, че дори на WRC рали България, това не беше на ниво. Както и самите полицаи, които пък колкото и да им се обяснява не ги интересува...

Не защитвам федерацията. Дори напротив. Състезанията се правят ВЪПРЕКИ федерацията от хора, които получават доста главоболия покрай организацията и не разбирам защо точно тях напада твоята колежка?

Защо се изхарчиха милиони за едно ВРЦ, вместо да се осигури бюджет за нормално провеждане на подобни състезания за години напред? Това не са въпроси от компетенцията на организаторите!!!


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Планинско Своге - 18-19.06.2011

Мнениеот Bobby_ » Вто 28 юни 2011 0:46


Vlad777 написа:..........
Защо се изхарчиха милиони за едно ВРЦ, вместо да се осигури бюджет за нормално провеждане на подобни състезания за години напред? Това не са въпроси от компетенцията на организаторите!!!


Влад, айде обясни си го това сам!!!!! откъде може да се "усвояват" пари?

прочете ли отчета на БФАС за 2010г?

Знаеш ли кой даде парите за ВРЦ? държавата..... т.е. аз и ти и още мноооооого хора.........
къде отидоха???? в наеми и какви ли не глупости..... 950 000лв......
колко е бюджета за за националния шампионат???? 155 000лв ..... ЗА ВСИЧКИ ДИСЦИПЛИНИ!!!!!!! (БШТА, ОФРОУД, ПЛАНИНСКИ, РАЛИТА,..... всичко което има двигател с вътрешно горене и се движи....)

ще се опитам да намеря отчета някъде в рали форума или от някой приятел.... за да не бъда голословен!!!!!

а кажи ми сега дали не може да се направи нещо ако искат????


Темата БФАС е много болезнена специално за мен!!!! имам много приятели и познати от тази федерация и ..... много подробности не излизат никога наяве за да няма "нещастни случаи".......


пп ДОКАТО СЪЩЕСТВУВА РОБСКАТА ПСИХИКА И КЛИШЕТО "ЗА ТОЛКОВА ПАРИ-ТОЛКОВА" НИКОГА НЯМА ДА СЕ ОПРАВЯТ НЕЩАТА!!!!

не знам що си мисля че последните няколко поста (включително и моя са СПАМ)


Потребителски аватар
Kozunak
Мнения: 2105
Регистриран на: Сря 22 дек 2004 20:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Планинско Своге - 18-19.06.2011

Мнениеот Kozunak » Вто 28 юни 2011 11:53


Това, че нямало пари е смешно, защото те самите нямат капацитета да ги усвоят. Помните ли какво стана миналата година. Зари се от хора готови да дадат по 10 лева за да гледат WRC. Първия ден ходих на три отсечки, за колко мислите че ме таксуваха??! ЕДНА. Тоест загубили са 20 лева само от мен. Втория ден гледах две отсечки, за колко ме таксуваха? НИТО ЕДНА. Айде още едни загубени 20 лв. Ами съжалявам, хора, които не знаят как да си приберат парите, как очаквате да знаят как да ги похарчат? Мой приятел беше платил ВИП пас, който по спомен струваше 200 лв. Не го пуснаха на маса отсечки, защото било пълно с хора и нямало къде да се застане. Това за тогавашните организатори.

С Федерацията положението е горе-долу същото, само че по отношение на пилотите. Какво се случи с тях пак миналата година, пак Рали България. Питаха Янакиев с тия гуми можем ли да караме, той каза можете бе момчета всичко съм уредил. Ясен, Митко и Крум си пазаруват по 30-40 гуми. Идва момента, кво се оказва КУР, не може с тия гуми. Жоро, с тоя нашия си бензин можем ли да караме. Можете бе. Пристигат в Долна Баня, взимат им проби, срам, бензина не отговаря. От там ги праща на квартална бензиностанция и хеликоптера на ФИА ги снима като крадци. Е благодаря на федерацията, че мисли за пилотските ни надежди. Докато някои хора имат запазени постове доживотно и се чудят как да откраднат максимално много пари, така ще е. 950 000 лв даде министерството за рали българия 2010. Кво направиха с тях? Командировъчни по 5-6-7 000 лв, СОТ охрана 40-50 000 лв, а отсечките? Една водоноска и това е. Знаете ли кога друг път ше видите WRC в България. Никога. А месеци преди това, когато FIA предложи тя да осигури организацията и наще да пипат възможно най-малко? Наще се дръпнаха. Що? Щото парите не стигат до тях.

Съжалявам, че пиша в темата за Своге, но там не съм бил и би било смешно да се изказвам.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19706
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Планинско Своге - 18-19.06.2011

Мнениеот Vlad777 » Вто 28 юни 2011 20:14


Рали България се организира от БФАС :idea:

За разлика от всички други състезания, които се организират главно от спортните клубове + ентусиасти.

И това с нямането на пари не е смешно, а е самата действителност :idea:

Недей да бъркаш Рали България с другите мероприятия и Карлово с Калифорния ;)

Ето давам ти веднага една много приблизителна и примерна проста сметка за провеждането на едно планинско изкачване:

6 км трасе - 7 линейки, 7 пожарни коли, маршал и полицай през 100 м - 60 маршала + 60 полицая, Кран, пътна помощ,

7 линейки - 1400 лв/ден
7 пожарни - 1050 лв/ден
Пътна помощ - 100 лв/ден
60 маршала - 1 ден инструктаж + 1 ден по трасето + нощувка и транспорт - 5000 лв
60 полицая + транспорт - 3000 лв
Времеизмерване, техника и качване на резултати в реално време - 2500 лв
Наем на мултимедийно табло и доставка до мястото - 2000 лв
Организационни разходи - спане за организаторите, наблюдатели и т.н. и т.н. - 1000 лв
Гориво за помощни "служебни" автомобили - транспорт до там и обратно - 500 лв
Други непредвидени разходи - 2000 лв

И колко излиза в крайна сметка едно нищо и никакво планинско по западните стандарти? Около 20 000 лв...

И как да стане това в БГ, при положение, че федерацията дава 2000, а от такса участие се събират още 2000?

От къде да се вземат останалите 16000 лв? Кой да си ги извади от джоба като няма спонсори?

Затова ще си позволя един цитат от друг форум:
Violeta написа:Що се отнася до организирането - ние не сме организатори, а състезатели. Правиш ли разликата??? Накой ден ако станем обаче организатори, със сигурност ще се постараем повече!

Много е лесно да кажеш - аз само карам и мрънкам, а не организирам. Да ама едно е да извадиш 20000 лв да си направиш колата и да чакаш някой да ти направи състезание да караш, а друго е да извадиш 20000 лв, за да могат другите да карат...


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Планинско Своге - 18-19.06.2011

Мнениеот Bobby_ » Сря 29 юни 2011 0:07


аххххх ще се помъча да намеря отчетите..... за рали българия.... (щото само за него дадоха подробен отчет....)

1400 за линейка????? :shock на ден???? :shock толкова ли взеха на Калояново???? :roll: ( :wink: айде и аз да знам цените)
за пожарна никога не съм плащал.... щото всеки маршал е пожарникар....

мога да проуча колко би струвало едно планинско с точност..... но не мисля че това ми е работата....

Всички знаеме как се прави ама никой не го прави така...

пропусна един разход - НАЕМ ЗА ТРАСЕТО!!!!
60 маршала за 6 км = 1 маршал на 100м.....
60 х 20лв на ден = 2400
транспорт = 4-500лв (с нает автобус)
спане за маршалите 1 ден = 1200лв
Тотал за маршали = около 4000лв

пътна помощ - 50-75лв на ден (зависи от уговорките)
мултимедийното табло е ЛУКС (излишен)

........ определено може да се сведе наполовина този разход.... въпрос на избор е!!!!
БФАС плаща също за организацията на едно такова мероприятие (за съжаление не мога да ти кажа колко и как) но ще проуча!!!!


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19706
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Планинско Своге - 18-19.06.2011

Мнениеот Vlad777 » Сря 29 юни 2011 8:37


Това, което съм написал е сметката приблизително за едно планинско на нивото, на което Ники даде за пример в Австрия. Линейките са по 200 лв/ден - 7 линейки - 1400 лв. Тези маршали, които ги смяташ по 20 лв/ден дали ще са с опит и добре обучени? За 20 лв./ден ще бъдат точно такива, от които всички се оплакват...

Доколкото разбрах тази година БФАС дава по 6000 лв за организиране на рали - не планинско, а рали, където отсечките са поне 3 с обща дължина не 6 км., а около 40-50 км.

За 6000 лв от БФАС + 30 участника по 250 лв такса участие = общо наличен бюджет за едно рали - 13500 лв.

Как с тези 13500 лв да се покрият с линейки и пожарни на всеки километър и маршали през 100 м отсечки от 40 км. дължина, като за целта трябват 10 пъти повече пари? Ами всичко останало?

За планинско бюджетът е в пъти по-малък - 3-4000 лв общо от БФАС и такси участие, а отгоре сметката е ясна. Откъде да дойде разликата?

И в България ако има 250 автомобила по трасето сигурно ще се намерят и спонсори и публика ще дойде. Ама то в цяла България няма толкова подготвени коли, дори и с бивша хомологация, а пък хора с пари да ги стегнат и да ги карат съвсем няма...

На "Рали Траянови врата" тази година стартираха 17 автомобила... Ама дали ще стартират 5, 20, 50 или 80 - разходите са почти едни и същи...

Много е лесно да се каже: "Ние сме състезатели, вие сте организатори - оправяйте се..." Ама как да се оправиш при така поставените финансови условия и при липсата на каквито и да е спонсори?

В тази криза просто както писах и по-нагоре - или се правят икономии от всичко извън минималните изисквания за безопасност, или състезания просто не се състоят и спортът се закрива.



Върни се в “Motorsport”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта