Проект 1600cc/90hp - завършен от... BuGmaN
- nik1302
- Мнения: 230
- Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Проект 1600cc/90hp - завършен от... BuGmaN
Последна промяна от nik1302 на Пон 30 май 2011 16:02, променено общо 8 пъти.
Re: Проект 1300cc/75hp (опция за 1500cc/80+hp)
Отново добра тема от теб, браво, само ще помоля да побликуваш цени с доставка, за да се калколира какви средства трябват за един приличен двигател.
- nik1302
- Мнения: 230
- Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Проект 1300cc/75hp (опция за 1500cc/80+hp)
Последна промяна от nik1302 на Пон 30 май 2011 16:02, променено общо 1 път.
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Проект 1300cc/75hp (опция за 1500cc/80+hp)
Интересен проект се очертава и труден - уличните тунинг мотори са най-интересни и финни за настройка: трябва да работят добре във всички обороти.
Започвам да ти търся
косурите в системата според моя опит и знания, пък всеки да си преценя.
1-во: Не се започва мотора отвън навътре, а обратно, така, когато бюджета се окаже по-голям от предвидения, най малкото ще имаме събран блок с добри части в него. Останалите неща, като глави и гърнета, можем лесно да менкаме и дообработваме и в по-късен етап. И питам: с какво ще се топлиш в тоя дейли драйвър, като сложиш такова гърне?
2-ро: Лесно можеш да си намериш стари оригинални IDF36 - ще ти свършат много по-добра работа, дори и реставрацията им да излезе колкото новите ICT.
3-то: За маховика мога да помогна с обработка и баланс на оригиналният за по-добра цена - за да не купуваш готов, ако пък искаш готов от BBT e 261,13
лв.
8-те чопа не са ти необходими за, маховик на такъв мотор, но
ко ти трябват имам накупени.
4-то: Шайба за вала ще предложа на по-добра цена, но най-важното тествана...
5-то: При един ръчно обработен мотор спокойно можеш да караш с W-110, а ако всичко е сметнато и обработено добре - спокойно W-120, нищо, че го дават за по-големи мотори, тука караме с минимум 95
октана - W-100 e безсмислено да се купува, ако не караш в Америка с техните ретро-горива.
6-то: Пружините ти ще станат с
твърдостта на подсилените единични само с едни подложки, но за високите обороти си иска двойните пружини...
7-мо: Степента на сгъстяване се изчислява според горивото, което ще ползваме, това сгъстяване 8,5:1 е за Америка, за тук - смешно, по скоро гони мин. 9,5...
8-мо: Главите не ги смятай със сгъстяване, или камера, каквато ти я дават по книгите, измерваш си всяка глава с течност и тогава смяташ, измислил съм си, приблизителна, но доста точна система за смятане, колко да се стърже главата по дадена камера...
9-то: Аре стига, това малко ли е? То много мое да се пише още, ма я не съм от железо...
П.П. Мисли и за по-голяма маслена помпа и отдушник
картерни газове, ай, ай - daka-та и той с тия турбини...Ако нямаш някаква мания да си пазариш от онлайн магазин или от Ибей, виж нашият каталог и пусни номера да си направиш сверка, че влизаш вътре за няма нищо...
Започвам да ти търся
косурите в системата според моя опит и знания, пък всеки да си преценя.
1-во: Не се започва мотора отвън навътре, а обратно, така, когато бюджета се окаже по-голям от предвидения, най малкото ще имаме събран блок с добри части в него. Останалите неща, като глави и гърнета, можем лесно да менкаме и дообработваме и в по-късен етап. И питам: с какво ще се топлиш в тоя дейли драйвър, като сложиш такова гърне?
2-ро: Лесно можеш да си намериш стари оригинални IDF36 - ще ти свършат много по-добра работа, дори и реставрацията им да излезе колкото новите ICT.
3-то: За маховика мога да помогна с обработка и баланс на оригиналният за по-добра цена - за да не купуваш готов, ако пък искаш готов от BBT e 261,13
лв.
8-те чопа не са ти необходими за, маховик на такъв мотор, но
ко ти трябват имам накупени.
4-то: Шайба за вала ще предложа на по-добра цена, но най-важното тествана...
5-то: При един ръчно обработен мотор спокойно можеш да караш с W-110, а ако всичко е сметнато и обработено добре - спокойно W-120, нищо, че го дават за по-големи мотори, тука караме с минимум 95
октана - W-100 e безсмислено да се купува, ако не караш в Америка с техните ретро-горива.
6-то: Пружините ти ще станат с
твърдостта на подсилените единични само с едни подложки, но за високите обороти си иска двойните пружини...
7-мо: Степента на сгъстяване се изчислява според горивото, което ще ползваме, това сгъстяване 8,5:1 е за Америка, за тук - смешно, по скоро гони мин. 9,5...
8-мо: Главите не ги смятай със сгъстяване, или камера, каквато ти я дават по книгите, измерваш си всяка глава с течност и тогава смяташ, измислил съм си, приблизителна, но доста точна система за смятане, колко да се стърже главата по дадена камера...
9-то: Аре стига, това малко ли е? То много мое да се пише още, ма я не съм от железо...
П.П. Мисли и за по-голяма маслена помпа и отдушник
картерни газове, ай, ай - daka-та и той с тия турбини...Ако нямаш някаква мания да си пазариш от онлайн магазин или от Ибей, виж нашият каталог и пусни номера да си направиш сверка, че влизаш вътре за няма нищо...
- nik1302
- Мнения: 230
- Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Проект 1300cc/75hp (опция за 1500cc/80+hp)
Последна промяна от nik1302 на Пон 30 май 2011 16:14, променено общо 1 път.
Re: Проект 1300cc/75hp (опция за 1500cc/80+hp)
Мога да дам двойка делорто DRLA 36 ,по мое мнение по добри от вебера .
- nik1302
- Мнения: 230
- Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Проект 1300cc/75hp (опция за 1500cc/80+hp)
Последна промяна от nik1302 на Пон 30 май 2011 16:14, променено общо 1 път.
Re: Проект 1300cc/75hp (опция за 1500cc/80+hp)
Вебер имам но е пробиван за газ ако имаш интерес ще измисля нещо . Относно вала, за да ползваш вал с големи градуси /всичко над 270/ имай в предвит че ще ти трябва и висока степен на згъстяване за да се избегне обратния ефект на застъпване на фазите, всеки един вал има работна диаграма по която да се водиш, знам че Вальо си знае работата но трябва да си наясно какво точно искаш защото тези части са скъпи и не можеш да си ги "менкаш" в последствие. Винаги можеш да си направиш кръгова диаграма на вала и да сметнеш приблизителната степен на згъстяване ,като вземаш под внимание хода при който фазите се застъпват.
- nik1302
- Мнения: 230
- Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Проект 1300cc/75hp (опция за 1500cc/80+hp)
Последна промяна от nik1302 на Пон 30 май 2011 16:14, променено общо 2 пъти.
- nik1302
- Мнения: 230
- Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Проект 1300cc/75hp (опция за 1500cc/80+hp)
Последна промяна от nik1302 на Пон 30 май 2011 16:14, променено общо 1 път.
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Проект 1300cc/75hp (опция за 1500cc/80+hp)
nik1302 написа: единствено ме притеснява как ще се държи с такъв вал в ниските обороти на градско. А и идеята ми не е да вадя буталата през главите )))
Аз имах подобна дилема за един проект 1835 за бус Т2, целта беше по-малък разход отколкото със стоковия 1600 и повече мащност, дилемата беше W-100 или 110 и дали да пипам маховика. Улекотих го, щото повече ме беше страх да не го разбие като влиза в 5-6000об. и с 2-та IDF36 W-110 и 5,3 маховик се държеше на 1000 оборота почти като със стандартния си вал, а можеби и същото, щото и със стандартния, като срежа от маховика 2 кила и той би загубил малко въртящ в ниските. Накрая не съжалявах за нищо, динамиката беше по-добра от желаната, дори със стандартното гърне...
Повече се страхувай да не хвърчат бутала с малките карбове и вал, щото това става най-вече от прегряване дошло от бедна смес, има го и от детонаций причинени от много нагар, получен от лошо изгаряне заради слабо сгъстяване...
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Проект 1300cc/75hp (опция за 1500cc/80+hp)
nik1302 написа:А ето един "разкостен" Bебер 36 IDF
Не се шашкай - този дори не е разглобен нацяло, а има и части, които липсват на снимката...
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Проект 1300cc/75hp (опция за 1500cc/80+hp)
nik1302 написа:И тъй като сме на тема двукарбораторни китове ето какво е произвеждано серийно в Бразилия до 1986г.
Солекс 32 PDSIT - 53 кончета (т.е. + 9 кончета спрямо еднокарбураторния вариант на стандартния Н-мотор).
Последния проект - боксер спортист ми е подобен, 1678 със W-110 и Солекс 32-34 PDSIT, за съжаление купето му не е готово и не съм го тествал още, но на стенда звучи обещаващо, само дето изглежда прекалено ретро с тия 2 карба и едни хот-род стил филтри и се мисли за инджекция нещо, то такъв е проекта де, тия Солекси са временни уж само, но ако позволи бюджета ще ги махна с кеф, те са се отепали за на Персо "Хеба"...
- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проект 1300cc/75hp (опция за 1500cc/80+hp)
ако питаш мен си сложи централен двоен вебер или делорто ...ефекта ще е същия, ако не си с много изгъзени части
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Проект 1300cc/75hp (опция за 1500cc/80+hp)
Идеята е интересна, спрямо двойните ще загуби към 5% коне, като в ниски и средни може да стане и по-пъргав, ще има смукачи и повече място за някакъв зимен филтър, трябва да се обмисли и тоя вариант...
Върни се в “Air Cooled & Boxer”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта