Проект 1600cc/90hp - завършен от... BuGmaN

Форум за всички "въздушни" Volkswagen-и
Потребителски аватар
nik1302
Мнения: 230
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Проект 1600cc/90hp - завършен от... BuGmaN

Мнениеот nik1302 » Вто 01 фев 2011 21:10


heavy metal zork

Последна промяна от nik1302 на Пон 30 май 2011 16:02, променено общо 8 пъти.




Потребителски аватар
daka
Мнения: 205
Регистриран на: Съб 07 юни 2008 22:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Исперих

Re: Проект 1300cc/75hp (опция за 1500cc/80+hp)

Мнениеот daka » Вто 01 фев 2011 21:21


Отново добра тема от теб, браво, само ще помоля да побликуваш цени с доставка, за да се калколира какви средства трябват за един приличен двигател.


Потребителски аватар
nik1302
Мнения: 230
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Проект 1300cc/75hp (опция за 1500cc/80+hp)

Мнениеот nik1302 » Вто 01 фев 2011 23:01


heavy metal zork

Последна промяна от nik1302 на Пон 30 май 2011 16:02, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Проект 1300cc/75hp (опция за 1500cc/80+hp)

Мнениеот BuGmaN » Сря 02 фев 2011 1:49


Интересен проект се очертава и труден - уличните тунинг мотори са най-интересни и финни за настройка: трябва да работят добре във всички обороти.
Започвам да ти търся
косурите в системата според моя опит и знания, пък всеки да си преценя.

1-во: Не се започва мотора отвън навътре, а обратно, така, когато бюджета се окаже по-голям от предвидения, най малкото ще имаме събран блок с добри части в него. Останалите неща, като глави и гърнета, можем лесно да менкаме и дообработваме и в по-късен етап. И питам: с какво ще се топлиш в тоя дейли драйвър, като сложиш такова гърне?

2-ро: Лесно можеш да си намериш стари оригинални IDF36 - ще ти свършат много по-добра работа, дори и реставрацията им да излезе колкото новите ICT.

3-то: За маховика мога да помогна с обработка и баланс на оригиналният за по-добра цена - за да не купуваш готов, ако пък искаш готов от BBT e 261,13
лв.
8-те чопа не са ти необходими за, маховик на такъв мотор, но
ко ти трябват имам накупени.

4-то: Шайба за вала ще предложа на по-добра цена, но най-важното тествана... :wink:

5-то: При един ръчно обработен мотор спокойно можеш да караш с W-110, а ако всичко е сметнато и обработено добре - спокойно W-120, нищо, че го дават за по-големи мотори, тука караме с минимум 95
октана - W-100 e безсмислено да се купува, ако не караш в Америка с техните ретро-горива.

6-то: Пружините ти ще станат с
твърдостта на подсилените единични само с едни подложки, но за високите обороти си иска двойните пружини...

7-мо: Степента на сгъстяване се изчислява според горивото, което ще ползваме, това сгъстяване 8,5:1 е за Америка, за тук - смешно, по скоро гони мин. 9,5...

8-мо: Главите не ги смятай със сгъстяване, или камера, каквато ти я дават по книгите, измерваш си всяка глава с течност и тогава смяташ, измислил съм си, приблизителна, но доста точна система за смятане, колко да се стърже главата по дадена камера...

9-то: Аре стига, това малко ли е? :) То много мое да се пише още, ма я не съм от железо... :wink:

П.П. Мисли и за по-голяма маслена помпа и отдушник
картерни газове, ай, ай - daka-та и той с тия турбини...Ако нямаш някаква мания да си пазариш от онлайн магазин или от Ибей, виж нашият каталог и пусни номера да си направиш сверка, че влизаш вътре за няма нищо... :)


Потребителски аватар
nik1302
Мнения: 230
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Проект 1300cc/75hp (опция за 1500cc/80+hp)

Мнениеот nik1302 » Сря 02 фев 2011 9:38


heavy metal zork

Последна промяна от nik1302 на Пон 30 май 2011 16:14, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
daka
Мнения: 205
Регистриран на: Съб 07 юни 2008 22:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Исперих

Re: Проект 1300cc/75hp (опция за 1500cc/80+hp)

Мнениеот daka » Сря 02 фев 2011 12:05


Мога да дам двойка делорто DRLA 36 ,по мое мнение по добри от вебера .


Потребителски аватар
nik1302
Мнения: 230
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Проект 1300cc/75hp (опция за 1500cc/80+hp)

Мнениеот nik1302 » Сря 02 фев 2011 12:59


heavy metal zork

Последна промяна от nik1302 на Пон 30 май 2011 16:14, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
daka
Мнения: 205
Регистриран на: Съб 07 юни 2008 22:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Исперих

Re: Проект 1300cc/75hp (опция за 1500cc/80+hp)

Мнениеот daka » Сря 02 фев 2011 21:37


Вебер имам но е пробиван за газ ако имаш интерес ще измисля нещо :beer . Относно вала, за да ползваш вал с големи градуси /всичко над 270/ имай в предвит че ще ти трябва и висока степен на згъстяване за да се избегне обратния ефект на застъпване на фазите, всеки един вал има работна диаграма по която да се водиш, знам че Вальо си знае работата но трябва да си наясно какво точно искаш защото тези части са скъпи и не можеш да си ги "менкаш" в последствие. Винаги можеш да си направиш кръгова диаграма на вала и да сметнеш приблизителната степен на згъстяване ,като вземаш под внимание хода при който фазите се застъпват.


Потребителски аватар
nik1302
Мнения: 230
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Проект 1300cc/75hp (опция за 1500cc/80+hp)

Мнениеот nik1302 » Сря 02 фев 2011 21:59


heavy metal zork

Последна промяна от nik1302 на Пон 30 май 2011 16:14, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
nik1302
Мнения: 230
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Проект 1300cc/75hp (опция за 1500cc/80+hp)

Мнениеот nik1302 » Сря 02 фев 2011 22:09


heavy metal zork

Последна промяна от nik1302 на Пон 30 май 2011 16:14, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Проект 1300cc/75hp (опция за 1500cc/80+hp)

Мнениеот BuGmaN » Сря 02 фев 2011 23:47


nik1302 написа: единствено ме притеснява как ще се държи с такъв вал в ниските обороти на градско. А и идеята ми не е да вадя буталата през главите :))))

Аз имах подобна дилема за един проект 1835 за бус Т2, целта беше по-малък разход отколкото със стоковия 1600 и повече мащност, дилемата беше W-100 или 110 и дали да пипам маховика. Улекотих го, щото повече ме беше страх да не го разбие като влиза в 5-6000об. и с 2-та IDF36 W-110 и 5,3 маховик се държеше на 1000 оборота почти като със стандартния си вал, а можеби и същото, щото и със стандартния, като срежа от маховика 2 кила и той би загубил малко въртящ в ниските. Накрая не съжалявах за нищо, динамиката беше по-добра от желаната, дори със стандартното гърне... :twisted:
Повече се страхувай да не хвърчат бутала с малките карбове и вал, щото това става най-вече от прегряване дошло от бедна смес, има го и от детонаций причинени от много нагар, получен от лошо изгаряне заради слабо сгъстяване... :wink:


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Проект 1300cc/75hp (опция за 1500cc/80+hp)

Мнениеот BuGmaN » Сря 02 фев 2011 23:53


nik1302 написа:А ето един "разкостен" Bебер 36 IDF scare

36 idf .jpg


Не се шашкай - този дори не е разглобен нацяло, а има и части, които липсват на снимката... :mrgreen:


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Проект 1300cc/75hp (опция за 1500cc/80+hp)

Мнениеот BuGmaN » Чет 03 фев 2011 0:18


nik1302 написа:И тъй като сме на тема двукарбораторни китове ето какво е произвеждано серийно в Бразилия до 1986г.
Солекс 32 PDSIT - 53 кончета (т.е. + 9 кончета спрямо еднокарбураторния вариант на стандартния Н-мотор).

Последния проект - боксер спортист ми е подобен, 1678 със W-110 и Солекс 32-34 PDSIT, за съжаление купето му не е готово и не съм го тествал още, но на стенда звучи обещаващо, само дето изглежда прекалено ретро с тия 2 карба и едни хот-род стил филтри и се мисли за инджекция нещо, то такъв е проекта де, тия Солекси са временни уж само, но ако позволи бюджета ще ги махна с кеф, те са се отепали за на Персо "Хеба"... :)


Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проект 1300cc/75hp (опция за 1500cc/80+hp)

Мнениеот asentm » Чет 03 фев 2011 20:21


ако питаш мен си сложи централен двоен вебер или делорто ...ефекта ще е същия, ако не си с много изгъзени части


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Проект 1300cc/75hp (опция за 1500cc/80+hp)

Мнениеот BuGmaN » Пет 04 фев 2011 11:59


Идеята е интересна, спрямо двойните ще загуби към 5% коне, като в ниски и средни може да стане и по-пъргав, ще има смукачи и повече място за някакъв зимен филтър, трябва да се обмисли и тоя вариант... :)



Върни се в “Air Cooled & Boxer”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта