Идеята е провокирана от факта, че основно правило е да не ти достигат средствата, за да завършиш проекта си както ти се иска.
Освен това българина е жив гявол и прави от нищо нещо, като в нашия форум има чудесни примери за това.
Тъй като има запалени фенове и добри майстори във форума, нека някой да приеме предизвикателството да направи един въздушен vw двигател от различни части (включително и от други марки), ползвани в миналoто, пък и сега в движещи се костенурки, а всеки, който има налични части, в т.ч. и втора употреба, да помогне за обезпечаване на проекта.
От изпълнителя се изисква да състави конфигурация в зависимост от предложените части, да го сглоби, да го ползва и да подава информация за експлоатацията му.
Нека всеки, който е готов да предложи части безвъзмездно, да ги обяви, а кандидат майсторите да изберат комбинацията за предложения от тях двигател.
Например (провокативен избор на различни части ползвани за костенурка):
Лагери разпределителен вал от WBX ( воден боксер)
Разпределителен вал от воден боксер
Бутала 77мм (от Полски Фиат – популярен ремонт за Бг)
Колянов вал от воден боксер
Биели от Голф / Rabbit с доработка
Блок например - бусов 1600 CT, тип 4 или WBX
Mаховици с различни фабрични размери / олекотени
Карбуратори според наличния/наличните сток или други варианти, защо не и инжекционна система
Изпускателна система - собствен тунинг, фабрични или кастъм изпускателни системи
Кой каза Турбо?
Всичко това е примерно (по добро от оригинала няма), но в реалния живот различните предложения, опит и налични части са добре дошли.
Разбира се, че на места ще трябват доработки и приспособяване, в крайна
сметка обаче, именно това е идеята „от нищо нещо в БГ условия” с неизбежните компромиси!
Забележка: Тъй като се очакват допълнителни разходи по ремонта, нормално е двигателят да остане за майстора (явно е, че той ще доокомплектова всичко), в замяна на което, той ще оправдае избора ни с полезна информация за експлоатацията му.
Можем да гласуваме за най-интересен и най-достъпен финасово двигател от 1 до 10 точки , да изберем заслужил майстор „негово въздушно величество” ( Бъгман, Пач , Дака и други....), с две думи изпращаме частите и започваме да четем форума още по-редовно!
Всъщност крайната и най-близка цел е да се получи един - Пътеводител с наставления за БГ ентусиаста с ограничен бюджет и огромно желание да постигне мечтата си!
Аз лично имам нови бутала от Фиат – 77мм и стандартни лагери за колянов вал 1600, които с удоволствие бих предоставил за проекта.
В заключение, дори и да не успеем да осигурим части за събиране на такъв двигател, надявам се, че както винаги ще има интересни мнения!
Бюджетен двигател с общи усилия (антикризисна мярка)!
- gollf_fff.
- Мнения: 98
- Регистриран на: Нед 06 мар 2011 21:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българско
Re: Бюджетен двигател с общи усилия (антикризисна мярка)!
някъде из нета съм чел за коли на въздух ето къде http://www.dnevnik.bg/skorost/2007/05/2 ... en_vuzduh/ идеята е мноооого добра
- gollf_fff.
- Мнения: 98
- Регистриран на: Нед 06 мар 2011 21:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българско
Re: Бюджетен двигател с общи усилия (антикризисна мярка)!
ето един план на двигателя на мотор който прилича нещо като ванкеловия двигател гърлото на входа е по-тясно ,за да има сила на изтласкване а на изхода е широко за да илиза по-бързо въздуха. много опростена версия според мене за мотор.
http://hicomm.bg/bg/articles/hiauto/112 ... mage=20324
http://hicomm.bg/bg/articles/hiauto/112 ... mage=20324
- nik1302
- Мнения: 230
- Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Бюджетен двигател с общи усилия (антикризисна мярка)!
От мен вал 69мм, биели и евентуално карбуратор Solex 30 PICT 2. Както е тръгнало до довечера може и да "сглобим" нещо от сорта на 1300cc или ... GT
-
- Мнения: 310
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 13:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Бюджетен двигател с общи усилия (антикризисна мярка)!
добре идея но дали някои ще има свободно време да се наеме
- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Бюджетен двигател с общи усилия (антикризисна мярка)!
не правете простотии с фиат бутала, боксера е с изместен център на буталния болт, за да може буталото да се движи хоризонтално. добър избор е евентуално бутала от субару
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Бюджетен двигател с общи усилия (антикризисна мярка)!
Идеята е интересна, двигатели от "буклуците" най обичам да събирам и най се кефя като ги ръчкам и винаги надминават очакванията ми. Части има, проблем ще имаме с намирането на здрави глави, ще трябват и пари за машинна обработка и някой лев за нови части, като лагери, сегменти и водачи на клапани, нещо... Части няма да предлагам засега, щото имам всичко и ще стане скучно...
- DEYAN IYI
- Мнения: 130
- Регистриран на: Вто 22 авг 2006 8:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Бюджетен двигател с общи усилия (антикризисна мярка)!
asentm написа:не правете простотии с фиат бутала, боксера е с изместен център на буталния болт, за да може буталото да се движи хоризонтално. добър избор е евентуално бутала от субару
Ако става въпрос за бутала от 126, както съдя по размера 77мм, също са с изместен център 2мм. Но не са за тунинг И за оригинално Фиатче не са харни Тежки и с много триеща площ, ама вършат работа
ПП- Всъщност има ли изобщо бутала без изместен център?
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: Съб 03 мар 2007 18:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Бюджетен двигател с общи усилия (антикризисна мярка)!
Няма защото буталото трябва да се връща
- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Бюджетен двигател с общи усилия (антикризисна мярка)!
DEYAN IYI написа:asentm написа:не правете простотии с фиат бутала, боксера е с изместен център на буталния болт, за да може буталото да се движи хоризонтално. добър избор е евентуално бутала от субару
Ако става въпрос за бутала от 126, както съдя по размера 77мм, също са с изместен център 2мм. Но не са за тунинг И за оригинално Фиатче не са харни Тежки и с много триеща площ, ама вършат работа
ПП- Всъщност има ли изобщо бутала без изместен център?
а аз на теб знаеш ли от кога съм ти подготвил 1 кофа бутала и цилиндри да разпилиш фичката....дори вече не помня къде са
- gollf_fff.
- Мнения: 98
- Регистриран на: Нед 06 мар 2011 21:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българско
Re: Бюджетен двигател с общи усилия (антикризисна мярка)!
а как ще се превърне двигател с вътрешно горене да работи с въздух. като се ома в предвит обема на двигателя колкото по- голям е повече въздух ще харчи съответно и километрите ще се скъсят. налягонето на един цилиндър е от порядъка на 0.4- до 1.5 бара на работен такат което ще рече че приемаме резервоара да е 300 бара пълен с въздух който е свързан с ограничител на капацитета на преминаващия въздух на примерно 1.0 бар понеже не ни трябва толкова мощна кола. и какво става 0.4 х 2000 об / мин = 800 бара и тези 300 бара за къде ще стигнат изобщо не ми го побира акъла.
май двигателя не трябва да не е с много цилиндри а много опростен двигател с малки рамери да бъде съобразе с предвижвания товар и да харчи колкото се може по-малко въздух. това са вариантите с скоростни кутий а , ако стане регулажа без скоростна кутия и оборотите да бъдат съобразени с регулатор се получава нещо като смаляване на обортите и понеже командваме само въздух а не както при двигателите с вътрешно горене , защото там имаме и гориво празен ход , скоростна кутия, амбреаж, и карбуратор , бих казал че този с въздуха няма да има толкова големи загуби понеже оборотите ще са съобразени с предвижващите колела и трансмисия не ни е необходима защото няма да има празен ход и колата на място не харчи въздух, понеже не изпозваме топлина енергия , а силата на налягане на въздух. и наистина тогава резервоара от 300 бара ще стигне за голямо разтояние.
май двигателя не трябва да не е с много цилиндри а много опростен двигател с малки рамери да бъде съобразе с предвижвания товар и да харчи колкото се може по-малко въздух. това са вариантите с скоростни кутий а , ако стане регулажа без скоростна кутия и оборотите да бъдат съобразени с регулатор се получава нещо като смаляване на обортите и понеже командваме само въздух а не както при двигателите с вътрешно горене , защото там имаме и гориво празен ход , скоростна кутия, амбреаж, и карбуратор , бих казал че този с въздуха няма да има толкова големи загуби понеже оборотите ще са съобразени с предвижващите колела и трансмисия не ни е необходима защото няма да има празен ход и колата на място не харчи въздух, понеже не изпозваме топлина енергия , а силата на налягане на въздух. и наистина тогава резервоара от 300 бара ще стигне за голямо разтояние.
Re: Бюджетен двигател с общи усилия (антикризисна мярка)!
В името на идеята издирвам стари ризи, бутала и биели за 1600 ,условието е да са здрави и без пари .....пък да видим кон боб яде ли.
Re: Бюджетен двигател с общи усилия (антикризисна мярка)!
Хайде бе, за много години има ли живи боксери тук?
Re: Бюджетен двигател с общи усилия (антикризисна мярка)!
Знаеш ли колко въздух ще ти трябва за да задвижеш автомобила. Това не са 5-6 атмосвфери , а цели килограми и то пробега ще е за 20км.
Зареждането ще трае часове може би , а за това зареждане ще трябва компресор от корабен тип. Всъщност самото зареждане и бутилките са проблема ,а за двигателя трябва да си инжинер който се е занимавал 30 години с двигатели. В момента на ток е по разумно и ще ти легне 10 000лв да инсталираш електромотор и батерия в автомобила. За тези пари системата ще бъде около 80 волта което позволява на автомобила една максимална скорост от около 90км/ч. За по голяма скорост повече пари с система 140 волта максимална скорост от 150км/ч. Пробега зависи от ампеража на батериите.
Зареждането ще трае часове може би , а за това зареждане ще трябва компресор от корабен тип. Всъщност самото зареждане и бутилките са проблема ,а за двигателя трябва да си инжинер който се е занимавал 30 години с двигатели. В момента на ток е по разумно и ще ти легне 10 000лв да инсталираш електромотор и батерия в автомобила. За тези пари системата ще бъде около 80 волта което позволява на автомобила една максимална скорост от около 90км/ч. За по голяма скорост повече пари с система 140 волта максимална скорост от 150км/ч. Пробега зависи от ампеража на батериите.
- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Бюджетен двигател с общи усилия (антикризисна мярка)!
ако има боксер-ел. мотор го правим иначе не !
Върни се в “Air Cooled & Boxer”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта