Донорите

Форум за всички "въздушни" Volkswagen-и
Потребителски аватар
nik1302
Мнения: 230
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Донорите

Мнениеот nik1302 » Чет 23 авг 2012 9:44


Да са живи и здрави още дълги години (макар, че вече поокапаха :D ). За Алфите иде реч. Най-вече 33ки и техните карбове.
Доста ценно и оригинално инфо за заводските настройки на Вебери и Делорто от сериите IDF и DRLA, слагани на Алфа 33 през 80те. Идеални донори за въздухари с кубатура от 1300 до 1800 heavy metal zork .
Като изключим различната емулсионна търба (F50 при алфите - F11 при мен) и малко по-големите главни и въздушни компенсационни жигльори (135 и 220 при алфите срещу 125 и 200 сътветно при мен), заводските настройки на Веберите 36 IDF от първата таблица (тези с 30мм дифузьори) на практика са това, с което аз карам в момента (и съм повече от доволен :D ). Между другото при мен донорите дойдоха с точно тези емулсионни търби F50, но със 132 и 210 (т.е. с малко по-малки) главни и въздушни компенсационни жигльори.

alfa carb 1.JPG


alfa carb 2.JPG


alfa carb 3.JPG


Два или един (карба). Една от най-интересните и убедителни графики на тази тема. От диното и поместена в бумага за тунинг на въздухари. Точно тези карбове вече не се използват за тунинг на въздухари (не и масово), но с IDFте и DRLAтата нещата стоят по същият начин. И, както се вижда от графиката, не винаги най-големите печелят :D , а "правилните" :D . Веберите 48ци от серията IDA са едни от най-добрите рейсингови карбуратори, но просто идват малко големи за този мотор.

dual carb.JPG


Слагайте докато има (карбове). Бензинът така или иначе няма да стане по левче :D




Потребителски аватар
disc
Мнения: 146
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 19:49
Автомобил: Karmann Ghia x2
Двигател:
Местоположение: провинцията
Контакти:

Re: Донорите

Мнениеот disc » Чет 23 авг 2012 23:47


Аз да кажа нещо против карбураторите, нали може?
За мен това е практически не контрулируем, своенравен агрегат. Какво лошо има в инжекционните системи? И за да ги приравним - с индивидуални дросели?
Щото я познавам техниката и мога да кажа откровено, че е под пълен контрол без да се напъвам със всякакъв вид жигльори (размери и т.н.) смяна, проба, измерване и пр.
Сигурен съм, че мога да изпълня инжекционна система със равни или по-добри характеристики от двойка карбуратори на същата или по-ниска цена. Говорим за качествено изпълнение.
Изображение

Ако говорим за автентичност и period correct съм съгласен, но за ежедневна употреба и практичност (икономия!) инжекционните системи явно (нали сме в 21-ви век?) са избутали отдавна карбураторите. Харесвам vintage speed течението във VW, но за мен не е оправдано.

Последна промяна от disc на Пет 24 авг 2012 9:08, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Донорите

Мнениеот BuGmaN » Пет 24 авг 2012 2:03


Много мекичко го каза, разликата от електронно регулиране на смеси и механично, трябва да е доста по-фрапантна, въпреки, че на последният ми завършен проект с двойни карбове операторът на газ-анализатора каза, че имам по-добро изгаряне от колкото на повечето съвременни инжекционни системи, не за сефте и нищо чудно при двигател обработен ръчно..., но само аз си знам, колко труд и време е коствало това. Щастието при карбураторният тунинг е много по-голямо, а и класиката си е налице, не може да се сравнява с нищо друго, но удоволствието, наистина си има цена. От гледна точка на цена, май карбураторният си остава по-евтиният вариант, откъм механични части, но по-скъп за настройка, май и по-надежден... :roll:
Пиша, това без да имам завършен проект, командван от компютър, но мислейки си, че знам за какво иде реч. :screwy
Надявам се скоро да събера частите и да направим съвместен проект, да видим кво ще изкараме от тия боксери - съчетани с компютри... :mrgreen:


Потребителски аватар
stingray
Мнения: 582
Регистриран на: Пет 25 авг 2006 20:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Донорите

Мнениеот stingray » Пет 24 авг 2012 6:54


Без да претендирам за кой знае какви знания, подкрепям напълно мисълта за впръскването на горивото чрез дюзи...Като класически вид и звук може би карбураторите ще са по-добре, но до там. Чакам още няколко дни аз и си взимам колата от бояджия. Тогава ще видим с инжекторите и компа на 2.1 DJ , какво се получава с 1303...


Потребителски аватар
nik1302
Мнения: 230
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Донорите

Мнениеот nik1302 » Пет 24 авг 2012 14:20


stingray написа: Тогава ще видим с инжекторите и компа ....


Е хайде да видим какво става с инжекторите и компа. Първо - без инжектори и комп scare При най-добрата 33ка - тази с 1.5 боксерния мотор дето е 105 кончета.
Слагам и изображение на 33ката, че няма да се учудя, ако чалга поколението не знае за какво иде реч.

33_red.jpg


Алфа 33 - 1985 г.
МОДИФИКАЦИЯ: 1.5 (105 Hp)
Двигател
Разположение на двигателя
Отпред, напречно
Работен обем
1490 см3
Мощност
105 к.с.
При обороти
6000
Въртящ момент (Нм/Обороти)
136/4500 Нм/Оборота
Горивна система
Карборатор
Наличие на компресор
-
Газоразпределителен механизъм
OHC
Разположение на цилиндрите
Опозитен
Брой цилиндри
4
Диаметър на цилиндъра
84 мм
Ход на бутало
67.2 мм
Степен на сгъстяване
9.5
Брой клапани на цилиндър
2
Гориво
A-95
Показатели
Максимална скорост
188 км/ч
Време от 0-100 км/ч
9.8 c
Разход - градско
10.4 л/100км
Разход - извънградско
6 л/100км
Среден разход на гориво
8 л/100км

Обем на резервоара
50 л
Собствено тегло
940 кг
Максимално допустима маса
1350 кг
Размер на гуми
165/70R13

А сега да видим какво става със спринцовки и компове при сходна кубатура.

Алфа 145 - 1996 г.
МОДИФИКАЦИЯ: 1.6 i.e. 16V T.S. (120 Hp)
Двигател
Разположение на двигателя
Отпред, напречно
Работен обем
1598 см3
Мощност
120 к.с.
При обороти
6300
Въртящ момент (Нм/Обороти)
144/4500 Нм/Оборота
Горивна система
Пълна инжекция
Наличие на компресор
-
Газоразпределителен механизъм
DOHC
Разположение на цилиндрите
Редови
Брой цилиндри
4
Диаметър на цилиндъра
82 мм
Ход на бутало
75.6 мм
Степен на сгъстяване
10.3
Брой клапани на цилиндър
4
Гориво
A-95
Показатели
Максимална скорост
195 км/ч
Време от 0-100 км/ч
10.2 c
Разход - градско
11.1 л/100км
Разход - извънградско
6.5 л/100км
Среден разход на гориво
0 л/100км

Обем на резервоара
51 л
Собствено тегло
1165 кг
Максимално допустима маса
1685 кг
Размер на гуми
185/65 R15

Алфа 147 - 2000 г.

МОДИФИКАЦИЯ: 1.6 i 16V (105 Hp) ЦЕНА (нов): 29980 лв.
Двигател
Разположение на двигателя
Отпред, напречно
Работен обем
1598 см3
Мощност
105 к.с.
При обороти
5600
Въртящ момент (Нм/Обороти)
140/4200 Нм/Оборота
Горивна система
Пълна инжекция
Наличие на компресор
-
Газоразпределителен механизъм
DOHC
Разположение на цилиндрите
Редови
Брой цилиндри
4
Диаметър на цилиндъра
82 мм
Ход на бутало
75.7 мм
Степен на сгъстяване
10.3
Брой клапани на цилиндър
4
Гориво
A-95
Показатели
Максимална скорост
185 км/ч
Време от 0-100 км/ч
11.3 c
Разход - градско
11.1 л/100км
Разход - извънградско
6.3 л/100км
Среден разход на гориво
8.1 л/100км

Обем на резервоара
60 л
Собствено тегло
1190 кг
Максимално допустима маса
1710 кг
Размер на гуми
185/65 R 15
Размер на джанти
6J x 15



Алфа 147 - мод 2000г.

МОДИФИКАЦИЯ: 1.6 i 16V T.Spark (120 Hp)ЦЕНА (нов): 36570 лв.

Двигател
Разположение на двигателя
Отпред, напречно
Работен обем
1598 см3
Мощност
120 к.с.
При обороти
6200
Въртящ момент (Нм/Обороти)
146/4200 Нм/Оборота
Горивна система
Пълна инжекция
Наличие на компресор
-
Газоразпределителен механизъм
DOHC
Разположение на цилиндрите
Редови
Брой цилиндри
4
Диаметър на цилиндъра
82 мм
Ход на бутало
75.7 мм
Степен на сгъстяване
10.3
Брой клапани на цилиндър
4
Гориво
A-95
Показатели
Максимална скорост
195 км/ч
Време от 0-100 км/ч
10.6 c
Разход - градско
11.2 л/100км
Разход - извънградско
6.4 л/100км
Среден разход на гориво
8.2 л/100км

Обем на резервоара
60 л
Собствено тегло
1265 кг
Максимално допустима маса
1720 кг
Размер на гуми
195/60R15
Размер на джанти
6.5J x 15

И какво става със спирнцовките откъм динамика и разход - май нищо съществено. Ама пък откъм гуми и джанти даже и стоковите Алфи са го докарали - от 13цола са стигнали до 15. А ние пък гоним 18-20на и поне 10-12 инча ширна.
А това за "неконтролируемия аграгат" (за карбураторите иде реч) и " напъните" по отношение на жигльорите и т.н. направо ме оставя без думи.
Толкова ли е страшно и непирятно. Ами това са ретро коли. Или е по-приятно само с железа да се занимаваме и да преправяне/натъманяване какво ли не. Пак железа и най-вече кичозни джанти и дискови спирачки - нищо, че в моторите ни няма и по 30 коня и трудно даже ще потеглим с тези джанти scare. Но пък като сложим инжекция и ще си оправим разхода, а може и коне отнякъде да пристигнат :D :D :D .
Между другото съвсем наскоро в ръцете на Вальо изгърмя мотор на такъв колега - не са му се досвидяли 400-500 лева да си направи 10инчови джанти (за ширина говорим), но явно са му се досвидяли доста по-малко за клапани и т.н. .... и нали се сещаете какво следва.
"Сигурен съм, че мога да изпълня инжекционна система със равни или по-добри характеристики от двойка карбуратори на същата или по-ниска цена. Говорим за качествено изпълнение."
И много ми е интересно как ще я изпълниш по-евтино, при положение, че двойка такива Вебери или Делорто се намират и за по 100-120 лв. А се намират толкова евтино просто защото новата генерация по рождение е някак доста "облъчена" и "чипосана", защото много "майстори" са си оставили ръцете по тези карбове, и защото не малка част от същата тази новата генерация трудно прави разлика между ретро коли и чалга. Но няма лошо - от цялата работа за 200 лв имам два абсолютно читави комплекта Вебери (едните от които година и половина са на колата и навъртяха вече 10000-12000 хил. километра).
Ще си позволя да цитирам още един колега от форума ...дето смята, че се е прекарал (този с шенкелите за 1302) - "Дисковете са оригинални за фолксваген, въпреки че се прекарах! Ако сменяте и джантите да знаете че има и дискове на 4х100 и въпроса с избора на джантите става почти неограничен."
Да колега неограничен избор има - но на боклуци за Голфчета. И въпреки неограничения избор виж с какво ги карат тези Голфчета в Германия (единички примерно). Все ми се струва, че това не са джантите от този "неограничен избор" дето ти го имаш предвид. И още нещо ми се струва, но ... както и да е :beer heavy metal zork


g3.png


g2.png

Последна промяна от nik1302 на Пет 24 авг 2012 15:21, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
stingray
Мнения: 582
Регистриран на: Пет 25 авг 2006 20:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Донорите

Мнениеот stingray » Пет 24 авг 2012 15:15


Не съм го писал с риск да засегна някой - просто споделих. Иначе говорим за стоков мотор на фолксваген, а не за такъв на който са му сменяни валове, бутала, клапани, глави двупортови и кой знае още какви неща. Другото важно според мен е и дълговечността на двигателя, предполагам че заводските параметри са си презастраховани и незцедени отвсякъде. Говорех за агрегат който с все кабеляка ще е максимум 1000 лв в доста прилично състояние и става с минимум преработка на нашите купета. Въпрос на възможности, желания и виждане :) Иначе кефа от постигнатия резултат - дали с карбуратори или инжекцион всички знаем че е огромен. :drunk


Потребителски аватар
nik1302
Мнения: 230
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Донорите

Мнениеот nik1302 » Пет 24 авг 2012 15:25


stingray написа:Не съм го писал с риск да засегна някой - просто споделих. Иначе говорим за стоков мотор на фолксваген, а не за такъв на който са му сменяни валове, бутала, клапани, глави двупортови и кой знае още какви неща. Другото важно според мен е и дълговечността на двигателя, предполагам че заводските параметри са си презастраховани и незцедени отвсякъде. Говорех за агрегат който с все кабеляка ще е максимум 1000 лв в доста прилично състояние и става с минимум преработка на нашите купета. Въпрос на възможности, желания и виждане :) Иначе кефа от постигнатия резултат - дали с карбуратори или инжекцион всички знаем че е огромен. :drunk


Митко, така е! Но...тук опираме до това колко скъпо удоволствие е тунингът на въздухари. Аз твърдя, че самият (силов)тунинг НЕ Е толкова скъп! Проблемът е, че нямаме мотори. И тръгваме да правим всичко от нулата. И излизат още куп неща. Е затова става скъпо. А и някои майстори работят на принципа "проект петилетка (примерно) храни"
И още нещо - писах по-горе. Не знам кой колко е виновен, но при Вальо наскоро още със запалването и един (с претенции за тунингован) въздухар съкса клапан(и). И същият този колега хвърли луди пари да преправя джанти. Дето няма да се учудя ако бият още при 80-90. Но му са се досвидели вероятно да даде по 10на лева за клапан. И сега ще се прави цял мотор наново. Ето това е типично по български и с риск да обидя накой - чалгаджийско.


Потребителски аватар
disc
Мнения: 146
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 19:49
Автомобил: Karmann Ghia x2
Двигател:
Местоположение: провинцията
Контакти:

Re: Донорите

Мнениеот disc » Пет 24 авг 2012 20:20


Аз "на нож" в темата не съм влизал. Просто споделям какво е мнението ми по въпроса. А до колко инжекционните системи имат или нямат предимство пред карбураторите е въпрос на лична гледна точка - като дизела и бензина! Но колега (nik1302) бъди обективен като показваш данни и удебеляваш търсеният отговор според теб. Нека да покажа моята гледна точка върху базата данни изложена от теб.
За по-просто ще именувам колите Алфа1, Алфа2, Алфа3 - съответно по реда на производството им.

Алфа1:
Собствено тегло 940 кг
Максимална скорост 188 км/ч

Алфа2:
Собствено тегло 1165 кг (+20% тегло спрямо Алфа1)
Максимална скорост 195 км/ч

Алфа3:
Собствено тегло 1190 кг (+2% тегло спрямо Алфа2, +23% тегло спрямо Алфа1)
Максимална скорост 185 км/ч

Значи със еднаква мощност (Алфа1 и Алфа3) имаме еднаква максимална скорост при 20% увеличение на теглото на вторият автомобил и еднакъв среден разход на гориво. Казвам еднакви, защото 3 км/ч. и 0,1 литър са пренебрежими. Добре. Да сложим двигателя и скоростната кутия на Алфа3 в купето на Алфа1 и обратното и да повторим измерванията. Някак си предчувствам резултатите. Може би ще го почувстваш и ти ако натовариш костенурика със 3 торби цимент от големите + една от малките (175 кг. = 20 % на 870 кг. фабрично тегло за 1302, не натоварен, готов за употреба).

Няма да систематизирам по сходен начин ускорението и разхода на гориво, но те определено са в пряка връзка с автомобила като такъв, а не САМО със двигателя, защото от клипчетата ти виждаме, че се возиш в цяла кола а не върху двигател със скоростна кутия и 2 колела.
Горното е показателно за други конструкционни особености на автомобила, но не и САМО двигателя. Мога да спомена аеродинамика, предавателни числа на скоростната кутия, пропускам еко норми, рециркулация на изгорели газове, катализатори и пр. Пропускам и конструктивните особености на самите двигатели, как технологията ги е променила и как една и съща мощност се "вади" на по-ниски обороти, по-висок въртящ момент при по-ниски обороти - всичко това в полза на инжекционният двигател.
Не се конфронтирам, но да застана срещи теб в така получилият се спор:

Алфа 33 - 1985 г.
МОДИФИКАЦИЯ: 1.5 (105 Hp)


Максимална скорост - 188 км/ч
Време от 0-100 км/ч - 9.8 c
Разход - градско - 10.4 л/100км
Разход - извънградско - 6 л/100км
--------------------------------
Форд Фиеста Мк3 - 1989 г.
МОДИФИКАЦИЯ: 1.6i (110 Hp)

Максимална скорост - 192 км/ч
Време от 0-100 км/ч - 9.8 c
Разход - градско - 10.4 л/100км
Разход - извънградско - 6.1 л/100км
(данни Auto.ru)

И по този начин поставени данните какво трябва да ни покажат? Предполагам нищо. Искам да кажа, че е безпредметно.
Не такива сравнения съм имал предвид, а за това как изпълняваш, обслужваш и екплоатираш машинката под капака. "Тунинг" напъни съм виждал със стотици, на кой ел. инсталацията му е като простор за дрехи, на кой окачването му спокойно може да се нарече "откачване" и пр. Все пак мисля, че говорим за това което всеки тук в темата (поне до сега взелите участие) е правил, прави, или ще направи. С инцекционни системи (в частност програмируеми) се занимавам от известно време и 80% от хората които в момета се занимават с тунинг сериозно - вадят пари от това, отдавна са спрели да пишат из форумите, преди 6-7 години ми са били клиенти, тогава когато това беше зората на тези системи в Бг. Поизвел съм достатъчно такива компютри, настроил съм голяма част от тях, без да споменавам марки коли, двигатели, мощности, разходи, за да претегля на собственото си кантарче как се държи двигателя при работа със "електронно" запалване тип датчик на Хол, бобина, разпределител спрямо бездистрибуторно запалване например. Преценил съм колко удобно е да си обогатя или обедня сместта на празен ход, във високите или средните обороти или във целият диапазон на работа на двигателя във реално време със обратна връзка от широколентова ламбда сонда - със лекотата на това да си пуснеш вентилатора в купето - спрямо карбураторният вариант - тук всеки може да си каже кахърите при такова действие. И това със обедняването или обогатяването е само 1 от доста такива странни способости на програмируемият инжекционен контролер. Мога да изброя и други всякакви, специфични, но хората биха оценили обогатяване до загряване, управление на празен ход, обогатяване при ускорение (ускорителна помпа иначе казано, скоро да сте сменяли платното?), константно коригираране на горивната смес спрямо показания на ламбда сонда, корекция по барометрично налягане, корекция по температура на входящият въздух и температура на двигателя ... И нали тунинговаме... Да вземем едно турбо да добавим, ей така за вкус. Но ако всичко това трябва да го реализираме със карбуратор (визирам специално турбото), много скоро сметки за части счупени от бедни, неконтролируеми смеси няма да почнат да излизат. Да не броим цената на чудните карбуратори които работят под налягане, или пък начина на преработка на нормални за да станат подходящи за принудително пълнене...

Говоря за удобството което аз получавам, цената пак ще кажа, че е същата ако не по-ниска, а това, че ти разполагаш с X карбуратори за Y лева, не прави двигател когато потребителя Z от този форум ги купи от теб. Сигурно ще му препоръчаш от къде да си вземе всмукателни колектори и как да ги преправи ако не стават за Алфа карбураторите, как да си направи връзка между жилото на газта и двата карбуратора, какви жигльори, игли, емулсионни тръбички са му нужни, какви филтри да си вземе и ако преправи от мотоциклет (например) че ще му излезе по евтино т.н.
Но всичко това трупа пари върху първоначална инвестиция от Y лева, а иска и труд и разбиране на материята (може би карбураторите ти са отремонтирани, но не всеки ще попадне на такива и ще търси гарнитурки платна и др.), малко чакане на скъпи части от чужбина, доста четене на НЕбългарски език.
В крайна сметка по-просто, лесно и евтино от стандартен карбуратор с "една врътка, дето като я завъртя на дясно и колата пали трудно, но после е като самолет" - няма. Като оставим това настрана всичко останало е тунинг. А един познат, ще го цитирам, казва - Тунинга е дисциплина в която всеки сам решава как най-качествено да си счупи колата!
Ако съм инвестирал достатъчно пари от тези дето все ги няма в джоба ми, за да направя двигател който да ми е по вкуса (разбирай прилична сума, за да си купя ежедневка на газ) ВИНАГИ ще искам да имам максимално прецизно управление на въртящите се, натискащите, блъскащите, подвижните левчета в двигателя ми. Избрал съм инжекционната система. Еретик съм :lol: .
За това има избор - всеки сам да си реши.
Мир вам.


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Донорите

Мнениеот BuGmaN » Съб 25 авг 2012 0:21


Хей nik1302, ти сериозно ли си мислиш, че можеш да сравняваш карбураторен двигател с инжекционен, те Вебърите, че са чудо, чудо са, понеже отскоро имам и легендарен, както Вебърите, класически, бояджийски пистолет "Сата", още с първото разглобяване и първата пръска, направих асоцияция с Вебърите - груби и непретенциозни, пък с възможност за финна настройка, а разпрашават (смесват) като нищо друго, в случая 10-тина други пистолета и се чудиш как го правят... :screwy Но все пак инжекторите спрямо карбовете, могат да бъдат, толкова по-контрулируеми, че сравнението на disc, може да се нарече - съвсем обосновано. Не се заблуждавай за конете, които вадят производителите, те гонят най-вече - еко норми, щото стоката им трябва да се продава, правят и двигателите да работят с колкото е възможино по-голям диапазон октани и вероятно, последното, което целят или имат възможност да гонят е максимална мащност.
Идват ново поколение двигатели, работейки и с нафта и с бензин, едновременно или според нуждите, как мислиш карбуратор би контролирал, въобще подобен процес, камо ли прецизно? :lol:
Сещам се и друго: само начините и възможностите на регулиране на предварението на двигател контролиран от компютър :bowdown , трабва да те отчаят, достатъчно.
Какво друго, освен компютър и инжектори (тия новите хибриди, не ги броим), може да изкара от даден двигател максималните коне или минимален разход на гориво?
Искаш ли друго, направи съпоставка колко е средният разход на гориво, имайки и впредвид съотношение - кила/коне на, дори 6 цилиндров Боксер с 300 коня и твоите, карбураторни 70. Еднакъв ли е, ама как, ама що така?... :да:
В тунинг-средите от едно време карбураторният тунинг се знае, като най-скъп, щото съотношение: дадени пари/получени коне е най-малко при тоя вариант.
Въпреки всичко, все още си мисля, че тунингън на нашите ретро двигатели, особенно, ако не ги ползваме за ежедневки си остава карбураторният... :beer


Потребителски аватар
nik1302
Мнения: 230
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Донорите

Мнениеот nik1302 » Съб 25 авг 2012 10:40


Колега disc, за да е коректно това с торбите цимент и т.н. трябва да споменем и това, че тези нови алфи са с 15на кончета отгоре (т.е. около 120) и с по-добра аеродинамика и (може би) трансмисия. Така, че нещата се уравновесяват. А ако си мислиш, че удоволсвието да се кара съвременна пластмаса с "жълта" елекроника (даже и вдигаща с някой и друг км/ч отгоре) е много по-голямо замисли се дали не си сбъркал форума и колите, за които иде реч.
А относно възможностите на карбураторте и връзката им с въздухарите - вече постнах линк, но погледнете с колегата Бъгман още въднъж как ускорява карбураторен 1.9 въздухар в сайата на ето тези шведи http://www.jpmotorsport.se/e_default.htm. За най-долния клип в ляво (не че другите са лоши) иде реч в менюто на "мувитата". Знаеш ли ... доста сериозни "спринцовки" (дори и турбинирани) и с каква ли не елекроника не ускоряват така. И не само защото са малко по-тежки! Надявам се, че не ги мислиш за малоумници (шведите) - доста техническа нация са и са много по-напред от нас с "материала". Включително и с компютрите и инжекциите.
Но мен ми е много интересно колко колеги очакваха, че 940 кг Алфа от 80те с два двойни Вебера (т.е. с 4ри единички!) дава 6 на 100 разход на извънградско. Абсолютно убеден съм не повече от 5-6%! Може и да са много :D ! Или какво, това е много лош разход и ти като сложиш инжекция ще го смъкнеш на 3 на 100. За младежите да споменем защо все пак в съвременната пластмаса не се използват карбове - поне по две причини, различни от прословутият пърформанс, за който тръбите. Първо - "екология" и разни там норми за вредни емисии и второ - хубавият (нов!) карбуратор е скъпа играчка. Много по-скъпа от евтината пластмаса и "жълтата" електроника. И е нещо (на практика) вечно - ако гения на БГ инженерната мисъл не му е видял сметката.
А относно коментара ти за карбовете за Х лева и перправянета - струва ми се, че не аз съм този дето ПРЕПРАВЯ и НАТЪМАНЯВА! И още помня каква "инженерна" мисъл се изля покрай мен когато започвах проекта. Само че аз по отношение на моят въздухар нещата ги направих така както ги правят И В МОМЕНТА в БЕЛИТЕ ДЪРЖАВИ с над 30-40 години опит в тунинга на въздухари. Имам предвид държави, като Германия, Англия, САЩ и т.н. И за това всичко се получи от раз!
И е доста смешно с колегата Бъгман точно мен д а се напъвате да ме убеждавате в предимствата и възможностите на компове, чипове и т.н. Средното ми образование е двигатели, а в момента съм доцент по информационни технологии. Разликата между мен и вас е, че просто не съм толкова "облъчен" и имам малко по-други разбирания за ретро колите.
Иначе нямам нищо против инжекциите, комповете, чиповете и ... даже против чалгата :D А знаете ли по какво си приличат - ами модерни са. Само че аз след малко ще си разходя зверчето с все старомодните карбовете и ще слушам ДС heavy metal zork .
ПС. Ето последната пратка с чипове (по-скоро развойни среди), която току що разопаковах. За доста сериозна развойна среда на фирмата Тексас Инстументс иде реч. Може и да сте я чували тази фирма. Ако се понапънат малко и ... мисля че могат да ни "купят" с все ...

IMG_0402.jpg


IMG_0406.jpg


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Донорите

Мнениеот BuGmaN » Съб 25 авг 2012 23:40


Даммм :idea: , честно, след, като зачекна темата, мислих си да те питам, сериозно за чалгата, ама ти си призна сам, щото само "ДС" и четене на прекалено-стара, техническа литература, не може да те обърка, толкова. :beer


Потребителски аватар
danov_m
Мнения: 170
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 21:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Лом

Re: Донорите

Мнениеот danov_m » Нед 26 авг 2012 9:24


Гусин Доцент,
Апселютно си прав за чалгата / аз съм оня " колега " с шенкелите /. Не знам обаче защо си бях въобразил че форума е да си кажем по приказка и ако може да си помогнем един други му. Явно съм у грешка. Благодарствия че ми отвори очите за джантите - аз по скоро имах предвид тия бе железните дет ги слагат на голф 2 ка нали се сещаш. Мога даже да кача некоя снимчица. Еваларката за техническите ти познания. ДРУГАРСКИ ТЕ СЪВЕТВАМ ОБАЧЕ ДА НЕ ДАВАШ ПУБЛИЧНИ ОЦЕНКИ НА ОСТАНАЛИТЕ УЧАСТНИЦИ ВЪВ ФОРУМА. Иначе разликата между Нас и теб е че Ние знаем стойността на парите!


Потребителски аватар
bai vicho
Мнения: 223
Регистриран на: Вто 12 окт 2010 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: dobrich

Re: Донорите

Мнениеот bai vicho » Нед 26 авг 2012 9:50


Темата започна да се превръща в екшън :076: 'а истината е че на малко смелчаци им стиска да се гмурнат в сложния океан на електрониката и да експерементират при положение че нашите мотори са карбураторни.
А доработен мотор с двоика карбове украсени с тромпети и хранени с убогатено гориво мисля че доставят много по голямо удоволствие на притежателите си и е много по надежден вариант.
Мое мнение.


Потребителски аватар
stingray
Мнения: 582
Регистриран на: Пет 25 авг 2006 20:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Донорите

Мнениеот stingray » Нед 26 авг 2012 17:00


Колеги, не се карайте!!! Форумът е за ВЗАИМОПОМОЩ според мен, а не да си ги мерим :)


Потребителски аватар
nik1302
Мнения: 230
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Донорите

Мнениеот nik1302 » Пон 27 авг 2012 10:45


BuGmaN написа:... щото само "ДС" и четене на прекалено-стара, техническа литература, не може да те обърка, толкова. :beer


Още по-малко пък може да обърка шеведите от JPMOTORSPORT (и не само тях!).

Специален (1.9 прост карбураторен) музикален поздрав от 2012.
Изпълнител - Johannes Persson
Звукозаписно студио - JPMOTORSPORT, Sweden
На изхода - некви си 255 кончета и 9700 оборота

Усеща се силно влияние на ДС scare ! За подобряване на саунда и добавянето на нови (високотехнологични) инструменти към тромпетите Johannes Persson е най-добре да се свърже с колегата Бъгман :beer heavy metal zork



И нещо "по-скромно". Пак нискотехнологично и отново се усеща лошото влияние на ДС :D . За същитe шведи иде реч :bowdown , а годината е "далечната" 2008.
"Само" 195 кончета на диното при 7700 оборота от (почти стоков -стокови колянов вал и глави !) 1603 кубика въздухар ! и ... "само" 11.58 сек на 1/4 миля.



11.58.JPG




ПС. Това със сигурност е последния ми пост тук. Нискотехнологичен. От който се усеща силното влияние на ДС heavy metal zork . С останалите не толкова "високотехнологични" колеги (на които ДС не им влияе толкова зле) винаги има начин да се чуем и пием по :beer .



Върни се в “Air Cooled & Boxer”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта