Както вероятно повечето от Вас знаят двигателите на нашите машини нямат хартиен, маслен филтър, както е при повечето двигатели, а имат само цедка, която да задържа само най-едрите боклуци, а конструкцията на блокът и специалното масло, карат ситните боклуци да се утаяват на дъното. Затова правилното масло би следвало да е Недетергентно, тоест, общо казано - масло, което няма миещи качества (каквито все по-добри се състезават да имат стандартните масла). Недетергентните масла използват и съставки, които липсват или са с намалено съдържание при съвременните масла, пример е наличието на цинк и калций. Слагайки стандартно (съвременно) масло на двигател без маслен филтър би помогнало на всичкият произведен от двигателят боклук да се върти до безкрайност, действайки като абразив и би спомогнал за няколкократно по-бързо износване на триещите се повърхности. Едно от решенията на проблема е монтирането на маслен филтър, но тъй-като той създава допълнително налягане и изисква допълнителен дебит има опасност стандартната маслена помпа да не може да се справи. За щастие на пазара се предлагат готови комплекти. Доставял съм подобен комплект, който включва помпа с по-широки зъбни колела, стойка, сменяем маслен филтър и т.н., тоест всичко необходимо за подмяна на стандартната помпа:
С даденият комплект решаваме проблемът с филтрирането на маслото и принципно можем да използваме всякакво масло, обаче, бих препоръчал, тази система за нови или двигатели на малко километри, за другите остава въпросът какво ще се случи с утаените от оригиналното масло боклуци, сещате се нали... Остава въпросът, дали и колко, въобще са подходящи стандартните масла за нашите двигатели. Отговорът е, че нашите двигатели, частите и консумативите, които са заложени в тях, хлабините, режима на работа и т.н. са различни от, тези на съвременните двигатели от което следва, че по-добре да използваме специализираното за нас масло. Някъде четох теория как през 90-те години, заради някакви ЕКО-норми се решава да се намалят съставките в маслата, които предпазват частите на двигателите от износване, смисълът бил, да се купуват по-често нови-автомобили, но еколозите искали, такива драстични понижения, че производителите на автомобили никак не се съгласили, опасявали са се че двигателите ще се износват прекалено бързо, дори още гаранционни, освен, това замърсяванията щели да се вдигнат заради лошото смазване или някакви подобни... Накрая стигнали до някакво компромисно решение, но маслата оттогава са значително "орязани" и вероятно, така ще бъде и за напред. Друга история: В някакъв форум, бях попаднал на една графика от правени тестове 94-95г., сканирана от някаква книга, където е показано износване на цилиндър на дизелов двигател със SAE15; 15W50 r SAE30 изненадата е, не само правата крива на износване в полза на САЕ30, а и по-доброто смазване и при ниска и при висока температура:
Във въпросният форум се питат как и защо е възможно, това, а аз се питам, дали в тестовете SAE30-то не е било въпросното Недетергентно или някое подобно масло предназначено за по-старите двигатели...
В друга статия намирам още интересна информация свързана със маслата, там авторът обяснява, че съвременните масла, често не вършат добра-работа при ретро двигателите защото са предназначени за различна горивна ефективност, различен контрол на емисиите, различен интервал на смяна и т.н. Добавя още, че добавките на цинкова и фосфорна основа имали пагубен ефект върху съвременните системи за контрол на емисиите и сегашните двигатели били проектирани да работят без, тези добавки. Твърди, че съвременните масла могат да причинят големи поражения, особено на разпределителният вал и повдигачите, където пък на нас ни е най-слабото място...
В крайна сметка май излиза, че не е само препоръчително, ами и се налага да използваме маслата за класически автомобили.
За съжаление не зная за вносител в Бг. който да поддържа на склад подобни масла. В списанието за класически автомобили съм виждал обява за масло, но беше отдавна и не помня марка. Доставка на Castrol Classic oil XL20W50 идва с поръчка, разфасовките са в щатски стандарт и са по около 1 литър и 5, като по спомени малката разфасовка не е изгодна на цена когато е за цяла смяна на масло (2,5л) - излизаше, че 3 малки струват колкото голямата, а тя, като си сметнем и доливането, би ни стигнала за препоръчителният интервал 2-3000км. и разход 800-1000гр. на 100км. или нещо подобно.... :idea:
Правилното масло за двигателите с въздушно охлаждане на VW
- bonko
- Мнения: 75
- Регистриран на: Пет 21 яну 2011 20:39
- Автомобил: Trike
- Двигател: CU 2000
- Местоположение: Враца
Re: Правилното масло за двигателите с въздушно охлаждане на VW
Хубава и полезна статия, поне за тези които наистина си обичат двигателите, но не знам тук на нашия пазар дали се предлагат такива масла за класически автомобили освен тези масла които са за над 100 000 км. но мисля че има съществена разлика между двата вида. Предполагам, че това не важи за двигателите TYPE 4 тъй като те са си с маслен филтър и от тук идва и въпроса, кои са най-добрите масла или да кажем най препоръчителните масла за TYPE 4 моторите и има ли значение дали е нов (след основен ремонт) или е по старичък двигателя
- bai vicho
- Мнения: 223
- Регистриран на: Вто 12 окт 2010 18:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: dobrich
Re: Правилното масло за двигателите с въздушно охлаждане на VW
Здрасти Митак,боря едно СТ с филтър и утаечна цедка на дъното.Още съм далеч от маслото но 20-20,20-40,20-50 или15-40 ще му ходи.
За сега съм на тема охлаждане, нещо от рода на шевролет корвайр или както там се пише.
За сега съм на тема охлаждане, нещо от рода на шевролет корвайр или както там се пише.
- rough
- Мнения: 430
- Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
- Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Правилното масло за двигателите с въздушно охлаждане на VW
За охлаждането:
колкото е по-проста схемата е по-малка вероятноста нещо да се прецака а тоя курвар с тия усукани ремъци изглежда супер но дали е надеждно ??
За маслата:
http://yacco-bulgaria.com/products.html#LEGENDE СЕРИЯ - най-долу
колкото е по-проста схемата е по-малка вероятноста нещо да се прецака а тоя курвар с тия усукани ремъци изглежда супер но дали е надеждно ??
За маслата:
http://yacco-bulgaria.com/products.html#LEGENDE СЕРИЯ - най-долу
- bonko
- Мнения: 75
- Регистриран на: Пет 21 яну 2011 20:39
- Автомобил: Trike
- Двигател: CU 2000
- Местоположение: Враца
Re: Правилното масло за двигателите с въздушно охлаждане на VW
До тук разбрах че правилното масло за TYPE 4 мотора е YACCO LEGENDE MULTIGRADE SAE 15W-50, но я кажете колеги някой карал ли е с него и да даде мнение за качествата му или да препоръча някакво друго, въпроса ми е да намеря най-хубавото масло защото двигателя ми е след основен ремонт и всичко вътре е съвсем ново но не знам подходящи ли са съвременните масла за случая или си трябва масло за класически двигатели, хайде помагайте
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Правилното масло за двигателите с въздушно охлаждане на VW
Здравейте колеги,
Въпросът за правилното масло на двигателиете с въздушно охлаждане и особенно, за тези без маслен филтър,
последно време претърпя развитие в благоприятна посока и е редно да опресним темата...
Европейската компания “HALKO” е разработила специална гама, съвременни масла за класически двигатели
с въздушно охлаждане. Новоразработените масла ни гарантират:
- Повишено ниво на добавките ZDDP с които гарантират намаляването на износването и защита на компонентите в двигателя
- Отлично смазване в широк, температурен диапазон
- По-лесен студен старт
- Защита при студено палене
- Намален разход на масло
- По-високи обороти
- По-ниска температура на двигателят
- Икономия на гориво
- Намаляване на вредните емисии
- Защита от смесване с гориво
- По-лесно изпарение на кондензиралата влага
- Съвместимост с уплътненията
Инженерите от “HALKO” са обърнали особенно внимание на вискозитетът на маслото, от което идват и някой
от предходно изброените преимущества.
Изборът е достатъчен за удовлетворението на нуждите на всички типове двигатели:
15W30 – Минерално моторно масло с намалени нива на миещите съставки с което да удовлетвори изискването на
стандартните двигатели, без маслен филтър - за утаяване на замърсяванията по дъното на двигателят.
15W40 – Модифицирано, Минерално масло подходящо за стандартните двигатели на които има добавен филтър за маслото
10W40 – Полусинтетично масло, с допълнителна доза ZDDP съставки, предназначено да отговори на нуждите на
спортните и с повишен обем двигатели.
Справяйки се със завишените изисквания за оптималното смазване на класическите двигатели, монтирани на Фолксваген
„Костенурка“ и себеподобните му, се предполага, че маслото на “HALKO”, няма да има особенни грижи за удовлетворяването
на нуждите от оптималното смазване и на останалите видове Четиритактови двигатели.
Препоръчителният интервал за смяна, особенно на двигателите без маслен филтър е 5000км.
Още по темата:
http://www.halso.co.uk/products/vw-air- ... gine-oils/
http://www.airmonkeys.co.uk/halso-air-cooled-motor-oil/
Налични за заявка – опаковки от 5л. “HALKO” 15W30 на цена: 117лв.
https://www.scarab.be/ShowItem.aspx?s_id=25-370
Заявки и допълнителна информация на sxsrestorations@gmail.com
Поздрави!
Екипът на ‘’SxS RestorationS”
Въпросът за правилното масло на двигателиете с въздушно охлаждане и особенно, за тези без маслен филтър,
последно време претърпя развитие в благоприятна посока и е редно да опресним темата...
Европейската компания “HALKO” е разработила специална гама, съвременни масла за класически двигатели
с въздушно охлаждане. Новоразработените масла ни гарантират:
- Повишено ниво на добавките ZDDP с които гарантират намаляването на износването и защита на компонентите в двигателя
- Отлично смазване в широк, температурен диапазон
- По-лесен студен старт
- Защита при студено палене
- Намален разход на масло
- По-високи обороти
- По-ниска температура на двигателят
- Икономия на гориво
- Намаляване на вредните емисии
- Защита от смесване с гориво
- По-лесно изпарение на кондензиралата влага
- Съвместимост с уплътненията
Инженерите от “HALKO” са обърнали особенно внимание на вискозитетът на маслото, от което идват и някой
от предходно изброените преимущества.
Изборът е достатъчен за удовлетворението на нуждите на всички типове двигатели:
15W30 – Минерално моторно масло с намалени нива на миещите съставки с което да удовлетвори изискването на
стандартните двигатели, без маслен филтър - за утаяване на замърсяванията по дъното на двигателят.
15W40 – Модифицирано, Минерално масло подходящо за стандартните двигатели на които има добавен филтър за маслото
10W40 – Полусинтетично масло, с допълнителна доза ZDDP съставки, предназначено да отговори на нуждите на
спортните и с повишен обем двигатели.
Справяйки се със завишените изисквания за оптималното смазване на класическите двигатели, монтирани на Фолксваген
„Костенурка“ и себеподобните му, се предполага, че маслото на “HALKO”, няма да има особенни грижи за удовлетворяването
на нуждите от оптималното смазване и на останалите видове Четиритактови двигатели.
Препоръчителният интервал за смяна, особенно на двигателите без маслен филтър е 5000км.
Още по темата:
http://www.halso.co.uk/products/vw-air- ... gine-oils/
http://www.airmonkeys.co.uk/halso-air-cooled-motor-oil/
Налични за заявка – опаковки от 5л. “HALKO” 15W30 на цена: 117лв.
https://www.scarab.be/ShowItem.aspx?s_id=25-370
Заявки и допълнителна информация на sxsrestorations@gmail.com
Поздрави!
Екипът на ‘’SxS RestorationS”
Върни се в “Air Cooled & Boxer”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта