понеже спора ми е интересен та реших и аз да се включа...ама тука да си спориме на чисто
а и да разбереме най-накрая как се вадят тия пусти коне от тая кочина !
oryxster написа:150к.с.
дори и тук е лесно
oryxster написа:300к.с.
дори и там е трудно
oryxster написа:Тип 4 с реална мощност 150 к.с. с калкулация на необходимите за това части.
Да дам и аз колкото акъл имам да видим дали съм прав ???
ако НЕ намесваме турбо според мен нещата седят по следния начин:
Ако приемем че имаме технически изправен двигател тип-4 за основа ще са ни нужни:
1.Бутала(цените на комплект китайци с цилиндри започват около 500+ лв.) - оригиналните са много кекави и тежки
ако сложим нови хубави и по-леки бутала с право чело с нови по-леки бутални болтове ще повдигнем доста компресията и ще облекчим доста работата на биелите и те със сигурност ще издържът на едни поне 6500 оборота в минута
2.Разпределителен вал(цените започват от 300 лв.) - оригиналния е направен така че двигателя само да грее и не е ефективен във НИКАКВИ обороти!! това е страшна недомислица на немцките енджинери
3.Повдигачи и пружини (цените започват от около 300 лв.) олекотени механични повдигачи и по-стегнати пружини за да не се цунат клапаните с буталата на високи обороти !
5.Комплект двойни карбуратори (цените на комплект започват около 200 лв. +пари за нова карантия по тях за да заработят коректно около 100 лв.) може и по евтин варянт с инжекцион от някоя морга но класиката си е класика
6.Комплект колектори с филтри и всички екстри за двойни карбуратори (цените започват около 500 лв.)
7.Изпускателна система(за направата на такъв в домашни условия са необходими поне 200 лв.)
8.По големи клапани -42х37 или 44х40(най-малко 500лв)+ портване на главата особено изпускателните портове(
9.Олекотяване на маховик(цената ще я каже стругара)не е задължително а препоръчително
10.Балансиране на всичко по мотора !!! ЗАДЪЛЖИТЕЛНО !!! (биели,бутала,бутални болтове,маховик)
като включим и цената на самия двигател и работата по него ако не го правим сами в гаража цената ми изглежда да прескочи едни минимум 4000лв.
това е МИНИМАЛНОТО за около 150к.с. със най-евтините части
*цифрите са около и не твърдя да са 100% точни
до тук мисла че частите са достатъчни да се постигнат около 150 конски сили от тая кочина
може и да съм пропуснал нещо
Сега да видим какви ще са вашите 150к.с.
BuGmaN написа:С техните бюджети, тука, направо излитаме...
и там и тук частите са едни пари !!!