Един рядък автомобил Ибиза 021А

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
Потребителски аватар
pesho_910926
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 14 яну 2010 12:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: silistra

Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот pesho_910926 » Вто 16 окт 2012 23:48


С колата се сдобих случайно понеже исках голф 2 ,но разполагах с около 1200-1300 лева а тогава голф за толкова парички не намерих .Като на майтап тръгнахме с един колега да я огледаме и след има няма 3 седмици вече беше моя.
Колата е Сеат Ибиза 021А , испанско производство 1.7 пълна инжекция 98 кончета по талон ,8 клапана Sport line ,или по точно System Porsche.Общо взето колата не ми харесваше много понеже ми изглеждаше доста дребна и висока и изглеждаше като бръмбар, но се впечатлих от вървежа ,може би защото преди това карах рено 1.1 45 коня.Мисля че нямам снимка в оригиналния и вид понеже я купих преди 2 години ,но не беше кой знае какво ,предния капак и тавана бяха за пребоядисване джантите оригинални лети 14 цола с високи гуми.Вътре обаче беше доста запазена.
И така кола вече имах сега остана да се потрудя и да я вкарам в приличен вид.

Започнах със снижаване , но проблем окачването отпред е подобно на това на голф или поло с малък тампон там с голямо мерене и чудене купих две червени пружини за голф малък тампон които смъкват 40мм. ,но проблемът беше отзад.Там колата е на носачи със напречно разположен ресьор.Амортисьорите се захващат на принципа на предните , така че там не беше мислене за поставяне на пружини махане на листи на ресьора или шпринговане докато накрая срязах болтовете които държат ресьора и поставих по дълги ,по този начин полата слезе и отзад , но това разбира се е временно за съжаление до ден днешен.

Гумите въобще не ми допадаха и затова реших да търся джанти гуми купих 15 цола АТС 7J но след поставянето им разбрах че тази кола не е за 15 цола. Мислих си и за 13 цола вече с ниска гума но предните дискове не го позволяваха. Случайно пак открих гуми с помощта на същият колега които дори не бях предполагал че съществуват 195/45/14 .Бяха много зле и за едно лято свършиха,затова започнах да търся други гуми и вече с някои по хубави джантички .Намерих джантички 14 цола AZEV 6J бяха в много лошо състояние и си поиграх но станаха прилични като се има на предвид че са боядисвани от мен със спрей. Гумите ги намерих по късно две дълуп 195/45/14 и две йокохама същият размер в отлично състояние и четирите.

Претърпях лек удар в предния десен калник заради един калпав шофьор, но това помогна да боядисам капака и тавана на колата.

Започнах да си я пооправям и вътре като си направих нова кора за багажника и кори за вратите които не са довършени все още, смених сидито от елит на пайнер и говорители на херц.

Поиграх си доста докато направя така, че да поставя спортен филтър и да има някакъв ефект, но след много усилия всичко се получи доста добре.

Скоро поставих и уред за налягането на маслото там също се наложи да поиграя както със всичко понеже нямам право на грешки защото резервни части почти няма да не казвам ,че въобще няма да не си говорим за тунинг и подобрения от всякакъв вид.

В момента довършвам генерация на 56 мм вътрешно със резонатор и крайно гърне проходно ,което даде добър резултат , "малко" бръмчи и господата полицаи едва ли ще са доволни но...

Общо взето не съм правил кой знае какво по колата ,но замислям големи неща като портване на главата ревизиране на мотора търсене на някакъв спортен съединител който да пасне и мечтата ми два вебера 45мм. Също така спортен колектор да се изработи ,регулируемо окачване от поло което ще се преправя ОТНОВО за да пасне пребоядисване широки 14 цола джанти и малко други глезотийки .
За повечето работи съм благодарен на колегата Golf_Diesel_
ЕТО И МАЛКО СНИМКИ ОТ ПОСТИГНАТОТО ДО МОМЕНТА
http://rendqgata.snimka.bg/tuning/seat- ... 21a.707722
Поради липсата на пари всичко по колата става много бавно на снимките ще видите че съм оставил място за още 2 уреда които ще купя по късно и др. такива неща. Но въпреки всичко мерака ми не се губи и колата ще стане малко по малко ,надявам се да ви хареса понеже е доста рядка кола много трудно се среща по улиците да не говорим за тунинг някакъв си.
Има още неща които не съм снимал например генерацията и тапицираната кора но ще го направя и ще кача снимки също така със всяко развитие ще пиша и качвам материали ,надявам се на помощ ако изпитам затруднение а това ще стане.

Последна промяна от pesho_910926 на Сря 17 окт 2012 0:05, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
Franto
Мнения: 44
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 0:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот Franto » Вто 16 окт 2012 23:58


Похвала за труда, но за снимките не :)


Потребителски аватар
pesho_910926
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 14 яну 2010 12:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: silistra

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот pesho_910926 » Сря 17 окт 2012 0:03


снимките са на линк понеже са доста и са големички ако има проблем с линка кажете :)
и още няколко снимки на колата в сегашното състояние без генерацията все още
Прикачени файлове
DSCN3221 - Копие.JPG
DSCN3224.JPG
DSCN3232.JPG
DSCN3230.JPG

Последна промяна от pesho_910926 на Сря 17 окт 2012 0:17, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
nokiangage
Мнения: 3374
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
Автомобил: Passat B3 - 35i
Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
Местоположение: Плевен, Варна
Контакти:

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот nokiangage » Сря 17 окт 2012 0:12


Е браво за избора на кола колега, но наистина темата ще е по-приятна със снимков материал в нея определено! :да: Като съвет бих дал да редактираш мненеието си и да вмъкнеш с всички снимки хронологично за да се получи една приятна тема за този автомобил... Поздрави и давай по-детайлни сними, защото да пише Porsche под капака е доста приятно :beer


Потребителски аватар
pesho_910926
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 14 яну 2010 12:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: silistra

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот pesho_910926 » Сря 17 окт 2012 0:21


Сега ще пусна снимки с малко повече подробности за всяко едно нещо защото горе беше най общо ,така и темата ще стане по хубава както каза колегата.На някои неща нямам снимки защото съм нямал възможност да снимам , например с окачването и неговата лека промяна.Отпред съм сменил само на едни пружини на пръв поглед ,но се наложи да направя на фреза една от дупките в амортисьора по точно на долния болт от двата които държат амортисьора за главината.По този начин стана раздвижен и можеше да се оправи проблема с разкрачената предница ,която си беше разкрачена и преди това.До колкото съм виждал такива коли всички са разкрачени отпред и проблема не е в тампони или нещо подобно ,но с направата на канал вместо дупка проблема се реши почти напълно.Задния мост не е нищо сложно не знам колко от вас знаят какво представлява и затова няма да обяснявам пак ще снимам и ще обясня когато кача снимката.За тези неща нямам снимки за жалост.

Така на ред са 14 цоловите джантички които взех бяха в много лошо състояние и падна голямо шкурене. Първо на 150-200 суха ,след това минах на 400 -600-800 водна и спрейче.

DSC04611.jpg

Ето разликата след голямото шкурене ,на някои от джантите се наложи да се шкури до алумин.Боята има беше много дебела и на доста места разтекла затова се поиспотих със шкуренето.

DSC04610.jpg

тук малко помощ от приятелкта :applause:


DSC04607.jpg

DSC04605.jpg

вече боядисани

DSCN3230.JPG

Вече и на колата

Така малко информация и за преправянето на смукателната система.Заради желанието ми да сложа спортен филтър се наложи да си поиграя с най-обикновен поялник и малко колена и тръби за водопровод ,но не за мръсен канал а за водопровод , защото тези тръби за водопровод са много по дебели от другите пригодени са да се спояват една за друга със специален поялник.Намерих си на 63мм вътрешно и започнах да меря и поя с поялника.Преди това естествено минах през поне 10 различни варианта на поставянето на този филтър и заради ограниченото място беше доста трудно.

Изображение
по този начин изглежда оригинално мотора

Изображение
тук вече започваме с лепенето ,на места като това където ще има маркуч за съединение слагам една по тънка тръба, набивам и я лепя за главната

Изображение
вече нещо оформено

Изображение
Изображение
Изображение
това щеше да служи за някакъв отделен въздух които взема колектора или нещо подобно , дори не можах да разбера за какво точно е но без него колата на празен ход е готова да угасне.В крайна сметка е заменено с метално
Изображение
Изображение
Изображение
вече и грубо китнато

След пристигането на поръчаните маркучи и колена я монтирах
Изображение
Изображение
В момента е със евтин китайски филтър ,но ще сложа и по добър.


Потребителски аватар
Danze
Мнения: 26
Регистриран на: Вто 03 май 2011 11:26
Автомобил: Seat Ibiza
Двигател: AFH 1998
Местоположение: Sofia

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот Danze » Сря 31 окт 2012 10:48


Евала брато! Много ми харесва изработката на тоя "air intake"
Уникална колица!Надявам се винаги да се грижиш така за нея :)


Потребителски аватар
vovo6808
Мнения: 344
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 21:11
Автомобил: VW GOLF MK3
Двигател: ABS 1992
Местоположение: РУСЕ

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот vovo6808 » Сря 31 окт 2012 17:22


Много добре се получава колега.Успехи за напред. :applause:


Потребителски аватар
Gladiatora_G60
Мнения: 291
Регистриран на: Съб 31 окт 2009 19:25
Автомобил: VW Golf MK3
Двигател: ABF
Местоположение: Bankya

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот Gladiatora_G60 » Сря 31 окт 2012 22:16


И на мен ми допада...! Успех ! :beer


Потребителски аватар
predat0r
Мнения: 2810
Регистриран на: Чет 02 фев 2012 13:44
Автомобил: Mercedes-Benz W203
Двигател: C270CDI
Местоположение: АСЕНОВГРАД

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот predat0r » Сря 31 окт 2012 22:19


:drunk добре се получава.... абонирам се на темата :talk:


Потребителски аватар
jaferski
Мнения: 44
Регистриран на: Пет 11 мар 2011 16:45
Автомобил: VW Passat 3BG
Двигател:
Местоположение: Т-ще

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот jaferski » Чет 01 ное 2012 23:43


Добра тема... Ще чакам продължение.... 8)


Потребителски аватар
pesho_910926
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 14 яну 2010 12:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: silistra

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот pesho_910926 » Съб 10 ное 2012 19:40


Благодаря на всички ви. Извинявам се че не мога да продължа темата защото не разполагам с бърз интернет да качвам снимки, когато имам възможност ще кача всичко и ще продължим темата.
Знам че мястото не е тук , но искам да кажа че си продавам джантите тия които по горе съм освежил с 4 зимни гуми ласа 165/70/14 нямат и 2000 километра,купих ги преди 2 години но не съм карал много колата с тях и са перфектни.При интерес на лично пишете.Писах тук защото в момента не мога да пусна тема и да кача снимки затова се извинявам предварително.


Потребителски аватар
bbboiko2004
Мнения: 4190
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
Автомобил: VW Polo 2f
Двигател: 3f - 1993

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот bbboiko2004 » Сря 14 ное 2012 12:25


Екстра много ми харесва как си я стегнал, евалата :beer


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2923
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Mercedes W210
Двигател: 290TD
Местоположение: Силистра

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот Golf_Diesel_ » Сря 14 ное 2012 15:37


Колегата е харесал джанти Борбет Т 8J и сега разпродава всичко че някой да не го изпревари mhihi.Сеата ще стане страшен с тях, ама ще трябват раздувки.


Потребителски аватар
pesho_910926
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 14 яну 2010 12:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: silistra

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот pesho_910926 » Пон 03 дек 2012 20:22


188130o.jpg

Ето ги и джантите ,бяха с полирани бордове и в приличен вид.Сега са почти подготвени за боя.Сам ги подготвям а един приятел ще ми ги пръсне в сребрист(най-използвания)цвят за джанти.Снимки ще кача като са готови.
Иначе джантичките са разбира се 14" 8j ЕТ20 и доста стърчат от калниците ,което подсказва че ще има раздувки, но малко по малко все пак нямам големи финанси ,така че първо боята след това ми трябват нови барабани,цилиндърчета,накладки за отзад и дискове и накладки за отпред ,след това окачване и чак тогава раздувките.


Потребителски аватар
pesho_910926
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 14 яну 2010 12:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: silistra

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот pesho_910926 » Чет 13 дек 2012 13:01


Ето и малко продължение на темата.
Поставяне на уреди,имаше малко спънки с датчика понеже аз имам оригинален уред на таблото който е повреден.Не успях да ползвам моя датчик ,а този от новия уред беше със съвсем различна резба като стъпка и дебелина ,така че се наложи да се направи фланец(втулка).

Първо започнах с намирането и свързването на главния плюс от стартерния ключ ,който ще ми върши работа и за другите два уреда.Поставих и един бушон(предпазител).
Изображение

След това свързах и кабелите за осветлението на уреда като взех захранване от осветлението на бутоните за парното.
Изображение
Изображение

Така изглеждаше паяжината преди новите кабелчета ...
Изображение
...и ето това са новите кабели с кабелни обувки за уреда
Изображение
ако забелязвате от двете снимки има разлика в металната рамка която укрепва таблото наложи се да изрежа малка част от нея ,понеже пречеше на уреда.

Тук започнах изрязването на новата част от парче пластмаса , като предварително изчертах всичко прецизно и след това изрязах кръглите отвори със дрелка и подходящ накрайник , а самата част срязах с ъглошлайф.
Изображение

Предварително бях подготвил пластмасата която смъкнах от колата като изрязах право отворите за запалката ,пепелника и часовника.След това наложих новата пластмаса и започна здраво лепене.Като за целта ползвах обикновен поялник,по моя преценка това е най здравия начин в този случай.
Изображение

След като добре залепих навсякъде си поиграх малко с кита и шкурката,накрая го пръснах с черен спрей и се получи доста добре,предстои да се пребоядиса от професионалист.Съжалявам че нямам снимки при китването и рязането на другия елемент който е на мястото на часовника и там поставих прекъсвач с предпазител и съм оставил място за още един.Целта на прекъсвача е да си пускам усилвателя,и да допълва уредите като заедно придават леко спортен вид на колата.

Така изглеждаше преди (снимката не е оригинална, но по този начин изглежда и моето табло)
Изображение

И ето в завършен вид...
Изображение
Изображение



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 138 госта