Здравейте колеги,
Стария ми Б4 Пасат издава вече багажа и започнах да мисля за покупката на нов автомобил. След много умуване съм стигнал до тези два модела, производство след 2008г. Нямам някакво предпочитание дали да е дизел или бензин, единственото нещо което е задължително е 5 врати и автоматик. Моля ви да споделите впечатления и отзиви за тези автомобили, също така за какво да гледам, това ще е първата ми кола автоматик (заради жената) и не знам какво да очаквам от поддръжката. Като цяло идеята е колата да е икономична и на по малко от 160 000км, ще се взима с кредит, и като таван мисля около 14 000лв максимум.
edit: С добавянето на Пасата в избора на кола, вдигаме границата на километрите на 160 000км
edit2: Намалих тавана на цената от 16 на 14 000лв за да останат пари за обслужване и други такива работи. Голф МК5 влиза в играта вместо МК6.
Благодаря!
Golf МК6 1.4 TSI/2.0TDI DSG или Passat B6 TDI DSG
- Oxyde
- Мнения: 1090
- Регистриран на: Нед 16 сеп 2007 20:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Надежда
Golf МК6 1.4 TSI/2.0TDI DSG или Passat B6 TDI DSG
Последна промяна от Oxyde на Сря 12 ное 2014 22:08, променено общо 2 пъти.
- rumenski
- Мнения: 173
- Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
- Автомобил: 2002 Passat B5.5
- Двигател: 1.8T 170hp AWM
- Местоположение: Добрич
Re: Golf МК6 1.4 TSI/2.0TDI DSG или Ford Focus 2.0TDCI
2.0TDI след 2008г е Common Rail, 140 коня. Карах го на 2009 Jetta TDI точно на DSG автоматик. Впечатлението ми от двигателя на 131500км беше повече от перфектно. Палеше си от 1/4 оборот на минусови температури. Икономичен и изключително динамичен в комбинация с DSG-то. Като цяло тази комбинация за мен е перфектната, НО:
Някои от произведените DSG кутии имат дефектни температурни сензори (не на двигателя, а за маслото в кутията). При афектираните кутии, когато този сензор отчете "прегряване", кутията преминава на неутрал и моментално се губи предавателно движение. Това може да бъде доста опасно, но ако се има в предвид - предполагам, че не би било проблем. Решението е да се смени въпросният сензор с нов. Не мога да кажа дали сензорът е в самата кутия или е изведен отвън... Ако е отвън - лесно, ако ли не - проблем. Лично на мен не ми се е налагало никога да го търся, тъй като не съм се сблъслвал с този проблем.
За мен това е най-добрата комбинация между двигател и кутия. (не забравяй, че DSG-то си е почти ръчна кутия с автоматизирани предавки, което допринася за разход сходен на този който дават тези коли с ръчни кутии). Другите 2 комбинации не съм ги имал и не знам какво да кажа.
Имах обаче 2012г Ford Focus на 47 000км. Продадох го преди половин година. Колата НЕ МИ харесваше изобщо като изработка и като качество. Моят двигател беше бензинов с директно впръскванe. Кутията беше същата технология като DSG-то на VW - двъ-съединителна без хидравличен трансформатор. Просто Форд не го наричат DSG, а PowerShift. Като цяло нямах оплаквания от към мотор, кутия и динамика, но изработката не ми харесваше. А и все пак беше на 47 000км. Не знам дали на 100 000 не бих имал проблеми с мотор/кутия. С 1 изречение - не си купувай FORD. Казвам го НЕ като VW сектант, а като човек който е имал 2 чистак нови форда. Другия ми беше 2010 Fusion - американския с 2.5Л 4цилиндров мотор и 6-степенен нормален автоматик. Не са хубави коли.
Лично аз не съм карал никога 1,4ТSI, но моето мнение е, че измежду бензиновите нямаш по-добър избор! Голямо желание имам да го пробвам и аз този мотор със 150-те кончета на 2012 Голфара 7-скоростно DSG...ммм
Някои от произведените DSG кутии имат дефектни температурни сензори (не на двигателя, а за маслото в кутията). При афектираните кутии, когато този сензор отчете "прегряване", кутията преминава на неутрал и моментално се губи предавателно движение. Това може да бъде доста опасно, но ако се има в предвид - предполагам, че не би било проблем. Решението е да се смени въпросният сензор с нов. Не мога да кажа дали сензорът е в самата кутия или е изведен отвън... Ако е отвън - лесно, ако ли не - проблем. Лично на мен не ми се е налагало никога да го търся, тъй като не съм се сблъслвал с този проблем.
За мен това е най-добрата комбинация между двигател и кутия. (не забравяй, че DSG-то си е почти ръчна кутия с автоматизирани предавки, което допринася за разход сходен на този който дават тези коли с ръчни кутии). Другите 2 комбинации не съм ги имал и не знам какво да кажа.
Имах обаче 2012г Ford Focus на 47 000км. Продадох го преди половин година. Колата НЕ МИ харесваше изобщо като изработка и като качество. Моят двигател беше бензинов с директно впръскванe. Кутията беше същата технология като DSG-то на VW - двъ-съединителна без хидравличен трансформатор. Просто Форд не го наричат DSG, а PowerShift. Като цяло нямах оплаквания от към мотор, кутия и динамика, но изработката не ми харесваше. А и все пак беше на 47 000км. Не знам дали на 100 000 не бих имал проблеми с мотор/кутия. С 1 изречение - не си купувай FORD. Казвам го НЕ като VW сектант, а като човек който е имал 2 чистак нови форда. Другия ми беше 2010 Fusion - американския с 2.5Л 4цилиндров мотор и 6-степенен нормален автоматик. Не са хубави коли.
Лично аз не съм карал никога 1,4ТSI, но моето мнение е, че измежду бензиновите нямаш по-добър избор! Голямо желание имам да го пробвам и аз този мотор със 150-те кончета на 2012 Голфара 7-скоростно DSG...ммм
Последна промяна от rumenski на Пет 24 окт 2014 20:42, променено общо 1 път.
Re: Golf МК6 1.4 TSI/2.0TDI DSG или Ford Focus 2.0TDCI
голф ТДИ на такива километри и за тия пари ... трудно
иначе с две ръце ЗА голфа, има още един хич не лош негов двигател - 1,6 CR TDI 105 коня 7x DSG
иначе с две ръце ЗА голфа, има още един хич не лош негов двигател - 1,6 CR TDI 105 коня 7x DSG
- Oxyde
- Мнения: 1090
- Регистриран на: Нед 16 сеп 2007 20:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Надежда
Re: Golf МК6 1.4 TSI/2.0TDI DSG или Ford Focus 2.0TDCI
Благодаря за изчерпателния коментар! А като поддръжка след 100 000 км какво може да се очаква? Някакви примерни цени за консумативи?
- rumenski
- Мнения: 173
- Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
- Автомобил: 2002 Passat B5.5
- Двигател: 1.8T 170hp AWM
- Местоположение: Добрич
Re: Golf МК6 1.4 TSI/2.0TDI DSG или Ford Focus 2.0TDCI
Предполагайки, че питаш за поддръжка и на 3те коли(и мен), ще отговоря:
1.4TSI e с верига - нямаш смяна на ремък. Автоматика е хубаво да му се сменя маслото на 70000км - предполагам, че маслото ще ти удря по 120лв. Другото са моторно масло - непременно покриващо вш 502.00/505.00 5w-40.
2.0ТDI e с ремък. Ето ти реална цена на комплект ангренжен ремък Contitech, които съм поставял поне 4 пъти на различни коли. Много качествени и издържат над 100 000км. цена комплект. С водна помпа и труд - ориентирай се между 600 и 700лв зависи от това какви части ползваш - качествени или долнопромни, както и къде и в кой град ти правят смяната. Ако избереш да сложиш нещо евтино, може и да ти струва под 500лв. Другото са пак масло на мотор и на кутия. Мотора на 10к, кутията на 70к.
форда също е с ремък. Не мога да кажа цена, но тъй като и той е Common Rail, аз предполагам, че и той ще е към 500лв за смяна на ремък. Останалото си е пак същото.
ПС: Имай в предвид, че на 2.0TDI по ръководство а и в реалност ангренажния ремък издържа до над 160 000км. Така че ако купиш колата под 130 000км, вероятността да не е сменян никога е МНОГО голяма. На мойта джета не беше сменян.
Я ако съм на теб, директно бих си взел 1.4ТSI. Евтина поддръжка и лесна. Хубава динамика. Газифициран става и евтин за каране. Просто винаги му трябват хубави свещи - NGK Platinum с темп. число 6. Хубави масла и филтри. Нищо повече.
1.4TSI e с верига - нямаш смяна на ремък. Автоматика е хубаво да му се сменя маслото на 70000км - предполагам, че маслото ще ти удря по 120лв. Другото са моторно масло - непременно покриващо вш 502.00/505.00 5w-40.
2.0ТDI e с ремък. Ето ти реална цена на комплект ангренжен ремък Contitech, които съм поставял поне 4 пъти на различни коли. Много качествени и издържат над 100 000км. цена комплект. С водна помпа и труд - ориентирай се между 600 и 700лв зависи от това какви части ползваш - качествени или долнопромни, както и къде и в кой град ти правят смяната. Ако избереш да сложиш нещо евтино, може и да ти струва под 500лв. Другото са пак масло на мотор и на кутия. Мотора на 10к, кутията на 70к.
форда също е с ремък. Не мога да кажа цена, но тъй като и той е Common Rail, аз предполагам, че и той ще е към 500лв за смяна на ремък. Останалото си е пак същото.
ПС: Имай в предвид, че на 2.0TDI по ръководство а и в реалност ангренажния ремък издържа до над 160 000км. Така че ако купиш колата под 130 000км, вероятността да не е сменян никога е МНОГО голяма. На мойта джета не беше сменян.
Я ако съм на теб, директно бих си взел 1.4ТSI. Евтина поддръжка и лесна. Хубава динамика. Газифициран става и евтин за каране. Просто винаги му трябват хубави свещи - NGK Platinum с темп. число 6. Хубави масла и филтри. Нищо повече.
- Oxyde
- Мнения: 1090
- Регистриран на: Нед 16 сеп 2007 20:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Надежда
Re: Golf МК6 1.4 TSI/2.0TDI DSG или Ford Focus 2.0TDCI
rumenski написа:Предполагайки, че питаш за поддръжка и на 3те коли(и мен), ще отговоря:
1.4TSI e с верига - нямаш смяна на ремък. Автоматика е хубаво да му се сменя маслото на 70000км - предполагам, че маслото ще ти удря по 120лв. Другото са моторно масло - непременно покриващо вш 502.00/505.00 5w-40.
2.0ТDI e с ремък. Ето ти реална цена на комплект ангренжен ремък Contitech, които съм поставял поне 4 пъти на различни коли. Много качествени и издържат над 100 000км. цена комплект. С водна помпа и труд - ориентирай се между 600 и 700лв зависи от това какви части ползваш - качествени или долнопромни, както и къде и в кой град ти правят смяната. Ако избереш да сложиш нещо евтино, може и да ти струва под 500лв. Другото са пак масло на мотор и на кутия. Мотора на 10к, кутията на 70к.
форда също е с ремък. Не мога да кажа цена, но тъй като и той е Common Rail, аз предполагам, че и той ще е към 500лв за смяна на ремък. Останалото си е пак същото.
ПС: Имай в предвид, че на 2.0TDI по ръководство а и в реалност ангренажния ремък издържа до над 160 000км. Така че ако купиш колата под 130 000км, вероятността да не е сменян никога е МНОГО голяма. На мойта джета не беше сменян.
Я ако съм на теб, директно бих си взел 1.4ТSI. Евтина поддръжка и лесна. Хубава динамика. Газифициран става и евтин за каране. Просто винаги му трябват хубави свещи - NGK Platinum с темп. число 6. Хубави масла и филтри. Нищо повече.
Мерси отново! 1.4 TSI определено изглежда най-добрия вариант, и ще се насоча натам, дай-боже догодина да се похваля с нова покупка!
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Golf МК6 1.4 TSI/2.0TDI DSG или Ford Focus 2.0TDCI
За тези пари ще си купиш Форд обаче... иначе и моето мнение за него е че е доста некачествен. При голф това е най-евтината оферта в мобиле: http://www.mobile.bg/11410858389033171
Но според мен е с върнати километри. Познавам си го, понеже имам същия, без DSG-то.
Но според мен е с върнати километри. Познавам си го, понеже имам същия, без DSG-то.
- Oxyde
- Мнения: 1090
- Регистриран на: Нед 16 сеп 2007 20:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Надежда
Re: Golf МК6 1.4 TSI/2.0TDI DSG или Ford Focus 2.0TDCI
hooligan_sk написа:За тези пари ще си купиш Форд обаче... иначе и моето мнение за него е че е доста некачествен. При голф това е най-евтината оферта в мобиле: http://www.mobile.bg/11410858389033171
Но според мен е с върнати километри. Познавам си го, понеже имам същия, без DSG-то.
Мда и аз него гледах и още няколко имаше на 16 900, но това вече тръгва нагоре от бюджета....май ще трябва да се вдигне малко летвата ако ще е мк6. Подобна мк5 също е вариант, там поне ще се съберем в бюджета. Предполагам че едно 1000лв ще е хубаво да се заделят за смяна на консумативи след покупката...
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Golf МК6 1.4 TSI/2.0TDI DSG или Ford Focus 2.0TDCI
Да, обезателно трябва да имаш заделени 1000лв за първите разходи които неминуемо изскачат. МК5 по принцип е добър вариант, проблема обаче е да намериш истински такъв автомобил в БГ. Вече всички са над 5 годишни и 99% от обявите са нов внос. От там следват пренаписана история, върнати километри и куп проблеми.
ПС: Аз също бях тръгнал за МК5, но като разгледах какво се предлага го отписах като вариант.
ПС: Аз също бях тръгнал за МК5, но като разгледах какво се предлага го отписах като вариант.
- Oxyde
- Мнения: 1090
- Регистриран на: Нед 16 сеп 2007 20:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Надежда
Re: Golf МК6 1.4 TSI/2.0TDI DSG или Ford Focus 2.0TDCI
Хмм, значи мислиш че е по-добре да се търси кола която вече е карана в бг, а не нов внос?
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Golf МК6 1.4 TSI/2.0TDI DSG или Ford Focus 2.0TDCI
От определена цена нагоре за мен е много желателно. При кола от 1ви, 2ри собственик, която е закупена в БГ, много лесно може да проследиш историята и обслужванията. Аз не бих дал 15 000лв и нагоре за нов внос от джамбазин.
- Oxyde
- Мнения: 1090
- Регистриран на: Нед 16 сеп 2007 20:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Надежда
Re: Golf МК6 1.4 TSI/2.0TDI DSG или Ford Focus 2.0TDCI
hooligan_sk написа:От определена цена нагоре за мен е много желателно. При кола от 1ви, 2ри собственик, която е закупена в БГ, много лесно може да проследиш историята и обслужванията. Аз не бих дал 15 000лв и нагоре за нов внос от джамбазин.
Ясно, ще го имам в предвид!
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf МК6 1.4 TSI/2.0TDI DSG или Ford Focus 2.0TDCI
Можеш да погледнеш и последните Голф 5 от 2008г. Те са помпа дюза.
Моят е Golf MK5 GTsport 170PS DSG от 2008г.
Гражданска към 200 лева, не помня точно колко е. Каско около 1 000 на година.
Всички ремъци и ролки с труда около 500 лева, качествени - INA и GATES.
Биалетки 30-на лева. Тампони на носачите около 40 лева за TRW. Задни накладки 60-на лева също TRW.
380 лева масло, филтър и гарнитури на скоростната кутия в Порше София Юг.
Масла и всички филтри - ето ти примерна оферта за Мотул Специфик и филтри Мале - може и всякакви други комбинации, но между 130 и 200 лева може да е едно обслужване.
Та за първоначално пълно обслужване с каско на вноски ще трябва да си приготвиш към 1 500 лева. Регистрация към 100 лева, може и малко повече, ако нямаш авариен комплект например. Каско първа вноска и ГО към 400 лева. Масло скорости и двигател, филтри, ангренаж и пистов ремък с ролки 1 100 лева. И ако гумите са зле ...
Разход - между 6 и 9/100 в зависимост от това къде, кой и как го кара.
Ето ти линк към моя среден разход от както съм го купил - .
Моят е Golf MK5 GTsport 170PS DSG от 2008г.
Гражданска към 200 лева, не помня точно колко е. Каско около 1 000 на година.
Всички ремъци и ролки с труда около 500 лева, качествени - INA и GATES.
Биалетки 30-на лева. Тампони на носачите около 40 лева за TRW. Задни накладки 60-на лева също TRW.
380 лева масло, филтър и гарнитури на скоростната кутия в Порше София Юг.
Масла и всички филтри - ето ти примерна оферта за Мотул Специфик и филтри Мале - може и всякакви други комбинации, но между 130 и 200 лева може да е едно обслужване.
Та за първоначално пълно обслужване с каско на вноски ще трябва да си приготвиш към 1 500 лева. Регистрация към 100 лева, може и малко повече, ако нямаш авариен комплект например. Каско първа вноска и ГО към 400 лева. Масло скорости и двигател, филтри, ангренаж и пистов ремък с ролки 1 100 лева. И ако гумите са зле ...
Разход - между 6 и 9/100 в зависимост от това къде, кой и как го кара.
Ето ти линк към моя среден разход от както съм го купил - .
- KKamenov
- Мнения: 216
- Регистриран на: Сря 29 яну 2014 10:36
- Автомобил: Golf MK5
- Двигател: 1.6 FSI
- Местоположение: София и Перник
Re: Golf МК6 1.4 TSI/2.0TDI DSG или Ford Focus 2.0TDCI
Колегата Добрин много добре ти е описал ситуацията.
По стечение на обстоятелствата личния автомобил ми е MK5 1.6FSI а служебния Focus 1,8TDCI Duratech.
От опита ти казвам, че Фокуса е няма такава пръчка и дърво за каране. Двигателя се чува в купето по-силно от колкото отвън, дизайна в зависимост от пакета е от добре към много зле, но да казвам много лощи неща, двигателя "върви" и много добре набира.
За голфа ми... карал съм много коли, но голфа вози страшно меко, въпреки това, че съм с 17-ки джанти и съм с нико-профилни гуми... дупките не се отразяват добре, но кола без турбо е като жена с малки цици - може да те раздва,но.... :)
аааа да..... на служебния Форд за 1 година и изминати към 25-30к километра му правихме 4-5 пъти ремонт за около 4-5 хиляди лева, а голфа ми само поддръжка
По стечение на обстоятелствата личния автомобил ми е MK5 1.6FSI а служебния Focus 1,8TDCI Duratech.
От опита ти казвам, че Фокуса е няма такава пръчка и дърво за каране. Двигателя се чува в купето по-силно от колкото отвън, дизайна в зависимост от пакета е от добре към много зле, но да казвам много лощи неща, двигателя "върви" и много добре набира.
За голфа ми... карал съм много коли, но голфа вози страшно меко, въпреки това, че съм с 17-ки джанти и съм с нико-профилни гуми... дупките не се отразяват добре, но кола без турбо е като жена с малки цици - може да те раздва,но.... :)
аааа да..... на служебния Форд за 1 година и изминати към 25-30к километра му правихме 4-5 пъти ремонт за около 4-5 хиляди лева, а голфа ми само поддръжка
- Oxyde
- Мнения: 1090
- Регистриран на: Нед 16 сеп 2007 20:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Надежда
Re: Golf МК6 1.4 TSI/2.0TDI DSG или Ford Focus 2.0TDCI
Започвам да се разубеждавам от Форд-а като опция изобщо, може би ще е по добра идея да гледам Тойота Аурис вместо Фокус-а като конкурент на голфа...
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта