Peugeot 407 2.2HDI vs. BMW E46 330D vs. E39 530D vs.Passat B5.5 1.9TDI 131ps

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
deas
Мнения: 100
Регистриран на: Чет 24 юни 2010 21:59
Автомобил: VAG 5+
Двигател: engine19
Местоположение: XackoBo

Re: Peugeot 407 2.2HDI vs. BMW E46 330D vs. E39 530D vs.Passat B5.5 1.9TDI 131ps

Мнениеот deas » Вто 24 сеп 2019 12:31


Stivi написа:


Точно над мнението за 6-цата се искат други предложения




Потребителски аватар
Snuupy
Мнения: 471
Регистриран на: Пон 26 яну 2015 0:15
Автомобил:
Двигател:

Re: Peugeot 407 2.2HDI vs. BMW E46 330D vs. E39 530D vs.Passat B5.5 1.9TDI 131ps

Мнениеот Snuupy » Вто 24 сеп 2019 15:40


Колеги, дайте мнение и за Passat B5.5 в highline изпънение, както и 4Motion варианта, особености, първоначално обслужване и тнт.


Потребителски аватар
stardreamer
Мнения: 291
Регистриран на: Пет 23 авг 2013 11:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: dreams

Re: Peugeot 407 2.2HDI vs. BMW E46 330D vs. E39 530D vs.Passat B5.5 1.9TDI 131ps

Мнениеот stardreamer » Вто 24 сеп 2019 15:54


Да отбележа, че 4Motion на този модел е със задвижване на 4-те колела, като на Audi A4, A6 и A8 от тези години - с централен Торсен диференциал, което го превръща в много интересна кола.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11926
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Peugeot 407 2.2HDI vs. BMW E46 330D vs. E39 530D vs.Passat B5.5 1.9TDI 131ps

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 24 сеп 2019 19:17


Аз бих си карал мондеото. Относно другите варианти Е46 си е лагерна количка, точно обратното на широка и комфортна, вози като каруца и е тясна, седиш буквално на земята. Пасата става, ама ако се намери, ако изобщо го монтират на пасат 150 коньовия дизел с малко чипосваници и заигравка с турбината.
Е39 си е на възраст като пасата, хубава кола, но читава вече трудно се намира, а поддръжката е х2 спрямо пасата.
За пежото няма да се изказвам, аз не ги харесвам нито като марка, нито като двигатели, затова ще си замълча, макар че за има хора за които ХДИ е номер едно


Потребителски аватар
GodLike
Мнения: 2133
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 9:27
Автомобил: VW Touran
Двигател: CRKB 7DSG Highline
Контакти:

Re: Peugeot 407 2.2HDI vs. BMW E46 330D vs. E39 530D vs.Passat B5.5 1.9TDI 131ps

Мнениеот GodLike » Вто 24 сеп 2019 19:43


Преди 9-10г. имах да кратко e46 facelift 330xd. Вървеше доста приятно, усеща се солидно и стабилно на пътя. Харчи около 3 литра повече от 1.9ТДИ на предно и подръжката като цени е по скъпа от всеки друг VW от същото поколение (може би само с 2.5тди се доближава). Проблем е може би намирането на читава 330 защото повечето се карат като за последно. Пасата от своя страна с 1.9 е доста икономичен и мноооого по просторен. Също така си мисля че е по-вероятно се намери запазен. Пежо не съм карал и нямам мнение.
https://www.spritmonitor.de/en/detail/422000.html


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Peugeot 407 2.2HDI vs. BMW E46 330D vs. E39 530D vs.Passat B5.5 1.9TDI 131ps

Мнениеот vucata » Вто 24 сеп 2019 19:55


Задължително ако гледате Е39ка с 3.0 литра дизел я покарайте едни 100-150км извънграда и градско. Изморените мотори изяждат стабилно маслото, и на 5000-6000км ще му се налага да долива по 2 литра. Поне 2 такива коли уцелиха мои познати за съжаление. Хубаво е да сте с още една кола, за да може да се наблюдава от 2рата кола какво излиза отзад при даване на газ както и при връщане на газта. Гледай за течове на антифриз. Имат един шибан пластмасов тройник на 2рия термостат, който е 200лв. Като цяло от към детайли пластмасови по охладителната система са голямо дърво....Една идея по-добре както са тройниците на Фолксваген, ама са си същия шит! Огледайте и кутиите на въздушните филтри да не са счупени. О пръстените на всмукателния колектор също, и питайте дали са сменяни или махнати вихровите клапи в колектора! Също картера огледайте отдолу! Ниски са и често има заварки и/или течове и то сериозни! Абе като цяло е хубаво да се огледа в сервиз, шото читавите държат цена от 6000-8000лв за фейс с диодни стопове, бяла оптика с лупа във фара, кожи, можи и там фулл екстрите. Успех, и дано уцелите кола.

Edit:
Забравих и 3те шибани горивни помпи :mhihi ...1вата в резервоара, една под шофьора май и една при двг. Ако се прецака тая в резервоара, признаци са трудно палене с малко гориво, около 20ти а литра. 2рата гад мръсна ни такова мамата 1 месец...Колата не искаше да пали топла, забиваше след като набиеш кикдауна, гаснеше...Абе направо тоя моя човек искаше да метне колата в дере...Решението пак не е евтино, ама не е и скъпо, нещо между 100-180лв беше, ама забравяш. 3тата помпа си е при двг, ама там е ясно кво става, течове глупости, но пък май не са много проблемни до колкото знаем.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12857
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Peugeot 407 2.2HDI vs. BMW E46 330D vs. E39 530D vs.Passat B5.5 1.9TDI 131ps

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 24 сеп 2019 21:23


И какво излиза накрая?
Пасат!
Е39 е любим мой модел.
Но скъпа поддръжка.
А мерси.


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Peugeot 407 2.2HDI vs. BMW E46 330D vs. E39 530D vs.Passat B5.5 1.9TDI 131ps

Мнениеот vucata » Вто 24 сеп 2019 22:00


Спор няма. Поддръжката е скъпа ако уцелиш кола от мърляч! Имам доверен човек, който си кара неговата вече 7ма година. Да наистина наля в нея около 6000лв след покупката, но до ден днешен е правил само някакви нормални ремонти по ходова част, обслужвания, дискове и накладки, гуми и веднъж задни възглавници. А човека не пада под 1500-1800км месечно. Пътува много до Унгария и Румъния. Но всеки си знае какво може да поддържа. Аз също харесвам модела, но бензиновите. Там поне са по-малко гадостите като цяло, но за момента вече едва ли бих взел. 1во вече е стар модел автомобил, 2ро цената на запазените екземпляри е на цената на е60. 3то от политическа гледна точка с тия законови промени през месец някак си ми втръсва. 4то вече и много майстори се дърпат да ги правят, заради точка 1ва. Та така в общи линии не лош автомобил за времето си, сигурен и надежден, сравнително скъп за всеки джоб, все още крадците на дребно им се оглеждат в детайли, М пакети и така нататък.


Потребителски аватар
quattro^^
Мнения: 1662
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
Автомобил: audi a6 c5
Двигател: AJL
Местоположение: Пловдив

Re: Peugeot 407 2.2HDI vs. BMW E46 330D vs. E39 530D vs.Passat B5.5 1.9TDI 131ps

Мнениеот quattro^^ » Вто 24 сеп 2019 22:34


Мой близък познат смени миналия месец 528 с фейсова 530д комби, купи я от на близък наш приятел монтьор негов авер пак монтьор ми не че е зле ама има си за стягане и то не едно и две, но пък мотор и кутия са 6.Търси близо 2 месеца и е по-вероятно да намериш пасат в добро състояние отколкото дизелово е39. Друг плюс на пасата е че можеш да си добавиш някой екстри ако липсват има 2.5 на части бол.


Потребителски аватар
Snuupy
Мнения: 471
Регистриран на: Пон 26 яну 2015 0:15
Автомобил:
Двигател:

Re: Peugeot 407 2.2HDI vs. BMW E46 330D vs. E39 530D vs.Passat B5.5 1.9TDI 131ps

Мнениеот Snuupy » Сря 25 сеп 2019 1:32


Май се оказа, че Пасата е най-рентабилен като обслужване, здравина и икономия.

Разглеждаме обяви, има не малко Highline-и, като някои са доста запазени.

Понеже имаме и VCDS, можете ли да кажете исканите стойности за налягане на турбо, корекции на инжекторите, дебитомер и тнт?


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Peugeot 407 2.2HDI vs. BMW E46 330D vs. E39 530D vs.Passat B5.5 1.9TDI 131ps

Мнениеот cecoa1 » Сря 25 сеп 2019 2:32


Snuupy написа:Колеги, дайте мнение и за Passat B5.5 в highline изпънение, както и 4Motion варианта, особености, първоначално обслужване и тнт.


Хайлайн имаш лъскави лайстни по броните, иначе почти всичко друго може да го има и в другите изпълнения(Трендлайн, Комфортлайн и Базис). Просто това ниво е с най-богатото серийно оборудване, но въпреки това остават някои възможни екстри, които са се доплащали.
Като механика и окачване, е аналогичен с Ауди А6. Точно при 4х4 варианта се вижда най-добре, че задното окачване е от A6, а не A4, куатро. Там е желязно, и в буквален и в преносен смисъл.
Но А6 няма 4х4 с 1,9 мотора(има с него само на предно).
Здрава колица с истинско 4х4, сравнително нормална за поддръжка, нисък разход, и не лоша динамика спрямо останалите параметри. Има си разни дребни известни проблемчета, когато е на хептен много километри, но така са повечето в тоя клас.
Като е 4х4 винаги е с шестстепенната кутия при ръчните скорости, за автомата не знам. На 100км/ч е към 2000об/мин, което е същото и при вариантите с петстепенна, каквито има на някои от тези само с предно предаване. Разхода...може с леко каране извънградско да падне и до под 5/100, но никой не кара така....нормално към 5,5 при скорости до около 110км/ч. Нагоре вече ориентировъчно скоростта делена на 20 дава разхода...при 120 е към 6/100, 140 е към 7/100... Това грубо, иначе с хубава нафта и читави пътища, е даже малко надолу от тия сметки. И да уточня, че е за 4х4 модела, комби, от личен опит. Тия само на предно, харчат поне половин литър надолу, но нямам личен опит с такава.
Обслужването не помня точно, но около 600-700лв - водна помпа, ангренаж, пистов ремък, антифриз, масло, и всички филтри, та дали не бяха и подгревните свещи в цената, плюс работата. Всичко с читави части. Дискове с накладки, отпред към 300лв с работата, отзад някъде наполовина, или малко отгоре. Съединител с маховик е към 1000лв със смяната, или малко отгоре, зависи цената на труда. Амортисьорите не са скъпи също, чупи пружини понякога, и тях ги има... Аз тия неща ги купувах оригинални, та няма смисъл да казвам цени :mrgreen.
Крушките на оригиналния ксенон са по стотина лева, и се сменят трудно, сваля се бронята. Датчиците за нивото на окачването, според които се регулират автоматично фаровете понякога също се прецакват на тия години, та може би по-добре да не е със заводски ксенон(с другите пък казват, че не свети много читаво).
4х4 не създава грижи и не се нуждае от обслужване.
Зависи как и колко е карана, помпа-дюзата износва разпределителен вал. Там читав ремонт с нови части е към 600-700лв с работата.
И въобще наред с горното, всички болежки по моторите с 1,9 помпа-дюза. Което не значи, че читав екземпляр няма да кара години и доста хиляди километра, без са създава ядове, но нещата са малко и на късмет, и въпрос на предишна и следваща поддръжка и пр.
Моята например, беше от първи собственик, карана само с Кастрол, и въобще гледана...и съответно налях пари постепенно основно в обслужване с читави части. Но на 300 хиляди километра просто се събират доста от скъпите консумативи накуп - примерно съединител. А при мен се засече и със клапата на EGR(май към 300лв беше), спирачните апарати отпред бяха поръждясали и понякога единия задържаше, та ги смених, и въобще разни дреболии, тук 100лв, там 100лв... Добре, че бандюгите мислят за мен, и ми я откраднаха да не се харча повече по привеждане към хептен перфектно състояние. :screwy

Щом ще гледате модела... корекциите на дюзите колкото са по-близо до нула, толкова по-добре. Турбото си го дава в програмата какви стойности трябва да стига. То ако там има голямо разминаване обикновенно записва грешка.
Дисплея на борд компютъра му падат пикселите, не е болка, правят ги, но мисля че само големия дисплей(че са два модела).
Заводската навигация да не ви блазни излишно, по-скоро служи за цветно радио вече.
Има няколко вида облицовка на вътрешните панели, при някои типичния проблем на фолксваген с лющенето на пластмасите не е толкова силно изразен.
Гледайте за грешки на Еърбезите, не са рядкост, а при такива цялата система от въздушни възглавници спира да работи. Най-често е някой датчик или кабел(включително лентовия във волана), и лампата за неизправност в тази система светва за постоянно, докато някой талантлив джамбазин не я махне физически. Не че чак толкова ще разчитате на възглавници на тази възраст(те също имат срокове някакви), но поне малко от малко, пък и си е повод за пазарлък.

Така като гледам колко изписах...ако на човека си му е читава сегашната кола и си и знае положението, дали пък няма да размисли и да се откаже да я сменя :mrgreen

ПП: С чип Пасата се позасилва до над 160 коня, но и сток си има добър момент, без да е някаква супер състезателна бегачка.


Потребителски аватар
quattro^^
Мнения: 1662
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
Автомобил: audi a6 c5
Двигател: AJL
Местоположение: Пловдив

Re: Peugeot 407 2.2HDI vs. BMW E46 330D vs. E39 530D vs.Passat B5.5 1.9TDI 131ps

Мнениеот quattro^^ » Сря 25 сеп 2019 20:56


Да допълня дебитомера на място трябва да дава м/у 2 и 4гр, на пълна газ на висока предавка трябва да си стигне кс*0.8 умножено. Дебитомера не е драма не са скъпи а и често мрът, вижте искането и актуалното налягане да не се разминават с много 100-200мбара е нормално.


Потребителски аватар
Snuupy
Мнения: 471
Регистриран на: Пон 26 яну 2015 0:15
Автомобил:
Двигател:

Re: Peugeot 407 2.2HDI vs. BMW E46 330D vs. E39 530D vs.Passat B5.5 1.9TDI 131ps

Мнениеот Snuupy » Чет 26 сеп 2019 1:04


Благодаря Ви много за изчерпателните мнения! Ще се оглеждаме главно за B5.5 131к.с. и Peugeot 407 2.2HDI Bi-turbo 170к.с.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Peugeot 407 2.2HDI vs. BMW E46 330D vs. E39 530D vs.Passat B5.5 1.9TDI 131ps

Мнениеот pe6kata » Чет 26 сеп 2019 9:46


Snuupy написа:Здравейте, колеги.

Голяма дилема се заформя. Приятел търси нов автомобил и ме помоли да разпитам. В момента кара Mondeo 2.2TDCI 155к.с. Колата върви много приятно, доста широка и голяма е, с доволно количество екстри. Но я кара 5г и търси нещо различно.

Изискванията са да е отново широка и бърза... ?



да не съм лош пророк, но смятам че ще остане разочарован от новата кола, съдейки по избора ви и от това каква е настоящата. ( с уговорката че мондеото е безпроблемно). Най-нормално би било да мине на следващия модел на мондео МК4...


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Peugeot 407 2.2HDI vs. BMW E46 330D vs. E39 530D vs.Passat B5.5 1.9TDI 131ps

Мнениеот silent » Пет 27 сеп 2019 6:15


Колкото и запазен да е пасата от тези години винаги ще има нещо за правене колкото и дребно да е ....ако си над нещата е ок...но ако си перфекционист ще те изважда извън нерви....



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: anton76 и 38 госта