Snuupy написа:Колеги, дайте мнение и за Passat B5.5 в highline изпънение, както и 4Motion варианта, особености, първоначално обслужване и тнт.
Хайлайн имаш лъскави лайстни по броните, иначе почти всичко друго може да го има и в другите изпълнения(Трендлайн, Комфортлайн и Базис). Просто това ниво е с най-богатото серийно оборудване, но въпреки това остават някои възможни екстри, които са се доплащали.
Като механика и окачване, е аналогичен с Ауди А6. Точно при 4х4 варианта се вижда най-добре, че задното окачване е от A6, а не A4, куатро. Там е желязно, и в буквален и в преносен смисъл.
Но А6 няма 4х4 с 1,9 мотора(има с него само на предно).
Здрава колица с истинско 4х4, сравнително нормална за поддръжка, нисък разход, и не лоша динамика спрямо останалите параметри. Има си разни дребни известни проблемчета, когато е на хептен много километри, но така са повечето в тоя клас.
Като е 4х4 винаги е с шестстепенната кутия при ръчните скорости, за автомата не знам. На 100км/ч е към 2000об/мин, което е същото и при вариантите с петстепенна, каквито има на някои от тези само с предно предаване. Разхода...може с леко каране извънградско да падне и до под 5/100, но никой не кара така....нормално към 5,5 при скорости до около 110км/ч. Нагоре вече ориентировъчно скоростта делена на 20 дава разхода...при 120 е към 6/100, 140 е към 7/100... Това грубо, иначе с хубава нафта и читави пътища, е даже малко надолу от тия сметки. И да уточня, че е за 4х4 модела, комби, от личен опит. Тия само на предно, харчат поне половин литър надолу, но нямам личен опит с такава.
Обслужването не помня точно, но около 600-700лв - водна помпа, ангренаж, пистов ремък, антифриз, масло, и всички филтри, та дали не бяха и подгревните свещи в цената, плюс работата. Всичко с читави части. Дискове с накладки, отпред към 300лв с работата, отзад някъде наполовина, или малко отгоре. Съединител с маховик е към 1000лв със смяната, или малко отгоре, зависи цената на труда. Амортисьорите не са скъпи също, чупи пружини понякога, и тях ги има... Аз тия неща ги купувах оригинални, та няма смисъл да казвам цени
.
Крушките на оригиналния ксенон са по стотина лева, и се сменят трудно, сваля се бронята. Датчиците за нивото на окачването, според които се регулират автоматично фаровете понякога също се прецакват на тия години, та може би по-добре да не е със заводски ксенон(с другите пък казват, че не свети много читаво).
4х4 не създава грижи и не се нуждае от обслужване.
Зависи как и колко е карана, помпа-дюзата износва разпределителен вал. Там читав ремонт с нови части е към 600-700лв с работата.
И въобще наред с горното, всички болежки по моторите с 1,9 помпа-дюза. Което не значи, че читав екземпляр няма да кара години и доста хиляди километра, без са създава ядове, но нещата са малко и на късмет, и въпрос на предишна и следваща поддръжка и пр.
Моята например, беше от първи собственик, карана само с Кастрол, и въобще гледана...и съответно налях пари постепенно основно в обслужване с читави части. Но на 300 хиляди километра просто се събират доста от скъпите консумативи накуп - примерно съединител. А при мен се засече и със клапата на EGR(май към 300лв беше), спирачните апарати отпред бяха поръждясали и понякога единия задържаше, та ги смених, и въобще разни дреболии, тук 100лв, там 100лв... Добре, че бандюгите мислят за мен, и ми я откраднаха да не се харча повече по привеждане към хептен перфектно състояние.
Щом ще гледате модела... корекциите на дюзите колкото са по-близо до нула, толкова по-добре. Турбото си го дава в програмата какви стойности трябва да стига. То ако там има голямо разминаване обикновенно записва грешка.
Дисплея на борд компютъра му падат пикселите, не е болка, правят ги, но мисля че само големия дисплей(че са два модела).
Заводската навигация да не ви блазни излишно, по-скоро служи за цветно радио вече.
Има няколко вида облицовка на вътрешните панели, при някои типичния проблем на фолксваген с лющенето на пластмасите не е толкова силно изразен.
Гледайте за грешки на Еърбезите, не са рядкост, а при такива цялата система от въздушни възглавници спира да работи. Най-често е някой датчик или кабел(включително лентовия във волана), и лампата за неизправност в тази система светва за постоянно, докато някой талантлив джамбазин не я махне физически. Не че чак толкова ще разчитате на възглавници на тази възраст(те също имат срокове някакви), но поне малко от малко, пък и си е повод за пазарлък.
Така като гледам колко изписах...ако на човека си му е читава сегашната кола и си и знае положението, дали пък няма да размисли и да се откаже да я сменя
ПП: С чип Пасата се позасилва до над 160 коня, но и сток си има добър момент, без да е някаква супер състезателна бегачка.