Благодаря отново на всички, които дадоха мнение по въпроса !
Нали сме тук основно привърженици на VW, та най-вероятно все пак Пасат ще си търся, но бих искал да споделя и за други неща, които ме вълнуват, като веднага изтъквам, че става дума за субективно мнение и не бих искал да ангажирам никого. Ще бъда и самокритичен.
При съвременните условия в Бг поддръжката на автомобил за лично ползване е един ангажимент, който не може да бъде смислено защитен с икономически аргументи. И търсенето на употребявани, но запазени коли е просто един начин да опитаме да намалим щетите.
Известна е максимата, че най-хубавият автомобил е новият, но нека все пак погледнем за какво в действителност става дума от икономическа гледна точка.
Казват, че за да си купиш кола, трябва да платиш цената и ! Да, вярно, ама само до някъде. За да платиш тези пари, би следвало д аги имаш, а това значи, че преди това държавата ти е взела данъците. Може спокойно да твърдим, че това оскъпява покупката (не само на кола) да кажем средно с 20 %. Приемаме, че тези, които купуват коли са в горната скала на таблицата за облагане.
Продължаваме нататък. Една значителна част от парите, коити си донесъл, реално ще отидат за осигуровки и подобни. Дали някога срещу тях че получиш нещо реално насреща е крайно съмнително при настоящите условия. Справка - вижте пенсиите на родителите ни или пък идете и опитайте да се лекувате, като обясните на докторите да търсят за парите здравната каса. Колко точно това "завишава" цената на купуваните стоки не бих искал да спекулирам, но ако сложим 30 % да знаете, че няма да сме далеч от истината.
Нататък - за ДДС работата е ясна. Мърдане няма.
Но нещата не спират до тук. Я си помислете, какво ще стане с кола, която няма каско. Ами ще стане това, че ако си "забравил" да се отчетеш на момчетата, ще ти напомни някой мил дамски гласец, а ако пак се ослушваш, съответната бригада ще те посети и после ще имаш дилема - дали да си платиш откум или да си намериш колата в някоя урва извън града. Така стоят нещата.
И след като си преодолял всички тези (има и още, но не ми се ще да прекалявам), пускаш новата си количка из кратерите. Е, хайде кажете ми, това смислено ли е !
Не исках д азапочвам с това, н о по добре е най-малкото да се знае, че има и такава гледна точка.
Съвсем друга е логиката, когато колата е фирмена, та "вади" пари, ДДС ти го признаят за данъчен кредит, разходите по автомобила (макар и завишени) ти ги признаят и не платиш и данъци върху тях и още много други.
И после идва и нашата естествена човешка суета. Викаме - хайде нека е вещо на втора ръка, да та да се опитаме поне да минимизираме загубите по горната схема. Ама същевременно нещо те яде отвътре
) Казваме - не ща Форд Мондео, защото той все пак е Форд
(, не ща Фиат, искам Пасат, искам Мерцедес. Какво да правим - и аз така казвам. Но - продължавам да се чудя - кое е истински смисленото решение и действие.
Сложен въпрос - да знаете.