Пълна версия
Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете

Правила на форума

Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума

Изображение
Добави отговор

Закупуване и внос на автомобил от Германия

Сря 18 Юли 2012 12:27

В търсачката има доста писано по въпроса, но ще пусна тази тема, която ще седи заключена и ще се актуализира своевременно. Моля, който има актуална информация да ми пуска ЛС (на мен или друг модератор), за да се актуализира.

Започвам с личен опит споделен от колегата volvic в неговата тема: :arrow: Кола от Германия - да споделя моя опит


1. ТЪРСАЧКИ ЗА АВТОМОБИЛИ:
Тема: Интернет търсачки за автомобили и информация при внос
volvic написа:1. Набелязват се няколко обяви за кола в някой сайт за употребявани коли - http://www.mobile.de http://www.autoscout24.de ; По възможност е хубаво да са близо една до друга, затова ограничаваме търсенето да е в обсега на някой пощенски код. В моя случай това беше 4 или 5 - Това са районите около Дортмунд и Кьолн. Отваряме някоя карта и гледаме адресите с идеята след това да пътуваме най-малко като тръгнем да обикаляме.

2. Звъним и задаваме нормалните върпроси : Добър ден, казвам се Луков, става въпрос за еди коя си кола... Налична ли е още колата, вярно ли е че, както пише в обявата, кога мога да мина да я видя? Уговаряте среща и минавате на следваща обява.

3. Да речем, че вече имаме 1 или 2 коли, които отговарят на всички изисквания като екстри и изминати километри. Сега тука във форума определено има много хора, които много разбират от коли и биха могли да се доверят на своята преценка. Ако сте обаче като мене, лаик дето знае само основни понятия, се доверявайте само на големи сервизи за диагностиката на колата.
Казваме, че колата много ни харесва, открили сме някои дребни забележки (имате поле за изява за преговаряне за цена), но искаме на всяка цена да направим една диагностика на колата в някой сервиз. Това е съвсем нормално за Германия. ADAC предлагат т.нар. Gebrauchtwagencheck за 70-120€, TÜV сертифицират за качество за 40€, Pitstop правят цялостна инспекция Inspektion 40€, GTÜ взимат 56€, A.T.U. също предлагат услугата, но не знам цените им.
Оставяте си личната карта или взимате собственика или някой от сервиза с вас и закарвате колата в някоя от гореспоменатите фирми.
ПРи мене се случи така, че точно преди да подпиша договора реших айде формално да закарам Туарега на диагностика и познайте - капчици фреон по двигателя. Пича ми вика може да е някоя уплътнение за 5 евро, а може и още сега на излизане да ви замине компресора 5000 евро. Аз настоях проблемът да бъде отстранен преди да подпиша каквото и да е и сделката се развали, защото от ФВ му дадоха час за след 2 седмици.



2. ПЪТУВАНЕ И СЪВЕТИ ПРИ ПОКУПКАТА:
:arrow: Тема: Пътуване от София до Мюнхен. Актуално инфо? Препоръки?
:arrow: Тема: Цените на горивата в Европа
:arrow Пътни такси и винетки в Европа
:arrow: ВАЖНА Тема: Полезно при избор на 2 ръка автомобил :idea: :idea: :idea:
:arrow: Тема: Обобщена тема за избор и покупка на Голф 3/4/5
volvic написа:Задължително е според мен да сте двама при търсенето на кола и поне единият от вас да знае сносен немски.



3. НОМЕРА, С КОИТО СЕ ДОКАРВА АВТОМОБИЛА В БГ И ДОКУМЕНТИ:

volvic написа:4. Избрали сме колата, всичко й е наред, взимаме я. Ако сме при автотърговец, той ще има готови договори. На немски се казва Kaufvertrag [Кауффертраг] или Verbindliche Bestellung. Ако сме при частно лице, значи ще ни трябва договор, който да не е изготвен от него, че може с дребни шрифт да ни резне с нещо. Готови договори имат всички качествени издания като Autobild или ADAC.

Ето и бланка за договор, която е свалена от тук:
autokaufvertrag.pdf
Договор за покупко-продажба
(35.16 KiB) 2852 пъти


Задължително преди да давате каквито и да е пари за капаро се разберете с човека да ви съдейства при издаването на транзитните номера, като дойде с вас до мястото където се издават и предостави неговата банкова сметка, от която да се плати данъка на колата за 1 месец напред!

5. С договора (и фактура ако се купува от фирма) и наборът документи - голям и малък талон от стария собственик отиваме в местния KFZ-Zulassungsstelle. Силно препоръчително е и стария собственик да присъства там. Първо, защото той трябва да си отрегистрира колата (abmelden) и да си вземе старите (неговите си) номера. И второ, за да помага.

След това трябва да се направи застраховка ГО (Haftpflichtversicherung) и с електронното потвърждение (ebv-Nummer) че имаме застраховка, си купуваме транзитен номер. Застрахователни бюра и работилнички, в които се изработват табелите за номерата обикновено има в непосредствена близост до Zulasung-а.
volvic написа:Ще трябва да изберете между жълти и червени транзитни номера. На мене ми казаха, че жълтите са по-евтини, но нямаш право да напускаш ЕС с тях и не важат в Унгария. Затова реших да купя червените номера за 5 дена. Излезе със застраховката 180 евро.[/b]

Една интересна статия от fakti.bg, където е обяснено много точно кои номера за какво са:
Как да внасяме коли от Германия?

По повод на проблема от МВР обещаха да проучат нещата и да излязат с официална информация относно въпросните временни регистрационни табели. Ето и тяхната информация за режима на валидност на временните и специални регистрационни номера на закупени от Германия моторни превозни средства, преминаващи през територията на Унгария.

В повечето държави членки на ЕС, както и в Унгария се издават т.нар. временни или специални регистрационни номера. Те се издават при покупко-продажбата на МПС. Тези номера са валидни при техническите прегледи на закупеното МПС и са само за временна употреба. Някои типове временни номера са валидни само в страната, която ги издава. ЕС не може да възпрепятства правото на собствена преценка на страните членки, в резултат на което да бъдат въведени вътрешни правни разпоредби и по-строги условия. Поради това различните страни имат различен подход към чуждестранните временни регистрационни номера. В Унгария например, спрямо автомобилите, които се движат с чуждестранни временни номера, се прилагат правилата, валидни за държавата, в която автомобилите са регистрирани. В тази връзка движещите се с немски временни номера коли на територията на Унгария трябва да спазват следните разпоредби:

Специален временен рег. номер - "жълт номер"
jult-nomer.jpg
Жълт номер Германия

Издава се заедно с временната регистрация и има валидност максимум 5 (пет) дни и е само за движение на територията на Германия. Целта на тази временна регистрация е автомобилът да може да участва в движение с временен характер, напр. пробно изпитание, движение до конкретно място, където ще бъде регистрирано, ремонтирано и т.н.. При издаване на такъв тип регистрационни номера не е необходимо МПС да разполага с удостоверение за техническа изправност. Регистрационният номер започва с цифрите 04 и в дясното жълто поле е обозначен последният ден от валидността. Датата се разчита отгоре надолу: ден, месец, година, отбелязани в двуцифрени групи. Датата е от значение само на територията на Германия поради факта, че автомобил с подобен регистрационен номер няма право да се движи извън територията й. Този тип регистрационен номер обикновено се използва от автокъщи. Застраховката „Гражданска отговорност” към този номер е валидна само за територията на Германия. Въз основа на настоящата практика издаването на рег. номер и издаването на застраховка могат да се разделят на отделни процедури. Още повече, че застраховката „Гражданска отговорност” може да се направи и по Интернет. В Германия е възможно да се издаде “зелена” карта на МПС, която е валидна в чужбина, но превозното средство е регистрирано със специален временен номер, валиден само на територията на Германия.

Експортен регистрационен номер - "червен номер"
cherven-nomer.jpg
Червен номер Германия

Този тип регистрационен номер се издава, когато МПС ще се изнася от Германия. Целта е закупеното превозно средство да бъде транспортирано на собствен ход до мястото на експорта. В червеното поле е обозначен последният ден на валидността на рег. номер. Неразделна част към този рег.номер е “зелената” карта. Застраховката е валидна за страните-членки на ЕС, като има специални условия за трети страни. За да се издаде такъв тип рег. номер автомобилът трябва да разполага с удостоверение за валиден технически преглед

Важно е да се знае, че ако превозното средство има специален временен рег. номер, то няма право да се движи на територията на Унгария. Това право автомобилът има само при наличието на експортния рег. номер в рамките на неговата валидност. Законовата процедура е закупено в Германия МПС, което се транспортира в чужбина през Унгария, да бъде снабдено с експортен рег. номер, който е в рамките на срока на валидност, отбелязан върху него.
Така че ако преминавате пре Унгария с жълти рег. временни табели или срокът на червените регистрационни номера и документи е изтекъл, същите се считат за невалидни. При проверка табелите се отнемат и на водачите се съобщава, че МПС могат да бъдат транспортирани само на платформи. Изключения не се допускат.

Колите с жълти рег. табели се спират от движение в Унгария. Съгласно законите в Унгария жълтите транзитни номера за автомобили втора употреба, закупени в Германия, са невалидни на територията на Унгария.
За да се издадат червените транзитни номера, колата трябва да има валиден технически преглед TUV.

Друго важно условие, за да се издаде временния талон, заедно с транзитните червени номера е необходимо да се плати и данък за колата за времето на действие на новите номера. Практиката обаче е, че данък може да се плати за минимум 1 месец и е равен на 1/12 от годишния размер. Уловката с данъка е, че се плаща по 2 начина:
:arrow: Предоставя се немска банкова сметка и съгласие от притежателя й да се вземе от там сумата
:arrow: Отива се в данъчното Finanzamt и там се плаща в брой.
:arrow: На място в Zulassung-а няма как да се плати данъка б брой или с кредитна карта
Тъй като обикновено Finanzamt няма в малките градове, твърде вероятно е да се наложи да се ходи до друг, по-голям град наблизо. Но новозакупената кола вече няма номера. Затова е нужен стария собственик. Трябва да го накарате да предостави на Zulassung своята банкова сметка, откъдето да се вземат парите за данъка. В противен случай ако сте с втора кола, отивате в данъчното (Finanzamt), плащате данъка за 1 месец и се връщате в Zulassung.

Там с бележката за платен данък, Гражданската отговорност, големия и малкия талон и валиден технически преглед TUV и след заплащане на административна такса ви залепят лепенки, които валидират изработените вече табели за номерата на колата и издават временен малък талон, с който се пътува до БГ.

След това служител на Zulassung идва лично до колата и сверява данните от талона с рамата на автомобила и като цяло се уверява, че такава кола наистина съществува.

:arrow: Цената на червени номера + застраховка за 1 седмица + регистрационни табели, които платихме през април 2012 г. за VW Transporter 2004 г. 2.5 ТДИ 130 к.с. беше 132 ЕВРО (данъкът беше платен от продавача)

Вижте и тази тема: Писмо за данък от Германия след закупуване на автомобил.
Още една полезна тема: С Български транзитни номера кола от Германия


При друго пътуване, описано по-долу - пасат 2002 г. 1.9 тди 130 к.с.:
Застраховка за 9 дни: 64 EUR
Данък за 1 месец, докато колата е с транзитните номера: 24 EUR (Платен във Finanzamt-данъчното в друг град)
Транзитни номера (табелите): 2x17 EUR = 34 EUR
Административна такса за издаване на транзитни номера: ~30 EUR
Общо около 150 евро излезе всичко необходимо, за да отпътуваме с червените номера, платени за най-краткия период от 9 дни.


Ето още малко инфо от колега, който си е докарал пасат Б6 2.0 тди от Германия:
застраховката за 9 дена за транзитните номера е 70 еврака (ако искаш за 30 дни е 100 евра.)
в цуласунга плащаш около 37-42 евро такса;
за номерата плащаш 32-33 евро;
и данъка трябваше във финанцзамт да се плати, но навих собственика да си даде неговата семтка - той беше 27 евро


:arrow: Ако купувате автомобила от фирма/търговец/автокъща, обикновено тя няма никакви номера. Затова е нужно търговецът да си сложи негови временни "дилърски" номера, с които да закара колата до KFZ-Zulassungsstelle. В противен случай няма как да си тръгнете с колата на самоход, защото в Zulassung искат да видят на място колата, за да й издадат номера и талон на ваше име.

4. ВНОС В БЪЛГАРИЯ:
След като сме се сдобили с червените номера пътуваме към България. При самото влизане в България се подготвя митнически манифест. на една от будките на границата за статистически цели. Цената е 15 лв. Не съм сигурен дали се изисква от физически лица, или само от фирми.


5. РЕГИСТРАЦИЯ В КАТ:
За регистрацията са необходими (направете си за всеки случай по 2 копия от всичко):
:arrow: Платена Еко Такса (Плаща се на будките пред КАТ-София - за другите градове не зная. Там на будката ми взеха 45 лв за клубния бус Т5)
:arrow: Платена застраховка Гражданска Отговорност (може да се сключи без номера и след регистрацията се дописват номерата)
:arrow: Договор за покупко-продажба + фактура, ако е от фирма ("Договор за покупко-продажба между последния собственик по бриф и тебе. Ако е закупена от немски автосалон, то тогава може продавача да е фирмата." )
:arrow: Голям и малък зелен талон на автомобила от Германия ("бриф")
:arrow: Транзитен талон (този, който е получен с червените номера)
:arrow: ...?

Re: Закупуване и внос на автомобил от Германия

Чет 06 Сеп 2012 16:24

Схемата е изпробвана още веднъж. След една дузина огледи в България отново се убедих, че тук читави автомобили няма.

Преди 1 седмица бях в Германия и докарах за баща ми от там един VW Passat 5.5 1.9 TDI 130 к.с. комби на реални 150000 км. със сервизна книжка и фактури за всички обслужвания.

Купихме автомобила от частно лице. Платихме следните такси:

Застраховка за 9 дни: 64 EUR
Данък за 1 месец, докато колата е с транзитните номера: 24 EUR (Платен във Finanzamt-данъчното в друг град)
Транзитни номера (табелите): 2x17 EUR = 34 EUR
Административна такса за издаване на транзитни номера: ~30 EUR
Общо около 150 евро излезе всичко необходимо, за да отпътуваме с червените номера, платени за най-краткия период от 9 дни.

Re: Пътуване от София до Мюнхен. Актуално инфо? Препоръки?

Съб 13 Окт 2012 11:18

Здравейте,имам едно питане харесах си кола от Германия от частно лице свързах се с човека остава само да отида да си я взема. Той ми каза че може да ми остави неговите немски номера за връщането ми до България в този случай какви документи ще са ми нужни за да нямам проблеми по границите и при регистрация в КАТ (България).
Договор за покупко продажба , малък и голям талон други какви документи ще са ми необходими?

Благодаря Ви предварително!

Re: Пътуване от София до Мюнхен. Актуално инфо? Препоръки?

Съб 13 Окт 2012 11:20

Нещо грешно си разбрал, не може да ти остави неговите номера. Той трябва задължително да я отпише от общината, а на теб да ти издадат временни номера за излизане от Германия.

Re: Закупуване и внос на автомобил от Германия

Вто 25 Дек 2012 16:10

Схемата която си избрал е най добрата,хем си си го видял на място от първи собственик с сервизни документи и прочие.Отдавна във БГ автомобилите който са евтини не са читави,а пък много запазените/в добро състояние са с прекалено големи надценки,правилният избор.
Темата е доста полезна,за хората който възнамеряват да си купят автомобил от Deutschland !

Re: Пътуване от София до Мюнхен. Актуално инфо? Препоръки?

Сря 16 Яну 2013 14:01

И вече само с червени номера ли може да се пътува до БГ и на каква цена и от къде се вземат?

Re: Пътуване от София до Мюнхен. Актуално инфо? Препоръки?

Сря 16 Яну 2013 16:52

Зависи от Цуласунга и от това каква кола ще купиш, защото се плаща данък. Размера на данъка е според това какъв двигател е превозното средство, което искаш да регистрираш. Задължително ти трябва ТЮФ. Издава се нов талон на твое име.
Принципно са ти нужни само документите за регистрация, но съществува и вероятност да те извикат за лепенката след като ти дадът номерата, зависи от цуласунга.
..Та много се отплеснах за 9 дни грубо 80 евро + данък 55 евро (Мерцедес спринтер 2.9 мотор 122 к.с.) в цуласунг Нюрнберг.

Има и нова мода с унгарски транзитни номера :Mr Green Fun

Re: Пътуване от София до Мюнхен. Актуално инфо? Препоръки?

Сря 16 Яну 2013 17:22

А тези унгарски транзитни от къде се вземат и колко струват?С тях има ли проблем през Сърбия и при регистрация в БГ?
Ще пътувам за кола до Мюнхен.Интересува ме този данък за Туарег 2.5 тди или 3.0тди какъв е размера на данъка?

Re: Пътуване от София до Мюнхен. Актуално инфо? Препоръки?

Сря 16 Яну 2013 17:29

Продават ги в тукашните печатници mhihi 480 евро стават за няколко дни - перфектни за камиони от Италия. (заради ТЮФ-а)

Re: Закупуване и внос на автомобил от Германия

Сря 16 Яну 2013 17:48

http://www.mvr.bg/NR/rdonlyres/FE70F167 ... _FINAL.pdf

Re: Пътуване от София до Мюнхен. Актуално инфо? Препоръки?

Сря 16 Яну 2013 20:04

Миналата година ходихме в Германия 2 пъти за кола.

Първият път купихме клубния бус VW T5 2004 г, 2.5 TDI от Saalfeld-Rudolstadt провинция Thueringen. Излезе ни гражданската + номерата= 132 евро. Продавачът му плати данъка.

Вторият път закупихме VW Passat 2002 г. 1.9 TDI. Същото ни излезе около 150 евро, но този път ние си платихме данъка, който май беше около 23 евро.

Така че общо взето това е цената за подобен автомобил за червените номера - около 150 евро.

Re: Пътуване от София до Мюнхен. Актуално инфо? Препоръки?

Сря 16 Яну 2013 20:51

Ако колата няма тюф,колко време отнема и колко пари?

Re: Пътуване от София до Мюнхен. Актуално инфо? Препоръки?

Сря 16 Яну 2013 21:04

За ТЮФ-а е малко кофти ,ако няма и ще се кара на ход колата . Имаше обаче (поне преди време) възможност да ти се издаде ТЮФ за кола която е за износ .Тогава се гледаха буквално да има светлини и спирачки , друго -не :Mr Green Fun и ти издават за 1 месец сертификат,че колата е "годна" .Като пара ми се въртеше към 50-ина ойро ( да не се бъркам нещо :oops: ) и става(ше) за час долу-горе.

Re: Пътуване от София до Мюнхен. Актуално инфо? Препоръки?

Сря 16 Яну 2013 21:41

Значи ли че ако няма ТЮФ,е забранено да се движи?

Re: Пътуване от София до Мюнхен. Актуално инфо? Препоръки?

Сря 16 Яну 2013 21:49

Ами то имаше един "чалъм" да се изнасят коли с така наречените "жълти" номера ( с жълта ивица ) - с тях не се изисква никакъв ТЮФ да имаш , но те са си за територията на Германия.Ползват се от точка А до точка Б и край, след това си оправяш по каналния ред нещата и си я регистрираш ,както си му е реда .Въпреки това имаше масово изнасяне на коли с тях ( доскоро).Но Унгария удари брадвата на келепира :) и дотам беше. Все пак аз не съм го правил този номер ( с тези номера) и не съм запознат дали има такъв вариант на дневен ред ( все още ).Аз винаги съм бил с транзитни ( с червена ивица , но там се изисква да има ТЮФ) .
Добави отговор