Колеги, имам питане за Ауди а4 Б6 2003 година дизел.Попринцип дизел не ме кефи, освен това 1,8Т моторетката ми е фаворит.Та питането е следното:Мотора е 131 к.с. мисля АВФ се води при ВФ.Има ли някакви предпоставки за проблеми ако се кара на къси разстояние в продължение на седмици.Примерно бачкането ми е на 20 минути пеша или 3-4 минути с кола, нема светофари или задръствания.Може ли да очаквам некви проблеми -примерно нещо да се запуши, задръсти.Отнякъде бях чувал (естествено може и да не е вярно) че дизела най-мразил късите отсечки, реално колата за тази дистанция едва ли ще може дори да отлепи стрелката за температурата, особено пък зимата.Е разбира се събота и неделя ако имам свободно време ще се "продухва" сериозно.Но това примерно може да е веднъж месечно.През останалото време само къси отсечки.Има ли предпоставки за притеснения?
P.S.Приятел с Хонда Акорд 2007 дизел кара по същия начин и няма никакви грижи, въпроса ми е при Ауди може ли да се очакват некви драми?
Нафтата ще е смао ромпетролска или Лукойлска, и вероятно чат пат с некви добавки за почистване на дюзите и системата (там не съм запознат какво точно се купува което да върши работа).
Питане относно дизелов автоНобил Ауди а4 Б6 2003 AVF 131 к.с
-
- Серпентина с турболатор
- Мнения: 1350
- Регистриран на: Чет 20 яну 2011 12:41
- Автомобил: VW Golf IV GTI
- Двигател: 1.8T AGU 2000 185hp
- Местоположение: София
Re: Глуповато питане относно дизелов автоНобил
Имам приятел с дизелов, който в продължение на 5 години така си го караше, работата му беше даже на 10 мин и нямаше проблем. Всички коли мразят късите разстояния, защото се карат предимно студени, ама...
- aliyatin.com
- Мнения: 538
- Регистриран на: Сря 06 апр 2011 8:54
- Автомобил: HONDA CR-V
- Двигател: 2008
- Местоположение: popovo
Re: Глуповато питане относно дизелов автоНобил
Поне при мен засега нямам такъв проблем!Аз също съм с ПД-само че 116кс.Работното ми място е на 2км.от вкъщи.Почти всяка седмица имам ходене по 10км отиване и връщане при което продухвам турбината.Мотора 131кс.е добър и достачно пъргав
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Глуповато питане относно дизелов автоНобил
Никоя кола респ. двигател не обичат късите разстояния.
Помисли и за разхода, понеже с тоя мотор и това каране само на студена кола има вероятност да не е едноцифрено число нафта
Иначе всеобщо мнение е, че 130-коньовият е читав мотор като цяло.
Помисли и за разхода, понеже с тоя мотор и това каране само на студена кола има вероятност да не е едноцифрено число нафта
Иначе всеобщо мнение е, че 130-коньовият е читав мотор като цяло.
Re: Глуповато питане относно дизелов автоНобил
Да аз за този мотор се информирах тук из форума-дилемата ми е кой мотор ще съспия по-малко 1,8Т с ГИ пак на Б€ Ауди или 131 коня дизел и при такива къси отсечки от кой мога да очаквам повече главоболия.Въпреки че зимата ГИ-то за това разстояние дори няма да мине на газ.
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Глуповато питане относно дизелов автоНобил
Ако имаш гараж има вариант с подгрев на 220Волта, както е в студените страни. Но ако нямаш... по-добре дизелак си вземи, според мен.
Re: Глуповато питане относно дизелов автоНобил
stefan4o написа:Ако имаш гараж има вариант с подгрев на 220Волта, както е в студените страни. Но ако нямаш... по-добре дизелак си вземи, според мен.
Нямам гараж.
Re: Питане относно дизелов автоНобил Ауди а4 Б6 2003 AVF 131
Колега има го и друго, не ги разбирам много, но знам, че колата като е с газ и трябват 35-40 градуса да загрее, за да прехвърли на газ - ти като караш 2 км има вероятност да ги минеш на бензин. Или ще чакаш да работи на място докато загрее и тогава да караш, ти за това време пеш ще си стигнал ...
Според мен е по-добре удачно е дизелчето.
Според мен е по-добре удачно е дизелчето.
Re: Питане относно дизелов автоНобил Ауди а4 Б6 2003 AVF 131
stankov.angel написа:Колега има го и друго, не ги разбирам много, но знам, че колата като е с газ и трябват 35-40 градуса да загрее, за да прехвърли на газ - ти като караш 2 км има вероятност да ги минеш на бензин. Или ще чакаш да работи на място докато загрее и тогава да караш, ти за това време пеш ще си стигнал ...
Според мен е по-добре удачно е дизелчето.
Колега знам го това перфектно въпроса е в кой случай ще съсипя по-малко мотора, това са чести студени стартове на къси отсечки.Другия вариант е малка бензинка за града на газ и голем дизел за извънградО, но пък с Б6 на извънградско не е много оферта, не че е кофти ама отпред на мен лично ми е тясно.
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Питане относно дизелов автоНобил Ауди а4 Б6 2003 AVF 131
Колега, докато го съсипеш, вероятно колата ще смени поне още един собственик, все пак не е жив човек, че да го мислиш да не се разболее . Така че избери си някоя читава и не го мисли, важното е ние да сме здрави, а не купчините ламарина
Re: Питане относно дизелов автоНобил Ауди а4 Б6 2003 AVF 131
stefan4o написа:Колега, докато го съсипеш, вероятно колата ще смени поне още един собственик, все пак не е жив човек, че да го мислиш да не се разболее . Така че избери си някоя читава и не го мисли, важното е ние да сме здрави, а не купчините ламарина
Изключитлено си прав, в крайна сметка си е една купчина желязо, но пък от друга страна не си сменям колите всяка година така че гледам и тази страна, иначе безпорно най важното е ние да сме живи и здрави.
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: Пон 28 май 2012 18:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, В.Търново
Re: Питане относно дизелов автоНобил Ауди а4 Б6 2003 AVF 131
Имам преки наблюдения върху мотора, за който говориш. В посочената ситуация с късите разстояния няма никакъв проблем!! При по старите дизели с ГНП е по-вероятно да се случи зацапването на турбото ако са с променлива геометрия.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7823
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Питане относно дизелов автоНобил Ауди а4 Б6 2003 AVF 131
PLC написа:Имам преки наблюдения върху мотора, за който говориш. В посочената ситуация с късите разстояния няма никакъв проблем!! При по старите дизели с ГНП е по-вероятно да се случи зацапването на турбото ако са с променлива геометрия.
Какво общо има ГНП-то със зацапването на променливата геометрия?
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта