Здравейте колеги! Пускам темата тук т.к въпросния бус е дизел .
Та в събота ще ходя да гледам един бус - крафтер 2007 година, най дългата и най висока база ,мотора е 2.5 136 коня , на 130 хиляди . Продава го представител на фолксваген в Австрия . Пише че е от 1-ви собственик .
Някой има ли наблюдения над този мотор и изобщо над буса като цяло ?
Чувал съм че горят доста масло, но само това!
На какво да наблегна при огледа ? Поздрави!
инфо за покупка на крафтер
- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
инфо за покупка на крафтер
Последна промяна от IvanMan на Пет 15 ное 2013 6:05, променено общо 1 път.
Причина: Местя в правилният раздел.
Причина: Местя в правилният раздел.
- 110afn
- Мнения: 1894
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: инфо за покупка на крафтер
Колега, карам от време на време такъв бус служебен. Най -дългия и най-високия с въпросния двигател. С 6 скорости, като до четвърта е като голям камион, много са къси предавките. На 4-та поема от 40мм/ч без проблем. За дълъг път е супер, върви добре и вози меко. За поддръжка нищо не мога да кажа, карам го рядко
- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
Re: инфо за покупка на крафтер
И аз съм карал , но това нищо не ми помага .Интересува ме техническата част , поддръжка , фабрични дефекти и най вече на какво да наблегна при огледа за да нямам неприятни изненади след евентуална покупка .По принцип буса като цена е скъпичак, но и това не е гаранция за качество .
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: инфо за покупка на крафтер
Не знам до колко ще ти бъда полезен, нашите служебни бусове са Крафтъри, дълга база с двойна гума.
Всичките до един имаха проблеми със харч на масло.Не съм ги подържал, не знам колко струват ремонтите, но всичките четири Крафтъра лизингови в гаранция минаха през Порше БГ заради този проблем и въпреки това шоферите продължаваха да си возят тубата с маслото и да им доливат като се наложи.
Каква точно е била причината също не мога да ти кажа защото никой и не го интересуваше чак толкова какво и защо, лизингови в гаранция, в сервиза и това е!
Всичките до един имаха проблеми със харч на масло.Не съм ги подържал, не знам колко струват ремонтите, но всичките четири Крафтъра лизингови в гаранция минаха през Порше БГ заради този проблем и въпреки това шоферите продължаваха да си возят тубата с маслото и да им доливат като се наложи.
Каква точно е била причината също не мога да ти кажа защото никой и не го интересуваше чак толкова какво и защо, лизингови в гаранция, в сервиза и това е!
- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
Re: инфо за покупка на крафтер
За маслото и аз четох някъде. Интересното е че и в нет-а немога да намеря инфо. Нещо явно не търся добре.
Сега се поразрових и намерих това онова - оказа се че нормално си хапват по литър на 1000 км което си е доста , хварляли турбини често , постоянни проблеми с дпф-а ... и това го правят дори бусове на 40 к км .
Май ще се насочвам към мерцедес или ивеко мисля .
Сега се поразрових и намерих това онова - оказа се че нормално си хапват по литър на 1000 км което си е доста , хварляли турбини често , постоянни проблеми с дпф-а ... и това го правят дори бусове на 40 к км .
Май ще се насочвам към мерцедес или ивеко мисля .
- PabloEscobar
- Мнения: 704
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 13:26
- Автомобил: BMW E91
- Двигател: M57D30O2
Re: инфо за покупка на крафтер
Бягай далече от спринтер 2.2 150 к.с. който е с 4 цилиндъра и две турбини.
За мен търси или първия модел 12-ца или втория 16-ка ;)
За мен търси или първия модел 12-ца или втория 16-ка ;)
-
- Мнения: 108
- Регистриран на: Вто 02 апр 2013 8:13
- Автомобил: Mercedes 200E W124
- Двигател: 2.0 16V M111.940
Re: инфо за покупка на крафтер
При покупката на такъв бус(Крафтер/Спринтер) трябва много да се внимава. В Offroad-Bulgaria имаше тема за проблемите със Спринтер 2.2cdi, ако те интересува мога да я потърся.
- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
Re: инфо за покупка на крафтер
Ами нещо около 2009 нагоре ще е , каквото падне , трябва ми само да е голям - 15 кубика , а ако изкочи 17 още по добре . Вероятно 13-ка или 16-ка от втория , ама много скъпи тука тея пусти спринтери .
Сега попаднах на едни ивекота ,тези дни ще ходя да ги гледам - на 58 и 70 к км. са .Карал съм 2 години последния и преди него модела и общо взето с мотора нямат проблеми . Троши се ходова част , спирачки и кардана май не им е силата .
Спринтерите (2009 и нагоре )от какви болести страдат ?
Сега попаднах на едни ивекота ,тези дни ще ходя да ги гледам - на 58 и 70 к км. са .Карал съм 2 години последния и преди него модела и общо взето с мотора нямат проблеми . Троши се ходова част , спирачки и кардана май не им е силата .
Спринтерите (2009 и нагоре )от какви болести страдат ?
- dimitrakis
- Мнения: 21
- Регистриран на: Пет 14 дек 2012 19:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: инфо за покупка на крафтер
Колега, аз имам крафтър, само че не е най дългия и най високия, а така да кажем средна база. Мисля, че беше 13 кубика.
Купихме го 2009г.от хаас-60 пловдив. Беше тестов на 16 км.Абе чисто нов. 2.5 109 к.с. Разход на гориво пълен - около 12л/100км. Историята му е доста богата от към сервизно обслужване. Карам го с товари между 3500 - 3800 кг. В това отношение мога да кажа, че товари доста, смисъ издъжа на товари, но трябва да го подсилиш с ресори. На единична гума е отзад
Сменял съм 3 пъти полуоски отзад 1 път по гаранция и 2 пъти за моя сметка
Джанти спукани поне 10 до момента, да не са и повече
Турбина на точно 180000 км. Рециклрах я за 600 лв, няма проблем с нея все още.
Спука се охладителя на хидравличната система и той е сменян.
На 320000 км. Основен ремонт на предницата - амортесиори и шарнири. И някви тампони са сменяни през останалото време но не повече от 2 пъти.
И сега на 350000 км се счупи компресора на климатика, за което и аз имам вина защото чува че шуми ролката, но реших да го покарам още 300 км и се счупи...
Друго което мога да кажа е, че целият бус го пребоядисаха по заводската гаранция която е 12 години. Налегна го ръждица тук там и то още нямаше 3 години, не беше много, бяха отделни петна но дразнеше...
Пак казвам буса се кара постоянно с 3500-3800 кг. И с оглед на товара който носи, мога да кажа ,че е изключително здрав на фона на ситроени, пежа, ивекота и прочие.
Не съм имал проблем с дпф и колкото масло му сипя, толкова отцеждам, не го бара грам и наскоро му гледах ауспуха, и до ден днешен е като нов. Няма сажди, няма нагари, няма нищо.
Ако имаш някакви други въпроси питай, насреща съм.
Купихме го 2009г.от хаас-60 пловдив. Беше тестов на 16 км.Абе чисто нов. 2.5 109 к.с. Разход на гориво пълен - около 12л/100км. Историята му е доста богата от към сервизно обслужване. Карам го с товари между 3500 - 3800 кг. В това отношение мога да кажа, че товари доста, смисъ издъжа на товари, но трябва да го подсилиш с ресори. На единична гума е отзад
Сменял съм 3 пъти полуоски отзад 1 път по гаранция и 2 пъти за моя сметка
Джанти спукани поне 10 до момента, да не са и повече
Турбина на точно 180000 км. Рециклрах я за 600 лв, няма проблем с нея все още.
Спука се охладителя на хидравличната система и той е сменян.
На 320000 км. Основен ремонт на предницата - амортесиори и шарнири. И някви тампони са сменяни през останалото време но не повече от 2 пъти.
И сега на 350000 км се счупи компресора на климатика, за което и аз имам вина защото чува че шуми ролката, но реших да го покарам още 300 км и се счупи...
Друго което мога да кажа е, че целият бус го пребоядисаха по заводската гаранция която е 12 години. Налегна го ръждица тук там и то още нямаше 3 години, не беше много, бяха отделни петна но дразнеше...
Пак казвам буса се кара постоянно с 3500-3800 кг. И с оглед на товара който носи, мога да кажа ,че е изключително здрав на фона на ситроени, пежа, ивекота и прочие.
Не съм имал проблем с дпф и колкото масло му сипя, толкова отцеждам, не го бара грам и наскоро му гледах ауспуха, и до ден днешен е като нов. Няма сажди, няма нагари, няма нищо.
Ако имаш някакви други въпроси питай, насреща съм.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта