Здравейте, необходим ми е съвет отностно избор конкретен двигател. Който, ще бъде на точно определен тип автомобил и той е:
Голф, Сеат Леон, Шкода октавия или Ауди А3.
За какво ще ползва тази кола, основно колата, ще стои в гараж поне 90% от време си в България, за момента има кой да я пали на 2 седмици веднъж, но това може и да се промени. Има и вариянт колата да не се пали дори и до 4 месеца.
Аз възнамерявам да си идвам на всеки 3 или 4 месеца за по 2 седмици. И в това време, ще ми е необходим автомобила, който, ще се ползва най вече да се обикаля междуградско главно по болници с пробег поне по 500 - 600 км. на всяко идване.
Впредвид това ми е много важно надежността на автомобила или да е лесен за поправка поне от страна на окачването.
За сега се оглеждам между 2 двигателя, като се посочвам и причините :
- 1.6 TDI = EA288 Притежавал съм такъв и съм очарован от него, много икономичен и пъргав двигател (аз съм много спокоен шофьор повече от 120 км не превишавам), едиственото, което ме плаши е ЕГР'а и DPF'a. До сега на мен не ми се е налагало да ги сменям и за времето, което го имах съм доста доволен. Разбира се че не изключвам и проблеми с турбина.
- 1.0 TSI (TFSI) = EA211 след 2015 110 или 115 кс., вече карам 2'ри такъв автомобил с този двигател и съм изминал 20К на единият и 10К на другият, до момента не съм имал никакви проблеми. Но поради новоста му още не съм сигурен, кога, ще започне да си показва основният си проблем с натрупването на карбонови сажди.
И за двата двигателя най много ме притеснява факта, ако няма вариянт за палене по дълго време.
Другите му вариянти : 1.2 ТСИ вече почти не се намира тук за продажба или са много км.,
1.5 ТСИ ми е много скъп защото и се намира само на коли след 2018 или 2019 г.,
2.0 ТДИ се слага само на по големите модели Пасат, А4, ... А тях гледам да ги отбягвам за сега.
Ще се радвам много да прочета малко мнения и препоръки.
Пробвах да идвам от тук с кола (лятото) но това не ми е вариянт, само пътя е 2 дена а след Унгария границите ми взеха душата с това чакане по 8-12 часа от всяка страна на границата. Пробвах и вариянта с наемане на автомобил но за момента сметнах, че ми е по изгодно да си закупя такъв.
П.С. Колата, ще се закупи от чужбина с 100% доказани километри и история, поне тук за сега е много сложно манипулирането (Швеция). Знам, че цените са много по високи в сравнение с България но предпочитам да съм сигурен впредвид фактите.
Избор на двигател 1.6 TDI или 1.0 TSI (TFSI)
Re: Избор на двигател 1.6 TDI или 1.0 TSI (TFSI)
Привет колега,
не би трябвало да те плашат чак толкова нагарите, дизела от друга страна можеш по-лесно да го забравиш с гориво. При бензинката, ще изветрее бензина бая за по 2месеца. Реално погледнато в случая, щом ще ти е за кола в БГ, която ще се кара основно малко км докато си тук. Не би трябвало да има значение какъв е мотора, по-скоро кой е по-запазен и за кой имаш повече гаранция, че е минал обслужвания без прескачане или пресрочване.
За в твоя случай и вземайки предвид конкретната ти ситуация, според мен е по-важно да избереш удобна за теб седалка пред това двигателя да е дизел или бензин за твоите нужди.
Има ли опция кой да ти го наглежда докато си в чужбина или ще седи в гараж примерно ?
не би трябвало да те плашат чак толкова нагарите, дизела от друга страна можеш по-лесно да го забравиш с гориво. При бензинката, ще изветрее бензина бая за по 2месеца. Реално погледнато в случая, щом ще ти е за кола в БГ, която ще се кара основно малко км докато си тук. Не би трябвало да има значение какъв е мотора, по-скоро кой е по-запазен и за кой имаш повече гаранция, че е минал обслужвания без прескачане или пресрочване.
За в твоя случай и вземайки предвид конкретната ти ситуация, според мен е по-важно да избереш удобна за теб седалка пред това двигателя да е дизел или бензин за твоите нужди.
Има ли опция кой да ти го наглежда докато си в чужбина или ще седи в гараж примерно ?
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Избор на двигател 1.6 TDI или 1.0 TSI (TFSI)
Премисли пак колите под наем, за собствена има едни постоянни разходи, които не си заслужават много, ако колата не се кара. Каско, ГО, ГТП, винетка... Или просто си вземи значително по-евтина кола, поне Каско ще отпадне там. И за тоя пробег ти е без значение да е икономична, просто да е надеждна.
- mukot
- Мнения: 322
- Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
- Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
- Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
- Местоположение: София
Re: Избор на двигател 1.6 TDI или 1.0 TSI (TFSI)
Въпреки, че предпочитам бензина в този случай бих препоръчал дизела. Бензинът, продаван в България не понася дълъг престой. Разслоява се на фракции. Пряк свидетел съм на кола на приятел. За 2 месеца престой се образуваха три слоя. Долният - бял, средния мръсен, а най-горния - бистър с мирис на безир. Този проблем го няма при нафтата. Иначе да, важното колата да е истинска - като пробег и състояние.
-
- VW експерт
- Мнения: 12816
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Избор на двигател 1.6 TDI или 1.0 TSI (TFSI)
С това палене на две седмици,и клопане на място,дпф-а ще се понапълни. Бензина и той си има проблеми с дългото стоене.
- McLane
- Мнения: 245
- Регистриран на: Чет 04 ное 2021 5:20
- Автомобил: SeatToledo
- Двигател: AGN
- Местоположение: Шумен
Re: Избор на двигател 1.6 TDI или 1.0 TSI (TFSI)
Извода е Шкода Фабия или Голф 4 1.9 SDI :)
-
- VW експерт
- Мнения: 12816
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Избор на двигател 1.6 TDI или 1.0 TSI (TFSI)
Които са на път към вторични суровини.
- stefan4o
- Мнения: 19158
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Избор на двигател 1.6 TDI или 1.0 TSI (TFSI)
Аз бих направил друго. Ще купя колата, която ми харесва и ще я дам на някой роднина да я кара, с уговорката като си дойда от чужбина да ми я предостави, през останалото време от годината - нека си я търкаля.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Избор на двигател 1.6 TDI или 1.0 TSI (TFSI)
Какво има да палиш на място, сваляш акумулатора и готово.
Пак казвам, няма смисъл от толкова нови коли за описаните цели.
Пак казвам, няма смисъл от толкова нови коли за описаните цели.
- Adnan
- Мнения: 3535
- Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Избор на двигател 1.6 TDI или 1.0 TSI (TFSI)
thanis написа:...
не би трябвало да те плашат чак толкова нагарите, дизела от друга страна можеш по-лесно да го забравиш с гориво. При бензинката, ще изветрее бензина бая за по 2месеца.
...
За в твоя случай и вземайки предвид конкретната ти ситуация, според мен е по-важно да избереш удобна за теб седалка пред това двигателя да е дизел или бензин за твоите нужди.
За колко време, ще изветрее бензина ако се напълни резервоара? За удобството съм преценил посочените автомобили особенно Голфа си ми е доста удобна кола.
cecoa1 написа:Премисли пак колите под наем, за собствена има едни постоянни разходи, които не си заслужават много, ако колата не се кара. Каско, ГО, ГТП, винетка... Или просто си вземи значително по-евтина кола, поне Каско ще отпадне там. И за тоя пробег ти е без значение да е икономична, просто да е надеждна.
...
Какво има да палиш на място, сваляш акумулатора и готово.
Последните ми 3 идвания правих точно това наемах кола, но точно последният път ме прецакаха с депозита, въпреки платеното пълно покритие. Сумата не беше никак малка и ако трябва да се плаща на всеки 3-4 пъти не ми е при сърце.
Свалянето на акумулатор при новите коли никак не е добра идея, още по голяма беля е.
mukot написа:Въпреки, че предпочитам бензина в този случай бих препоръчал дизела. Бензинът, продаван в България не понася дълъг престой. Разслоява се на фракции. Пряк свидетел съм на кола на приятел. За 2 месеца престой се образуваха три слоя. Долният - бял, средния мръсен, а най-горния - бистър с мирис на безир. Този проблем го няма при нафтата. Иначе да, важното колата да е истинска - като пробег и състояние.
Това е много силен аргумент! В това положение какъв е варианта освен източване на горивото?
Zdravko Zankov написа:С това палене на две седмици,и клопане на място,дпф-а ще се понапълни. Бензина и той си има проблеми с дългото стоене.
Точно затова търся мнения за по малкото зло.
Лично аз съм си фен на дизела, но ми е малко проблемем този ДПФ и ЕГР, неща които могат да те оставят на път.
Относно мненията за да се даде колата на роднина или приятел съм ги мислил. Точно затова ще се прибирам рядко (или по спешност) за да водя родителите по болници. За момента има приятел който, се нае да я пали на 2 седмици. Но и това не е на 100% след 1 или 2 месеца.
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Избор на двигател 1.6 TDI или 1.0 TSI (TFSI)
Акумулаторът е най-малкия проблем, в случая. Решава се с умно зарядно.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Избор на двигател 1.6 TDI или 1.0 TSI (TFSI)
То проблем въобще няма. За бензин не знам, но дизели лично съм виждал да си палят безгрижно след два месеца без никаква подготовка, просто паркирани на улицата. А в гараж, с умно зарядно и подобни, хептен няма да има проблем. Даже и припалване не му трябва.
За другите проблеми по дизела, точно тоя 1,6 е доста здрав и опростен, според мен ще върши работа безгрижно.
За другите проблеми по дизела, точно тоя 1,6 е доста здрав и опростен, според мен ще върши работа безгрижно.
Re: Избор на двигател 1.6 TDI или 1.0 TSI (TFSI)
Аз съм го играл този филм три - четири години.
Разликата беше че колата беше бензинов голф 4. Стоеше в топъл гараж, без влага.
Акумулатора се държеше прилично и без да е с постоянно на заряд, въпреки че колата се ползваше през 3-4 месеца, за по седмица. Понякога беше припалвана на 2-3 седмици, за по час. Няколко пъти беше оставяна с включено радио, или на контакт хахах, но това са рисковете на живия ефир
Нещата който се счупиха от седене - хидравличната рейка и бензиновата помпа.
При поредно прибиране, вадя я от гаража и след десет километра остана без хидравлика.
При следващото прибиране, колата измина десетина километра, изгасих я , и след това запали след два дни с нова помпа
Нещо което не бива да се прави, когато колата я прибирате за дълго, в затворен гараж - не я прибирайте мокра върте, щото дисковете стават леш/задните бяха залепили, и беше леко плашещо отлепянето им и звукът който се чу./.
Хубаво е да се подсигуриш против гризачи, доколкото е възможно, щото голяма беля може да ти направят.
Колата никога не е отказвала да запали, въпреки дългото седене на бензина в резервоара. Но, след запалване, вътре в гаража не се седеше от смрад на старо изгоряло гориво въпреки че я карах със 100 октана само... Реално, никога не съм надничал в резервоара преди палене, но аз си смених бензиновата помпа и хич не миришеше добре съдържанието му
Относно разходите - те си вървят, ако искаш да я ползваш. Застраховки, преглед, винетка, данък, все едно си я ползваш всеки ден ...
Масло и филтри сменях на година, въпреки ниския пробег, обичайно под 2000 км.
Вече, въпроса със смяната на ремъците е малко поизместен, щото те също стареят... И без да се ползва мнението ми за миродавно, там вече също трябва да се гледат годините/поне аз така правех/.
Разликата беше че колата беше бензинов голф 4. Стоеше в топъл гараж, без влага.
Акумулатора се държеше прилично и без да е с постоянно на заряд, въпреки че колата се ползваше през 3-4 месеца, за по седмица. Понякога беше припалвана на 2-3 седмици, за по час. Няколко пъти беше оставяна с включено радио, или на контакт хахах, но това са рисковете на живия ефир
Нещата който се счупиха от седене - хидравличната рейка и бензиновата помпа.
При поредно прибиране, вадя я от гаража и след десет километра остана без хидравлика.
При следващото прибиране, колата измина десетина километра, изгасих я , и след това запали след два дни с нова помпа
Нещо което не бива да се прави, когато колата я прибирате за дълго, в затворен гараж - не я прибирайте мокра върте, щото дисковете стават леш/задните бяха залепили, и беше леко плашещо отлепянето им и звукът който се чу./.
Хубаво е да се подсигуриш против гризачи, доколкото е възможно, щото голяма беля може да ти направят.
Колата никога не е отказвала да запали, въпреки дългото седене на бензина в резервоара. Но, след запалване, вътре в гаража не се седеше от смрад на старо изгоряло гориво въпреки че я карах със 100 октана само... Реално, никога не съм надничал в резервоара преди палене, но аз си смених бензиновата помпа и хич не миришеше добре съдържанието му
Относно разходите - те си вървят, ако искаш да я ползваш. Застраховки, преглед, винетка, данък, все едно си я ползваш всеки ден ...
Масло и филтри сменях на година, въпреки ниския пробег, обичайно под 2000 км.
Вече, въпроса със смяната на ремъците е малко поизместен, щото те също стареят... И без да се ползва мнението ми за миродавно, там вече също трябва да се гледат годините/поне аз така правех/.
- Кайзен
- Мнения: 1532
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Избор на двигател 1.6 TDI или 1.0 TSI (TFSI)
При тази възможност на избор аз бих направил следното - 1.6 TDI.
Бих го оставял в гаража винаги с пълен резервоар нафта (малко въздух) + добавка в нафтата и включен към умно зарядно (СТЕК 5.0) и не бих го палил на 2 седмици.
Бих го оставял в гаража винаги с пълен резервоар нафта (малко въздух) + добавка в нафтата и включен към умно зарядно (СТЕК 5.0) и не бих го палил на 2 седмици.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Избор на двигател 1.6 TDI или 1.0 TSI (TFSI)
Мой роднина го играе този мач от няколко години. Колата е бензинова Корола, държи се в обикновен селски гараж. Преди да си замине в Англя я оставя с минимум бензин. Акумулаторът е при мен, зареждам го когато се сетя. По-важното е аз да се сетя, като ида на село, да натискам съединителя, за да не залепне диска. И преди зимата да сипя каквото трябва на чистачките. Каско на колата не се прави, само гражданска. Прегледът е малко след датата на застраховката, та не пропускам да я закарам. Вече почти 4 години няма никакъв проблем с бензин, спирачки и прочие. Братовчедът си идва 3-4 пъти в годината, тази по-рядко.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 38 госта