1.5 ТSI или 2.0 TDI
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19703
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 1.5 ТSI или 2.0 TDI
Не виждам никакъв смисъл от газ на този двигател.
-
- Мнения: 119
- Регистриран на: Нед 26 юни 2022 20:15
- Автомобил: VW T- Roc Style DSG
- Двигател: 1500 TSI OPF 2023
Re: 1.5 ТSI или 2.0 TDI
Разходът на бензиновия вариант е под 7л / 100 км, прилагам разпечатка от We Connect:
Re: 1.5 ТSI или 2.0 TDI
За предимно градско - TSI.
За смесено или повече дълго - TDI
Толкова ли е трудно?
П.С. DPF не трябва да ви притеснява на нова кола. Нито ще регенерира често, нито ще създава проблеми в първите 150 к.
За смесено или повече дълго - TDI
Толкова ли е трудно?
П.С. DPF не трябва да ви притеснява на нова кола. Нито ще регенерира често, нито ще създава проблеми в първите 150 к.
- simo7
- Мнения: 226
- Регистриран на: Сря 11 авг 2010 20:15
- Автомобил: Джета
- Двигател: 2012г
- Местоположение: Бургас
Re: 1.5 ТSI или 2.0 TDI
И аз подкрепям предишно мнение на колега за слагане на газ.То е смешна работа направо,ще купиш нова кола или на до 4г използвана на малко км и ще наринеш сумати пари и ще слагаш газ.Направо не е смешна работа а трагична.Както правят някои гъзари с последните си пари дето си купуват големи мерцедеси и джипове и после им слагат газова.Или си купуваш нова с фабрична с газ или си караш на бензин или нафта.Циганиите не мога да ги приема.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7822
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: 1.5 ТSI или 2.0 TDI
railfan написа:
П.С. DPF не трябва да ви притеснява на нова кола. Нито ще регенерира често, нито ще създава проблеми в първите 150 к.
Напротив. Играли сме го тоя филм, регенерира постоянно и то профилактично.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: 1.5 ТSI или 2.0 TDI
Подкрепям Хулигана ,нови Дачии се освяткаха под 50 хил .км и влизаха в активна регенерация.
Колкото до АГУ ,сервизите на VAG монтират като модел и марка това което казва кораба -майка и по начин определен от тях ,т.е казват че може да се слагат само одобрени от тях производители .В тоя ред на мисли ГИ за Т-Рок ще е на цена ,която да откаже клиента ...да не говорим че при тия мотори на всяко 5-то впръскване на газ се пръсква 1 път бензин ,100 октанов такъв се сипва .Та до колко е изгодно е много спорно ,освен ако няма да е такси :).От друга страна дизела е с оная пикня ад блуе и там дали са изчистени всички проблеми не е ясно ,скъпа за обслужване система .Ако ше се кара предимно градско бих взел чисто бензин .
Колкото до АГУ ,сервизите на VAG монтират като модел и марка това което казва кораба -майка и по начин определен от тях ,т.е казват че може да се слагат само одобрени от тях производители .В тоя ред на мисли ГИ за Т-Рок ще е на цена ,която да откаже клиента ...да не говорим че при тия мотори на всяко 5-то впръскване на газ се пръсква 1 път бензин ,100 октанов такъв се сипва .Та до колко е изгодно е много спорно ,освен ако няма да е такси :).От друга страна дизела е с оная пикня ад блуе и там дали са изчистени всички проблеми не е ясно ,скъпа за обслужване система .Ако ше се кара предимно градско бих взел чисто бензин .
-
- Мнения: 259
- Регистриран на: Пон 02 яну 2017 1:24
- Автомобил: Kia Ceed x-ecutive
- Двигател: 1600 126 hp 2010 year
- Местоположение: Варна
Re: 1.5 ТSI или 2.0 TDI
Две неща имам да добавя по темата:
Колегата Thanis е написал ,че дизела по добре си пази цената. Според мен е точно обратното , вече .
Ако идеята е да се кара ново Сув-че на газ , аз бих позагледал модели извън ВАГ групата. Погледни Renault Capture с фабрична lpg уредба . Със сигурност ще излезе мноого по малко пари , отколкото гимнастиката да се купува vw и след това да му се монтира газ ! Да ... знам ,че доста хора тук са скептични към тази марка , но колите им много се промениха в сравнение с това , което бяха преди 10 години да кажем... Иначе малко слаб ми се струва тоя двигател с газовата уредба , но е с турбо и би трябвало да носи на чип. Имат и по силен двигател , който е вече мек хибрид и се комбинира с dsg тип кутия... и този вариант ми се сtрува,че ще е по икономичен от 1.5 tsi .
Колегата Thanis е написал ,че дизела по добре си пази цената. Според мен е точно обратното , вече .
Ако идеята е да се кара ново Сув-че на газ , аз бих позагледал модели извън ВАГ групата. Погледни Renault Capture с фабрична lpg уредба . Със сигурност ще излезе мноого по малко пари , отколкото гимнастиката да се купува vw и след това да му се монтира газ ! Да ... знам ,че доста хора тук са скептични към тази марка , но колите им много се промениха в сравнение с това , което бяха преди 10 години да кажем... Иначе малко слаб ми се струва тоя двигател с газовата уредба , но е с турбо и би трябвало да носи на чип. Имат и по силен двигател , който е вече мек хибрид и се комбинира с dsg тип кутия... и този вариант ми се сtрува,че ще е по икономичен от 1.5 tsi .
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: 1.5 ТSI или 2.0 TDI
Бензиновите ДВГ мотори на Рено се легендарни ,последния хубав двигател на вагаджиеви е последния 20 клапанов BFB от там нататък само извращения.Поне след 30 години родилни мъки се понаучиха да правят дизелови агрегати .Автора пита за VAG ,да не му предлагаме парижанка ,он си иска тевтонка -гюлетласкачкачка.
-
- Мнения: 119
- Регистриран на: Нед 26 юни 2022 20:15
- Автомобил: VW T- Roc Style DSG
- Двигател: 1500 TSI OPF 2023
Re: 1.5 ТSI или 2.0 TDI
Ниското качество на дизеловото гориво у нас, за разлика от високия клас бензини, малката разлика в разхода, както и по-високата цена на дизела при покупка и поддръжка, обезсмислят дизеловия вариант при точно този модел. Не е достатъчно голям. Вероятно при пробег над 25 000 км на година, би имало някакъв смисъл. Но човекът е написал 15.
Re: 1.5 ТSI или 2.0 TDI
Да сравняваме дачия с VW не е политкоректно. най-малкото са в различен клас.
Иначе...нито бензина, нито дизела са с топ качество в България, но с добавки нещата са една идея по-добре.
Вече моторите ги правят все по-малки на кубатура, но пък си имат достатъчно коне и мощност за нормално придвижване и разход.
Иначе...нито бензина, нито дизела са с топ качество в България, но с добавки нещата са една идея по-добре.
Вече моторите ги правят все по-малки на кубатура, но пък си имат достатъчно коне и мощност за нормално придвижване и разход.
Последна промяна от railfan на Чет 15 юни 2023 9:51, променено общо 1 път.
- tdi fen
- Мнения: 4277
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: 1.5 ТSI или 2.0 TDI
Мой познат за кратко беше взел Октавия 1.5 TSI той пътува много и настъпва доста и се оплакваше, че със скоростта която кара харчи 10л/100 ,върна я и взе дизелова 2.0 не се оплакал от разхода
Re: 1.5 ТSI или 2.0 TDI
Кубатурата сама по себе си не е проблем. Проблем е експлоатацията. На Рено конкретно сервизните интервали на К9К, което е 1.5 дизела (където се слага от Дачия през Рено, до Нисан и Мерцедес) са на 30 хиляди километра.
Когато си некомпетентен и не мислиш рационално ще си ги минеш тези 30к основно градско, ще смениш 3 пъти масло и двигателя след това ще ти е за кофата. Както доста колеги биха потвърдили, за ДВГ е важно да се гледат повече моточасовете от колкото км.
TSI като цяло може да върви много и да гори малко, но не и едновременно. Правил съм София-Пловдив с подобен мотор сам с разход 4.3л/км. Имам колега който същото пътуване го прави на същата кола разхода 8.5л/км
говорим за 1.4TGDI
Аз съм карал със 100 монотонно, той кара 160 полу-спортно.
Модерните двигатели изключително много приближават разхода на бензин и дизел. Погрешно е да се мисли, че е както 2000 до 2010. Сиреч дизела гори 6-7-8, бензина гори 10-11-12. За магистрала, ако има много пътуване, пак бих казал, че бензина не отстъпва(говорим за пътуване в ограниченията до 140км/ч). Единственото негативно е, че бензина ще зареждаш по-често и тоталния ти километраж с един резервоар е 20% по-нисък.
Дизела има сила на междуградско, защото там не ти трябва кик даун, не ти трябва да форсираш, натискаш и то си дърпа. Бензина е мааалко по-различен. Вързан бензин с DSG, ще си ускорява безпроблемно, защото сменя предавки нагоре за под 10 милисекунди. Ако е ръчка, може да се усеща, като по-тромава и бавна, защото хората масово искат от 2к оборота да ги лепи за седалките.
Колега, като вземахме TGDI-а цял живот е карал дизели, като се качи на турбо бензина и не му се стори добър, бавен тромав и т.н. Човека сменя предавки в диапазона 1.5-2.5. Колата се развърта до 6600. Принципно в диапазона 3.4-4.5 си дърпа доволно.
За личен автомобил, ако не ми трябва да пътувам до Германия/Холандия/Франция/Испания редовно, дизела не е винаги правилно решение.
Автора е посочил 15-17к на година, това между бензина и дизела е 600-700лв горивотов полза на дизела. Да не бъркам, но сервизното и на бензина и на дизела би следвало да е на 15 хиляди. Разликата в цената на двете обслужвания не мисля, че ще е повече от 100тина лева.
Каското обаче на дизела ще е към 400тина лева по-скъпо, заради по-високата покупна цена. + допълнителните разходи по лизинга, заради по-високата цена.
За личен автомобил, без възможност за данъчен кредит, без да можеш да го водиш по някакъв начин "служебен", без да ти се налага да пътуваш много (разбирай над 25 хиляди на година) Не мисля, че дизела е разумен финансов избор за нашите ширини.
Вече ако ти се кара дизел и искаш дизел, кеф цена няма. Но от чисто рационално финансова гледна точка - Дизела трудно печели точки.
Когато си некомпетентен и не мислиш рационално ще си ги минеш тези 30к основно градско, ще смениш 3 пъти масло и двигателя след това ще ти е за кофата. Както доста колеги биха потвърдили, за ДВГ е важно да се гледат повече моточасовете от колкото км.
TSI като цяло може да върви много и да гори малко, но не и едновременно. Правил съм София-Пловдив с подобен мотор сам с разход 4.3л/км. Имам колега който същото пътуване го прави на същата кола разхода 8.5л/км
говорим за 1.4TGDI
Аз съм карал със 100 монотонно, той кара 160 полу-спортно.
Модерните двигатели изключително много приближават разхода на бензин и дизел. Погрешно е да се мисли, че е както 2000 до 2010. Сиреч дизела гори 6-7-8, бензина гори 10-11-12. За магистрала, ако има много пътуване, пак бих казал, че бензина не отстъпва(говорим за пътуване в ограниченията до 140км/ч). Единственото негативно е, че бензина ще зареждаш по-често и тоталния ти километраж с един резервоар е 20% по-нисък.
Дизела има сила на междуградско, защото там не ти трябва кик даун, не ти трябва да форсираш, натискаш и то си дърпа. Бензина е мааалко по-различен. Вързан бензин с DSG, ще си ускорява безпроблемно, защото сменя предавки нагоре за под 10 милисекунди. Ако е ръчка, може да се усеща, като по-тромава и бавна, защото хората масово искат от 2к оборота да ги лепи за седалките.
Колега, като вземахме TGDI-а цял живот е карал дизели, като се качи на турбо бензина и не му се стори добър, бавен тромав и т.н. Човека сменя предавки в диапазона 1.5-2.5. Колата се развърта до 6600. Принципно в диапазона 3.4-4.5 си дърпа доволно.
За личен автомобил, ако не ми трябва да пътувам до Германия/Холандия/Франция/Испания редовно, дизела не е винаги правилно решение.
Автора е посочил 15-17к на година, това между бензина и дизела е 600-700лв горивотов полза на дизела. Да не бъркам, но сервизното и на бензина и на дизела би следвало да е на 15 хиляди. Разликата в цената на двете обслужвания не мисля, че ще е повече от 100тина лева.
Каското обаче на дизела ще е към 400тина лева по-скъпо, заради по-високата покупна цена. + допълнителните разходи по лизинга, заради по-високата цена.
За личен автомобил, без възможност за данъчен кредит, без да можеш да го водиш по някакъв начин "служебен", без да ти се налага да пътуваш много (разбирай над 25 хиляди на година) Не мисля, че дизела е разумен финансов избор за нашите ширини.
Вече ако ти се кара дизел и искаш дизел, кеф цена няма. Но от чисто рационално финансова гледна точка - Дизела трудно печели точки.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19703
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 1.5 ТSI или 2.0 TDI
Само че при 1.5 TSI няма такъв филм. Там силата започва от 1200 оборота.thanis написа:Дизела има сила на междуградско, защото там не ти трябва кик даун, не ти трябва да форсираш, натискаш и то си дърпа. Бензина е мааалко по-различен. Вързан бензин с DSG, ще си ускорява безпроблемно, защото сменя предавки нагоре за под 10 милисекунди. Ако е ръчка, може да се усеща, като по-тромава и бавна, защото хората масово искат от 2к оборота да ги лепи за седалките.
Диаграмата е на по-слабия 1.5 TSI с около 130 кс
Re: 1.5 ТSI или 2.0 TDI
Vlad777 написа:Само че при 1.5 TSI няма такъв филм. Там силата започва от 1200 оборота.[/img]thanis написа:Дизела има сила на междуградско, защото там не ти трябва кик даун, не ти трябва да форсираш, натискаш и то си дърпа. Бензина е мааалко по-различен. Вързан бензин с DSG, ще си ускорява безпроблемно, защото сменя предавки нагоре за под 10 милисекунди. Ако е ръчка, може да се усеща, като по-тромава и бавна, защото хората масово искат от 2к оборота да ги лепи за седалките.
Диаграмата е на по-слабия 1.5 TSI с около 130 кс
Виж какво съм написал и болднал.
Дизела е DTTC е 300нютона в диапазон 1600-2750. Бензина е DPCA с 250 нютона в 1500-3500.
Като има вързано DSG, няма проблем с изпреварванията. Явно не съм бил достатъчно ясен в думите си.
Пак оставам на мнение, че за автора по-скоро правилния мотор е TSI, ако не може да го мине "фирмен"
Re: 1.5 ТSI или 2.0 TDI
Благодаря на всички за отговорите. Започвам да се ориентирам към 1.5 TSI OPF DSG Style. Това с газта явно няма да стане. Живея във Велико Търново и ежедневното пътуване до работа е доста кратко, така че дизелът няма да е много подходящ.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта