Покупка на автомобил от C сегмента (компактен автомобил, СУВ, Ван)

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19698
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Покупка на автомобил от C сегмента (компактен автомобил, СУВ, Ван)

Мнениеот Vlad777 » Съб 23 мар 2024 10:28


s7r3l0k написа:Първо, извинявам се за огромното забавяне. Причината: почти 3 месеца обикаляме и се нагледахме на нужници - вехти, със сериозни проблеми, удари и всевъзможни намеси.

След толкова дълго време е добре да си направите равносметката, че ако един автомобил е доста по-евтин от средната цена на модела, то значи има защо. В България се вкарват доста скрапове, които се купуват на цена на желязо от Италия и се пускат на пазара тук евтинко. После хората отварят мобиле и си правят грешно сметката, че толкова струва модела, а то толкова струва като е за скрап. Читавите коли никой не ги дава на цената на скрапта.

Ето примерно търсим Astra бензин 115-116 кс от 2010-2011 г.. В резултатите излиза и предишния модел, но гледаме, че цените започват от около 9000 и стигат до 14000. От сега мога да кажа, че тези на цени под 11 000 ще са почти сигурно с проблеми. Тези нагоре вече трябва да се гледат, защото високата цена не е задължително да кореспондира със състоянието, но пък ниската цена почти сигурно е заради обективни причини.

Аз лично ако търся такъв автомобил, ще си приготвя 12 к и тръгвам по огледи.




Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4249
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Покупка на автомобил от C сегмента (компактен автомобил, СУВ, Ван)

Мнениеот tdi fen » Съб 23 мар 2024 10:39


Личното ми мнение е че Форд е по-добре от Опел при тях освен сравнително калпавите двигатели и скоростните кутии
са чупливи


gogogo79
Мнения: 255
Регистриран на: Пон 02 яну 2017 1:24
Автомобил: Kia Ceed x-ecutive
Двигател: 1600 126 hp 2010 year
Местоположение: Варна

Re: Покупка на автомобил от C сегмента (компактен автомобил, СУВ, Ван)

Мнениеот gogogo79 » Съб 23 мар 2024 17:48


Моето мнение е ,че автора на темата има твърде много лимитиращи (ограничаващи го ) вярвания . Според мен , когато човек търси кола на толкова години при това с неголям бюджет , трябва да обръща повече внимание на състоянието на колата , а не толкова дали е 3 цилиндъра с турбо и директно или дали имат инжинерни недорузамумения , като с катализатора на мойта Киа примерно... Те даже и бензиновите атмосферки Тойоти си имат някакви характерни болежки (ако става въпрос).
Иначе относно Кашкайя , който ще гледаш утре... няма причина и той да не ти се строи тромав , муден и бавен , като при Астра- та ,че и по- зле... Просто моторите с такава стара технология са си такива невървящи и харчещи за разлика от бензин с директно впръскване и турбо , които са пъргави в ниските обороти и харчат по- малко.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11919
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Покупка на автомобил от C сегмента (компактен автомобил, СУВ, Ван)

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 24 мар 2024 6:09


Екоууст има и 1,6 и 2 литра във фокус, но аз нямах тези мотори предвид. Говорех за старите мотори, носят на газ, прости са и се ремонтират лесно и сравнително евтино и са с пулове, но до сега в практиката си не съм попадал на проблем с пуловете на такъв двигател, а доста фокуси обслужваме. Форд са по добре от опел, особено с двигателите. Стандартно 1,6 моторите на форд харчат около 10 на 10 в София, на опел май разходът е същия, но опеловите 1,6 с монтирана газ им се появяват едни проблеми, които са нерешими или много трудно и скъпо. Просто идва момент в който колата не иска да пали на бензин или да върви на бензин и се почват едни сменявания на инжектори, бензинови регулатори, свещи, ламбда сонди и какво ли още не. Освен това там имат и един проблем с туинпорт в колектора, прецака ли се тая дивотия, а тя е прецакана вече, оправията е май от хилядарка нагоре. Често вкарват масло в антифриза заради една гарнитура между маслената помпа и блока, работят с термостат на 105 градуса и протичат на 8 места между водната помпа термостата и масления охладител който е по средата зад катализатора. Катализаторите се стопяват, вдигат температурата, цепят свещи, горят клапани, бобината е консуматив, а е 200 кинта читавата. И не на последно място, компютърът е закачен на мотора, за последните 3-4 години сме пращали за ремонт 7-8 компютъра на различни опели, астра, мерива, комбо с 1,6 мотори на газ, на комбото беше заводски метан,иначе не лоша кола с никаква динамика и 3 пъти ремонт на компютър и веднъж на боди контрол модул.
Та в пъти по добре е форд около 2010 година от опел от тези години.
Имам приятел, преди 5-6 години си купи италиянски фокус от 2003 година с монтирано ланди ренцо. Човекът го кара като служебна и не негова кола, не пази дупки, кара си направо. За тия години сме му сменили два тампона на задния мост на надлъжните носачи, задните биалетки, предните биалетки и тампони на стаб щангата и един десен шарнир и преди половин година изпарител и дюзи на ландито


s7r3l0k
Мнения: 7
Регистриран на: Нед 31 яну 2021 18:27
Автомобил:
Двигател:

Re: Покупка на автомобил от C сегмента (компактен автомобил, СУВ, Ван)

Мнениеот s7r3l0k » Нед 24 мар 2024 13:19


Благодаря за подробното обяснение, доста неща за Опела ги срещам не за пръв път. Кашкая го преглътнахме като вариант, но екземпляра не беше добър за съжаление. Имал е удар, отремонтиран е, но са оставили доста "домашно" за бъдещият собственик да си дозавърши.

Другият проблем с Фокуса - целта е да влезем във MK3 в ранните години или 2010-2012, където основният избор е екобууст. Смятам, че "нашият" Фокус, по-скоро е Мазда 3, която ползва същите мотори, но влиза в тези години (фейслифта от 2010-2013). Проблем си остава, че е ръждилник и че няма избор на автомобили в момента. Пак сме в патова ситуация. Ще се търси бяла лястовица - Фокуса от 2012-2014 много рядко се среща със старият 1.6 мотор. Например нещо такова: https://www.cars.bg/offer/62e8ed006cb9b7edb40601e4

Vlad777 написа:След толкова дълго време е добре да си направите равносметката, че ако един автомобил е доста по-евтин от средната цена на модела, то значи има защо.

Уверявам, че не се търси така автомобила. Вземаме на определен модел средният ценови диапазон и търсим над него, нищо под него не се гледа. При Астрата от твоят пример, ще сме почти на максимума при ценовият им диапазон, тоест само най-скъпите ще гледаме. Очевидно модела си има проблеми, които го изваждат от възможностите.

gogogo79 написа:...трябва да обръща повече внимание на състоянието на колата , а не толкова дали е 3 цилиндъра с турбо и директно или дали имат инжинерни недорузамумения , като с катализатора на мойта Киа примерно...
При твоята Кия предполагам, ако се вземе автомобил с гарантиран нисък пробег, просто се премахва оригиналният катализатор и се монтира афтърмаркет, за да се премахне проблема? Ако е така, ще го предложа.
Не съм напълно съгласен със останалото обаче. Иска се прост мотор, в който да не се налага да се прави още един възел, като турбо и да не се слага ГИ за 3000лв. Да няма и ясно изразени и гарантирани скъпи ремонти, точно заради инжинерни недоразумения. Трябва да съобразя, че няма и адекватни сервизи, които качествено да се погрижат при проблем със сложен мотор. Все пак автомобила не е за мен, за мои роднини е, които искат нещо просто, което се ремонтира лесно. Не мога да налагам своето.
Ясно е, че всеки автомобил има проблеми и предстоящи ремотни. Но не би било справедливо да им игнорирам желанието и да се обзаведат с нещо, което ще им донесе неприятни и скъпи приключения.

Приключвам с офтопика. От тук насетне моля да обсъждаме моделите.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4249
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Покупка на автомобил от C сегмента (компактен автомобил, СУВ, Ван)

Мнениеот tdi fen » Нед 24 мар 2024 13:36


Защо не megane 3 1.6 110кс изключително здрав и евтин за подръжка става на газ


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11919
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Покупка на автомобил от C сегмента (компактен автомобил, СУВ, Ван)

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 25 мар 2024 7:35


s7r3l0k написа:Другият проблем с Фокуса - целта е да влезем във MK3 в ранните години или 2010-2012, където основният избор е екобууст

Да, те екобууст го почват 2010 година мисля, ранните с 1.0 мотор, но все още произвеждат този фокус https://www.cars.bg/offer/65ff328b46bfd1c89c09b082
Сега, не знам точно някъде го водят мк2, някъде го водят мк3, реално е позициониран по средата като фейслифт на мк2. Има го предимно с 1,6 115 к.с и 2.0 145 к.с и от време на време с 1.8 някакъв но не знам много за него. Тези са безпроблемни за газифициране мотори.
Аз бих се загледал и в Cmax от същите години, реално не е по голям от фокуса като дължина, малко е по височък, но според мен не е по обемен от фокус комби. В крайните години 2011-12 година го има и във вариант с 1,6 125 к.с мотор или 120 е, не знам точно. Тъстът на братчеда си взе такъв преди 2 години, колата е като гумено топче, много ми харесва как вози и върви, страхотна е за спокойно шофиране, е такова нещо https://www.mobile.bg/obiava-1170635546 ... x-1-6i-gaz
или това https://www.mobile.bg/obiava-1171083773 ... e-titanium


s7r3l0k
Мнения: 7
Регистриран на: Нед 31 яну 2021 18:27
Автомобил:
Двигател:

Re: Покупка на автомобил от C сегмента (компактен автомобил, СУВ, Ван)

Мнениеот s7r3l0k » Вто 26 мар 2024 20:19


Рената сме ги изключили по подразбиране (изключая Нисаните). Подал съм жокер, че ако избират Рено, вероятно ще е най-ново, като година на производство и пробега надали ще е много висок. Не пожелаха. Въпрос на предубеждение към марката.

Доколкото Focus и C-Max: Сядал съм в по-старият Фокус, който е с 1.6, 1.8 и 2.0 моторите масово, до екобууста - дърво е, спартански, изостава много от конкурентите, трябва задължително да е титаниум, за да прилича на нещо и да има комфорт. Затова предложих модела, който влиза в края на тези двигатели и началото на екобууст, където интериора е на много по-високо ниво, сравнимо с другите евтини масовки. Явно там ще остане търсенето. Прав си обаче за C-max, не е достатъчно обемен, багажника е под всякаква критика, като минимален обем. В тези години ще се издирва 1.6, който е почти същият мотор, като старият, вече с мощности от 105, 115 и 125кс мисля, първите два са за предпочитане. Газифицира се лесно, не е с директно впръскване.

В крайна сметка, оставаме в C сегмента, като имат добър избор от модели - от Focus и C-max, през Мазда 3, до Кашкай. Маздата и Фокуса са на една платформа така или иначе. Ще се оглежда и за нови обяви по предходните 2 модела.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4249
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Покупка на автомобил от C сегмента (компактен автомобил, СУВ, Ван)

Мнениеот tdi fen » Вто 26 мар 2024 20:46


може да гледаш и volvo v50 което реално е на платформата на ford focus но е по-премиум двигателите са от Форд 1.6 1.8 и 2.0 само 2.4/2.5 T са volvo но и те стават на газ безпроблемно



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: IronMaiden и 182 госта